Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 2223
Aprovació del Pla d'Inspecció d'Activitats de l'Ajuntament de Ferreries
Es fa públic per a general coneixement que en data 16.02.2017, l’Alcalde de l’Ajuntament de Ferreries ha dictat la següent resolució:
Fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1 apartats r) i s) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, i altra legislació concordant.
Atès que la Directiva 2006/123/CE, de 12 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, relativa als serveis en el mercat interior, i, posteriorment en aplicació d'aquesta, la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, han fet una transferència de responsabilitat en matèria d'activitats cap als titulars d'aquestes i als seus tècnics, traslladant el control administratiu cap a la vigilància i inspecció de les activitats durant el seu inici i funcionament (sense excloure la possibilitat d'inspeccions a posteriori), dinàmica que implica que la inspecció sigui fonament bàsic sobre el qual giren les garanties legals i la seguretat jurídica, per a la qual cosa les administracions necessiten adaptar les seves funcions i tasques a aquest repte.
Vist que traslladades aquestes exigències legals a les característiques de Ferreries, i a fi de donar compliment a les obligacions exigides per la llei amb les màximes garanties, tant per al personal municipal com per als ciutadans, i aplicar-la amb criteris d'eficàcia i eficiència, des d'aquest ajuntament s'entén necessari el fet de disposar del corresponent pla anual d'inspecció en la matèria, tot amb la finalitat de millorar l'eficàcia en la inspeccions que s'hagin de portar a terme i en compliment d'allò disposat així mateix al títol VIII del text legal de referència.
Per tot l'anterior, amb el recolzament del dictamen de la Comissió Informativa d'Hisenda, Governació i Obres reunida en sessió ordinària de dia 13 de febrer de 2017, donant conformitat per unanimitat a l'aprovació de l'instrument municipal en qüestió, i donant així mateix oportú compliment a les obligacions imposades als articles 92 i següents de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.
RESOLC
Primer. Aprovar el Pla d'Inspecció d'Activitats de l'Ajuntament de Ferreries que s'adjunta com a Annex I a aquest Decret i que en forma part integrant.
Segon. Ordenar la publicació del citat Pla d'Inspecció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per al seu general coneixement i als efectes que legalment corresponguin.
"ANNEX I
Pla d'Inspecció d'Activitats de l'Ajuntament de Ferreries
1. Legislació aplicable
2. Anàlisi de la funció inspectora
- Anàlisi normativa
- Anàlisi fàctica
3. Objectius i finalitat de la funció inspectora
4. Desenvolupament del Pla anual
4.1. Inspeccions mínimes preceptives
4.2. Altres inspeccions
A) Canvis de titularitat
B) Activitats musicals
C) Establiments públics d'oci nocturn
4.3. Tipus d'inspecció
4.4. Procediment d'Inspecció
4.5. Personal que fa la funció inspectora
4.6. Atribucions en la vigilància, el control i la inspecció de les activitats
4.7. Facultats i deures del personal inspector. Visites d'Inspecció
4.8. Tècniques de mostreig per seleccionar activitats a inspeccionar
4.9. Inspecció de nivell 1: detecció d'activitats permanents clandestines
4.10. Inspecció d'activitats no permanents i itinerants
5. Drets i deures de la persona titular de l'activitat, del seu personal i dels tècnics de part
5.1. Drets de la persona titular de l'activitat, del seu personal i dels tècnics de part
5.2. Deures de la persona titular de l'activitat, del seu personal i dels tècnics de part
6.Rendició de compte anual
7. Interpretació del Pla
1. Legislació aplicable
La legislació aplicable ve determinada fonamentalment per la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, i els principis que aquesta consagra, si bé s’han de tenir també presents els cossos normatius a què es refereixen les seves disposicions transitòries.
D'altra banda, destaquen les següents normes que de manera directa o vinculada tenen incidència en les activitats:
- La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques
-La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
- La Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears.
- La Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinats serveis.
- L'Ordenança municipal de Ferreries reguladora del renou i les vibracions (aprovada pel Ple de dia 27/06/2013 (publicada en el BOIB núm.16 de 1/2/2014)
- L'Ordenança municipal de Ferreries reguladora de l'exercici de la venda ambulant (Modificada pel Ple de 28.06.2012 (publicada en el BOIB de 13.9.2012)
Altres normes d'aplicació: la Llei 2/2014, de 25 de març (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 29/03/2014), d'ordenació i ús del sòl, i del seu reglament de desenvolupament (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 66, de 30/04/2015); el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del procediment a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora, el Pla General d'Ordenació Urbana de Ferreries i altres disposicions vigents i concordants amb la matèria que hi resultin d'aplicació.
2. Anàlisi de la funció inspectora
A) ANÀLISI NORMATIVA. Les funcions de la inspecció en matèria d'activitats estan bàsicament prefixades, en allò referit a l'àmbit municipal, en el Capítol I del Títol VIII de l'esmentada Llei 7/2013, i, així mateix, cal reconèixer que el seu exercici queda emmarcat en els principis consagrats en la Directiva Europea 20desembre, del Parlament Europeu i del Consell,06/123/CE, de 12 de havent-se de posar l'accent principalment en el fet que la Llei 7/2013 consagra definitivament, entre l’Administració i el ciutadà, el principi de bona fe, sense el qual ni tan sols seria possible l'existència mateixa del dret, principi que consagren el Codi Civil de manera general i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en les relacions entre les administracions públiques i entre aquestes i els ciutadans.
Aquesta llei regula en el Títol VIII els següents aspectes:
- Atribucions en la vigilància, el control i la inspecció de les activitats
- Coordinació interadministrativa
- Facultats administratives
- Inspecció i control
- Facultats i deures del personal inspector
- Actes
- Mesura cautelar de suspensió
- Procediment per adoptar la mesura cautelar de suspensió de l'activitat
- Mesures provisionalíssimes
- Inspeccions
Drets i deures de la persona titular de l'activitat, del personal i dels tècnics de part
B) ANÀLISI FÀCTICA. En els termes expressats en l'art. 83 de la Llei 7/2013, cal considerar que la funció inspectora comporta la genèrica discriminació de tres tipus d'actuacions, a saber:
a) Les tendents a garantir que la instal·lació de l'activitat s'adapti a la normativa vigent. Al seu torn, aquest mandat genèric es desplegaria en dos subtipus d'intervenció més específica:
- Les actuacions que tenguin per finalitat vigilar i garantir el compliment de les determinacions imposades pel tècnic o tècnica, per l'autorització o per la normativa vigent.
- Les actuacions que tenguin per finalitat evitar que les activitats produeixin molèsties, o que siguin insalubres, nocives, perilloses o causin perjudicis al medi ambient.
b) Les actuacions circumscrites a la presa d'iniciatives amb els objectius de:
- Evitar que es facin de forma clandestina la instal·lació o l'exercici d'activitats, i promoure la inspecció per detectar-les.
- Vigilar i controlar que el conjunt d'activitats tengui un nivell tècnic de qualitat adequat conforme als principis anàlegs als continguts en el Pla autonòmic d'inspeccions.
Els dos tipus d'actuacions dels apartats a) i b) anteriors han de tenir per finalitat verificar l'adequat compliment per part dels obligats de les seves obligacions i deures envers l'Administració.
c) Així mateix, i d'altra banda, ha de fer-se una distinció entre l'exercici de les facultats inspectores «stricto sensu» a) i b), això és, les que podríem qualificar pròpiament de comprovació, control i recerca, i la concernent a l'adopció de les mesures oportunes tendents a garantir el compliment dels deures i obligacions que en aquesta disciplina imposa la legislació vigent als administrats, i que passaria tant pels corresponents requeriments com per les pertinents mesures provisionals i cautelars.
Ha de tenir-se en consideració la materialització en l'execució d'aquestes tasques descrites (a, b, i c) gràcies a dos tipus d'intervencions: la inspecció documental i la visita d'inspecció.
S'entén per inspecció documental la que consisteix a exigir i a examinar qualsevol documentació referida a l'activitat.
Per la seva banda, la visita d'inspecció consisteix a accedir directament i lliurement, durant el temps necessari, sense avís previ i amb identificació prèvia, a l'establiment i als llocs on es desenvolupa l'activitat i inspeccionar-los.
Tots dos tipus d'inspecció comparteixen les següents característiques:
- Finalitat: estadística, correctora i impositiva.
- Metodologia: es verifiquen els fets causants de reclamacions i denúncies i s'investiguen els que puguin ser constitutius d'infracció, aixecant i tramitant actes d'inspecció i efectuant qualsevol altra actuació legal o reglamentàriament establerta per protegir la seguretat dels usuaris i la legalitat de l'activitat. Si n’és el cas, exigir la restauració de la legalitat.
Característiques de l'inspector: funcionaris amb les característiques establertes en l'article 86 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, entre les quals es troba la naturalesa d'agent de l'autoritat i les actes del qual, segons l'article 88.5, tenen presumpció de certesa i valor probatori dels fets constatats, sense perjudici de les proves que puguin aportar o senyalar els interessats en defensa dels seus drets o interessos.
3. Objectius i finalitat de la funció inspectora
1) Objectiu: desenvolupar les facultats administratives que li atribueix l'article 85 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre. Així:
a) Inspecció i control de les activitats subjectes a aquesta llei.
b) Control de la realització d'activitats d'espectacles públics i recreatives.
c) Paralització, prohibició, suspensió i clausura de l'activitat, de la instal·lació tècnica o de la maquinària o d'una part d'aquesta, i adopció de les mesures de seguretat que es considerin necessàries.
d) Adopció de les oportunes mesures provisionals i cautelars.
e) Sanció per la comissió d'infraccions tipificades en aquesta llei.
f) Requeriment al titular d'una activitat perquè enviï la corresponent documentació a l'Administració competent.
g) Incoació, tramitació i resolució dels procediments de modificació, caducitat, revocació i revisió dels títols habilitants de les activitats.
h) Decomís de mercaderies o béns falsificats, fraudulents o delictius i que puguin comportar risc per a la salut.
Sense perjudici de l'anterior, cal establir un genèric triple objectiu:
- Identificar les activitats clandestines (que no disposen de títol habilitant per poder exercir l'activitat).
- Identificar les activitats que en el seu moment varen obtenir un títol habilitant i no s'ajusten al títol concedit o obtingut.
- Identificar infraccions tècniques, d'ús i d’altres.
2) Finalitats:
a) Finalitats genèriques:
- Fiscalitzar, comprovar i garantir l'adequació entre l'exercici de les facultats en matèria d'obres i/o activitats, en tant que actes reglats, i l'exigència que aquestes siguin segures, salubres i compatibles amb el medi ambient.
- Instar quan correspongui a adoptar les corresponents mesures correctores.
- Incoar, si n’és el cas, expedient sancionador i imposar sanció o sancions quan correspongui.
b) Finalitats vinculades:
- Augmentar la competitivitat de les empreses.
L'adequació i compatibilitat envers l'ordenament en la dimensió i amb l'abast que correspongui, servint en última instància els interessos generals, i, així mateix, l'urbanisme com a funció pública.
4. Desenvolupament del Pla anual
4.1. Inspeccions mínimes preceptives
L'article 92 de la llei 7/2013 estableix que l'autoritat competent ha d’inspeccionar, com a mínim:
a) El 85 % de les activitats permanents o les modificacions que requereixin permís d'instal·lació per estar incloses en el Títol I de l'Annex I de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, en el termini màxim de dos anys des de la presentació de la declaració responsable d'inici i exercici de l'activitat.
b) El 85 % de les infraestructures comunes, en el termini màxim de sis mesos des de la presentació de la declaració responsable de finalització de la instal·lació.
c) El 5 % de les activitats o les modificacions que no necessitin permís d'instal·lació, en el termini màxim d'un any des de la presentació de la declaració responsable d'inici i exercici de l'activitat.
d) El 2 % de la resta d'activitats permanents conforme al que disposa el Pla d'Inspecció.
e) El 10 % de les activitats itinerants i de les activitats no permanents sol·licitades.
Quan es faci una inspecció d'una activitat permanent, de les anteriors, han de quedar reflectits en l'acta la ubicació, el tipus d'activitat i el nom del titular de les activitats permanents adjacents, per poder comprovar en el registre que correspongui si compten amb la declaració responsable o el títol habilitant.
- Aquest Pla pretén aconseguir un objectiu més ambiciós que el de la pròpia Llei i inspeccionar el 100 % de les activitats permanents majors i infraestructures comunes, en compliment dels apartats a) i b) de l'article 92.
- En quan a les activitats permanents innòcues i menors en compliment dels apartats c) i d) de l'article 92: aquest Pla proposa inspeccionar-ne un mínim del 25 % i superar així el 5 % i el 2 % establerts en la Llei.
- Es pretén també amb aquest Pla la inspecció d'un mínim del 10 % de les activitats itinerants i de les activitats no permanents sol·licitades, en compliment de l'apartat e) de l'article 92.
4.2. Altres inspeccions
a) Canvis de titularitat
La inspecció estadística dels canvis de titularitat es fixa com a objectiu la inspecció anual que aconsegueixi com a mínim el 50 % dels canvis de titularitat.
b) Activitats musicals
Pel que fa a les activitats musicals, ha d'establir-se un paral·lelisme amb la vigent Ordenança en matèria de protecció del medi ambient contra la contaminació acústica.
Les activitats musicals, que disposen de limitador, estan sotmeses a calibratge, certificació i precinte anual. Aquest precinte és fet pels agents de Policia Local, amb visita de l'establiment. Del resultat del precinte se n'estén acta.
Es fixa com a objectiu d’aquest Pla fer una Inspecció per any que aconsegueixi el 100 % de les activitats musicals, una vegada que s'hagi sol·licitat el precinte.
c) Establiments públics d'oci nocturn (cafè concerto, discoteca i sala de festes)
Les inspeccions periòdiques dels establiments públics, pel que fa a la seva capacitat, es realitzaran cada 10 anys d'acord amb la freqüència establerta en l'article 49 de la llei 7/2013 i en funció de la disponibilitat de mitjans necessaris amb què compti.
4.3. Tipus d'inspecció
Les inspeccions a fer es poden classificar en tres nivells de profunditat:
- Inspeccions de nivell 1, consistents en sol·licitud de llicència i assegurança de responsabilitat civil de l'activitat. Aquestes inspeccions es poden fer per qualsevol agent de l'autoritat, ja que no abasten consideracions de caràcter tècnic. Aquest nivell d'inspecció no és essencial per a la finalitat d’aquest Pla.
- Inspeccions de nivell 2, consistents en una verificació de la correspondència de la documentació presentada amb la realitat inspeccionada, verificació bàsica de les mesures de seguretat (sortides i enllumenat d'emergència, mitjans d'extinció d'incendis i estat aparent de les instal·lacions) i control de la documentació relativa a l’assegurança obligatòria de responsabilitat civil.
- Inspeccions de nivell 3, consistents en una ampliació des del nivell anterior respecte a instal·lacions específiques per al cas d'activitats sotmeses a permís d'instal·lació o a requeriment dels inspectors que estiguin fent una inspecció de nivell 2.
4.4. Procediment d'inspecció
Han d'inspeccionar-se el 100 % de les denúncies que es presentin per escrit i tenguin entrada en el Registre General de l'Ajuntament de Ferreries respecte d'activitats que es desenvolupin en el terme municipal de Ferreries.
El procediment d'inspecció objecte d’aquest Pla s’ha d’iniciar d'ofici, per acord de l'òrgan competent, per qualsevol dels mitjans següents:
1. Per pròpia iniciativa.
2. Com a conseqüència d'ordre superior.
3. A petició raonada d'altres òrgans.
4. Per campanyes específiques que a aquest efecte s'estableixin.
5. Per denúncia, que ha de contenir com a mínim els requisits que estableixi la normativa reguladora del procediment administratiu comú per a procediments iniciats a sol·licitud d'interessat. S'inclouen en aquest apartat les cridades telefòniques fetes a la Policia Local sempre que facilitin les dades mínimes establertes per a les sol·licituds que es dirigeixin a l'Administració pública segons la llei, i que siguin iniciadores d'un procediment.
S’ha de comunicar al denunciant l'acord d'iniciació i la resolució que posi fi al procediment o, segons com pertoqui, la decisió de no iniciar el procediment o d'arxivar les actuacions. Es pot prescindir d'aquests tràmits quan la denúncia no vagi acompanyada d'una petició d'iniciació del procediment.
No seran vàlids ni produiran efectes els restants mitjans d'iniciació no relacionats en aquest Pla.
4.5. Personal que fa l'actuació inspectora
Les actuacions derivades de les funcionis inspectores previstes en el Titulo VIII de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, s’han de dur a terme per funcionaris del cos de la Policia Local de Ferreries, així com per funcionaris que ocupin llocs de treball que tenguin atribuïdes funcions en matèria d'inspecció d'activitats classificades i/o espectacles públics. Els inspectors tenen caràcter d'agent de l'autoritat.
En l'exercici de les seves funcions, els inspectors poden ser auxiliats per personal funcionari.
També pot fer tasques d'inspecció i control el personal inspector de les entitats col·laboradores en matèria d'activitats (ECAC), si bé no té caràcter d'agent de l'autoritat i les seves declaracions no gaudeixen de presumpció de veracitat.
4.6. Atribucions en la vigilància, el control i la inspecció de les activitats
L'Ajuntament de Ferreries, com a Administració competent per tramitar els expedients, inspeccionar i exercir la potestat sancionadora sobre les activitats subjectes a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, que es desenvolupin íntegrament dins el municipi de Ferreries i que no siguin activitats de competència atribuïda a la Comunitat Autònoma, ha de prendre la iniciativa per:
- Promoure l'actuació inspectora per evitar la realització d'activitats clandestines, tant en la seva instal·lació com en el seu exercici.
- Vigilar i controlar el conjunt d'activitats a fi que el seu nivell tècnic de qualitat s’adequï als principis anàlegs que contengui el Pla autonòmic d'inspecció previst en l'article 95.
4.7. Facultats i deures del personal inspector. Visites d'inspecció
Són facultats del personal inspector accedir directament i lliurement, durant el temps necessari, sense avís previ i amb identificació prèvia, a l'establiment i als llocs on es desenvolupa l'activitat i inspeccionar-los. No obstant això, quan estigui previst expressament en el protocol específic i en les campanyes i quan la finalitat de la inspecció pugui frustrar-se pel fet d'identificar-se prèviament, no serà necessària la identificació fins que s'hagi constatat el fet de la infracció.
El desenvolupament de la inspecció implica:
- Exigir l'exhibició de qualsevol documentació referida a l'activitat, amb la finalitat de comprovar la documentació tècnica presentada de les activitats innòcues i menors que, atenent al criteri de l'òrgan competent i en compliment d'aquest Pla, puguin suposar perill, ocasionar molèsties als veïns o que per les seves característiques requereixin un control, així com comprovar les declaracions responsables que no compleixin la normativa municipal o la Llei 7/2013 i que, per la seva pròpia tramitació, no hagin estat sotmeses a un control documental previ.
- Verificar els fets causants de reclamacions i denúncies i investigar els que puguin ser constitutius d'infracció de la normativa d'activitats, així com efectuar qualsevol altra actuació que, en relació a la protecció de la seguretat dels usuaris i de la legalitat de l'activitat, els sigui atribuïda legalment o reglamentària.
- Prendre les mesures que corresponguin previstes en el punt 4 de l'article 91 de la Llei /2013, de 26 de novembre.
- Aixecar i tramitar les actes d'inspecció en l'exercici de les seves funcions, en els termes que senyala l'article 88 de la Llei.
A tenor del resultat de la inspecció, pot proposar a l'autoritat competent:
- La modificació, la revisió o la revocació del permís, la llicència o el títol habilitant per a l'exercici de l'activitat inspeccionada, així com la paralització o el precinte de l'activitat o de part d'aquesta, o d'alguna instal·lació o maquinària.
- L'adopció de mesures provisionals i cautelars, i proposar la restauració de la legalitat infringida o la reposició de la realitat física alterada.
- L'inici del corresponent expedient sancionador en la mesura en què els fets puguin ser constitutius d'infraccions tipificades en aquesta Llei.
Els inspectors, en l'exercici de l'actuació inspectora, tenen els següents deures:
a) Exhibir l'acreditació de la seva condició en iniciar l'actuació inspectora, excepte en els casos excepcionals degudament acreditats en els quals la finalitat de la inspecció pugui frustrar-se per aquest motiu.
b) Complir el deure de secret professional i mantenir la confidencialitat de l'actuació inspectora.
c) Observar el respecte i la consideració deguts a les persones interessades, i informar-les dels seus drets i deures a fi de facilitar-ne el compliment.
d) Dur a terme l'actuació inspectora amb la celeritat i la discreció màximes, i procurar que tengui la mínima repercussió en l'activitat de què es tracti.
e) Exigir la restauració de la legalitat.
4.8. Tècniques de mostreig per seleccionar activitats a inspeccionar
- El 25% de les activitats permanents innòcues i menors: en tractar-se d'una periodicitat anual, han d'inspeccionar-se totes les activitats el nombre d'expedient de les quals acabi en el dígit que coincideixi amb el mateix dígit final de l'any en curs. En cas que no correspongui a una activitat innòcua o menor (perquè es tracta d'una activitat itinerant, no permanent o d’una activitat que necessiti permís d'instal·lació que pugui compartir numeració principal), se seguirà correlativament fins al primer número d'expedient objecte d’aquesta classificació.
- El 10% de les activitats itinerants: s'ha d’aplicar el mateix criteri de correlativitat que en l'apartat anterior.
- El 10% de les activitats no permanents: s'ha d’aplicar el mateix criteri de correlativitat que en l'apartat anterior.
- El 50% dels canvis de titular: s'ha d’aplicar el mateix criteri de correlativitat que en l'apartat anterior.
- La resta d'activitats a inspeccionar són totals (100 %) i, per tant, no és necessari establir-hi criteris estadístics ni percentatges mínims.
4.9. Inspeccions de nivell 1: detecció d'activitats permanents clandestines
Una vegada establert el Pla d'Inspecció, convé parafrasejar l'exposició de motius de la Llei 7/2013:
«a) L'obligació de l'Administració de promoure la inspecció per detectar activitats clandestines, ja que avui dia el mètode de control de l'Administració resulta pervers, té més probabilitats que sigui inspeccionat un titular que hagi tramitat un expedient que un titular d'una activitat totalment clandestina.»
La Llei 7/2013 i les actes d'inspecció preveuen l'avaluació i comprovació dels establiments adjacents a dreta i esquerra de l'activitat inspeccionada, iniciant-se un procediment de verificació documental de l'activitat. Així doncs, es proposa, una vegada finalitzada la inspecció oficiada per part de l'òrgan competent en matèria d'activitats, fer inspecció de nivell 1 als establiments adjacents.
4.10. Inspecció d'activitats no permanents i itinerants
Les inspeccions de les citades activitats s’han de cenyir al control documental i al compliment de les prescripcions incloses en les autoritzacions, i s’ha de prestar especial atenció a la seguretat i a la protecció dels menors.
5. Drets i deures de la persona titular de l'activitat, del seu personal i dels tècnics de part (art. 93)
5.1. Drets de la persona titular de l'activitat, del personal i dels tècnics de part:
a) Els titulars que proporcionin informació a l'Administració inspectora poden invocar el seu caràcter confidencial en els aspectes relatius als processos fabrils i a qualssevol altres la confidencialitat dels quals
estigui reconeguda legalment.
b) Els tècnics de part i els titulars poden sol·licitar a l'Administració competent la notificació de la data de les inspeccions obligatòries de primera instal·lació, indicades en els punts 1.a, 1.b i 1.c de l'article 92 anterior, per mitjans electrònics, conformement a l'article 28 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. En aquest cas, l'Administració ha de comunicar a l'interessat aquesta data amb dos dies d'antelació.
5.2. Deures de la persona titular de l'activitat, el personal i els tècnics de part:
a) L'encarregat, en cas d'inspecció, té el deure de facilitar als inspectors l'accés a les instal·lacions i dependències on es desenvolupi l'activitat. Així mateix, ha de facilitar tant l'examen dels documents relacionats amb l'activitat, facilitant-ne l'obtenció de còpies o reproduccions, com la comprovació de totes les dades que siguin necessàries per a les finalitats de la inspecció.
b) A fi de procedir de la millor manera possible en l'activitat inspectora i de control, el personal del servei d'admissió i control d'ambient intern té el deure de col·laborar amb l'inspector en l'exercici de la seva funció inspectora.
6. Rendició de compte anual
Amb finalitats informatives, s’ha de fer un informe de les inspeccions, del qual s’ha de donar trasllat al Ple en el primer trimestre de cada any i enviar-ne una còpia a la conselleria competent en matèria d'activitats classificades i espectacles públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Interpretació del Pla
El batle pot dictar resolucions o instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar el que disposa aquest Pla, amb reunió prèvia i a proposta de la Comissió d'Activitats.
Ferreries, 17 de febrer de 2017
L'ALCALDE,
Josep Carreres Coll