Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 2050
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes per al foment de les races autòctones de les Illes Balears, corresponents a l’any 2017
El Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones espanyoles (BOE núm. 295, de 8 de desembre de 2011), modificat pel Reial decret 181/2015, de 13 de març (BOE núm. 63, de 14 de març de 2015), pretén fomentar i preservar l’elevat patrimoni genètic que suposen aquestes races mitjançant unes ajudes adreçades a les organitzacions o associacions de ramaders reconegudes per les comunitats autònomes per a la promoció i la defensa de les races autòctones espanyoles que es contemplen a l’annex I del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes.
A efectes d’aplicar el Reial decret esmentat en aquesta comunitat autònoma, és necessari adaptar-lo a les particularitats organitzatives i procedimentals que s’hi estableixen, de conformitat amb el que està previst a l’article 3.2 del Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
El Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader, per tal d'acollir-se a l'exempció.
D’acord amb la normativa esmentada, el Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA) ha comunicat l’ajuda per al foment de les races autòctones amb número de referència SA. 40300 (2014/XA).
Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu article 2 a) estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d’altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.
Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. I concretament, a l'Annex 1 acorda la adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.
D’acord amb el que disposa l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions esmentat, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes subvencions mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent
Primer
Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació
1. S’aprova, la convocatòria d’ajudes de l'any 2017, per a les organitzacions o associacions de ramaders reconegudes oficialment per la comunitat autònoma de les Illes Balears, per al foment de les races autòctones de les Illes Balears previstes a l’annex I del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes (BOE núm. 23, de 27 de gener de 2009).
2. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea; i d’acord amb el Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones espanyoles.
3.L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segon
Finançament de la convocatòria
1. Per a la present convocatòria es destina un import màxim de dos-cents cinc mil euros (205.000,00€), amb possibilitat d’ampliació de la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA.
El Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient ha de finançar les actuacions previstes a aquesta Resolució de conformitat amb el que estableix l'article 8 del Reial decret 1625/2011, amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat.
2. De conformitat amb el que disposa l’article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la quantia prevista en el punt 1 anterior podrà ser incrementada amb la quantia addicional màxima de 200.000,00 euros, quedant condicionada l’efectivitat de l’esmentada quantia addicional a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades a l’apartat a), del punt 2 de l’esmentat article 58, i amb l’aprovació prèvia de la modificació pressupostària, si escau, amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció.
Tercer
Beneficiaris
1. Podran ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta Resolució les organitzacions o associacions de ramaders de les Illes Balears que, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució, compleixin els següents requisits:
a) Que no tinguin ànim de lucre.
b) Que estiguin oficialment reconegudes, per a la gestió del Llibre o Llibres genealògics de la raça o races autòctones, per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o pel Consell Insular corresponent.
c) Complir els requisits exigits pels articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
d) Complir amb les obligacions previstes a l'article 11 del Reial Decret 2129/2008, de 26 de desembre.
e) Tenir la condició de PIME d'acord amb el que estableix l'article 2.2 i l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 juny 2014.
f) No tenir la consideració d'empresa en crisi, d'acord amb l'article 2.14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, i segons es defineix l'empresa en crisi en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi, d'acord amb les Directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014 / C 249/01, de la Comissió, de 31 de juliol de 2014).
g) No estar subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.
Així mateix, els requisits previstos en les lletres c), e), f) i g), també hauran ser complerts per les explotacions ramaderes en què es duguin a terme les activitats subvencionables.
2. D’acord amb el que disposa l’article 13.2 e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears; així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió, i en el moment del pagament.
L’acreditació del compliment d’aquest requisit es realitzarà mitjançant la presentació de les certificacions previstes a l’article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, l’interessat podrà autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, per a la comprovació d’ofici del compliment de l’esmentat requisit i en aquest cas no serà necessària la presentació dels certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, s’acreditarà el seu compliment mitjançant una declaració responsable.
3. La comprovació dels requisits prevists als punts 1b) i 1d) es realitzarà d’ofici, per part de l’òrgan instructor del procediment, tret de manifestació contrària de la persona interessada, ja que amb la presentació de la sol·licitud d’ajuda s’entén atorgada aquesta autorització. En cas de denegar l’autorització esmentada, s’haurà de presentar un certificat de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia o del Consell Insular corresponent.
4. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució, les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.
Quart
Activitats subvencionables
1. Podran ser subvencionades les següents actuacions:
a) Creació o manteniment de llibres genealògics.
Els conceptes subvencionables seran les despeses derivades d‘aquesta activitat, incloses les despeses del local o oficines, ordinadors i material informàtic i el seu manteniment o actualització, l'adquisició de material d'oficina no inventariable i les despeses de personal tècnic i administratiu
b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals.
Aquestes ajudes van encaminades a sufragar les despeses relatives a la implantació i el desenvolupament dels programes de millora oficialment aprovats i els controls de rendiment per a la realització de les avaluacions genètiques dels animals.
Aquestes activitats hauran de ser realitzades per centres d’investigació o desenvolupament i han d’estar signades per un responsable d’aquests centres.
Les activitats del paràgraf b) hauran d’estar incloses i aprovades dins el Programa de millora, per part del Servei de Ramaderia de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.
2. Quant a les despeses subvencionables, serà d’aplicació allò que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com allò establert a l’article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000,00 euros, en cas de subministrament de béns d’equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o ofereixin.
L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se a la justificació o, en el seu cas, a la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme criteris d’eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
4. Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades pel beneficiari des de la data de presentació de la sol·licitud d’ajuda fins al 31 de desembre de 2017, ambdós inclosos, tret de les despeses corresponents al salari i Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l’IRPF del darrer trimestre de l’any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener de 2018.
5. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no serà subvencionable, excepte quan no sigui recuperable per al beneficiari. A aquests efectes el beneficiari que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA haurà de presentar el certificat 036 o la resolució d'excepció.
Cinquè
Quantia de les ajudes
1. La quantia màxima de les ajudes serà, en funció del tipus d’actuació sol·licitada, la següent:
a) Creació o manteniment de llibre genealògic: fins al 100% de la despesa subvencionable.
b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals: fins al 70% de la despesa subvencionable.
2. La quantia màxima de la subvenció que pot rebre l’organització o l’associació és de 60.000,00 euros per raça.
3. En cap cas, aquest import per explotació ramadera pot ser superior a 3.000,00 euros.
4. L'import de la subvenció que regula aquesta convocatòria, en cap cas podrà superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, destinades al mateix fi, el cost de l'activitat subvencionada ni els límits establerts en cada cas a les lletres a) i b) de l'apartat 1 de l'article 27 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014. Aquests ajuts no s'acumularan amb cap ajuda de "minimis" corresponent als mateixos costos subvencionables si aquesta acumulació dóna lloc a una intensitat o import de l'ajut superior a l'esmentat límit.
Sisè
Sol·licituds
1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes i començarà a comptar des del dia següent de la publicació de l’extracte en el BOIB.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria, han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels registres prevists a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex I.
Aquestes sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada del NIF del sol·licitant.
b) Fotocòpia compulsada dels estatuts socials, correctament inscrits en el registre corresponent.
c) Acreditació de la representació amb la qual actua qui signa la sol·licitud.
d) Relació, signada pel secretari, dels ramaders que integren l'organització o associació, aquesta relació ha de constar com a mínim del nom i llinatges i el NIF de cada associat.
e) Declaració responsable de cada associat d’acord amb el model d’annex III que figura a la pàgina web http://www.caib.es degudament emplenat. Si la declaració presentada no conté totes les dades d’aquest annex III, o bé presenta ratllades o esmenes, serà considerada com a no presentada. El beneficiari ha de presentar aquestes declaracions de forma ordenada i numerada d’acord amb la relació de ramaders presentada.
f) Programa que s’ha de desenvolupar durant el període establert, especificant la descripció de les actuacions que es desenvoluparan, d’acord amb l’apartat 4 d’aquesta Resolució.
g) Pressupost detallat i desglossat per activitats, d’acord amb l’apartat 4 d’aquesta Resolució, indicant la base imposable i l'import de l'IVA corresponent. Si l’associació sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, al pressupost detallat s’han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.
h) Documentació per demostrar que l'iva no es recuperable pel beneficiari, en cas de sol·licitar la subvencionabilitat de l'IVA: certificat 036 o resolució d'excepció.
La comprovació del DNI, del representant de l’agrupació, es farà d’ofici per part del FOGAIBA. En cas que l’interessat, o els seus associats, no autoritzin expressament el FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció del DNI, dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, així com dels requisits prevists als punts 1b) i 1d) de l’apartat tercer o del grau de compliment del programa, han d’aportar els certificats o la documentació corresponent. En cas que no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s’haurà de presentar una declaració responsable del seu compliment. Així mateix, els beneficiaris finals de l’ajuda poden acreditar el compliment d’aquestes obligacions mitjançant declaració responsable.
3. En cas que amb ocasió de la tramitació d’altres expedients en el FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ja s’hagi presentat algun d’aquests documents, no serà necessari aportar-lo de bell nou, i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta o, si n’és el cas, que la informació figuri a la base de dades documental prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data que es presenta la sol·licitud.
4. Si la sol·licitud d’ajuda o qualsevol dels documents que sigui necessari no reuneix els requisits senyalats s’ha de requerir l’interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de l’interessat, de tot el que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes en el Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, esmentat i la resta de normativa d’aplicació.
Setè
Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència
1. Els beneficiaris seran seleccionats mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Per tant, seran seleccionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s’estableixen a la present convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació necessària.
2. No obstant això, i de conformitat amb el que disposa l’article 6.2 del Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, en el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d’ajuda superi l’import que es destina a la present convocatòria, es prorratejarà l’import de l’ajuda, de la manera següent:
a) S’assignarà un 30% del crèdit disponible al criteri general de manteniment de la pròpia organització. D’acord amb això, es repartirà aquest import de forma directament proporcional al nombre de associacions/agrupacions que compleixin els requisits assenyalats a l’apartat tercer.
b) S’assignarà un 35% del crèdit disponible al criteri de nombre d’afiliats. D’aquesta manera, es repartirà aquest import proporcionalment al nombre d’afiliats.
c) S’assignarà el 35% del crèdit disponible restant, al criteri de compliment del programa de l’any 2016. D’aquesta manera, es repartirà aquest import de forma proporcional al nombre de punts obtinguts d’acord amb el barem següent:
- Nivell del compliment superior al 90%: 5 punts
- Nivell del compliment del 81-89%: 4 punts
- Nivell del compliment del 71-79%: 3 punts
- Nivell del compliment del 61-69%: 2 punts
- Nivell del compliment del 51-59%: 1 punts
- Nivell del compliment inferior al 50%: 0 punts
La comprovació del nivell de compliment del programa es realitzarà d’ofici, per part de l’òrgan instructor del procediment, tret de manifestació contrària de la persona interessada, ja que amb la presentació de la sol·licitud d’ajuda s’entén atorgada aquesta autorització. En cas de denegar l’autorització esmentada, s’haurà de presentar un certificat de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia o del Consell Insular corresponent
Vuitè
Instrucció del procediment
1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat gestora en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.
3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i s’ha de notificar individualment als interessats. Una vegada passat aquest temps sense notificar-se resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud.
4. Contra la resolució abans esmentada, es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació, d’acord amb allò que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les establertes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El règim jurídic aplicable per l’incompliment de les obligacions esmentades serà el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, esmentada, amb les especificitats procedimentals i organitzatives previstes en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprendrà des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
3. A més de les obligacions assenyalades en el punt 1 anterior, el beneficiari queda obligat a desenvolupar el Programa i el pressupost aprovat.
Desè
Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini per a justificar l’execució de l’actuació i les despeses objecte de subvenció acaba el 31 de març de 2018 i en són elegibles aquelles activitats o inversions realitzades i pagades des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 31 de desembre de 2017, amb l'excepció de les nòmines de desembre, la Seguretat Social corresponent i les retencions de l'IRPF del darrer trimestre de l’any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener de 2018.
2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i dels justificants de la despesa, serà d’aplicació el que disposa l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com els Capítols II i III, del Títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament que ha d’incloure el corresponent compte justificatiu, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II, que figura a la pàgina web http://www.caib.es, dirigida al FOGAIBA. Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex.
Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:
a) Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà de incloure el llistat de les explotacions amb animals inscrits al llibre genealògic.
b) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
- Factures que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.
- Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.
- Documents TC1 i TC2, juntament amb una llista en què hi figurin de forma detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina, i justificants de pagament.
- Document IRPF i justificant de pagament.
Podran ser considerats com a justificants de pagament els següents documents:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació del concepte, l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n. Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l’empresa amb capacitat de cobrament. A tals efectes haurà de quedar consignada a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l’empresa, i aquest darrer en serà facultatiu en cas que l’emissor sigui una persona física.
3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.
Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.
No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros, en els termes prevists a l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.
c) Si n’és el cas, indicació dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses.
d) Si n’és el cas, els tres pressuposts que, en aplicació de l’article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, així com també la memòria justificativa de l’elecció, si escau.
e) Declaració expressa, si n’és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa finalitat i aportació de la documentació justificativa de les ajudes rebudes, per tal de comprovar els límits prevists en l’apartat onzè d’aquesta convocatòria.
4. En cas que l’interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributaries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, s’hauran d’aportar els certificats corresponents.
5. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada que hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que s’estableix en el punt 2 de l’apartat novè d’aquesta Resolució.
6. D’acord amb el previst a l’article 5 del Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, els beneficiaris poden presentar sol·licituds de bestreta de pagament de l’ajuda fins el 50% de la subvenció concedida. Aquestes sol·licituds es formularan d’acord amb el model d’annex IV que figura a la pàgina web http://www.caib.es degudament emplenat i serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex s’indiquen.
La concessió de la bestreta no eximeix al beneficiari de l’obligació de justificar la realització de l’activitat objecte de subvenció, així com l’aplicació dels fons percebuts, en el termini i termes prevists en els punts anteriors. La falta de justificació implicarà el reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals a comptar des del moment de pagament de la bestreta.
Onzè
Compatibilitat de les ajudes
1. Les ajudes objecte de la present convocatòria són compatibles amb qualssevol altres que, per a la mateixa finalitat i objecte, puguin establir altres administracions públiques o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que no se superin els límits a què es refereix l'apartat cinquè.
Dotzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a la present convocatòria serà el que estableix el Reial decret 1625/2011, de 24 novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones, com també allò que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de normativa de vigent aplicació.
Tretzè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 27 de febrer de 2017
El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas