Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 1118
Rectificació d’errades materials de la Resolució de la Batlia número 2017-0130 per la qual es convoca un concurs-oposició per formar part d’una borsa de treball d’ARQUITECTE TÈCNIC de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Natalia Troya Isern, batlessa de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears) ha resolt mitjançant decret de batlia número 2017-0215 de data 06 de febrer de 2017 el següent:

“Rectificació d’errades materials de la Resolució de la Batlia número 2017-0130 per la qual es convoca un concurs-oposició per formar part d’una borsa de treball d’ARQUITECTE TÈCNIC de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d’interinitat, de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, vancants, baixes laborals, jubilacions, llicències,  vacances, etc.

Advertida errada material a la Resolució de Batlia número 2017-0130 publicada al BOIB número 14, de 2 de febrer de 2017 quant als punts a haver d’atorgar a la fase de mèrits del procediment de selecció d’un Arquitecte tècnic i d’acord amb allò que disposa l’article 109 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, procedeix la rectificació i modificació de l’Anexx I de la convocatòria tot fent constar que la puntuació màxima del procés de selecció és de 83 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 33 a la fase de concurs, envers al que indicava la resolució rectificada quant a la puntuació màxima del procés de selecció de 100 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 50 a la fase de concurs

Per tant, d’acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l’article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i l’article 41.14 del RD 2568/1986, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització i funcionament de règim jurídic de les entitats locals.

RESOLC

Primer.- Rectificar l’errada material advertida a la Resolució de Batlia número 2017-0130, publicada al BOIB número 14, de 2 de febrer de 2017 fent constar que la puntuació màxima del procés de selecció és de 83 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 33 a la fase de concurs, enlloc dels 100 punts indicats a la resolució rectificada (50 punts per la fase d’oposició i 50 punts per la fase de concurs). Tot això de la següent manera:

Apartat 1.3 de la convocatòria:

On diu:La puntuació màxima de tot el procés de selecció és de 100 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 50 punts a la fase de concurs”.

Ha de dir: La puntuació màxima de tot el procés de selecció és de 83 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 33 punts a la fase de concurs”.

Apartat 8 de la convocatòria:

On diu: “puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 50 punts”

Ha de dir: puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 33 punts”.

Apartat 8.5 de la convocatòria:

On diu:En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l’EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

  • NIVELL C1 (abans C): 3 punts.
  • NIVELL C2 (abans D): 4.5 punts
  • Nivell LA (abans E): 0.5 punts

Ha de dir: En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l’EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

  • NIVELL C1 (abans C): 1 punts.
  • NIVELL C2 (abans D): 2 punts
  • Nivell LA (abans E):  3 punts

Segon.- Aprovar la rectificació de les bases (annex I) pel sistema de concurs-oposició, d’una borsa de treball d’ARQUITECTE TÈCNIC de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears),  per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals,  jubilacions, llicències, vacances, etc.

Tercer.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I de la present resolució.

Quart.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’Ajuntament de Son Servera, atorgant de bell nou el termini de 10 dies per a la presentació de sol·licituds.

Cinquè.- Informar als interessats que les sol·licituds ja presentades al procediment de selecció registrades a partir del dia 3 de febrer de 2017 es consideraran vàlides i es tindran en compte a l’hora d’aprovar la llista provisional d’admesos i exclosos.

Sisè.- Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal d’aquest Ajuntament.

Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l’ Alcalde/essa d’aquest Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s’optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.

 

Son Servera, 8 de febrer de 2017

La Batlessa
Natalia Troya Isern

 

ANNEX  I
BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1. Normes generals

1.1. Es convoca un concurs-oposició per a la constitució d’una borsa de treball d’ARQUITECTE TÈCNIC de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d’interinitat, de les necessitats que puguin subvenir en el servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals (per IT, maternitat, etc),  jubilacions, llicències, vacances, etc.

1.2. El procediments de selecció dels aspirants s’efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà, per una banda, en una fase d’oposició, consistent en la realització i superació d’una prova tipus test i per l’altra, en una fase de valoració dels mèrits que es detallen en aquesta convocatòria.

1.3. La puntuació màxima de tot el procés de selecció és de 83 punts, corresponent 50 punts a la fase d’oposició i 33 a la fase de concurs.

1.4. En primer lloc es durà a terme la fase d’oposició i en segon lloc, i només per a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició, la fase de concurs.

1.5. L’ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu, resultant del sumatori entre la fase d’oposició i la fase de valoració dels mèrits.

1.6. Dita plaça està dotada, mensualment, amb el sou aproximat següent: 2.541,45,-euros/mensual.

2. Carecterístiques i funcions de la plaça

2.1 Caràcterístiques: funcionari interí. Escala d’Administració Especial, sub-escala tècnic mitjà, grup A, subgrup A2, 100% de jornada.

2.2 Funcions d’arquitecte tècnic d’acord amb la valoració de la plaça objecte de la present.

3. Requisits i condicions dels aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a. Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat a l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, o estranger amb residència legal a Espanya.

b. Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c. Estar en possessió del títol de Grau en Edificació, Aparellador o Arquitecte Tècnic o en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, la persona aspirant haurà d’estar en possessió de la credencial que n’acrediti l’homologació o de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.

d. Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e. No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l’exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta d’aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix la lletra a) d’aquesta base.

f. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions del cos, l’escala o l’especialitat en què s’inclouen les places ofertes.

g. Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2, nivell mitjà, de la Direcció General de Política Lingüística, de l’EBAP, de l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements  de llengua catalana mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o  homologats pels organismes competents i d’acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria. En el cas que no es tengui dita titulació, es farà una prova prèvia de català del nivell establert, la qual serà qualificada d’apte o no apte. La qualificació determinarà la permanència de la persona aspirant en la convocatòria, de forma que si resulta no apta, serà eliminada de la mateixa.

h. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

4. Sol·licituds

4.1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud (model ANNEX II de les presents) per a la borsa convocada mitjançant les presents bases i, necessàriament les persones aspirants hauran d’indicar un telèfon (o varis), així com el correu electrònic -si en tenen-, de contacte, per tal de procedir a la gestió de la borsa, en aplicació de la bases 10.2 de les presents.

4.2. Les sol·licituds s’han de presentar al registre de l’Ajuntament de Son Servera o en la forma que estableix l’article 66 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s’ha de registrar i així mateix s’ha de segellar tota la documentació que s’hi adjunti.

4.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) . Es publicarà també a la pàgina web municipal (www.sonservera.es) i al tauler municipal d’anuncis.

4.4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

a. Fotocòpia compulsada del Document Nacional d’Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol,  del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b. Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la bases 3 de les presents.

c. Original o fotocòpia compulsada dels mèrits a valorar.

5. Admissió d’aspirants

5.1. En el termini de 10 dies, comptador des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’anuncis i al web (www.sonservera.es) de l’Ajuntament de Son Servera, la resolució per la qual s’aprovi la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. En el cas que no hi hagi persones excloses s’elevarà a definitiva.

5.2. En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten a la llista de persones admeses pertinent.

5.3. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d’un termini de DEU (10) DIES, comptadors des de l’endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

5.4. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s’escau, les sol·licituds, la Batlia de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d’admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.  La resolució indicarà també el nomenament del tribunal qualificador, els llocs i les dates de realització de la prova específica de llengua catalana per als aspirants que no hagin acreditat documentalment la titulació requerida.

5.5. Contra aquesta resolució, l’esmentada al punt anterior, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el batle president, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la mateixa (article 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques o recurs contenciós administratiu, d’acord, d’acord amb el que preveuen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu.

6. Tribunals de valoració

6.1. Els òrgans encarregats de la selecció són els tribunals de valoració que estaran formats per:

  • President: el secretari de la Corporació.
  • Vocals: Quatre funcionaris de carrera.
  • Secretari: funcionari de carrera.

6.2. Els membres dels tribunals de valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’ 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

6.3. Tots els membres de les comissions tècniques o tribunals percebran les dietes que els corresponguin per l’assistència a les sessions, d’acord amb el que preveu el Decret 54/2002, de 12 d’abril, que estableix les indemnitzacions dels membres dels tribunals i de les comissions tècniques de valoració de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball de l’Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 24 d’abril de 2002).

7. Fase d’oposició

7.1. La puntuació màxima de la fase d’oposició és de 50 punts. De forma que les persones aspirants que no assoleixin la puntuació mínima de 25 punts es tendran per eliminades del procés de selecció.

7.2. La prova que conforma la fase d’oposició es dura a terme amb caràcter previ a la valoració de mèrits i serà avaluable.

-Exercici únic tipus test

Consistirà en respondre en el termini màxim d’una hora al qüestionari tipus test proposat pel tribunal.

L’examen constarà d’un màxim de 50 preguntes relacionades amb el temari al qual fan  referència els annexes III i IV de la present convocatòria amb 3 o 4 possibles respostes on només una d’elles serà la correcta. Cada resposta correcta es valorarà amb 1 punt i cada resposta incorrecta restarà del total de la qualificació final 0.5 punts. Cada resposta no contestada es valorarà amb 0 punts.

A la fase d’oposició es permetrà l’ús del texte de l’aprovació definitiva de les Normes subsidiàries de planejament del TM de Son Servera (Tema 21 del temari indicat a l’annexe III – part específica). BOIB número 51, de 15 d’abril de 2014, sense que al mateix hi pugui constar cap tipus de comentari ni modificació respecte de la versió publicada al BOIB.

8. Fase de valoració de mèrits

El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats pels aspirants que hagin superat la fase d’oposició. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 33 punts.

Es valoraran els següents mèrits:

1. Per serveis prestats com a personal funcionari o laboral a l'Administració local, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 10 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Per serveis prestats com a personal funcionari o laboral a l'Administració pública (excepte els valorats a l’apartat 1, a l’Administració local) relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 1 punt per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

No es valoraran els serveis prestats per a l’Administració pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Per serveis prestats fora de l'Administració pública per compte aliena, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0'50 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada pels aspirants, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte es presentarà:

- certificat de l’entitat o empresa en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s’especifiqui la data d’alta i baixa en l’activitat corresponent.

4. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades. Es valoraran en tot cas els cursos d’informàtica a nivell d’usuari i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals. No es valoraran cursos d’idiomes: 0 a 10 punts (per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. En defecte d'especificació de la durada dels cursos per hores, es valoraran com a cursos de 0 a 20 hores). La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

a.- Cursos de 0 a 20 hores: 0'2 punts per curs

b.- Cursos de 21 a 40 hores: 0'3 punts per curs

c.- Cursos de 41 a 60 hores: 0'4 punts per curs

d.- Cursos de 61 a 100 hores: 0'6 punts per curs

e.- Cursos de més de 100 hores: 0,8 punts per curs

No es valoraran en aquest apartat titulacions superiors a les exigides com a mínim a les bases.

5. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l’EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

  • Nivell C1 (abans C): 1 punts
  • Nivell C2 (abans D): 2 punts
  • Nivell LA (abans E): 3 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.

Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.

L’ordre de classificació definitiva dels aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició i en la fase de concurs.

En cas d’empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. Si l’empat continua, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “serveis prestats a l’Administració local i a l’Administració Pública” i, si continua, en la valoració del mèrit “serveis prestats fora de l’Administració”. En el cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig.

8.1. Conclosa la valoració dels mèrits , les comissions tècniques faran públiques en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Son Servera i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d’Identitat (DNI). Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

8.2. Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.

9. Resolució de la convocatòria

9.1. El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.

9.2. El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives dels aspirants seleccionats, per ordre de prelació.

9.3. El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d’anuncis i al web (www.sonservera.es) de la Corporació, al BOIB i a la pàgina web municipal, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

10. Adjudicació

10.1. L’oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l’ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.

10.2. Les persones interessades tenen l’obligació d’incorporar-se en la data que es resolgui. L’Ajuntament de Son Servera, es compromet a notificar-se’ls la data d’inici amb 2 dies d’ antelació. Dita notificació es pot dur a terme mitjançant mitjans telefònics i/o telemàtics.

10.3.  El fet de no incorporar-se dins  termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que hi concorri alguna de les circumstàncies següents, oportunament justificada:

a. Període d’embaràs o el corresponent a la maternitat o situacions assimilades.

b. Malaltia

11. Funcionament i vigència de la borsa de treball

11.1. Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d’incapacitat temporal o d’embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d’aquesta borsa.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans amb la presència d’una persona representant dels treballadors com a testimoni, es posarà en contacte telefònic o telemàtic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de treball), i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.

Si alguna de les persones integrants d ela borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el mateix lloc inicial de la llista.

11.2. La borsa serà vigent durant el termini màxim de tres (3)  anys des que es publiqui la resolució de constitució de la mateixa al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

12. Nomenament

1. Una vegada efectuades les resolucions de contractació, la persona nomenada haurà d’iniciar la seva relació professional amb l’Ajuntament de Son Servera en el termini de dos dies hàbils comptats a partir del dia següent a la notificació de la resolució de contractació,  la qual es podrà dur a terme amb mitjans telefònics o telemàtics. Els qui no acceptin la resolució de contractació en el termini indicat sense causa justificada no podran ésser contractats com a personal d’aquest Ajuntament.

2. Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:

a. Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari de carrera, mentre no es proveeixin reglamentàriament.

b. Ocupar llocs de treball vacants com a conseqüència de jubilació.

c. Substituir personal funcionari de carrera amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.

d. Substituir les situacions de baixes mèdiques, maternitat, vacances, etc.

e. Substituir la reducció de jornada el personal funcionari de carrera quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Ajuntament pot establir que la relació laboral interina sigui a temps parcial.

f. Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Ajuntament.

g. Subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.

3. Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a un nomenament hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en que manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:

3.1. Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb la documentació que ha abonat els dreta per a la seva expedició.

3.2. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les funcions adients.

3.3. Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni estat inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.

No podran ser nomenats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, i si se’n dedueix que manquen d’algun dels requisits.

13. Vigència d’aquesta borsa

Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

14. Norma final

En allò no previst en les bases serà d’aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l’Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 
ANNEX  II
MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i cognoms

DNI núm.

Domicili

Població

Telèfon

Correu electrònic

M A N I F E S T :

Primer.- Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs-oposició d’una borsa de treball d’ARQUITECTE TÈCNIC de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter temporal.

Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d’inhabilitació per a l’exercici de les Funcions públiques.

S O L·L I C I T :

Ésser acceptat/ada per a l’esmentada convocatòria.

(   ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l’Ajuntament de Son Servera (assenyaleu amb una X, si escau).

DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)

Document nacional d’identitat (DNI)

Titulació mínima exigida

Titulació de català (nivell B2)

Titulació mèrits

Son Servera, ___________________________________________

BATLIA DE L’AJUNTAMENT DE SON SERVERA (ILLES BALEARS)

ANNEX III
Part comuna:

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Els drets fonamentals dels espanyols. Garantia dels drets i llibertats.

Tema 2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars. Administració municipal: principis constitucionals i regulació jurídica.

Tema 3. El municipi: concepte i elements. L'organització i competències municipals. L'organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències i funcionament.

Tema 4. L'organització administrativa: concepte. Principis d'actuació de les administracions públiques. Submissió de l'Administració a la llei i al dret: formes de submissió. Fonts de dret públic: enumeració, jerarquia, fonts escrites: lleis, ordenances, reglaments i bans.

Tema 5. L'acte administratiu: concepte, elements. Contingut, motivació, forma i eficàcia dels actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici i recursos administratius.

Tema 6. Procediment administratiu: principis generals; concepte i classes; fases del procediment administratiu. Dimensió temporal: dies i hores hàbils, còmput de terminis. Registre d'entrada i sortida de documents administratius a les Corporacions locals: caràcter i contingut, presentació d'instàncies i documents a les oficines municipals. Document administratiu electrònic. L'administrat: concepte, capacitat i representació.

Tema 7. Els béns de les entitats locals: concepte, classes i règim jurídic. Béns de domini públic local. Béns patrimonials locals. La Llei de patrimoni de l'Estat i de la comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 8. Tipus de contractes a l'Administració pública. La contractació administrativa: règim jurídic i naturalesa. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. Les parts en els contractes del sector públic.

Tema 9. La preparació dels contractes per les administracions públiques. Classes d'expedients de contractació. La selecció del contractista: procediments, formes, criteris d'adjudicació. Classes de contractes administratius i característiques de cada un: contracte d'obres, contracte de concessió d'obra pública, contracte de subministrament, contracte de serveis, contracte de col·laboració entre el sector públic i privat.

Tema 10. La funció pública. Concepte i classes de personal al servei de l'administració. Drets i deures dels funcionaris públics.

ANNEX IV
Part específica:

Tema 1. La Llei 2/2014, de 25 de març, del sòl: estructura i principis informadors; règim jurídic del sòl urbà i urbanitzable; els sistemes d’actuació: reparcel·lació i expropiació; els projectes d’urbanització. Recepció d’urbanitzacions. El Reglament de la Llei 2/2014, de 25 de març per a l’illa de mallorca.

Tema 2. La llicència urbanística. Naturalesa jurídica. Actes subjectes a llicència i a comunicació prèvia. Projecte bàsic i d’execució: el seu contingut.

Tema 3. La normativa d’aplicació en l’atorgament de llicències. Pròrroga i renovació de llicència d’obra. Modificacions en el transcurs de les obres. Caducitat de la llicència d’obres.

Tema 4. La declaració de ruïna. Supòsits. Classes i procediment. L’ordre d’execució d’obres. Supòsits i requisits. Tema 5. Infraccions i sancions urbanístiques. Prescripció de la infracció.

Tema 6. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears: règim jurídic del sòl rústic a les Illes Balears. Sòl rústic comú i protegit. Edificacions i instal·lacions permeses en el sòl rústic.

Tema 7. L’acte previ de replanteig en el contracte d’obres. El director d’obres. La certificació d’obres. L’acta de comprovació de replanteig. El llibre d’ordres. La recepció i liquidació d’obres.

Tema 8. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: estudis de seguretat. Programes de seguretat. RD 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció. Prevenció i protecció dels riscos a la construcció.

Tema 9. Decret 145/1997, de 21 de novembre. Les cèdules d’habitabilitat. Concepte. Requisits. La seva expedició.

Tema 10. Inspecció tècnica dels edificis. Concepte. Regulació.

Tema 11. La Llei 22/1998, de 28 de juliol, de costes. Les seves zones de protecció.

Tema 12. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric artístic de les Illes Balears.

Tema 13. Decret 110/2012, de 15 d'octubre. Règim jurídic sobre supressió de barreres arquitectòniques.

Tema 14. Estructures en l’edificació. Tipus i subtipus.

Tema 15. Protecció dels edificis contra les humitats. Humitats de condensació. Protecció tèrmica.

Tema 16. Manteniment d’edificis públics. Llibre de manteniment.

Tema 17. Instal·lacions als edificis.

Tema 18. Demolicions d’obres i edificacions. Sistemes. Mesures que cal adoptar.

Tema 19. Paviments i instal·lacions viàries. Tipus i elements.

Tema 20. Amidaments, pressuposts i preus unitaris. Justificació del preu, quadres del pressupost.

Tema 21. Les normes subsidiàries de planejament del Terme Municipal de Son Servera.