Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 1531
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre l’Autorització ambiental integrada del magatzem de residus perillosos a Marratxí, promoguda per Azor Ambiental SA. (IPPC 04/2014)
Versió PDF
En relació amb l'assumpte de referència, i en el tràmit de consulta preceptiva a l’òrgan ambiental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears d’acord a l’establert a l’article 23 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 26 de gener de 2017,
“ATÈS
1.Que AZOR Ambiental, S.A. ha sol·licitat l’atorgament de l’autorització ambiental integrada del Magatzem de residus perillosos al TM de Marratxí.
2.Que la instal·lació de magatzem de residus perillosos a Marratxí es troba dins dels supòsits del punt 3 de la Disposició transitòria segona de la Llei 5/2013.
3.Que, per a l’atorgament d’aquesta autorització s’ha de seguir la tramitació prevista en els articles 12 i següents de la Llei 16/2002.
4.Que en tots aquells aspectes no regulats a la Llei 16/2002, d’1 de juliol (Art. 14) el procediment s’ajustarà a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com a la resta de disposicions que li siguin d’aplicació.
5.Que per altra banda, en relació a l’avaluació d’impacte ambiental, el present projecte no està inclòs ni a l’annex I ni a l’annex II de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears.
6.Que l’Ajuntament de Marratxí emet informe acreditatiu de que el projecte és compatible amb el planejament urbanístic.
7.Que d’acord amb l’article 16 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, el projecte ha estat sotmesos a informació pública durant el termini de trenta dies amb publicació al BOIB núm. 72, de data 14 de maig de 2014, no havent-se presentat al·legacions.
8.Que en data 23 de juny de 2015, es sol·liciten informes tècnics al serveis implicats de les diferents conselleries, al Consell de Mallorca i a l’Ajuntament de Marratxí. Tots els informes presentats són positius amb una sèrie de condicionants tècnics que es recullen a la proposta d’acord.
9.Que d’acord amb l’annex V de la Llei 16/2002 (en la seva darrera redacció atorgada per la Llei 27/2006 de 18 de juliol), s’ha efectuat el tràmit de consulta prèvia a la presa de decisió a totes les persones físiques i jurídiques interessades que compleixen els requisits establerts a l’article 3p, a les quals se’ls hi ha atorgat un termini de 10 dies (Art. 84 de la Llei 30/1992) per fer les observacions oportunes. Les persones interessades no han presentat observacions en el termini establert.
ACORDA
Atorgar l’Autorització Ambiental Integrada del magatzem de residus perillosos a Marratxí, promoguda per AZOR Ambiental SA., amb les condicions d’explotació, capacitat i processos indicats al projecte tècnic que acompanya la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:
1. Objecte
La present AAI se concedeix a l’empresa AZOR Ambiental, S.A. (CIF A30023238), única i exclusivament per a la realització de l’activitat d’emmagatzematge de residus, a les instal·lacions amb NIMA 0700000017 ubicada al C/Conradors nº17 parcel·la 4 del polígon industrial de Marratxí del terme municipal de Marratxí i amb coordenades geogràfiques X: 475750, Y:4386086.
La instal·lació es categoritza dins l’epígraf 5.6 de l’annex 1 de la Llei 16/2002.
2. Declaració d’impacte ambiental
D’acord amb la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluacions ambientals de les Illes Balears, la instal·lació, en tractar-se d’una instal·lació d’emmagatzematge de residus perillosos que es desenvolupa a l’interior d’una nau a polígon industrial, no està subjecta al tràmit d’impacte ambiental.
3. Desenvolupament de les activitats
L’activitat es desenvoluparà d’acord als documents que obren a l’expedient, a l’establert a l’AAI i a la legislació vigent
4. Modificacions de l’activitat
Qualsevol modificació que es produeixi al desenvolupament de l’activitat haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental competent el qual valorarà el caràcter de la modificació i si cal modificarà l’AAI per tal que s’inclogui la modificació. Als efectes de la modificació de l’AAI es tindran en compte els antecedents històrics dels funcionament de les instal·lacions i que els valors estimats que s’han presentat son nominals.
5. Consums i producció
Segons les dades aportades, els consums aproximats són els següents:
|
matèries primeres, auxiliars i combustibles |
Consum |
|---|---|
|
Aigua |
100 m3 |
6. Condicionants de gestió de residus
6.1 Jerarquia de residus
El titular de la instal·lació haurà de fomentar la prevenció en la generació dels residus o, en el seu cas, que aquests es gestionin amb l’ordre de prioritat que disposa la jerarquia establerta a l’article 8 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, és a dir:
-Prevenció
-Preparació per a la reutilització
-Reciclat
-Altres tipus de valorització (inclosa la valorització energètica)
-En cas de que, per raons tècniques o econòmiques, no fos possible l’aplicació d’aquests procediments, els residus s’eliminaran de forma que s’eviti o redueixi al màxim la seva repercussió al medi ambient.
En cas de no compliment d’aquesta jerarquia, s’haurà de sol·licitar una modificació de l’autorització en un termini màxim de 6 mesos. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada d’un anàlisi del cicle de vida sobre els impactes de la generació i gestió d’aquests residus que haurà d’esser avaluat per part del Servei de Residus i Sòls Contaminats. Aquest anàlisi del cicle de vida haurà de contemplar els principis generals de precaució i sostenibilitat en l’àmbit de la protecció mediambiental, viabilitat tècnica i econòmica, protecció dels recursos, així com el conjunt d’impactes mediambientals sobre la salut humana, econòmics i socials.
6.2 Informe base del sòl
En funció de la valoració que es faci dels resultats obtinguts a l’informe base del sòl, es podran establir a l’autorització ambiental integrada nous condicionants, controls del sòl i/o actuacions posteriors a realitzar.
6.3 Residus autoritzats a tractar
Les operacions a autoritzar a la instal·lació, realitzades als residus perillosos i no perillosos són les següents:
|
Operacions d’Eliminació (annex I, Llei 22/2011) |
D15. Emmagatzematge en espera de qualsevol de les operacions numerades de D1 a D14 (exclòs l’emmagatzematge temporal, en espera de recollida, al lloc a on es va produir el residu). |
|
Operacions de Valorització (annex II , Llei 22/2011) |
R13. Emmagatzematge de residus en espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12 (valorització). |
Els residus perillosos i no perillosos a gestionar a la instal·lació, les operacions que s’autoritzen i la capacitat màxima d’emmagatzematge, són els següents:
|
Descripció del residu |
Codi LER |
Operacions de tractament |
Capacitat màx. de tractament (t/any) |
|
Altres dissolvents, líquids de neteja i licors mare orgànics |
07 01 04* |
R13 |
12 |
|
Residus de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses |
08 01 11* |
R13 |
1,5 |
|
Residus del decapat o eliminació de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses |
08 01 17* |
R13 |
0,75 |
|
Residus de tòner d’impressió que contenen substàncies perilloses |
08 03 17* |
R13 |
1,5 |
|
Emulsions i dissolucions de mecanitzat sense halògens |
12 01 09* |
R13 |
0,2 |
|
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles |
15 01 10* |
R13 |
31 |
|
Envasos metàl·lics, inclosos els recipients a pressió buits, que contenen una matriu porosa sòlida i perillosa |
15 01 11* |
R13 |
0,5 |
|
Absorbents, materials de filtració, draps de neteja i robes protectores contaminades per substàncies perilloses |
15 02 02* |
R13 |
31 |
|
Filtres d’oli |
16 01 07* |
R13 |
23,5 |
|
Sabates de fre que contenen amiant |
16 01 11* |
D15 |
2 |
|
Líquids de frens |
16 01 13* |
R13 |
4 |
|
Anticongelants que contenen substàncies perilloses |
16 01 14* |
R13 |
34 |
|
Metalls no ferrosos |
16 01 18 |
R13 |
7,5 |
|
Bateries de plom |
16 06 01* |
R13 |
1300 |
|
Acumuladors de Ni-Cd |
16 06 02* |
R13 |
1 |
|
Plom |
17 04 03 |
R13 |
7,5 |
|
Metalls no ferrosos |
19 12 03 |
R13 |
7,5 |
|
Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri |
20 01 21*-31* |
R13 |
1,5 |
|
Metalls |
20 01 40 |
R13 |
7,5 |
La capacitat màxima d’emmagatzematge dels residus a gestionar a la instal·lació és la següent:
|
Descripció del residu |
Codi LER |
Capacitat màxima d’emmagatzematge (t) |
|
Altres dissolvents, líquids de neteja i licors mare orgànics |
07 01 04* |
0,5 |
|
Residus de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses |
08 01 11* |
0,5 |
|
Residus del decapat o eliminació de pintura i vernís que contenen dissolvents orgànics o altres substàncies perilloses |
08 01 17* |
0,5 |
|
Residus de tòner d’impressió que contenen substàncies perilloses |
08 03 17* |
0,05 |
|
Emulsions i dissolucions de mecanitzat sense halògens |
12 01 09* |
0,1 |
|
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles |
15 01 10* |
1 |
|
Envasos metàl·lics, inclosos els recipients a pressió buits, que contenen una matriu porosa sòlida i perillosa |
15 01 11* |
0,05 |
|
Absorbents, materials de filtració, draps de neteja i robes protectores contaminades per substàncies perilloses |
15 02 02* |
1 |
|
Filtres d’oli |
16 01 07* |
5 |
|
Sabates de fre que contenen amiant |
16 01 11* |
1 |
|
Líquids de frens |
16 01 13* |
0,5 |
|
Anticongelants que contenen substàncies perilloses |
16 01 14* |
1 |
|
Bateries de plom |
16 06 01* |
60 |
|
Acumuladors de Ni-Cd |
16 06 02* |
0,5 |
|
Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri |
20 01 21*-31* |
0,05 |
|
Total (residus perillosos) |
75,75 |
|
|
Metalls no ferrosos |
16 01 18 |
1 |
|
Plom |
17 04 03 |
0,5 |
|
Metalls no ferrosos |
19 12 03 |
1 |
|
Metalls |
20 01 40 |
2,5 |
|
Total (residus no perillosos) |
5 |
|
Els residus es rebran mitjançant transportistes de residus degudament registrats en la Conselleria competent en matèria mediambiental. A la recepció dels residus s'efectuarà un control dels mateixos, a l'efecte de verificar l'adequació dels residus als processos autoritzats, etiquetatge i quantitats. El control de quantitats s'efectuarà per pesatge a bàscula. En el registre figuraran les quantitats emmagatzemades diàriament, assegurant la traçabilitat dels residus emmagatzemats.
La nau presenta sòl pavimentat mitjançant capa de formigó de 15 cm d'espessor i una arqueta estanca tractada amb pintura epoxi per a la recollida de possibles vessaments, independent i sense connexió a la xarxa pública de clavegueram. No es generaran aigües residuals de tipus industrial, excepte les procedents de neteges esporàdiques que seran emmagatzemades i lliurades a un gestor autoritzat.
6.4 Residus autoritzats a produir
Els residus generats en el desenvolupament de l’activitat, són els següents:
|
Residus perillosos |
Codi LER |
Quantitat màxima (t/any) |
Destí |
|---|---|---|---|
|
Absorbents, materials de filtració, draps de neteja i robes protectores contaminades per substàncies perilloses |
15 02 02* |
0,5 |
Gestor autoritzat |
|
Residus líquids aquosos |
16 10 01* |
0,5 |
Gestor autoritzat |
|
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles |
15 01 10* |
0,25 |
Gestor autoritzat |
|
Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri |
20 01 21* |
0,001 |
Gestor autoritzat |
|
Paper i cartó |
20 01 01 |
0,02 |
Gestor autoritzat |
|
Plàstic |
20 01 39 |
0,01 |
Gestor autoritzat |
|
Tòner d’impressió |
08 03 18 |
0,005 |
Gestor autoritzat |
|
TOTAL |
1,286 |
|
|
En cas de que les quantitats de residus superin les indicades per causes puntuals, accidentals o imprevistes, s’haurà de donar coneixement al departament competent en matèria de residus.
6.5 Condicions generals
1. El titular de la instal·lació haurà de complir totes les obligacions que li siguin aplicables i que estiguin presents en la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, en el Reial Decret 833/1988, pel qual s'aprova el Reglament per a l'execució de la Llei 20/1986, bàsica de residus tòxics i perillosos i la resta de normativa ambiental sectorial vigent en el moment.
2. D'acord amb el que estableix l’article 27.9 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, no s'autoritzarà la transmissió de les autoritzacions mentre no es comprovi per l’autoritat competent que les operacions i instal·lacions compleixen la normativa vigent.
3. De conformitat amb l’article 41 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats l’operador de la instal·lació haurà de presentar anualment davant l'organisme que autoritza, una memòria resum de la informació continguda a l’arxiu cronològic amb el contingut que figura a l’annex XII de la mateixa Llei. D’acord amb el punt 1 de la Disposició addicional novena de la Llei 22/2011, les obligacions d’informació s’hauran de dur a terme per via electrònica quan les administracions públiques ho hagin habilitat amb aquest efecte.
4. En qualsevol moment, i d’acord amb l’article 44 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls es podrà comprovar, mitjançant les visites d’inspecció que es consideri necessàries, que es compleixen els requisits per al manteniment de l’autorització de la instal·lació atorgada; en cas que no fos així es podrà suspendre l’autorització o paralitzar provisionalment l’activitat prevista en la comunicació i es proposaran les mesures a adoptar o, en el seu cas, es podrà revocar l’autorització o paralitzar definitivament l’activitat.
5. Conforme a l’article 29.4 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de Residus i Sòls Contaminats s’eximeix la instal·lació de la presentació de la comunicació prèvia exigible als productors de residus, la generació dels quals es produeix com a conseqüència de les operacions de gestió de residus duta a terme a la instal·lació. No obstant, tindrà la consideració de productor de residus a la resta d’efectes de la Llei 22/2011, de 28 de juliol.
6. En allò no especificat en aquesta resolució s'estarà a totes i cadascuna de les obligacions establertes en la normativa vigent en matèria de residus, així com qualsevol altra condició de protecció addicional del medi ambient que pugui determinar l'òrgan ambiental per al desenvolupament de l'activitat.
6.6 Condicions particulars
1. El titular de la instal·lació observarà les obligacions establertes en l'article 20 de la Llei 22/2011 i en les seves disposicions reglamentàries.
2. Respecte a l'emmagatzematge, mescla, envasat i etiquetatge de residus, tant gestionats com produïts en el desenvolupament de la pròpia activitat, es tindrà en compte el que disposa l’article 20.4a) de la Llei 22/2011.
3. L’emmagatzematge i envasat dels residus perillosos es farà segons l’indicat als articles 13 i 15 del Reial Decret 833/1988 i la normativa aplicable en cada cas particular.
4. L'empresa haurà de disposar dels documents d'acceptació a nom de AZOR AMBIENTAL, S.A. per al centre productor objecte d'autorització, de tots els residus produïts, perillosos i no perillosos, emesos per gestor autoritzat. Aquests documents han de ser originals (o còpies compulsades), han d'estar segellats pel gestor i han d'estar vigents.
5. D'acord amb l'article 40 de la Llei 22/2011, disposarà d'un arxiu físic o telemàtic on es reculli per ordre cronològic la quantitat, naturalesa, origen, destinació i mètode de tractament dels residus; quan escaigui s'inscriurà també el mitjà de transport i la freqüència de recollida. En aquest arxiu s'incorporarà la informació continguda en l'acreditació documental de les operacions de producció i gestió de residus. La informació arxivada es conservarà com a mínim durant tres anys.
6. Els trasllats de residus que dugui a terme AZOR AMBIENTAL, S.A. hauran de complir amb l’establert al Reial Decret 180/2015, de 13 de març, pel qual es regula el trasllat de residus a l’interior del territori de l’estat i demés normativa sectorial d’aplicació.
7. En la seva condició de productor de residus, el titular queda sotmès als preceptes de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. Constitueixen obligacions del productor relatives a la gestió dels seus residus les establertes en l'article 17 de la Llei 22/2011 i en l'article 20 i 21 del Reial decret 833/1988. La responsabilitat del productor de residus, quan no realitzi el tractament per si mateix, conclou quan els entregui a una empresa o entitat de gestió autoritzada, sempre que l’entrega s'acrediti documentalment i es realitzi complint els requisits legalment establerts. Referent a això haurà de disposar dels corresponents documents d'acceptació originals i vigents de tots els residus generats en el desenvolupament de la seva activitat, emesos per gestors autoritzats.
8. Per a l'emmagatzematge de residus de naturalesa líquida, o que siguin susceptibles de generar abocaments, es comptarà amb cubetes o recipients de contenció o recollida de vessaments accidentals apropiats amb capacitat per retenir el volum de l'envàs de major grandària o el 10% del total emmagatzemat (la major d'ambdues quantitats). Les cubetes hauran de ser individuals per a aquells residus que, per la seva naturalesa i/o composició, la seva mescla suposi un augment de la seva perillositat o dificultat per a la seva correcta gestió.
9. Per a la recollida de possibles fuites o vessaments accidentals de líquids, tant de residus com de matèries primeres, la instal·lació haurà de disposar de material absorbent no inflamable suficient per a tal fi. L'absorbent així utilitzat es gestionarà com a residu perillós o no perillós, segons correspongui a la naturalesa del líquid recollit.
6.7 Garanties financeres
1. Atenent a les previsions de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, (articles 20.4.b i 23.2), la garantia financera en matèria de gestió de residus haurà de ser dipositada davant Tresoreria de la CAIB per aquells que resultin titulars de l’autorització com operador de la instal·lació contemplada en la present AAI i que es calcula en 17.000 €.
2. El titular d’aquesta autorització haurà de comunicar al Servei de Residus i Sòls Contaminats qualsevol modificació que es produeixi en quant a l’empresa explotadora de la instal·lació contemplada en l’AAI als efectes de comprovar la validesa de la seva autorització com operador de les mateixa i constitució de les fiances pertinents, tot seguint els criteris i requisits establerts pel Servei de Residus i Sòls Contaminats.
3. Als efectes de garantir la responsabilitat i restitució ambiental front als danys que es poguessin ocasionar per l’activitat a desenvolupar, es fixa igualment per a l’explotador una assegurança de responsabilitat ambiental per un import mínim de 900.000 euros.
7. Condicionants Hídrics
1. El consum d’aigua potable s’estima en uns 100 m3/any, prové de la xarxa d’aigua potable i es destina als sanitaris i a la neteja de les instal·lacions.
2. Les aigües residuals sanitàries es destinen a la xarxa de clavegueram.
3. Les aigües pluvials de les cobertes es recullen u es destinen a clavegueram. Cal que es contempli la possibilitat de recollir les pluvials a un dipòsit per al seu posterior ús com a aigües de neteja o bé es que es justifiqui la seva impossibilitat.
4. La nau destinada a magatzem de residus està coberta i impermeabilitzada amb una capa de formigó de 15 cm de gruix i disposa d’un sistema de recollida de lixiviats que són recollits en una arqueta estanca d’1 m3, tractada amb pintura epoxi per assegurar la seva impermeabilització.
5. Les aigües generades per la neteja de la nau es consideraran lixiviats i es recolliran a l’arqueta de lixiviats. Els lixiviats s’entregaran a gestor de residus perillosos autoritzat per al seu tractament.
6. Es comptarà amb material absorbent (sepiolita) en diferents punts de la zona d’emmagatzematge per a una ràpida intervenció en cas de fugues o vessaments, que després del seu ús s’entregarà a gestor autoritzat.
7. Es realitzarà un control diari de l’estat del paviment i de l’arqueta de lixiviats per reparar danys i evitar qualsevol infiltració.
8. Condicionants d’Atmosfera
La instal·lació no està inclosa dins l’àmbit d’aplicació d ela Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera, per la qual cosa no s’indiquen condicionants dins l’àmbit de protecció de l’atmosfera llevat del compliment de les mesures correctores indicades al projecte per al cas de situacions distintes a les normals que puguin provocar emissions accidentals a l’atmosfera.
9. Requisits de seguretat i activitats
9.1 Pla d’autoprotecció
El titular de l'activitat haurà de disposar del preceptiu pla d’autoprotecció enregistrat a la Direcció General competent en matèria d’Emergències i implantat a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l’activitat, indicades al punt 1 de la present Autorització. El Pla d’autoprotecció estarà redactat i signat per un tècnic competent, de conformitat amb el que determina l’article 13 del decret 8/2004, i s’ajusti a l’índex de continguts que disposa el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel que es despleguen determinants aspectes de la Llei d’Ordenació d’Emergències a les Illes Balears (BOIB núm. 18 de 5 de febrer de 2004). A més del contingut que figura a l’annex II del Reial Decret 393/2007, de 23 de març, per qual s’aprova la Norma Bàsica d’Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d’emergència, inclourà les mesures a aplicar, incloses les complementàries per a limitar les conseqüències mediambientals i evitar altres possibles accidents e incidents.
9.2 Requisits de seguretat
- La instal·lació elèctrica de baixa tensió donarà compliment al Reial Decret 542/2002, de 2 d’agost, Reglament electrotècnic de baixa tensió i a les seves instruccions complementàries que li siguin d’aplicació.
- La instal·lació d’aigua donarà compliment al Reial Decret 140/2003, de 7 de febrer, de qualitat de l’aigua de consum humà, al Reial Decret 865/2003, de 4 de juliol, de criteris de prevenció i control de la legionelosi, i al DB HS4 del Reial Decret 314/2006, de 17 de març.
- La instal·lació d’aigua freda i calenta, i la de sanejament donarà compliment al DG HS (salubritat) del vigent Codi Tècnic de l’Edificació.
- Es donarà compliment al Reglament per la supressió de les barreres Arquitectòniques (Decret 20/2003) en tot el que li sigui d’aplicació.
- Les instal·lacions contra incendis donaran compliment al Reglament de protecció contra incendis als establiments industrials, segons el Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, i al DB SI (seguretat contra incendis) del Codi Tècnic de l’Edificació (Reial Decret 314/2006, de 17 de març) segons correspongui.
- Les instal·lacions de protecció contra incendis i el seu manteniment s’hauran d’ajustar al disposat al Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis (Reial Decret 1942/1993) i normes UNE corresponents.
- S’haurà de donar compliment al Reial Decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les Disposicions de seguretat i salut als llocs de treball. També s’ha de complir amb les condicions indicades al DB SU (seguretat d’utilització) del Codi Tècnic de l’Edificació (Reial Decret 314/2006, de 17 de març).
9.3 Contaminació Acústica
S’hauran de complir els límits establerts a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, es a dir, la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears, així com els objectius de qualitat acústica indicats en el Reial Decret 1367/2007 de 19 d’octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, en el que es refereix a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.
9.4 Contaminació lumínica
Es complirà l’establert a la Llei 3/2005 de 20 de abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
10. Controls periòdics
10.1 Controls periòdics de les instal·lacions.
En qualsevol moment, la Conselleria de Medi Ambient podrà visitar les instal·lacions per comprovar i certificar que són idònies, que es mantenen les condicions inicials que han donat lloc a l’AAI i que es compleixen les prescripcions tècniques aplicables en virtut de la legislació vigent.
Periòdicament, els tècnics de la Conselleria de Medi Ambient faran visites de comprovació a les instal·lacions d’AZOR per comprovar que es compleixen els requisits de l’AAI.
10.2 Inventari d’emissions al Registre PRTR
El titular de la instal·lació haurà de trametre, si s’escau, les dades sobre quantitats de contaminants emesos, anualment, en aplicació del disposat en el Reglament 166/2006 (PRTR), de 18 de gener, del Parlament Europeu, que estableix un registre europeu d’emissions i transferència de contaminants, i pel RD 508/2007. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a la Conselleria de Medi Ambient adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España. Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.
10.3 Control documental.
10.3.1 Informe anual
El titular de l’activitat enviarà, abans de l’1 de març, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent en el que s’inclourà:
- Residus
+ La memòria anual que inclourà tota la informació sol·licitada a l’annex XII de la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats
- En caràcter general
+ Altres controls realitzats durant l’any i mesures adoptades per a minimitzar impactes.
+ Memòria explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.
+ Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
+ L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.
+ Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.
11. Obligacions del titular:
El titular de l’activitat estarà obligat a
- Assumir tots els condicionants recollits a la present Resolució.
- Mantenir el correcte funcionament de l’activitat.
- Comunicar a l’Òrgan Ambiental Competent qualsevol incidència que afecti a l’activitat amb repercussió ambiental.
Per una altra banda, el titular queda sotmès al compliment de la Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de Responsabilitat ambiental, i als seus desenvolupaments reglamentaris, per tal de prevenir, evitar i reparar els danys mediambientals provocats per la seva activitat.
12. Funcionament diferent al normal
Quan es produeixi una situació de funcionament diferent de les normals, el titular de l’autorització ambiental integrada, en el termini màxim de 10 dies, comunicarà a l’òrgan ambiental el fet en si, les seves conseqüències ambientals i les actuacions dutes a terme per tornar a condicions normals de funcionament.
13 .Incompliment de les condicions de la present autorització
El incompliment de les condicions establertes a la present autorització serà considerat com una infracció lleu, greu o molt greu classificada segons l’article 30 de la Llei 16/2002 i estarà subjecte al règim sancionador dels articles 31 a 35 de la Llei 16/2002 i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el reglament del procediment a seguir en l’execució de la potestat sancionadora.
14. Caràcter de l’autorització
Aquesta Autorització Ambiental Integrada s’atorga sense perjudici de tercers i sense perjudici de les demés autoritzacions i llicències que siguin exigibles per l’ordenament jurídic vigent.
15. Caducitat o revocació
Són causes de caducitat o revocació de l’Autorització:
- L’extinció de la personalitat jurídica de l’empresa AZOR.
- La declaració de fallida de l’empresa AZOR quan la mateixa determini la seva dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial que la declari.
-Quan es determini una dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial.
16.Final de la vida útil de la instal·lació
El titular de la instal·lació haurà de comunicar amb anticipació suficient a l’òrgan ambiental el cessament de l’activitat a la instal·lació a efectes de la seva aprovació per la mateixa. Aquesta comunicació anirà acompanyada d’una memòria justificativa o un pla de clausura on expliqui la forma en què aquesta es durà a terme i que l’emplaçament quedarà en les mateixes condicions ambientals que a l’inici de l’activitat. Al final de la vida útil d’aquesta instal·lació, es retiraran tots els residus emmagatzemats i s’entregaran a gestor autoritzat.
17.Modificació de les condicions
L’Òrgan Ambiental Competent, en conformitat a l’article 25 de la Llei 16/2002, podrà modificar les condicions de control ambiental de l’explotació senyalades a la present Resolució, o determinar mesures complementàries que es considerin convenients per a l’adequació o millora de l’activitat.”
Palma, 31 de gener de 2017
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias