Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 2046
Consell Executiu. Encomana de serveis a l'empresa Silme de manteniment del Sistema Geogràfic corporatiu i la infraestructura de dades espacials de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 6 de febrer de 2017, va adoptar el següent acord:

Primer. Aprovar l’encomana a Silme dels serveis de manteniment del Sistema informació geogràfica corporatiu i la infraestructura de dades espacials de Menorca.

Segon. Aprovar les condicions per a la realització dels treballs.

Tercer. Designar el senyor Ricard Cots Torrelles, director tècnic del Sistema d’informació geogràfica i la infraestructura de dades espacials del Consell Insular de Menorca, responsable de l’encomana esmentada.

Quart. Aprovar la despesa corresponent, per la quantitat total anual de 166,770,90 € (exempta d’IVA) que es distribuirà de la manera següent:

Exercici 2017: 152.873,00 €/any

Exercici 2018: 166.770,90 €/any

Exercici 2019: 13.897,90 €/any

Cinquè. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

CONDICIONS PER A LA REALITZACIÓ DE L’ENCOMANA DE SERVEIS DE MANTENIMENT DEL SISTEMA INFORMACIÓ GEOGRAFICA CORPORATIU I LA INFRASTRUCTURA DE DADES ESPACIALS DE MENORCA.

1. OBJECTE I ACTUACIONS DE l'ENCOMANA DE SERVEIS.

1.1. Objecte de l’encomana de serveis

L’encomana té per objecte la prestació dels serveis de gestió, manteniment i millora del sistema d’informació corporatiu i de la Infraestructura de Dades Espacials de Menorca (IDE Menorca) per tal d'acomplir el conveni de col·laboració en matèria de cartografia, Sistema d’Informació Geogràfic SIG) i IDE Menorca entre el Consell Insular de Menorca (CIM) i els ajuntaments de l’illa, de data 2-01.2017, inclòs en el programa 15100 del pressupost de 2017 del CIM.

1.2 Descripció detallada dels serveis que s'han de realitzar

Els serveis que ha de realitzar l'empresa Societat d'Informàtica Local de Menorca (SILME) per al CIM i ajuntaments són els següents:

I. Edició i manteniment de cartografia, i en concret:

a) Elaboració de l’enquesta d’infraestructures i equipaments locals, validació i presentació al ministeri

b) Manteniment i depuració de les dades de les guies de carrers i portals

c) Actualització de les bases de referència de la IDE per a cada municipi

d) Sistematització i manteniment de la cartografia dels planejaments municipals

e) Georeferenciació d’expedients de manera massiva

f) Creació d’altre tipus d'informació geogràfica a partir de les peticions realitzades pels diferents departaments del Consell Insular o els ajuntaments. Aquestes peticions s’atendran en funció dels recursos disponibles segons les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular.

II. Suport als ajuntaments que tenguin conveni amb Cadastre per a la gestió i el manteniment de la cartografia del cadastre. Aquest suport serà diferencial en funció de l’opció de col·laboració que hagi escollit cada ajuntament en el conveni de col·laboració Ajuntament - Consell Insular

III. Suport de cartografia i SIG als ajuntaments que ho requereixin, d’acord amb les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular. En concret:

a) Anàlisis SIG complexos per donar resposta a les necessitats d’informació per a la gestió i la presa de decisions

b) Edició i creació de mapes a demanda

c) Georeferenciació massiva d'expedients o altra informació d'interès

d) Col·laboració en la redacció de plecs de condicions tècniques per a aquells casos de concursos o contractes que incloguin creació d’informació geogràfica

IV. Manteniment de les respectives bases de dades espacials (gestió de backups, actualitzacions de programari, etc.)

V. Creació d’aplicacions informàtiques per a la consulta i gestió de la informació territorial. En concret:

a) Integració a les aplicacions corporatives de gestió de la informació i tramitació d’expedients (SILADMIN, ALÍA i Genesis) d’eines de gestió de la informació alfanumèrica

b) Creació de visualitzadors web interns de consulta i edició de la informació de caràcter restringit amb control d’usuari

c) Creació de visualitzadors web i públics per donar a conèixer informació municipal. Creació, així mateix, de les versions dels respectius visualitzadors adaptades per smartphones i dispositius mòbils.

d) Creació d'eines específiques per al manteniment de la informació geogràfica.

e) Integració a les webs corporatives de mapes dinàmics interactius amb funcionalitat de, entre d'altres, cerques de topònims i guia de carrers.

VI. Formació als tècnics municipals i del Consell Insular tant en l’ús de les aplicacions que es desenvolupin com en conceptes de cartografia i sistemes d’informació geogràfica i l’ús d’aplicacions de sobretaula avançades de sistemes d’informació geogràfica.

VII. Publicació a través de serveis estàndard OGC i compliment dels requeriments de la Llei 14/2010 i la Directiva 2007/2/CE INSPIRE d’acord amb les especificacions dels grups de treball INSPIRE i del Consell Superior Geogràfic.

VIII. Manteniment de la infraestructura (servidors i sofware) sobre el qual funciona la IDE Menorca i els serveis geogràfics derivats, així com de les corresponents llicències necessàries.

IX. Manteniment del geoportal IDE Menorca com a finestra única dels recursos d’informació geogràfica de les administracions de Menorca.

1.3 Actuacions a desenvolupar

Els serveis descrits a l’apartat anterior han de complir les estipulacions següents:

I. Edició i manteniment de cartografia, i en concret:

I.a) Elaboració de l’enquesta d’infraestructures i equipaments locals (d’ara endavant EIEL), validació i presentació anual al Ministeri abans de la data límit que especifiqui el Ministeri de Política Territorial i Administració Pública en cada cas.

I.b) Manteniment i depuració de les dades de les guies de carrers i portals.

S’han de mantenir i depurar tant la informació gràfica com la l'alfanumèrica vinculada, i corregir tant les errades en la cartografia com en les bases de dades alfanumèriques del Consell i ajuntaments dels 6.621 trams de carrer i 40.746 portals de la cartografia actual.

S’ha de mantenir la vinculació de la informació gràfica de carrers i portals amb les bases de dades corporatives municipals. Amb especial esment i atenció en cas que es modifiquin les aplicacions de gestió d’expedients municipals.

S’han d’actualitzar les dades amb les altes de nous carrers, modificacions de nom o de numeració de portals; depurar les dades alfanumèriques; promoure processos de correcció i bona praxis als ajuntaments per a les altes, i donar respostes satisfactòries a les peticions rebudes a través de la IDE Menorca i de les aplicacions corporatives.

S’ha de mantenir i ampliar, en els seu cas, amb la resta de bases de dades el nexe de georeferenciació ofert per la guia de carrers i portals que permet la relació de les diferents dades i alhora obtenir informació de gran interès social i econòmic.

Tota aquesta informació no pot tenir cap discontinuïtat i s’ha de mantenir l’esforç realitzat dels dos darrers anys per disposar d'una guia de carrers única, oficial i actualitzada de Menorca.

I.c) Actualització de les bases de referència de la IDE per a cada municipi

S’ha de mantenir tota la informació de base de referència de la IDE (edificis, xarxa viària, equipaments, superfície de carrers, etc.) i a la vegada incorporar, amb les modificacions que siguin necessàries, les variacions de la realitat que s’hagin produït.

I.d) Sistematització i manteniment de la cartografia dels planejaments municipals

S’ha d’organitzar, mantenir i incorporar la cartografia dels planejaments municipals i les seves modificacions que s’aprovin definitivament per tal que es puguin visualitzar i consultar a través de la IDE Menorca. Sempre en coordinació amb SITIBSA i la Direcció General d’Ordenació del Territori del Govern de les Illes Balears en relació al Mapa urbanístic de les Illes Balears

I.e) Georeferenciació d’expedients de manera massiva

La georeferenciació pot ser de qualsevol tipus d’expedient, per exemple: d'ordenació del territori, comerços, llicències d'obra, comunicacions prèvies, cèdules, padró, inspecció tècnica d'edificis, rebuts d'IBI de cadastre, etc., i aquesta serà, en qualsevol cas restringida i comunicada a SILME pel responsable de l’encomana i coordinador del CIM de forma fefaent. L’objectiu és permetre la visualització i relació de qualsevol tipus d’expedient a través de la geolocalització. Aquest aspecte estarà molt vinculat a la guia de carrers (punt I.b de la present encomana) que serà la forma principal de relació dels expedients amb el territori. La georeferenciació massiva es podrà fer o bé per adreça de l'expedient (preferentment) o bé per referència cadastral.

I.f) Creació d’altre tipus d'informació geogràfica a partir de les peticions realitzades pels diferents departaments del Consell Insular o els ajuntaments

S’inclou en aquesta actuació crear nova informació cartogràfica: suport en el manteniment de la informació departamental temàtica (diferent de la EIEL, la base de referència i planejaments) que s'ofereixen a través de la IDE (camí de cavalls, informació turística, vedats i refugis de caça, informació ambiental, equipaments, transport, inventari de camins públics, etc.).

Aquestes peticions s’atendran en funció dels recursos disponibles segons les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular.

II. Suport als ajuntaments que tenguin conveni amb Cadastre per a la gestió i el manteniment de la cartografia del cadastre. Aquest suport serà diferencial en funció de l’opció de col·laboració que hagi escollit cada ajuntament en el conveni de col·laboració Ajuntament - Consell Insular

Aquesta actuació té un interès econòmic directe perquè permet disposar de les dades cadastrals actualitzades que es fan servir per al càlcul de l'impost de béns immobles (a partir d’ara IBI). Els termes en què s’ha de donar el suport es recullen, en el cas dels ajuntaments des Mercadal, Alaior, Ferreries i Sant Lluís, en el conveni vigent amb la Direcció General de Cadastre, i és el Conveni vigent del Consell amb el ajuntaments, en aquesta matèria, el que regula el seu suport per poder actualitzar aquesta informació.

III. Suport de cartografia i SIG als ajuntaments que ho requereixin, d’acord amb les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular

Les actuacions de suport previstes en aquest servei són les que fan referència a peticions específiques, no estructurants, de consulta de la informació territorial, com són:

a) Analitzar SIG complexos per donar resposta a les necessitats d’informació per a la gestió i la presa de decisions.

b) Editar i crear mapes a demanda.

c) Georeferenciar de forma massiva expedients o altra informació d'interès.

d) Col·laborar en la redacció de plecs de condicions tècniques per aquells casos de concursos o contractes que incloguin creació d’informació geogràfica.

El contingut i la planificació d’aquestes actuacions estaran subjectes a encàrrec específic del director dels treballs de l’encomana sense perjudici del contingut de l’apartat V d’aquestes condicions.

IV. Manteniment de les respectives bases de dades espacials (gestió de backups, actualitzacions de programari, etc.)

L’actuació inclou mantenir les bases de dades de la IDE Menorca a partir d’incorporar-hi tota aquella informació que es produeixi, així com tota aquella informació que provingui d’altres fonts (SITIBSA a través del Conveni amb el Govern Balear, Cadastre, etc.), alhora, caldrà poder exportar la informació de la base de dades als diferents formats que els usuaris del Consell i ajuntaments puguin necessitar (AutoCad, Microstation, ArcView, etc.). Hi estan inclosos els treballs de conversió de format i sistemes de referència espacials per tal d’aconseguir la integració de les bases de dades, així com homogeneïtzar i articular les dades cartogràfiques i les seves bases de dades associades amb les bases de dades alfanumèriques corporatives.

La gestió de les bases de dades d’aquesta actuació comporta el seu control de qualitat i per tant és obligada la supervisió de la informació creada per els operadors SIG, la detecció d'errors d'omissió, de compleció, topològics o de procediment metodològics.

V. Creació d’aplicacions informàtiques per a la consulta i gestió de la informació territorial

Les actuacions de suport previstes en aquest servei són:

V.a) Integrar a les aplicacions corporatives de gestió de la informació i tramitació d’expedients SILADMIN, ALÍA i Genesis) d’eines de gestió de la informació geogràfica.

V.b) Crear visualitzadors de web interns de consulta i edició de la informació de caràcter restringit amb control d’usuari.

V.c) Crear visualitzadors de web i públics per donar a conèixer informació municipal. Crear, així mateix les versions dels respectius visualitzadors adaptades per smartphones i dispositius mòbils.

V.d) Creació d'eines específiques per al manteniment de la informació geogràfica.

V.e) Integrar a les webs corporatives mapes dinàmics interactius amb funcionalitat de cerques de topònims i guia de carrers.

VI. Formació als tècnics municipals i del Consell Insular tant en l’ús de les aplicacions que es desenvolupin com en conceptes de cartografia i sistemes d’informació geogràfica i l’ús d’aplicacions de sobretaula avançades de sistemes d’informació geogràfica

Oferir nous cursos de formació a usuaris de la IDE Menorca, segons demanda, amb els que s’incrementi l’ús i la integració de la IDE Menorca en els treballs dels usuaris. La naturalesa tècnica de les aplicacions i la seva evolució, així com l’ampliació de les eines i l’ús de les bases de dades disponibles de la IDE han de ser l’objecte dels cursos de formació amb sessions en els diferents nivells: bàsics d’iniciació i en els de perfeccionament.

VII. Publicació a través de serveis estàndard OGC i acompliment dels requeriments de la Llei 14/2010 i la Directiva 2007/2/CE INSPIRE d’acord amb les especificacions dels grups de treball INSPIRE i del Consell Superior Geogràfic

Publicar en tot moment, segons les determinacions dels marcs legals europeu i espanyol vigents, la informació territorial a través de serveis i geoserveis OGC, base de funcionament de les aplicacions de la IDE Menorca.

Oferir i proporcionar el servei d’informació d’interès econòmic a tècnics sectorials i informàtics que desenvolupin la seva activitat professional a Menorca.

El lliurament de la informació territorial, en les condicions abans assenyalades per a la seva publicació, estarà subjecte a control específic del Consell Insular de Menorca sense perjudici del contingut de l’apartat V d’aquestes condicions. Es facilitarà la descàrrega directa de la informació geogràfica a través d'eines web sense perjudici que sigui, en cada cas, el departament, l'àrea o l'organisme propietari de cada capa d'informació qui podrà decidir si s'ofereix la informació oberta al públic o bé amb caràcter restringit a determinats usuaris.

VIII. Manteniment de la infraestructura (servidors) sobre la qual funcionen la IDE Menorca i els serveis geogràfics derivats

Mantenir les aplicacions i serveis web de la IDE Menorca operatius per a una mitjana, com a mínim, de 12.000 usuaris (comptabilitzant una vegada l’usuari que fa servir les aplicacions 30 dies al mes) i 4.500.000 de respostes a peticions de mapes.

Mantenir i actualitzar el maquinari de la infrastructura (contracte de línies de xarxa, servidors, sistemes operatius servidors, Firewall, bases de dades, ets.).

Mantenir, actualitzar, millorar i evitar la pèrdua de valor de les aplicacions existents.

IX. Manteniment del geoportal IDE Menorca com a finestra única dels recursos d’informació geogràfica de les administracions de Menorca

Estructurar totes les aplicacions i serveis que s’incorporin al llarg de l’encomana al geoportal IDE Menorca, per tal de fer accessible tota la informació territorial de les bases de dades existents i les que es generin durant el termini previst dels treballs.

2. PERSONAL I MITJANS MATERIALS

2.1 SILME ha d’aportar com a mínim, en règim de jornada laboral complerta dedicada de forma exclusiva a desenvolupar les tasques de l’encomana durant tota la seva durada, el personal següent:

- Un/a (1) analista programador/a

Tasques: Desenvolupament d'aplicacions d'accés i manteniment d'informació territorial.

Desenvolupament i millora del component SIGSILME del framework corporatiu, integració en aplicacions de gestió departamentals. Manteniment i millora del catàleg i visualitzador IDE Menorca. Desenvolupament d'aplicacions web de la IDE Menorca. Creació de visors SITMUN2 verticals. Gestió sistema Processos de tractament massiu de la informació.

Perfil: Titulat en enginyeria tècnica en informàtica de gestió, grau en enginyeria informàtica o equivalent.

Cal acreditar experiència laboral en el desenvolupament d’aplicacions geomàtiques i de gestió de projectes SIG.

- Un/a (1) tècnic/a superior de SIG

Tasques: Manteniment de la informació de la base de dades espacial. Coordinar l'elaboració de la EIEL, validació i lliurament al Ministeri. Redacció informes anuals i de projecte. Control de qualitat de la informació de la IDE Menorca. Enllaç amb la direcció tècnica dels treballs del CIM en relació a la coordinació dels operadors i les tasques de producció d'informació. Gestió de la informació del catàleg visor de la IDE. Gestió de la descàrrega de dades de la IDE, creació i manteniment de metadades.

Perfil: Titulat en llicenciatura, enginyeria superior o grau superior universitari (equivalent a enginyer agrònom, forestal, geògraf, ambientòleg o titulació equivalent amb formació específica en SIG).

Cal acreditar experiència de treball i gestió de dades en SIG.

- Dos (2) operadors/res gràfics/ques

Tasques: Edició de cartografia: EIEL, guia de carrers, base de referència, així com aquelles tasques derivades del servei I.d) de creació d'altra informació d'interès segons demandes. Suport SIG amb presència física als ajuntaments segons conveni. Presència física a les oficines de la Direcció General de Cadastre per actualització de informació cadastral segons Conveni.

Perfil: Batxillerat, FP2, CFGS o titulació superior.

Cal acreditar formació en cartografia i SIG, així com experiència laboral de més de tres anys en feines vinculades a l’edició cartogràfica.

2.2 Correspon exclusivament a SILME la selecció del personal que, si compleix els requisits de titulació i experiència exigits en els plecs, formarà part de l'equip de treball adscrit a l'execució del contracte, sense perjudici de la verificació per part del Consell Insular de Menorca del compliment dels requisits.

SILME procurarà que hi hagi estabilitat en l'equip de treball, i que les variacions en la seva composició siguin puntuables i obeeixin a raons justificades, a fi de no alterar el bon funcionament del serveis, i n'informarà en tot moment el Consell Insular.

2.3 SILME assumeix l'obligació d'exercir de manera real, efectiva i contínua, sobre el personal que integra l'equip de treball encarregat de l'execució del contracte, el poder de direcció inherent a tot empresari. En particular, assumirà la negociació i el pagament de salaris, la concessió de permissos, llicències i vacances, la substitució dels treballadors en casos de baixa o absència, les obligacions legals en matèria de seguretat social, inclòs l'abonament de cotitzacions i el pagament de prestacions, quan correspongui, les obligacions legals en matèria de prevenció de riscos laborals, l'exercici de la potestat disciplinària, i tots els altres drets i obligacions que es derivin de la relació contractual entre empleat i empleador.

2.4 SILME vetllarà especialment perquè els treballadors adscrits a l'execució del contracte desenvolupin la seva activitat sense extraliminar-se en les funcions desenvolupades respecte de l'activitat delimitada en els plecs com objecte del contracte.

2.5 SILME posarà a disposició dels serveis de l’encomana les seves instal·lacions, el maquinari i el programari necessaris i especialment els espais i totes les eines que facin falta per a la formació requerida.

2.6 SILME haurà de designar almenys un responsable integrat en la seva pròpia plantilla, que tindrà entre les seves obligacions les següents:

a) Actuar com interlocutor de SILME davant el Consell Insular, i canalitzar la comunicació entre SILME i el personal integrant de l'equip de treball adscrit a l'encomana, d'una banda, i el Consell Insular de l'altra banda, en tot el que faci referència a les qüestions derivades de l'execució del contracte.

b) Distribuir el treball entre el personal encarregat de l'execució del contracte,i impartir als esmentats treballadors les ordres i instruccions de treball que siguin necessàries en relació amb la prestació del servei contractat.

c) Supervisar el correcte desenvolupament per part del personal que integri l'equip de treball de les funcions que tenguin encomanades, així com controlar l'assistència de l'esmentat personal al lloc de treball.

d) Organitzar el règim de vacances del personal adscrit a l'execució del contracte. A aquest efecte, SILME s'ha de coordinar adequadament amb el Consell Insular, a fi de no alterar el bon funcionament del servei.

e) Informar el Consell Insular de les variacions, ocasionals o permanents, en la composició de l'equip de treball adscrit a l'execució del contracte.

3. DESENVOLUPAMENT D’ACTUACIONS I TERMINIS DELS TREBALLS

3.1 Per tal que el CIM tengui constància del correcte desenvolupament de l'objecte de l’encomana, SILME presentarà les relacions següents dels treballs executats:

- Cada mes, la relació de les feines realitzades en aquest període.

- Al cap d’un any de l’inici de l’encomana, un informe de seguiment que contindrà les relacions i la descripció de feines realitzades durant aquest període, tot especificant el destinatari de la feina i una estimació, en hores, de la dedicació del personal aportat a l’encomana.

- Al cap de dos anys de l’inici de l'encomana, un informe que contindrà:

La recopilació de les relacions i la descripció de les feines realitzades.

La vinculació de cada feina a cada un dels serveis de l'encomana.

Les hores de dedicació del personal aportat a cada un dels serveis de l'encomana.

L’ofici de remissió de les documentacions anteriors s’ha de presentar al Registre d’Entrada del CIM dirigits al Director Insular d’Ordenació del Territori. Es lliurarà una còpia de la documentació demanada en format paper i un altra en el format original (write, excell, calc, word o equivalent).

3.2 El termini de l’encomana és de dos (2) anys comptats a partir del dia que aprovi l'encomana l'òrgan competent del CIM.

3.3 L’encomana pot tenir dues (2) pròrrogues d’un (1) any comptat a partir de l’endemà d'haver finalitzat el termini previst al paràgraf anterior, si hi ha acord exprés previ d’ambdues parts.

4. COST MÀXIM DE L’ENCOMANA

4.1 D’acord amb el càlcul dels preus desglossats pels serveis prevists en l’apartat 1.2 d’aquestes condicions, elaborat per SILME en data 16-01-2017, el cost màxim de realització de l’encomana és de 166.770,90 €/any. No s'aplica l'IVA atesa la classificació de SILME com a mitjà propi del Consell Insular i dels ajuntaments.

4.2 El cost màxim anual d’aquesta encomana de serveis anirà a càrrec dels exercicis pressupostaris del CIM següents:

Exercici 2017: 152.873,00 €/any

Exercici 2018: 166.770,90 €/any

Exercici 2019: 13.897,90 €/any

4.3 En el cas de pròrroga de l’encomana s’habilitarà la corresponent partida pressupostària als exercicis dels anys 2019, 2020 i 2021, amb un cost màxim de 166.770,90 €/any.

5. PAGAMENT DE L’ENCOMANA

a) El CIM farà pagaments parcials de l'encomana dels treballs, d’acord amb les actuacions dels serveis prevists tot seguint el seu desenvolupament segons l’apartat 3 d’aquestes condicions.

b) SILME aportarà, cada mes, una llista de les feines i de les hores de treball del personal dedicat als treballs de l’encomana, segons els preus desglossats elaborats per SILME en data 16-01-2017.

c) El Consell Insular nomenarà un responsable de l’encomana, que verificarà el contingut de la relació mensual del punt anterior, després que el director tècnic del programa revisi l'activitat, i informarà, si escau, respecte al compliment de les condicions d’aquesta encomana.

6. EL RESPONSABLE DE L'ENCOMANA I LA DIRECCIÓ TÈCNICA DEL PROGRAMA

El CIM és l'encarregat de la direcció tècnica de l'activitat motiu de la prestació de serveis, tasca que podrà dur a terme directament amb personal propi o contractat a aquest efecte, o encomanar-la a l'empresa SILME.

El CIM nomenarà un/a tècnic/a superior com a responsable de l’encomana per tal de verificar el compliment de les condicions.

L'activitat continguda en l'encomana estarà sotmesa a les directrius, els controls i les comprovacions de la direcció tècnica, la qual, en el cas de ser personal del Consell Insular, podrà asumir també la responsabilitat de l'encomana prevista en l'apartat anterior.

La direcció tècnica serà qui establirà les directrius i prioritats que en cada moment i en relació amb les esmentades tasques s'hagin d'assolir, tot d'acord amb les directrius polítiques. Alhora que haurà de vetllar pel compliment dels objectius que s'hagin establert.

SILME ha de mantenir com a mínim una reunió cada quinze dies de coordinació amb l'esmentada direcció tècnica.

La direcció tècnica, sense perjudici de les tasques anteriors, portarà la coordinació dels serveis derivats del conveni vigent, de data 02-01-2017, entre el Consell Insular i els ajuntaments. En la mesura que les tasques de coordinació que es descriuen a continuació afecten l’encomana són d’obligat compliment per a SILME:

a) Dirigir i gestionar els recursos tècnics i humans dedicats als serveis de la IDE Menorca, prioritzar les tasques d’acord amb les directrius de la comissió de seguiment i fer la planificació estratègica de la IDE.

b) Gestionar els recursos econòmics del projecte.

c) Realitzar la coordinació amb els ajuntaments en relació amb el conveni.

d) Desenvolupar feines efectives de la IDE per al compliment dels serveis especificats.

La direcció tècnica establirà, per a cada anualitat, els objectius específics a assolir a partir del que s'hagi acordat en les eventuals reunions del grup de treball de la IDE Menorca (grup de treball format per representants de cada un dels ajuntaments i del Consell Insular), així com les directrius polítiques de la Consellera d'Ordenació Territorial i Turística d'acord amb els objectius generals de l’encomana.

Els treballs no es consideraran acabats i l’objecte de l’encomana assolit fins que així ho informin el director tècnic del programa i el responsable de l’encomana del CIM.

7. TERMINI DE GARANTIA

No s’escau.

8. OBLIGACIONS SOCIALS I LABORALS

La naturalesa administrativa d'aquesta encomana exclou qualsevol vinculació laboral o de qualsevol altre tipus entre el personal de SILME i el CIM.

L'empresa està obligada a complir les disposicions vigents en matèria laboral, de seguretat social, i de seguretat i higiene en el treball. L'incompliment d'aquestes obligacions, o la seva infracció per part del personal per ella designat, no implicarà cap responsabilitat per al CIM.

9. OBLIGACIONS GENERALS DE SILME

a) Els serveis que són objecte de l’encomana es realitzaran amb estricta subjecció a les estipulacions previstes en les presents condicions, així com a les instruccions que, en la seva realització, li doni el responsable de l'encomana designat pel CIM.

b) SILME ha de posar el mitjans tècnics necessaris per complir estrictament les condicions dels pactes 3, 4 i 5 del conveni vigent de col·laboració en matèria de cartografia, SIG, i IDE Menorca entre el CIM i els ajuntaments de l’illa, de 02-01-2017, i especialment quant a l’accessibilitat dels usuaris en general i dels tècnics responsables del seu manteniment, a les bases de dades de la IDE Menorca, tot respectant escrupolosament el caràcter públic o restringit de la informació.

Així mateix, s'obliga a complir amb les prescripcions que es prevegin a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal que resultin d'aplicació.

c) SILME serà responsable de la qualitat tècnica dels treballs que desenvolupi i de les prestacions o serveis realitzats. A la vegada cada un dels/de les tècnics/ques superiors competents aportats serà responsable tècnicament i legalment de les actuacions que realitzi previstes a l'apartat 1.2 d’aquesta encomana.

10. FINALITZACIÓ I RECEPCIÓ DELS TREBALLS

L'encomana s'entendrà acomplerta quan s'hagi realitzat la totalitat del seu objecte a satisfacció del CIM.

Els treballs no es consideraran acabats i l’objecte de l’encomana assolida fins que així ho certifiqui el tècnic responsable de l’encomana del CIM en l'informe que haurà d'emetre dins el mes següent a partir de la finalització del termini previst a la condició 3.

Si les bases de dades no es troben en condicions de ser mantingudes posteriorment a la finalització del termini abans assenyalat, es deixarà constància expressa d'aquesta circumstància en l’informe esmentat i es donaran les instruccions necessàries perquè s'esmenin els defectes detectats. Si, malgrat això, els treballs realitzats no s'adeqüen a la prestació de serveis encarregada, com a conseqüència de vicis o defectes imputables a SILME, el CIM quedarà exempt de l'obligació de pagament de les feines incompletes, valorades d’acord amb el càlcul dels preus desglossats pels serveis prevists en l’apartat 1.2 d’aquestes condicions elaborat per SILME en data 16-01-2017, i tindrà dret, si escau, a la recuperació del preu satisfet fins aleshores pels treballs que hagin rebut informe desfavorable.

11. RESCISSIÓ DE L'ENCOMANA PER PART DEL CIM

A més dels supòsits de compliment que es regulen en la condició anterior, l'encomana es podrà deixar sense efectes de manera anticipada quan es doni alguna de les circumstàncies següents:

a) Impossibilitat sobrevinguda legal o material d'executar els treballs objecte de l'encomana.

b) Desistiment de l'Administració motivat per causes d'interès públic.

En qualsevol cas, la rescissió de l'encomana per causes no imputables a SILME donarà dret a aquesta a percebre el preu dels estudis, informes, treballs o serveis efectivament realitzats d'acord amb les condicions de l'encomana i que hagin estat rebuts per l'Administració.

12. DRET SUPLETORI

En tot el que no regulen expressament les presents condicions s’aplicarà supletòriament el que disposa la normativa sobre contractació pública (Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, i la resta de normativa concordant) en tots els aspectes que no siguin incompatibles amb el caràcter instrumental de la relació entre el CIM i SILME.

 

Maó, 23 de febrer de 2017

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón