Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 1514
Constitució de dues boses de treball per a nomenaments interins de treballadors/es socials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant decret de batlia núm. 146, s'ha resolt convocar un procediment selectiu per a la constitució de dues borses de treball per a nomenaments interins i contractacions temporals de treballadors/es socials de l'Ajuntament d'Alcúdia, aprovant les bases específiques reguladores del mateix i concedint un termini de quinze dies hàbils, a comptar de l'endemà de la present publicació en el BOIB, per a la presentació d'instàncies.

Es publiquen a continuació les bases referides.

 

En Alcúdia, a 10 febrer 2017.

El batle

Antoni Mir Llabrés

 

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ DE DUES BORSES DE TREBALL DE TREBALLADORS / ES SOCIALS DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

PRIMERA. - OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs de mèrits, de personal funcionari interí i personal laboral temporal per a la creació de sengles borses de treball de treballadors/es socials.

Les borses de treball tindran per objecte la cobertura de les circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí i laboral temporal per part de l'Ajuntament d'Alcúdia, d'acord amb els articles 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en avant EBEP); 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (en endavant LFPIB); i 15 del Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Les presents bases defineixen els requisits, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en l'EBEP i la LFPIB. En tot el que no preveu aquesta normativa, s'aplicarà supletòriament el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa de desenvolupament de la LFPIB.

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons el lloc de treball a ocupar.

SEGONA. - FUNCIONS

Seran les pròpies del lloc de treball objecte de provisió o, si s'escau, les que motivin el nomenament interí o contractació temporal per excés o acumulació de tasques o constitueixin l'objecte de programes de caràcter temporal, obres o serveis l'execució condueixin a aquells.

TERCERA. - CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en el procediment selectiu serà necessari reunir les següents condicions:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de grau o diplomatura en Treball Social. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida.

d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, l'interessat haurà de fer constar que no està sotmès a cap dels motius d'incompatibilitat que estableix la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en és el cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa.

g) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.

Els requisits establerts en els apartats anteriors han de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el procés selectiu.

QUARTA. - SOL·LICITUDS

1.- Les instàncies per participar en el procés selectiu s'han de formalitzar segons el model que figura en l'Annex I de les presents bases, adreçada al Sr. batle, i es presentaran en el registre general d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP).

2.- Per ser admès, i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que els aspirants manifesten en les instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera d'aquesta convocatòria, adjuntant una còpia compulsada del seu Document Nacional d'Identitat.

3.- Els aspirants que pretenguin puntuar al concurs acompanyaran en les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte en la fase de concurs, a més d'enumerar-los en la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En cap cas es valoraran els mèrits al·legats no justificats degudament abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. La falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que procedeixin.

4.- El termini per a la presentació d'instàncies serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia de l'esmentat termini recaigués en dia inhàbil, s'entendrà ampliat al dia hàbil immediat.

CINQUENA. - ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (www.alcudia.net), concedint-se un termini de deu dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la LPACAP. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans referits. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos. L'esmentada resolució contindrà, a més de les dades abans indicades, la designació nominativa dels membres del Tribunal avaluador, així com el lloc, data i hora de la seva constitució.

SISENA. - TRIBUNAL AVALUADOR

Els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

Estarà format per:

- Un president.

- Dos vocals, un dels quals actuarà com a secretari amb veu i vot.

Podran participar dos observadors designats, respectivament, per la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa de l'Ajuntament, que tindran veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Cada un dels membres de l'òrgan de selecció tindrà el seu corresponent suplent, per cobrir les possibles absències que es puguin donar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció serà el concurs de mèrits. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

a) Experiència professional, exercint funcions pròpies de treballador/a social, amb una puntuació màxima de 10 punts:

a.1) En l'Administració pública o sector públic instrumental:

- 1 punt per any complet o fracció superior a 6 mesos, si va referida a serveis socials comunitaris bàsics (d'atenció primària).

- 0,25 punts per any complet o fracció superior a 6 mesos, si va referida a altres àmbits de serveis socials.

a.2) Al sector privat:

- 0,75 punts per any complet o fracció superior a 6 mesos, si va referida a serveis socials comunitaris bàsics (d'atenció primària).

- 0,1875 punts per any complet o fracció superior a 6 mesos, si va referida a altres àmbits de serveis socials.

Els serveis prestats en el Sector Públic s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en el qual han de constar: el lapse temporal de prestació, el grup de classificació professional i la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, interí o personal laboral fix o temporal). Els serveis prestats en el sector privat s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació la vida laboral acompanyada dels corresponents contractes de treball.

b) Formació, amb una puntuació màxima de 5 punts:

b.1) Màster o postgrau relacionat amb les funcions a desenvolupar: 1 punt per títol, fins a un màxim de 2.

b.2) Titulació universitària addicional a la requerida que estigui relacionada directament amb el lloc de treball: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b.3) Cursos, seminaris o jornades en els següents àmbits: prevenció i intervenció comunitària; serveis específics per a gent gran; abordatge de conflictes a la intervenció social; atenció a la igualtat; violència masclista i les diferents manifestacions de violència familiar; integració i/o medicació social; intervenció en menors i família; tècniques de comunicació en serveis socials; registre i fitxer informàtic propis de serveis socials; protecció de dades personals i Dret administratiu:

- Fins a 60 hores acumulades: 0,30 punts.

- De 61 a 120 hores acumulades: 0,50 punts.

- De 121 a 180 hores acumulades: 1 punt.

- De 181-300 hores acumulades: 1,50 punts.

- Més de 300 hores acumulades: 2 punts.

La formació s'acreditarà mitjançant aportació de certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la durada en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es pugui acreditar la durada, no es valorarà.

c) Coneixement de llengües estrangeres, amb una puntuació màxima d'1 punt:

- Anglès: nivell B1 o superior: 0,50 punts.

- Alemany: nivell B1 o superior: 0,50 punts.

Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de certificat expedit o homologat per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública.

VUITENA. - VALORACIÓ DEL CONCURS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i la pàgina web de la Corporació les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els dos apartats assenyalats en la base setena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

En cas d'empat, es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Millor puntuació en l'apartat d'experiència professional.

2) Millor puntuació a l'apartat de formació.

3) Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

Un cop finalitzada la selecció, el tribunal elevarà la seva proposta al Sr. batle per resoldre la constitució de les dues borses de treball, l'ordre de prelació serà idèntic en funció de les puntuacions obtingudes per cada aspirant. La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí o contractació de personal laboral temporal.

NOVENA NOMENAMENTS INTERINS I CONTRACTACIONS TEMPORALS

L’ordre vindrà determinat per l'ordre de puntuació.

Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí o contractació com a personal laboral temporal en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació:

- Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets passa la seva expedició.

- Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

- Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

- Certificat oficial expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística, que acrediti domini funcional efectiu de la llengua catalana (nivell C1, antic nivell C, de coneixements de la llengua catalana), quan aquest requisit s'exigeixi per ocupar interinament un determinat lloc de treball.

No podran ser nomenats els que no presentin la documentació en el termini indicat, excepte cas de força major o si es dedueix que no tenen algun dels requisits.

En cas que sigui procedent una crida per proveir interinament o temporalment un lloc de treball vacant o transitòriament desocupat pel seu titular, aquell es realitzarà a favor de l'aspirant que, constant en la borsa com a disponible o no disponible per prestar serveis a l'Ajuntament d'Alcúdia en virtut d'aquesta borsa de lletrats, ocupi millor ordinal de prelació. En la resta, el funcionament de la borsa creada es durà a terme de conformitat amb el que preveu l'article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

DESENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'edictes i la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En el no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra la convocatòria i aquestes bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part dels interessats recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

A Alcúdia, a 10 febrer 2017.

El batle
Antoni Mir Llabrés

 

ANNEX I

MODEL DE INSTÀNCIA

................................................................., major d’edat, amb DNI núm. ....................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ..................................................................., y telèfon .........................................

EXPOSA:

1. - Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució de dues borses de treball de treballadors/es socials de l'Ajuntament d'Alcúdia, les bases han estat publicades en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en el BOIB núm .. .............. de data ........................

2. - Que declara estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

- Fotocòpia autenticada del DNI.

- (   ) Relació de documents aportats per acreditar mèrits en el concurs.

Per tot l'exposat,

SOL·LICITA:

Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació de dues borses de treball de treballadors / es socials de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Alcúdia, _____ de _____________ 2017.

(Signatura)

SR. ALCALDE DE L'EXCEL·LENTÍSSIM AJUNTAMENT D'ALCÚDIA