Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 2208
Bases convocatòria borsa agents de la policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, en sessió ordinària de data 22 de febrer de 2017, va acordar la constitució, pel procediment de concurs, funcionaris interins, una borsa extraordinària d’agents de la policia local, amb subjecció a les següents bases:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA EXTRAORDINÀRIA D'AGENTS DE LA POLICIA LOCAL, PEL SISTEMA DE CONCURS, FUNCIONARIS INTERINS, DE L'AJUNTAMENT DE BINISSALEM

PRIMERA. OBJECTE, NORMATIVA I PROCÉS DE SELECCIÓ

1.1. La present convocatòria té per objecte la constitució d'una borsa extraordinària de treball d'aspirants per proveir com a funcionaris interins, places vacants i les interinitats temporals de policies locals de l'Ajuntament de Binissalem, segons el que es disposa en l'article 170 del Decret 28/2015 de 30 d'abril.

1.2. S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de Policia Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.3. El procediment de selecció serà el de concurs de mèrits.

1.4. La durada màxima de la borsa constituïda mitjançant aquest procediment és de dos anys.

SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

2.1. Per ser admesos i participar en el procés selectiu, les persones interessades, en la data de finalització del termini d'admissió de instàncies, hauran de reunir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

d) Haver superat la part teòrica del curs de formació bàsica de l'Escola Balear d'Administració Pública (tenen la consideració de part teòrica, totes les assignatures del curs de formació bàsica de l'Escola Balear d'Administracions Pública, que han de ser superades), i haver superat la prova psicotècnica al fet que fa referència l'article 66.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril (en vigor i acreditada per qualsevol ajuntament de les Illes Balears, psicòleg col·legiat o per l'Escola Balear d'Administració Pública en el cas de no haver superat el termini de cinc anys des de la finalització del curs bàsic).

i) No sofrir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conduir de les classes A i B en vigor.

i) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

j) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell B2 mitjançant certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

l) Haver satisfet els drets d'examen.

2.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, l'interessat ha de manifestar que no desenvolupa cap lloc o activitat en el sector públic dels quals delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals a explicar a partir del dia de la presa de possessió, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

2.3. Els aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés.

En cas que, una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant com a interí, es donin una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar el nomenament.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

3.1. Participants.

3.1.1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, dins del termini de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i es dirigiran a la Batlia-Presidència de la Corporació. Si l'últim dia de presentació recaigués en festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i pel Reial decret llei 8/2011, d'1 de juliol. En aquest supòsit, l’aspirant haurà de comunicar immediatament aquest fet, via fax al 971 886532 o per e-mail a ajuntament@ajbinissalem.net, acreditant haver presentat la sol·licitud en la que figuri el segell oficial d’entrada amb indicació de la data. No s’admetran les sol·licituds presentades fora d’aquest termini, les quals s’arxivaran.

La no presentació de sol·licituds dintre del termini i en la forma escaient determina la no admissió de l'aspirant al procés selectiu.

3.1.2. El model normalitzat de sol·licituds, es trobarà gratuïtament a la disposició de les persones interessades en el Registre General d'Entrada i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

3.1.3. A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en el model normalitzat de sol·licituds, les persones interessades hauran d'acompanyar-la amb la documentació que es detalla a continuació:

a) Fotocòpia compulsada del DNI en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local expedit per la EBAP o l'òrgan competent i en plena validesa.

c) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

d) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

El fet de constar en la llista d'admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

i) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

f) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre dels drets d'examen, en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

g) Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats. El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participar en el procés selectiu.

3.1.4. Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o a una superior.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

i) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per la EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

3.2. Drets d'examen.

Els drets d'examen per a aquesta convocatòria és d'11,20 euros conforme a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud en l'Administració dins del termini establert.

3.3. Pagament.

A aquest efecte de realitzar el pagament haurà d'expedir-se una autoliquidació tributària pel procediment de segellat municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de participació en el procés selectiu i altra documentació exigida.

3.4. Els aspirants poden retirar els documents acreditatius dels mèrits presentats en el termini de tres mesos a explicar des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment.

3.5. Les persones aspirants, hauran de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si li anés requerida a qualsevol moment del procés selectiu.

3.6. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

4.1. En el termini màxim de 10 dies hàbils, a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant dictarà resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà en el tauló d'anunci d'aquest Ajuntament i a la pàgina web de la Corporació, amb expressió del nom i cognoms dels aspirants admesos i exclosos, nombre del document nacional d'identitat i, si escau, de la causa de la no admissió.

A l'efecte de l'establert a la present base, s'entenen com a causes d'exclusió no subsanables:

- La no realització del pagament de la taxa realitzar-ho fora del termini de presentació d'instàncies.

- La presentació de la sol·licitud fora de termini.

- La falta de compliment de qualsevol requisit de participació l'últim dia del termini de presentació d'instàncies.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

4.2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar l'esmena dins del termini i en la forma oportuna, les persones interessades han de comprovar no només que no figurin en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms constin en la relació pertinent de persones admeses.

4.3. Per esmenar el possible defecte, acompanyar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada en el i a la web i al tauler d'anunicis de la Corporació.

Aquesta esmena no és aplicable als mèrits al·legats però no aportats.

Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos, seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten reclamacions, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no serà necessari tornar a publicar-la.

4.4. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva, que es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació, servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

5.1. El Tribunal Qualificador estarà constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President: el Secretari o persona en qui delegui

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció general d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i el cap de la Policia Local.

c) Secretari: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

Els membres hauran d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.

5.2. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3. L'autoritat convocant ha de nomenar als membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal Qualificador té la consideració d'òrgan depenent de la seva autoritat. La designació nominal dels membres, que ha d'incloure la dels respectius suplents, s'ha de fer per Decret i s'ha de publicar en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web.

5.4. El Tribunal pot disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors o especialistes, que poden actuar amb veu però sense vot.

5.5. Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.

5.6. Així mateix, les persones aspirants poden recusar als membres del Tribunal quan es doni alguna dels circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.

SEXTA. PROCÉS SELECTIU

El procés de selecció serà el de concurs de mèrits.

El Tribunal Qualificador ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

6.1. Valoració del curs de capacitació.

6.1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.

Solament es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

6.2. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

6.3. Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-ho, excepte el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d'1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Únicament es valoraran la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que se sumeixi a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

6.4. Valoració dels coneixements de llengües.

6.4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per la EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat I): 0,50 punts

Únicament es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

6.4.2. Coneixements d'altres llengües.

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, la EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només es valoren les titulacions de nivell superior.

6.5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin la EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins dels plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

6.5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

6.5.1.1. Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

6.5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

6.5.2.1. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix, es considerin d'interès general. En concret, només es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

6.5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.6. Reconeixements honorífics.

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

- Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

- Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

- Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

- Felicitacions públiques: 0,01 punts

S'acreditarà mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles concedits per un ajuntament només es valoraran en els procediments per accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l'efecte de concurs una de les dues.

SETENA. PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS

7.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, el Tribunal Qualificador, farà públic en el Tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

 Aquesta es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. En cas d'empat es procedirà a un sorteig.

7.2. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del procés selectiu. En cas contrari, s'entendrà elevada a definitiva. El Tribunal Qualificador elevarà la llista definitiva a la Presidència de la Corporació per a la constitució mitjançant decret de la borsa de treball. Aquesta es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web.

OCTAVA. NORMES DE FUNCIONAMENT

8.1. Quan es produeixi algun dels supòsits previstos en la normativa per nomenar a un funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació. Si hi ha més d'un lloc per cobrir, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'adjudicaran per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat que estan conformes.

8.2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què s'ha de presentar, que serà com a mínim de tres dies hàbils. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres — i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal de l'ajuntament, s'entén que renuncia.

8.3. Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita — d'acord amb el punt 8.2.— han de ser excloses de la corresponent borsa de treball, tret que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les següents circumstàncies, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis com a personal funcionari interí en un altre municipi.

c) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera en un altre municipi i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Sofrir malaltia o incapacitat temporal.

i) Estar, al moment de la crida, exercint funcions sindicals.

f) Estar, al moment de la crida, en la situació de serveis especials.

8.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament que convoca la borsa, la finalització de les situacions que es preveuen en el punt 8.3., excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la corresponent justificació. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

8.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball.

8.6. El personal funcionari interí procedent de la borsa, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament en la borsa en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda al moment en què es va formar.

8.7. Situació de les persones aspirants

8.7.1. Les persones aspirants que formen part de la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

8.7.2. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es troben en alguna de les situacions previstes en el punt 8.3.

8.7.3. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no la hi cridarà per oferir-li un lloc de treball.

8.7.4. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

8.7.5. Les persones aspirants que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en el punt 8.3. conserven la posició obtinguda en la borsa. No obstant això, queden en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar la finalització de les situacions citades d'acord amb la forma i el termini previstos en el punt 8.4.

NOVENA. INCIDÈNCIES

El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del Tribunal s'atribueix a la Batlia la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

DESENA. IMPUGNACIÓ

Les presents bases, així com la convocatòria i els actes administratius que es derivin d'aquests i de l'actuació del Tribunal podran ésser impugnats per l’interessat en el supòsits i forma que determina la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El que es fa públic per general coneixement.

Binissalem, 2 de març de 2017

EL BATLE
Andreu Villalonga Simonet

ANNEX I
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU D'UNA BORSA EXTRAORDINÀRIA D'ASPIRANTS PER PROVEIR, COM A FUNCIONARIS INTERINS, PLACES VACANTS I LES INTERINITATS TEMPORALS DE POLICIAS LOCALS DE L'AJUNTAMENT DE BINISSALEM

PERSONA SOL·LICITANT

1º cognom:                                                  2º cognom:

Nom:

Document d'identitat:                                              Data de naixement:

Telèfon 1:                                                    Telèfon 2:

Nacionalitat:

Adreça:                                                       Núm.:                    Pis:

Municipi:                                                      Província:

Codi Postal:                                        Uns altres (Polígon, nom de la casa, etc.):

Correu electrònic:

EXPOSO

Que, vistes les bases de la convocatòria d'una borsa extraordinària de treball per cobrir, amb caràcter interí, les necessitats de provisió urgent de places vacants i les interinitats temporals de policies locals de l'Ajuntament de Binissalem.

DECLARACIÓ JURADA

Declaro que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria i que són certs les dades que es consignen.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ACOMPANYA

(Marcar amb X la documentació que es presenta)

_ Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

_ Fotocòpia compulsada del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de Policia Local expedit per la EBAP o l'òrgan competent i en plena validesa.

_ Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

_  Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen.

- Acreditació del nivell de català exigit en la convocatòria.

_Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats.

ALTRES DADES

SOL·LICITO

Ser admès/a en el procés selectiu.

(Lloc i data)

(Signatura)

ACREDITACIÓ DE MÈRITS

Relació de documents d'acreditació de mèrits al·legats

Número

Docum entació-Mèrits al.legats

Apartat on s’inclouen