Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 1782
Publicació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars per a l’adquisició i posterior cessió de 2 trituradores de restes de poda per complementar el servei de la xarxa de deixalleries. Obra cofinançada amb Fons de Cohesió-FEDER de la Unió Europea

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 50/16:

Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars per a l’adquisició i posterior cessió de 2 trituradores de restes de poda per complementar el servei de la xarxa de deixalleries. Obra cofinançada amb Fons de Cohesió-FEDER de la Unió Europea.

Eivissa, a 17 de novembre de 2016

Parts

Vicente Torres Guasch, president del Consell Insular d’Eivissa (en endavant CIE), actuant en nom i representació d’aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l’article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’art. 52 del Reglament orgànic del CIE.

Jose Manuel Marí Marí, amb DNI número 41449361-A, president de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars, amb CIF núm. P-0700007-H, actuant en nom i representació d’aquesta entitat, en virtut del que disposa l’article 22 dels seus estatuts.

Antecedents

I.-En matèria de residus domèstics, la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, en el seu article 12.5 disposa que correspon a les entitats locals la gestió dels residus domèstics i, en el seu article 21.3, que les entitats locals habilitaran espais, establiran instruments o mesures per a la recollida separada de residus domèstics i en el seu cas, comercials, als quals és precís donar una gestió diferenciada per la seua perillositat, per facilitar el seu reciclatge; en virtut del que disposa la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, correspon al CIE d’una banda garantir la prestació integral i adequada dels serveis municipals en tot el territori de l’illa d’Eivissa, i d’altra la prestació dels serveis públics de caràcter supramunicipal.

El Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans d’Eivissa i Formentera (PDSGRUEF), aprovat mitjançant Decret 46/2001, de 30 de març, té, entre els seus objectius, el foment de les formes de valorització dels residus mitjançant la implantació de sistemes de recollida selectiva; tot establint en el seu article 6.3.d) com a obligació del Consell Insular d’Eivissa la coordinació amb els ajuntaments per posar en marxa aquests sistemes. Així mateix, la Llei 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori, atribueix al CIE la competència per elaborar i aprovar el Pla director sectorial de residus sòlids no perillosos.

II.- En cumpliment d’aquestes previsions l’any 2009, el Consell Insular va engegar un procés consistent en dotar de deixalleries el territori insular, que va comptar amb la col·laboració activa dels diferents ajuntaments de l’illa des d’un primer moment i que va consistir en la construcció, per part del Consell Insular, de sis deixalleries als termes municipals de Sant Josep, Sant Antoni i Santa Eulària, amb el finançament parcial de la Unió Europea amb càrrec als Fons de Cohesió, que un cop constituïdes foren cedides als ajuntaments.

Per tal d’optimitzar la prestació del servei de deixalleries es va optar per la seua unificació mitjançant la creació d’una Xarxa Insular de Deixalleries de la què és titular la Mancomunitat de Serveis Municipals que integra tots els ajuntaments de l’illa.

III.- Entre els residus que es recullen a la xarxa de deixalleries es troben les restes de poda, residu que amb freqüència satura els contenidors destinats a rebre aquests residus, i per tant la deixalleria ha de rebutjar les entrades, deixant de donar un servei que a la vista dels fets és important i té una gran demanda.

Actualment hi ha 2 deixalleries amb més problemes de saturació de restes de poda.

IV.- La voluntat del CIE és la de continuar cooperant amb la Mancomunitat tot contibuint en la prestació del servei que presta la Xarxa de Deixalleries, tot això en compliment de les competències que té atribuïdes en virtut de la normativa descrita i que s’adrecen a la consecució de l’objectiu prioritari de minimització de residus que, en aquest cas, s’assoleix a través del seu reciclatge mitjançant la implantació de sistemes de recollida selectiva (deixalleries).

És per això que s’ha valorat positivament la possibilitat de materialitzar aquesta contribució a través de l’adquisició i posterior cessió, prèvia al corresponent expedient de cessió, de 2 biotrituradores de restes de poda, per completar i facilitar d’aquesta manera el servei que dóna la Mancomunitat amb la xarxa de deixalleries.

Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

Clàusules

Primera.- Objecte.

És objecte del present conveni instrumentar l’adquisició i posterior cessió, prèvia al corresponent expedient de cessió, de 2 biotrituradores de poda per part del Consell Insular d’Eivissa a la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars per tal de donar suport en matèria de gestió de residus domèstics, concretament de les restes de poda i jardineria, dins de l’àmbit de la xarxa insular de deixalleries.

Segona.- Obligacions del Consell Insular d’Eivissa.

2.1.- Adquirir i recepcionar les biotrituradores

El CIE serà l’encarregat de dur a terme el procediment de contractació per l’adquisició de les biotrituradores, així com de recepcionar-les, mitjançant personal propi.

2.2.- Cessió de les biotrituradores

Amb el propòsit d’assolir l’objecte esmentat, el CIE cedirà les dos biotrituradores de restes de poda i jardineria a la Mancomunitat.

Tercera.- Obligacions de la Mancomunitat.

3.1.- Recepció de les biotrituradores

La Mancomunitat es compromet a facilitar les seues instal·lacions per tal de recepcionar les dos biotrituradores en el moment que el CIE indiqui i d’acord amb el procediment de contractació, així com facilitar al personal del CIE l’accés a les esmentades instal·lacions i els controls necessaris per recepcionar les màquines adequadament.

3.2.- Utilització de les biotrituradores

La Mancomunitat es compromet així mateix a posar en marxa les biotrituradores dins de l’any següent a la data de cessió.

Quarta.- Resolució.

El conveni es resoldrà si es donen les següents causes:

- Incompliment de les obligacions per part de qualsevol de les parts signants, o d’ambdues.

- La dissolució de l’entitat que subscriu el conveni.

- Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l’objecte del conveni.

- El mutu acord de les parts.

- Denúncia de qualsevol de les parts manifestada per escrit.

Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l’aplicació i la interpretació d’aquest conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l’execució d’aquest conveni han de ser del coneixement i la competència de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

 

Cinquena.- Vigència.

El present conveni tindrà vigència des de la seua signatura fins que les biotrituradores de restes de poda hagin estat cedides a la Mancomunitat.

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.

Pel Consell Insular d’Eivissa, Vicente Torres Guasch

Per la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars d’Eivissa, José Manuel Marí Marí.

Eivissa, 2 de desembre de 2016

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut,

Marilina Tur Torres