Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 1119
PLE - Aprovació definitiva de la modificació del Reglament de funcionament de la Comissió Assessora d’Arts Plàstiques del Consell Insular de Menorca que passa a denominar-se Comissió Assessora en Arts Visuals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter extraordinari de 23 de gener de 2017 aprovà definitivament el Reglament de Funcionament de la Comissió Assessora en Arts Visuals del Consell Insular de Menorca, el text íntegre del qual es publica a continuació, per a general coneixement.

ANNEX

REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE LA COMISSIÓ ASSESSORA EN ARTS VISUALS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Naturalesa i finalitats

La Comissió Assessora en Arts Visuals és un òrgan col·legiat, de caràcter deliberant i consultiu, destinat a facilitar i integrar la participació de la ciutadania en relació amb les funcions que té atribuïdes el Consell Insular de Menorca relatives a les arts visuals.

2. Objectius de la Comissió

2.1. Assessorar el Departament de Cultura i Educació sobre les propostes d’acceptació de donacions i d'adquisicions d’obres artístiques de caràcter visual.

2.2. Informar el Departament de Cultura i Educació sobre els projectes expositius de producció pròpia o amb participació del Departament.

2.3. Elaborar dictàmens o informes en relació amb totes LES qüestions vinculades a les arts visuals que siguin sotmeses al seu coneixement per part dels òrgans de govern del Consell Insular de Menorca.

2.5. Altres funcions que hi pugui incorporar la mateixa Comissió i no previstes en aquest reglament.

3. La composició d’aquesta Comissió serà la següent:

3.1. La presidència, que serà ocupada pel conseller executiu del Departament de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca.

3.2. La vicepresidència, que serà ocupada pel director insular del Departament de Cultura i Educació.

3.3. Els membres vocals, amb veu i vot, que seran:

- Una persona en representació de Menorca de l'Associació d'Artistes Visuals de les Illes Balears

- Dues persones en representació dels ajuntaments de Menorca elegits entre ells

- Una persona en representació de l'Institut Menorquí d'Estudis

- Una persona en representació dels galeristes d’art de Menorca

- Dues persones de reconegut prestigi a proposta del conseller de Cultura i Educació del CIM

- Un tècnic o una tècnica del Servei de Patrimoni històric del CIM

- Un tècnic o una tècnica del Departament de Cultura i Educació del CIM

- Un tècnic o una tècnica de l'Arxiu d'imatge i So de Menorca

3.4. La secretaria, que serà ocupada per un dels membres vocals de la Comissió, segons designació lliurement efectuada per la presidència.

3.5. D'acord amb l'article 16 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, es procurarà atendre el principi de presència equilibrada de dones i homes en el nomenament dels membres de la Comissió.

4. Funcions de la presidència

4.1. La direcció i representació de la Comissió.

4.2. La convocatòria de les seves sessions, l’establiment de l’ordre del dia, la direcció de les sessions, el trasllat de les propostes als òrgans competents de la gestió i govern insular i la resta de funcions que resulten inherents al principi de direcció de la Comissió.

4.3. Assegurar l’adequada difusió, a través de qualsevol mitjà d’accés general, de tots els acords o les decisions que es prenguin, per tal de garantir-ne el coneixement per part de les entitats del sector i la ciutadania en general.

4.4. Donar compte davant la Comissió del resultat derivat de les propostes, el suggeriments i altres decisions adoptades per aquesta.

5. Funcions de la vicepresidència

5.1. Substituir la presidència en l’exercici de les seves funcions en cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra circumstància que l’impossibiliti temporalment per exercir-les.

6. Funcions de la secretaria

6.1. Totes les previstes en la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7. Periodicitat de reunions de la Comissió

7.1. La Comissió es reunirà, com a mínim, en dues sessions anuals, una dins de cada semestre, amb convocatòria prèvia efectuada per la presidència, que ha d’anar acompanyada de l’ordre del dia; i es pot reunir les vegades que siguin necessàries per al bon desenvolupament de les seves funcions quan la convoqui la presidència o quan ho sol·licitin, com a mínim, mitjançant escrit adreçat a la presidència, una tercera part dels membres.

8. Convocatòria de les reunions

8.1. La secretaria, per ordre de la presidència, ha de fer les convocatòries de les sessions amb un mínim de 72 hores d’antelació, excepte en els casos d’urgència. En la convocatòria s’ha d’incloure l’ordre del dia, que ha de fixar la presidència.

9. Sessions

9.1. Per a la vàlida constitució de la Comissió Assessora, és necessària l’assistència del president o vicepresident, del secretari i de la meitat dels vocals. Si no hi hagués quòrum, les comissions es consideraran constituïdes en segona convocatòria, una hora després, sempre que hi hagi, com a mínim, la tercera part dels seus membres, inclòs el president o vicepresident.

9.2. Els informes, les propostes, els suggeriments i altres acords dels consells sectorials s’adoptaran segons la regla bàsica de decisió consensuada. Només en cas d’impossibilitat de consens, apreciada lliurement per la presidència, es procedirà a la corresponent votació, i aleshores serà necessari el vot favorable de la majoria simple dels membres de l’òrgan. En aquest supòsit, els empats que es puguin produir en les votacions els resoldrà el vot de qualitat de la presidència.

9.3. La persona que ocupi la secretaria de la Comissió Assessora ha d'aixecar acta de les reunions, en les quals s’han de reflectir fidelment les deliberacions i els acords adoptats.

9.4. La secretaria és l'òrgan responsable de custodiar les actes, a les quals poden tenir accés els membres de la Comissió i qualsevol persona física o jurídica que ho sol·liciti de forma raonada.

10. Pertinença a la Comissió Assessora

10.1. Els membres de la Comissió ho són amb caràcter voluntari.

10.2. Són causes de la pèrdua de condició de membre de la Comissió:

a) La renúncia expressa, que s'ha de formular davant la presidència.

b) La revocació, efectuada per la persona que hagi fet el nomenament.

c) La pèrdua de la condició que hagi motivat el nomenament.

10.3. Els càrrecs de membre vocal a la Comissió tenen una durada de quatre anys des del moment de la constitució d’aquesta. En l’inici de cada mandat de govern del Consell Insular de Menorca, les entitats i le administracions han de nomenar els seus representants a la Comissió. La proposta de composició s'ha d'aprovar mitjançant una resolució del conseller executiu de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca.

10.4. La condició de membre de la Comissió no suposa l’establiment de cap tipus de relació laboral o funcionarial amb el Consell Insular de Menorca.

11. Publicitat

El Consell Insular de Menorca ha de donar públic coneixement, per via de qualsevol mitjà de difusió dels previstos en el títol III del Reglament de participació ciutadana del CIM i en qualsevol cas a través d’un espai específic dins del portal web institucional, de totes aquelles circumstàncies relacionades amb la Comissió, com ara la seva composició, les dates de reunió, els acords presos i altres que resultin de general interès.

Disposició derogatòria

Amb l'entrada en vigor d'aquest reglament resta derogat l'aprovat pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de 26 de setembre de 2005 (BOIB núm 184, de 6/12/2005).

Disposició final

Pel que fa al funcionament de la Comissió s’aplicarà supletòriament el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

    

Maó, 8 de febrer de 2017

LA SECRETÀRIA INTERINA

Rosa Salord Olèo