Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 1919
Acord del Consell de Govern de 24 de febrer de 2017 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 16 de febrer de 2017 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 20 de maig de 2005, el Consell de Govern va adoptar un acord d’aprovació de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003 (BOIB núm. 83/2005, de 31 de maig).

L’apartat 4 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat esmentat conté la regulació relativa a les quantitats globals destinades al fons d’acció social i les partides pressupostàries que el Servei de Salut de les Illes Balears ha de destinar a l’acció social. Així doncs, en el punt 4.3 s’estableixen les indicacions pertinents per determinar la partida pressupostària que s’ha d’aplicar per a bestretes ordinàries o extraordinàries prenent com a referència la quantia de 180 € per treballador.

D’altra banda, el 23 de setembre de 2016 el Consell de Govern va adoptar un acord pel qual es va aixecar «la suspensió relativa a les convocatòries i les concessions d’ajuts en concepte d’acció social relatives a les bestretes de les retribucions a favor del personal sotmès a l’àmbit d’aplicació del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques».

En conseqüència, ateses les circumstàncies actuals i el temps transcorregut des de la determinació de les quanties de referència, s’ha considerat oportú actualitzar l’import indicat en l’apartat 4.3 esmentat incrementant-lo fins a arribar a la quantia de 190 € per treballador de la plantilla autoritzada.

Per tot això, de conformitat amb l’article 80.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de personal estatutari dels serveis de salut, el 16 de febrer de 2017 l’Administració i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat han subscrit un acord pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005.

D’altra banda, l’article 38 del Text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre) disposa que, perquè els acords que versen sobre matèries que són competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l’aprovació expressa i formal d’aquest òrgan.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut, en la sessió de dia 24 de febrer de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 16 de febrer de 2017 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005, que s’adjunta com a annex, i establir que hom li confereix validesa i vigència per mitjà d’aquesta ratificació.

Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entra en vigor l’endemà de la data de publicació.

Palma, 24 de febrer de 2017

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra

ANNEX

Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 16 de febrer de 2017 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005

Parts

Per part de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el director de Funció Pública i Administracions Públiques i el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, o les persones en qui hagin delegat, d’acord amb l’article 2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern de les Illes Balears pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat que consten com a signants d’aquest acord.

Antecedents

1. En l’apartat 4.3 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de maig de 2005 (BOIB núm. 83/2005, de 31 de maig), s’estableix que “a l’efecte de determinar la partida pressupostària que s’ha de aplicar per a bestretes ordinàries o extraordinàries, s’ha de prendre com a referència la quantia de 180 euros (cent vuitanta euros) per treballador de plantilla autoritzada per al fons total que es creï per atendre aquest concepte. Ha de servir com a referència la plantilla existent a cada centre de despesa en data de l’1 de gener de cada exercici”.

2. Per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 23 de setembre de 2016 (BOIB núm. 122/2016, de 24 de setembre) es va aixecar “la suspensió relativa a les convocatòries i les concessions d’ajuts en concepte d’acció social relatives a les bestretes de les retribucions a favor del personal sotmès a l’àmbit d’aplicació del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques”.

3. Es considera que la quantia de 180 € establida per determinar la partida pressupostària de les bestretes ha quedat obsoleta després d’haver passat més de deu anys des de l’Acord inicial de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004; per tant, s’hauria d’incrementar fins a 190 € per treballador de plantilla autoritzada tenint en compte, per una part, l’increment de l’índex de preus de consum i, per una altra, la disminució general de les retribucions del personal sotmès al Decret llei 5/2012.

Per tot això, d’acord amb l’article 80.1 de la Llei 55/2003, les parts que integram la Mesa Sectorial de Sanitat ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària i acordam subscriure el següent

Acord

1. Es modifica el paràgraf primer de l’apartat 4.3 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 21 de desembre de 2004 sobre l’acció social per al personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, que queda redactat així:

A l’efecte de determinar la partida pressupostaria que s’ha de aplicar per a bestretes ordinàries o extraordinàries, s’ha de prendre com a referència la quantia de 190 € (cent noranta euros) per treballador de plantilla autoritzada per al fons total que es creï per atendre aquest concepte. Ha de servir com a referència la plantilla existent a cada centre de despesa en data de l’1 de gener de cada exercici.

2. Aquest acord entra en vigor l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Com a prova de conformitat, signam aquest acord.

Palma, 16 de febrer de 2017

                              Per l’Administració                                                                                                         Per les organitzacions sindicals