Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 2303
Bases reguladores i convocatòria d'ajudes per a la realització de les proves d'accés a estudis de cicles formatius de grau mitjà o grau superior de formació professional del sistema educatiu – proves 2017
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar, en sessió extraordinària celebrada el dia 22 de febrer de 2017, les bases reguladores i convocatòria d'ajudes per a la realització de les proves d'accés a estudis de cicles formatius de grau mitjà o grau superior de formació professional del sistema educatiu – proves 2017 de conformitat al que disposa l'article 9.3 de la llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
Calvià, 22 de febrer de 2017
La Presidenta de l'IMEB
Nativitat Francés Gárate
BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A LA REALITZACIÓ DE LES PROVES D'ACCÉS A ESTUDIS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ O GRAU SUPERIOR DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DEL SISTEMA EDUCATIU – PROVES 2017
Des del Ajuntament de Calvià, a través de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es vol promoure i facilitar l'accés als estudis postobligatoris.
A aquest objectiu serveix el programa d'ajudes per a la realització de les proves d'accés a cicles formatius del sistema educatiu de grau mitjà o grau superior que es convoca mitjançant les presents bases.
Article 1. Finalitat de les bases
La finalitat d'aquestes ajudes és la de contribuir a sufragar despeses per facilitar la preparació a les proves d'accés a cicles formatius del sistema educatiu de grau mitjà o grau superior, entre els ciutadans del municipi de Calvià.
Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.
Article 2. Naturalesa jurídica i normativa aplicable
Les ajudes d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.
En tot allò no previst en aquestes bases li serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; Les bases d'execució del pressupost municipal de 2017 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.
Article 3.- Requisits dels sol·licitants
Es podran beneficiar de les ajudes les persones que compleixin els següents requisits:
1.- Estar empadronades en el municipi de Calvià en primera o segona residència amb una antiguitat mínima a 1 de gener de 2017 o bé acreditar el pagament d'Impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2016, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.
2.- Haver-se matriculat en les proves d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de formació professional del sistema educatiu, en la convocatòria de 2017.
3.- No superar, quant als rendiments nets de la unitat familiar per a l'any 2016 (*) (saldo net de rendiments de la base imposable general i de les imputacions de la renda) els límits màxims següents:
Famílies d'un membre |
17.640,00 euros |
Famílies de dos membres |
30.111,25 euros |
Famílies de tres membres |
40.871,25 euros |
Famílies de quatre membres |
48.538,75 euros |
Famílies de cinc membres |
54.252,50 euros |
Famílies de sis membres |
58.566,25 euros |
Famílies de set membres |
62.833,75 euros |
Famílies de vuit membres |
67.081,25 euros |
Per calcular la renda familiar, es consideren membres computables de la família el pare i la mare, o el tutor o la persona encarregada de la guarda i protecció de l'estudiant, aquest mateix i els germans/as.
Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:
En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet, la formada pel pare o la mare i tots els fills menors que convisquin per sentència judicial amb un o un altre, i sempre justificada mitjançant original i còpia d'aquesta sentència judicial, així com els fills majors d'edat en les mateixes condicions que en l'epígraf anterior.
En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial: si solament l'ostenta un dels dos progenitors, la documentació sobre ingressos serà la referida al mateix. Si l'ostenten de forma compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a tots dos.
En el cas que no apareguin dades en l'Agència Tributària i l'Ajuntament de Calvià o IMEB ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.
En cas de separació, divorci o cessament de la convivència, es requerirà al sol·licitant la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.
En cas que les persones sol·licitants constitueixin unitats familiars independents, també es consideraran membres computables el cònjuge o la persona a la qual es troben unides per relació anàloga, així com els fills que visquin al mateix domicili.
4.- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià i l'IMEB, de conformitat al que disposat en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5.- Presentar en termini i lloc establert a les presents bases la documentació establerta en l'article 7
Article 4.- Característiques de l'ajuda
Es convoquen 15 beques per a aquells alumnes que estiguin matriculats en les proves d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de formació professional del sistema educatiu. Cada beca adjudicada serà per un import de 100€
Article 5.- Compatibilitat i incompatibilitat de les beques
Aquestes ajudes són compatibles amb unes altres que pel mateix concepte poguessin concedir-se per part d'altres entitats públiques o privades. Serà obligació de la persona beneficiària comunicar a l'IMEB l'obtenció d'una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte, i l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.
Article 6. Criteris d'atorgament de les beques
Des de l'IMEB s'observaran els principis d'igualtat, objectivitat, i no discriminació. L'assignació de les ajudes entre els candidats es realitzarà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, seguint els següents criteris aplicats als membres de la unitat familiar:
Els següents criteris seran aplicable en aquella modalitat en la qual el nombre de candidatures sigui superior al nombre de beques ofertes.
a) Acreditació de família nombrosa, acreditació de família monoparental- orfandat, acreditació de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant. (La puntuació màxima en qualsevol cas serà de 20 punts)
Família nombrosa |
10 punts |
Família monoparental – orfandat |
10 punts |
Certificat minusvalidesa (del sol·licitant) |
10 punts |
b) Acreditació de situació de desocupació dels pares o tutors legals i de les persones sol·licitants.
Dos progenitors i la persona sol·licitant en situació de desocupació. |
15 punts |
Els dos progenitors o un progenitor i la persona sol·licitant en situació de desocupació |
10 punts |
Un progenitor o la persona sol·licitant en situació de desocupació |
5 punts |
Si es produeix empat, en la mateixa modalitat, tindrà preferència la persona que tingui major puntuació en el criteri art.6.a). Si persisteix l'empat, tindrà preferència la persona que tingui major puntuació en el criteri art.6.b). Una vegada aplicat aquests criteris, i si se segueix produint empat, es decidirà mitjançant sorteig per la Comissió de Selecció i Seguiment.
Article 7.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds serà del 4 al 22 de setembre de 2017.
La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en l'article 8 de les presents bases reguladores i convocatòria, haurà de presentar-se en :
- En el Registre General del IMEB situat c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9.00 a 14.00 hores de dilluns a divendres o
- En qualsevol dels llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 8.- Documentació a presentar
Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades amb els següents documents originals i fotocòpies:
1.Model de sol·licitud correctament emplenat (annex I).
2.DNI / NIE.
3. Rebut de pagament d'impostos de béns immobles de l'any 2016, en cas de justificar la residència a través d'aquest mitjà, segons l'establert en l'article 3.
4. Matrícula en les proves d'accés de l'any 2017.
5. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal ha de presentar el document que ho acrediti i fotocòpia del mateix.
6. Declaració de la renda i/o certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària corresponent a l'exercici fiscal de l'any 2016, de tots els membres computables en la unitat familiar.
7. En cas de separació, divorci o cessament de la convivència, es requerirà al sol·licitant el document original i fotocòpia de la la sentencia que acrediti la guarda i custòdia dels menors.
8. Llibre de família amb tots els components.
9. Certificat de convivència.
10. Acreditació de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant.
11. Document en el qual indiqui número de compte bancària on el sol·licitant consti com a titular.
Article 9.- Comissió de Selecció i Seguiment de becaris
Les sol·licituds presentades seran valorades per la Comissió de Selecció i Seguiment, presidida per la gerència del IMEB o persona en qui delegui. Formaran part d'aquesta Comissió dos tècnics del IMEB o persones en qui deleguin.
Article 10.- Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment
Correspondrà a la Comissió de Selecció i Seguiment:
· Comprovar que el sol·licitant reuneix els requisits i que la seva documentació s'ajusta al que es disposa en la present convocatòria. Seran excloses del procés de selecció aquelles sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
· Requerir a les persones sol·licitants la documentació, precisions o aclariments i proves que consideri oportunes.
· Valorar i resoldre les qüestions que susciti la baremació de les qualificacions.
· Proposar la concessió o denegació de les beques a la Presidenta de l'IMEB. L'acord adoptat establirà les quanties que corresponguin a cada beneficiari.
· Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista a les presents bases.
Article 11.- Resolució
1. Les sol·licituds presentades seran examinades per la Comissió de Selecció i Seguiment verificant el compliment per part dels sol·licitants de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria. Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la Comissió de Selecció i Seguiment requerirà a la persona interessada perquè en un termini de deu dies esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fes, se li tindrà per desistida de la seva sol·licitud, arxivant-se sense més tràmit.
2. El requeriment d'esmena previst en el paràgraf anterior es realitzarà a través de resolució, que es publicarà en els taulers d'anuncis de l'IMEB i a la pàgina www.calvia.com. Aquesta resolució inclourà tant la relació de sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides com la relació d'aquelles persones interessades les sol·licituds de les quals, inicialment, compleixin els requisits establerts en la convocatòria.
3. Una vegada conclòs el termini d'esmena, la Comissió de Selecció i Seguiment avaluarà les sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades. Posteriorment, redactarà la proposta de resolució definitiva, ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 6.
Article 12. Pagament i justificació de les beques
L'IMEB abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació.
Article 13.-Revocació de les beques
L'ocultació o falsejament de les dades que van servir de base per a la concessió de l'ajuda per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de la beca. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen a les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de la beca concedida, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.
Article 14. Crèdit pressupostari
La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim d'1.500€ que es finançarà amb càrrec a la partida 10 32406 4810002 del pressupost de l'IMEB corresponent a l'any 2017.