Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 1221
Acord del Consell de Govern de 10 de febrer de 2017 pel qual es declara l’alienabilitat i s’autoritza l’alienació en subhasta pública a l’alça de dos locals situats al passeig del Born, 17, plantes 3a i 4a, de Palma, que no es consideren necessaris per prestar servei públic a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb reserva en cessió d’ús gratuïta temporal, a l’empara del segon paràgraf de l’article 54 de la Llei 6/2001

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Els articles 54.2 i 86 d de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), atribueixen al Consell de Govern la declaració d’alienabilitat i l’autorització d’alienació dels béns i els drets reals de valor superior a 500.000 euros, amb reserva en cessió d’ús gratuïta i temporal dels locals objecte de licitació.

Mitjançant un informe de 17 d’octubre de 2016, la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge va taxar els immobles situats al passeig del Born, 17, plantes 3a i 4a, de Palma, per a l’alienació en subhasta pública.

Els immobles objecte d’alienació tenen els valors que s’indiquen a continuació, i han estat depurats físicament i jurídicament, sense càrregues, gravàmens ni arrendaments.

Immoble

Local del passeig del Born, 3a planta

Actius fixos

100000012626-0

100000012624-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 3a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0004XQ

Tom

5644

Llibre

260

Foli

198

Inscripció

15a

Finca registral

9309

Registre núm.

8

IDUFIR

7028000084595

Valoració / TIP mínim

1.899.197,14 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Immoble

Local del passeig del Born, 4a planta

Actius fixos

100000012629-0

100000012628-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 4a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0005MW

Tom

5644

Llibre

260

Foli

200

Inscripció

15a

Finca registral

9310

Registre núm.

8

IDUFIR

7028000084601

Valoració / TIP mínim

1.961.808,54 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

La venda per subhasta pública no requereix un informe previ de fiscalització de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, segons manifestà la mateixa Intervenció en un escrit de dia 9 de maig de 2012.

La convocatòria de subhasta pública dels béns immobles descrits es regeix per la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el plec de condicions que se sotmet a l’aprovació del Consell de Govern.

Mitjançant la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 27 de desembre de 2016 es va ordenar l’inici de l’expedient per alienar en subhasta pública a l’alça els immobles situats al passeig del Born, núm. 17, plantes 3a i 4a, de Palma.

A més, cal considerar la resta de documentació que consta en l’expedient 204/2016 i els vinculats, tramitats pel Servei de Patrimoni de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 10 de febrer de 2017, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Declarar l’alienabilitat i autoritzar l’alienació per subhasta pública a l’alça, en primera convocatòria, dels lots que s’indiquen a continuació, amb la descripció i la quantia que consten en les taules següents:

Lot 1

Immoble

Local del passeig del Born, 3a planta

Actius fixos

100000012626-0

100000012624-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 3a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0004XQ

Tom

5644

Llibre

260

Foli

198

Inscripció

15a

Finca registral

9309

Registre núm.

8

IDUFIR

7028000084595

Valoració / TIP mínim

1.899.197,14 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Lot 2

Immoble

Local del passeig del Born, 4a planta

Actius fixos

100000012629-0

100000012628-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 4a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0005MW

Tom

5644

Llibre

260

Foli

200

Inscripció

15a

Finca registral

9310

Registre núm.

8

IDUFIR

7028000084601

Valoració / TIP mínim

1.961.808,54 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Segon. Disposar que la subhasta pública convocada té com a condició la prevista en l’article 54.2 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el sentit que, una vegada que s’hagi adjudicat el bé i el licitador l’hagi pagat en els terminis que assenyala el Reglament de desplegament de la Llei del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el lliurament efectiu i formal de l’immoble tindrà lloc el 30 de desembre de 2019.

Tercer. Aprovar el plec de condicions que s’inclou en l’annex d’aquest Acord, que ha de regir la licitació de la convocatòria de la subhasta pública dels béns immobles esmentats.

Quart. Ordenar la constitució de la Mesa a l’empara de l’article 106 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Cinquè. Facultar la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per signar tots els documents necessaris per concloure la subhasta pública convocada.

Sisè. Anotar aquesta alienació en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el cas de l’alienació efectiva dels béns.

Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma,10 de febrer de 2017

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra

  

ANNEX

Plec de condicions de la subhasta pública a l’alça, mitjançant procediment de presentació d’ofertes en sobres tancats, dels immobles situats en el passeig del Born, 17, plantes 3a i 4a, de Palma, propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb reserva en cessió gratuïta i temporal, a l’empara del segon paràgraf de l’article 54 de la Llei 6/2001

Mitjançant la Resolució de 27 de desembre de 2016, la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, a proposta de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, va acordar la iniciació del procediment d’alienació per subhasta pública a l’alça dels immobles que més endavant es descriuen, propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma, atès que no són necessaris per al servei públic al qual estaven destinats, ni n’és convenient l’explotació.

Aquesta alienació està subjecta a la reserva de l’article 54.2 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de manera que l’adjudicació i el pagament queden desvinculats del lliurement efectiu i formal. D’aquesta manera, el termini comprès entre l’adjudicació i el pagament amb el lliurament efectiu i formal serà de cessió d’ús gratuïta i temporal a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que es regirà per la legislació de patrimoni en tots els seus termes.

Per complir aquest Acord, atès el que preveuen la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament d’aquesta Llei, i, subsidiàriament, la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques (LPAP), i el seu Reglament general, aprovat pel Reial decret 1373/2009, de 28 d’agost (RLPAP), s’ha disposat la subhasta per mitjà del procediment de presentació d’ofertes en sobres tancats, amb subjecció a les següents

CLÀUSULES

Primera. Descripció dels immobles objecte de la subhasta. Tipus de licitació i fiança

Lot 1

Immoble

Local del passeig del Born, 3a planta

Actius fixos

100000012626-0

100000012624-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 3a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0004XQ

Tom

5644

Llibre

260

Foli

198

Inscripció

15a

Finca registral

9309

Registre núm.

8

IDUFIR

7028000084595

Valoració/Tip mínim

1.899.197,14 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Lot 2

Immoble

Local del passeig del Born, 4a planta

Actius fixos

100000012629-0

100000012628-0

Domicili

Passeig del Born, 17, 4a planta

Població

Palma

Urbana/Rústica

Urbana

Referència cadastral

9602805DD6890D0005MW

Tom

5644

Llibre

260

Folio

200

Inscripció

15a

Finca registral

9310

Registro núm.

8

IDUFIR

7028000084601

Valoració/Tip mínim

1.961.808,54 €

Adscripció

Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Segona. Publicitat

Aquesta venda s’anunciarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de les conselleries i a la seu electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (<http://www.caib.es/>).

Tercera. Requisits per participar en la subhasta

Poden participar en la subhasta totes les persones que tenguin capacitat per contractar, d’acord amb les normes del Codi civil.

No poden participar en la subhasta les persones que incorrin en procediments de constrenyiment administratiu; les que estiguin declarades en concurs o l’hagin sol·licitat, o les declarades insolvents en qualsevol procediment; les que estiguin subjectes a intervenció judicial o que hagin estat inhabilitades d’acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, i, en general, les que es trobin en qualsevol causa d’incapacitat o de prohibició per contractar prevista en la legislació administrativa de contractes.

De conformitat amb el que disposa l’article 104 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, els participants han de constituir un dipòsit per un import del 20 % del tipus de licitació, en concepte de fiança.

La presentació d’una oferta implica l’acceptació d’aquest plec de condicions.

Quarta. Presentació d’ofertes

1. Forma

A. Les ofertes per a la subhasta s’han de presentar en dos sobres tancats, signats pel licitador, en el termini fixat. Un dels sobres, amb el títol «Oferta econòmica», ha de contenir l’oferta econòmica que es faci. L’altre sobre, amb el títol «Documentació general», ha de contenir els documents següents:

a) Els que acreditin la personalitat del licitador i, si en té, del representant.

b) El resguard del dipòsit previ del 20 % del tipus de subhasta en concepte de fiança provisional, de conformitat amb la normativa específica aplicable.

c) Els que acreditin la situació de no incórrer en cap prohibició o incompatibilitat per contractar, d’acord amb el que disposa l’article 103 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

d) Els que certifiquin que el licitador està al corrent del compliment de les obligacions tributàries i les de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

B. No s’admeten ofertes en qualitat de cedir la rematada a un tercer.

2. Lloc

La documentació s’ha de presentar en el Servei de Patrimoni (Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), a la plaça de la Drassana, núm. 4, 2n, de Palma.

També es pot presentar en la forma prevista en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, s’ha d’enviar, en la mateixa data de presentació, per fax al número 971 17 60 90, adreçat al Servei de Patrimoni, el full en què consti el segell del registre davant el qual s’ha presentat la documentació.

3. Termini

El termini de presentació d’ofertes serà de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’anunci de la subhasta. Un cop acabat aquest termini, el registre ha d’expedir un certificat amb la relació de les ofertes rebudes, o, si s’escau, de l’absència de licitadors, que s’ha de trametre al secretari de la Mesa de la Subhasta.

4. Admissió d’ofertes

Cada persona interessada pot presentar una única oferta, que no podrà ser millorada, llevat del que preveu la clàusula sisena.

No s’admeten ofertes en qualitat de cedir la rematada a un tercer.

Cinquena. Constitució de la Mesa

El dia hàbil següent al de la conclusió del termini d’admissió d’ofertes s’ha de constituir la Mesa, que ha d’autoritzar la subhasta, la qual estarà integrada per les persones següents:

a) Com a president, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni.

b) Un vocal designat per la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Un vocal designat per la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

d) Un representant de la conselleria interessada.

e) Un representant del Servei de Patrimoni, que ha d’actuar com a secretari, amb veu i vot.

Sisena. Examen de la documentació

Una vegada constituïda, la Mesa ha d’examinar i qualificar la documentació general prevista en l’article 105 del Reglament. Si la Mesa observa defectes en la documentació presentada, pot concedir, si ho considera oportú, un termini no superior a cinc dies per rectificar errors.

La Mesa no pot admetre a la subhasta els licitadors que no hagin presentat la documentació requerida o que no l’hagin corregida, d’acord amb el que disposa el paràgraf anterior.

La inadmissió a la subhasta s’ha de notificar a les persones interessades en l’acte públic de la subhasta, previst en l’article 108 del Reglament, si hi són presents, o una vegada conclosa, perquè en el termini de cinc dies naturals formulin a la Mesa les al·legacions oportunes, perquè les tengui en compte en la resolució que posi fi al procediment, i per impugnar l’exclusió en el recurs administratiu que, si és procedent, s’interposi.

Setena. Obertura d’ofertes

Una vegada acabada la fase de qualificació de documents, el president ha de declarar oberta la subhasta en un acte públic i el secretari ha de llegir l’anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la relació de licitadors que hagin presentat ofertes. A continuació, ha d’exposar el resultat de la qualificació prèvia de documents i dels licitadors admesos i exclosos de la subhasta, i finalment ha d’obrir el sobre que contengui la proposició econòmica. La Mesa ha de declarar millor postor el licitador que hagi formulat l’oferta més alta.

Si es produeix un empat entre els millors postors, s’ha d’obrir en el mateix acte —si els licitadors hi són presents— una licitació, i s’ha d’adjudicar provisionalment la subhasta al licitador que hagi fet la proposició econòmica més alta. En el cas que els licitadors empatats no hi siguin, l’empat s’ha de resoldre per sorteig.

Del resultat de la subhasta, se n’estendrà l’acta corresponent, en la qual s’ha de recollir succintament, però fidelment, tota l’actuació. L’han de signar tots els components de la Mesa i el millor postor.

Vuitena. Devolució de la garantia

Immediatament després que hagi acabat la subhasta, el secretari de la Mesa ha d’ordenar la devolució de les garanties constituïdes en concepte de fiança als licitadors que no resultin primers millors postors o adjudicataris provisionals.

Es pot acordar la retenció de la garantia del segon millor postor per cobrir el supòsit que el primer millor postor o adjudicatari provisional hi renunciï o no compleixi les seves obligacions.

Novena. Aprovació de la subhasta

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques ha d’aprovar la subhasta mitjançant resolució. Una vegada acabat el procediment de la subhasta, també ha de dictar la resolució corresponent, a proposta de la Mesa, per adjudicar-la definitivament o declarar-la deserta.

Desena. Notificació de l’adjudicació

L’adjudicació definitiva de la subhasta s’ha de notificar a l’adjudicatari perquè en un termini de quinze dies efectuï el pagament del preu total de l’alienació, inclosos, si cal, els tributs repercutibles i les despeses dels anuncis de la subhasta. Així mateix, se li ha d’advertir que si no ho fa perd el dret i el dipòsit previ, sens perjudici de la recuperació de les possibles pèrdues que la inefectivitat de l’adjudicació produeixi a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En ambdós casos, es pot adjudicar a la segona oferta més avantatjosa o la subhasta es pot declarar deserta de manera motivada.

A l’empara de l’article 54.2 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el lliurament efectiu i formal dels béns adjudicats tindrà lloc el 30 de desembre de l’any 2019. Durant el període comprès entre l’adjudicació i el pagament del bé adjudicat i el 30 de desembre de 2019, s’entendrà que el bé queda en cessió d’ús gratuïta i temporal a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La presentació d’una oferta implica l’acceptació d’aquest condició.

De conformitat amb el que preveu l’article 113.3 de l’LPAP, les alienacions dels béns immobles o els drets sobre aquests béns s’han de formalitzar en una escriptura pública o mitjançant un certificat administratiu. L’adjudicatari, una vegada atorgada l’escriptura pública o expedit el certificat administratiu, ha d’inscriure-la en el registre de la propietat i canviar-ne la titularitat en el Cadastre.

En l’escriptura o el certificat es pot fer constar, si s’escau, que l’immoble s’aliena com a cos cert i en les condicions que es consignin, que s’han de considerar conegudes i acceptades per l’adquirent.

Onzena. Consulta de l’expedient

Les persones interessades poden sol·licitar informació dels béns objecte de la subhasta pública o consultar l’expedient al Servei de Patrimoni de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (plaça de la Drassana, 4, 2n, de Palma).