Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 1843
Convocatòria d’ajuts econòmics per a estudiants escolaritzats en 2n cicle d'educació infantil, primària, secundària obligatòria i FP bàsica curs 2016/2017
Versió PDF
Aprovada per Junta de Govern local en sessió ordinària dia 17 de febrer de 2017 la convocatòria pels ajuts econòmics per a estudiants escolaritzats en 2n cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària obligatòria i FP Bàsica del curs 2016/2017, es fa públic l'esmentat acord:
«CONVOCATÒRIA D’AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS ESCOLARITZATS EN 2n CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA i FP BÀSICA CURS 2016/2017.
1.- OBJECTE.
L’objecte d’aquesta convocatòria és ajudar a les famílies amb infants escolaritzats en segon cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal se sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels infants al centre educatiu matriculats.
2.- REQUISITS.
Els sol·licitants d’aquest ajut, pare, mare o tutors legals, hauran de complir els següents requisits:
- Els infants han d'estar matriculats a qualsevol dels centres docents d'Andratx o en el cas de que estudiïn fora del municipi han d'estar empadronats a Andratx.
- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tresorer de l’Ajuntament expedirà d’ofici una certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no hi siguin deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions tributàries, tendran 10 dies hàbils per reparar la deficiència detectada.
- El compliment d’aquests requisits es comprovarà d’ofici, excepte quan els estudis es cursin a centres no ubicats en el municipi d’Andratx.
- Els fills/es, han d’estar matriculats en un centre públic, privat o concertat; en 2n Cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i/o Formació Professional Bàsica.
- No ser beneficiari del programa de reutilització de llibres per part del seu centre.
El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.
S’estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superin les despeses.
3.- DOCUMENTACIÓ PER FER LA SOL·LICITUD I JUSTIFICAR-LA
Per sol·licitar aquest ajut s’haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació (en el cas de tenir documentació en llengua estrangera l’haurà de presentar oficialment traduïda):
- Model de sol·licitud correctament emplenat, mitjançant la instància facilitada per l’Ajuntament d’Andratx.
- Fotocòpia del DNI/NIE del pare i de la mare o tutors, o presentar l'original.
- Fotocòpia del llibre de família, o presentar l'original.
- Si els estudis es cursen fora dels centres del municipi d’Andratx s’haurà de presentar un certificat d’escolarització en el qual s’indiqui: el nom i els llinatges de l’alumne, la data de naixement, el centre educatiu i el curs en el qual està matriculat.
- Si el sol·licitant de l’ajut és el tutor o la tutora de l’alumne, s’haurà de presentar la documentació que ho acrediti.
- Document de transferència bancària de l’Ajuntament d’Andratx, sempre a nom del sol·licitant de l’ajut. Document facilitat per l’Ajuntament.
- En el cas de pares separats, conveni de separació o sentencia de divorci o document equivalent.
- Declaració responsable degudament signada de no haver cobrat ni estar pendent de cobrament de cap subvenció per part dels dos, pare/mare o tutor/a legals, per les mateixes despeses que la present convocatòria o bé, la quantitat sol·licitada i/o cobrada.
Tots els documents necessaris els podran trobar a la pàgina web www.andratx.cat
4.- TERMINI I PRESENTACIÓ
Les sol·licituds hauran de presentar-se al Casal de Can Riera (antic PAC) en horari de 9'00 a 14'00h de dilluns a divendres. Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l’art. 18, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, el termini serà de dia 20 de març 2017 a dia 7 d'abril 2017 ambdós inclosos.
5.- NATURALESA DELS AJUTS.
Són de caràcter voluntari i temporal; no seran invocables com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.
L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions
Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). D’ésser així, l’interessat ho haurà de posar en coneixement de l’Ajuntament d’Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s’hauria d’iniciar en contra d’ell/ella l’oportú procediment sancionador.
6.- AJUTS I QUANTIES.
Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.
7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.
Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 68, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l’Àrea d’Educació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’haurà de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva per la Junta de Govern Local.
Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament sí seran objecte de notificació individual.
Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
8.- JUSTIFICACIÓ.
La Justificació de la mateixa mitjançant factura (s'haurà d'acreditar el pagament mitjançant rebut degudament signat i segellat per l'empresa o transferència bancària, no s'acceptaran les factures que simplement duguin la paraula pagat o similar) hauran de ser presentades al Casal de Can Riera (antic PAC) en horari de 9'00 a 14'00h de dilluns a divendres. Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l’art. 18, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El termini de justificació serà fins dia 23 de juny 2017.
9.- PAGAMENT.
La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l’Ajuntament d’Andratx per a l’any 2017 de la partida: 326-48900 ascendeix a 40.000.- €, per l'educació obligatòria: 2n cicle d'infantil, primària, secundària obligatòria i formació professional bàsica, per al curs 2016/2017.
10.- DRET SUPLETORI
En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la concessió d’ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament .
11.- PUBLICACIÓ
Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d’anuncis, a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx i a la BDNS.»
La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement.
Andratx, 20 de febrer de 2017
El Batle,
Jaume PORSELL ALEMANY.