Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 1609
Convocatòria per a la selecció del lloc de treball de director gerent de la fundació banc de sang i teixits de les Illes Balears
Versió PDF
De conformitat amb l’article 21 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb l’informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública i pressuposts, ordeno:
1. Aprovar la convocatòria pública del lloc de treball de director gerent de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (d’ara endavant, FBSTIB) pel procediment de lliure designació, regit per les bases reguladores que consten en l’annex d’aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 17 de febrer de 2017
Guadalupe Pulido Roman
(per delegació del Patronat de data 10/08/2016)
ANNEX
Bases de la convocatòria
El lloc de treball de director gerent de la FBSTIB té les funcions previstes en el capítol VI dels Estatuts de la Fundació, entre les quals consten:
a. Complir i fer complir els acords del Patronat i les instruccions del seu president, donades en el marc de les seves atribucions.
b. Dirigir i gestionar les activitats i operacions de la Fundació.
c. Elaborar i proposar al Patronat el projecte de pressupost anual d’ingressos i despeses i, si escau, les modificacions a què donin lloc, així com l’informe anual d’activitats, el balanç de situació i el compte de resultats, i també l’inventari.
d. Subscriure l’informe anual d’activitats i la declaració de garantia i responsabilitat sobre les activitats dutes a terme per la Fundació durant l’any anterior, i informar-ne el Patronat.
e. Organitzar els serveis i les dependències de la Fundació i proposar al Patronat l’organització interna dels bancs a càrrec seu.
f. Ordenar pagaments i gestionar la tresoreria, d’acord amb els criteris aprovats pel Patronat, i també supervisar la comptabilitat de la Fundació i vigilar el compliment correcte dels principis i criteris que resultin aplicables.
g. Adquirir béns i serveis, i contractar les obres i els subministraments de la Fundació dins les quantitats i els límits que, referent a això, hagi aprovat el Patronat.
h. Desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure i rescindir contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribució, disposar sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i totes les altres actuacions que, en l’àmbit de la seva matèria, li siguin encomanades.
i. Mantenir les relacions de la Fundació amb els òrgans directius dels centres sanitaris i proposar al Patronat la constitució de grups o comissions de coordinació quan resultin necessàries.
j. Formular els comptes anuals.
k. Formalitzar les operacions d’endeutament que prèviament hagin estat aprovades pel Patronat.
l. Comunicar a les conselleries competents en matèria de funció pública i en matèria d’hisenda i pressuposts, amb prou antelació, les reunions dels òrgans de negociació de les condicions del personal, com també responsabilitzar-se de la legalitat de les contractacions del personal de la societat.
m. Exercir, en cas d’urgència i en absència del president, les accions, excepcions, recursos i reclamacions judicials i administratives necessàries en la defensa dels drets i dels interessos de la Fundació, comunicar-ho al president i donar-ne compte al Patronat en la primera reunió que es faci.
1. El compliment del lloc està sotmès a les restriccions de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitat de membres del govern i alts càrrecs de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Les candidatures al lloc a què es fa referència han de complir els requisits següents abans que acabi el termini de presentació de les sol·licituds:
a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o d’algun estat que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable a la lliure circulació de treballadors. També podrà participar. qualsevol sigui la seva nacionalitat- els conjuges d'espanyols i de ciutadans d'altres estats de la Unió Europea sempre que no siguin apartats de dret, i també el dels seus descendents i el dels seus conjuges sempre que no siguin apartats de dret i siguin menors de 21 anys o dependents i majors d'edat.
b. Ser titular, en el cas de les persones que no estiguin incloses en els supòsits anteriors i es trobin a Espanya en situació de legalitat, de la documentació que els habilita per residir-hi i accedir sense limitació al mercat de treball.
c. Tenir més de 18 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
d. Estar en possessió d’un títol oficial de doctorat, llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, s’ha d’acreditar que estiguin homologades pel Ministeri d’Educació.
e. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l’exercici de les funcions de la plaça a què s’opta, per mitjà d'un certificat metge.
f. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat.
3. Els aspirants que vulguin prendre part en aquesta convocatòria han d’adjuntar a la sol·licitud un currículum en el qual ha de constar:
a. Document d’identitat (DNI, NIE o passaport).
b. Títols acadèmics.
c. Llocs de treball ocupats.
d. Experiència professional i de gestió sanitària.
e. Estudis, cursos, ponències, publicacions, coneixements d’idiomes i els altres mèrits que es consideri oportú fer constar.
f. També poden adjuntar publicacions, informes i qualsevol altre document que considerin oportú.
4. Els aspirants han d’adjuntar la documentació original (o fotocòpies compulsades) que justifiqui els mèrits al·legats.
5. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució. S’han d’adreçar a la presidenta del Patronat de la FBSTIB, s’hi ha d’indicar «Procés selecció director gerent FBSTIB» i s’han de formalitzar en el Registre General de la FBSTIB o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. Per valorar les candidatures caldrà atenir-se als principis de mèrit i capacitat, i a criteris d’idoneïtat i adequació del perfil professional de la persona candidata, en relació amb el lloc de treball que s’ha d’exercir.
7. Es preveu la realització d'una entrevista personal que es realitzarà a una selecció dels aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria. Aquesta entrevista ha d’estar dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l’adaptació al lloc i al seu desenvolupament.
7. Aquesta convocatòria es resoldrà per mitjà d’una resolució del president del Patronat de la FBSTIB, que es publicarà al web www.fbstib.org on exclusivament constarà el nom de la persona que resulti designada.
8. La persona designada per ocupar el lloc de treball ha de formalitzar amb la Fundació el contracte d’alta direcció corresponent, la durada del qual queda condicionada al que estableix l’article 21 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol,del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les illes Balears. Per tant, s'ha de preveure expressament que el cessament de l'òrgan que suscrigui el contracte en nom de la Fundació implica l'extinció de la relació laboral, ja sigui de manera inmediata, ja sigui de manera diferida a una data concreta a comptar des del cessament d'aquell òrgan.
9. De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa les persones aspirants que les seves dades personals contingudes a la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la que es generi de resultes d’aquesta convocatòria, s’incorporaran en un fitxer de dades de caràcter personal denominat «Candidatos», del qual serà responsable la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears. La finalitat serà únicament als efectes de convocatòria, tramitació, qualificació i resolució de la convocatòria esmentada.