Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

Núm. 1087
Bases convocatòria per a la creació d'una borsa de treball del servei de vigilància d'ORA, de l'Ajuntament de Valldemossa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases convocatòria borsa de treball per el servei de vigilància d’ORA amb caràcter laboral temporal  per fer constar que per Junta de Govern de data 30 de gener de 2017 s’han aprovat les següents bases:

Bases de la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball del servei de vigilància d’ORA, de l’Ajuntament de Valldemossa.

Base primera.- Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la creació d’una borsa de treball de vigilant d’ORA amb caràcter laboral temporal, per cobrir les places vacants, necessitats o substitucions a la plantilla d’aquest Ajuntament.

Base segona.- Condicions o requisits dels/de les aspirants

Per ser admeses al procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, ser estranger amb residència legal a Espanya.

b) Tenir 18 anys i no excedir, si és el cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, d’acord amb la legislació vigent.

c) No patir cap malaltia i posseir la capacitat física i psíquica necessària per realitzar les funcions corresponents.

d)No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se incurs en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

e) Estar en possessió del títol d’ESO, FP de grau mitjà o equivalent. La titulació s’acreditarà mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.

f) Disposar del nivell A2 o equivalent de català per la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern Balear, EBAP o altres entitats equivalents. Els aspirants que no presentin aquest certificat hauran de superar la prova corresponent amb caràcter previ i eliminatori a l’inici del procés de selecció. El resultat serà apte/ no apte i la qualificació de no apte impedirà a la persona interessada continuar amb el procés selectiu. Si el resultat és apte en cap cas suposarà l’obtenció d’un títol oficial. L’anunci de la data de celebració d’aquesta prova es publicarà juntament amb la llista provisional d’admesos i exclosos al procés selectiu.

g) Posseir el permís de conduir classe B en vigor.

h) Haver satisfet els drets d’examen.

Amb caràcter previ a la formalització del contracte, l’ interessat ha de manifestar que no desenvolupa cap feina o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

Els aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a la contractació.

Base tercera.- Presentació de sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I). Es presentaran al Registre d’Entrada de l’Ajuntament, dins del termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, i s’adreçaran al batle de la corporació. Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia següent hàbil.

També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment Administratiu Comú.

Si es presenten a les oficines de Correus es lliuraran en aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de Correus. Només així s’entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a Correus i per tant podran ser admeses a la convocatòria sempre que s’acompleixi l’esmentat anteriorment. El comprovant s’enviarà mitjançant fax al núm. 971612299, en el mateix dia. Sense complir aquests dos requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i a l’hora de finalització del termini assenyalat.

També es podran presentar les instàncies en el registre d’entrada d’altres administracions públiques i s’haurà de trametre justificant d’aquest registre mitjançant fax al núm. 971612299, abans de la data de finalització del termini per a la presentació d’instàncies.

En tot cas, si és rebuda la documentació amb posterioritat al termini de cinc dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de propostes, aquesta no serà admesa en cap cas.

La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la intermissió de l’aspirant al procés selectiu.

2.- A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar al model normalitzat de sol·licituds, les persones interessades hi hauran d’adjuntar la documentació que s’assenyala a continuació:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial acreditatiu de la personalitat i, si és el cas, permís de residència.

b) Còpia autenticada o fotocòpia acarada del títol exigit a la lletra e) de la base anterior o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició, si n’és el cas.

c) Resguard acreditatiu del pagament dels drets d’examen. L’ import dels drets per aquesta convocatòria és de 10,00 €.  A l’efecte de realitzar el pagament es pot realitzar, preferentment, mitjançant transferència bancària al compte núm. ES07 2100 2412 0302 0000 2586 amb el concepte Drets d’examen vigilant d’ORA afegint nom i llinatges de l’aspirant o a les mateixes dependències de l’Ajuntament amb targeta de crèdit/dèbit, el dia de presentació de la sol·licitud. Les persones que es trobin en situació d’atur tindran una reducció del 50% a l’import de la taxa, s’haurà de presentar fotocòpia compulsada del certificat o la targeta del SOIB que acrediti la condició de desocupat.

El Tribunal no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud per participar en el procés selectiu.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llegua catalana o a la castellana.

La documentació que han d’aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, es faran mitjançant l’original o la fotocòpia compulsada.

3.- Les persones aspirants hauran de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si els fos requerida en qualsevol moment del procés selectiu.

4.- La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment dels afectats per a la seva utilització amb la finalitat que la pugui gestionar l’àrea administrativa, i n’és obligatòria la seva formalització. Els afectats disposaran, en tot cas, dels drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent. Serà responsable del fitxer l’Ajuntament de Valldemossa.

Base quarta.- Admissió d’aspirants.

1.- Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el batle emetrà resolució que es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Valldemossa i a la web www.valldemossa.cat, en què s’hi farà constar el DNI, la relació dels aspirants admesos i exclosos, i, si escau, la causa de la no admissió.

Els/les interessats/des exclosos/es disposaran d’un termini de 10 dies hàbils per procedir a la seva esmena , i en cas contrari s’arxivarà la seva instància sense més tràmit.

2.- Les reclamacions a la llista provisional d’admesos i exclosos es resoldrà mitjançant resolució d’Alcaldia i es penjarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.valldemossa.cat

Contra la Resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els/les interessats/ interessades interposar recurs contenciós-administratiu, en els termes de la vigent Llei reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa, un cop presentat, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previ previst a l’article 123 de la Llei 39/2015.

3.- En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors, i si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

4.- Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment d’ofici o a petició de les persones interessades.

Base cinquena.- Tribunal qualificador

1.- El Tribunal que es convoca estarà constitut per cinc membres. Haurà de comptar amb:

1. Presidència: secretària de l’Ajuntament.

Suplent: altre personal funcionari.

- Vocals:

2. personal de serveis generals/especials de l’Ajuntament nomenat pel batle.

Suplent: personal de serveis generals/especials de l’Ajuntament nomenat pel batle.

3. personal de serveis generals/especials de l’Ajuntament nomenat pel batle.

Suplent: personal de serveis generals/especials de l’Ajuntament nomenat pel batle.

4. Personal de serveis generals/especials  de l’Ajuntament nomenat pel batle.

Suplent: personal de serveis generals/especials de l’Ajuntament nomenat pel batle.

- Secretaria:

5. personal funcionari nomenat pel batle de la corporació.

Suplent: personal funcionari nomenat pel batle de la corporació.

Els membres hauran d’estar en possessió d’una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l’exigit a les persones aspirants.

La llista de membres del tribunal s’aprovarà a la mateixa resolució amb la relació dels aspirants admesos i exclosos.

2.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria. En cas d’absència del president el substituirà el vocal més antic.

3.- El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques, d’assessors o especialistes.

4.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al  paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 24 de la Llei 39/2015.

Base sisena.- Procés de selecció

Fase 1: Prova teòrica de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en contestar preguntes tipus test del temari annex a la convocatòria. Es valorarà amb un màxim de 30 punts.

Per cada resposta incorrecta es descomptaran 0,50 punts. Les preguntes no contestades no descomptaran.

Serà necessari obtenir un mínim de 15 punts per superar la prova.

Fase 2: concurs de mèrits

Els aspirants tindran que adjuntar còpies dels mèrits a valorar. La puntuació màxima que es podrà assolir pels mèrits al·legats serà de 20 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents:

a) Experiència laboral.- La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:

a.1.- Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en places de vigilant d’ORA a l’Administració pública: 1 punt per any treballat.

a.2.- Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en places de vigilant d’ORA a l’empresa privada: 0,50 punts per any treballat.

Aquests mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat de l’entitat administrativa o empresa on hagin prestat serveis i vida laboral junt amb la còpia del contracte. En cas que els serveis s’haguessin prestat en la pròpia corporació s’haurà d’acreditar.

b)Altres titulacions i cursos.- La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 13 punts, d’acord amb els criteris següents:

b.1.-Estudis

Es valorarà l’experiència següent:

 Títol de Batxiller, FP grau superior o equivalent: 1 punt     

Títol de diplomat, llicenciat o grau: 2 punts

En el cas que l’aspirant acrediti possessió de més d’un títol, el Tribunal tan sols atorgarà puntuació per aquell certificat que acrediti majors coneixements.

         Valoració màxima: 2 punts

b.2.-Cursos o estudis corresponents a idiomes  impartits per centres oficials:

- Coneixements de la llengua anglesa i/o alemanya:  La puntuació màxima serà de 6 punts.

·Certificat grau bàsic: 1 punt

· Certificat grau mitjà: 2 punts

· Certificat grau superior: 3 punts

- Coneixements d’altres llengües:

  Per cada certificat d’altres llengües estrangeres que s’acreditin: 0,5 punts.

  La puntuació màxima serà de 2 punts.

b.3-Cursos de primers auxilis: La puntuació màxima serà de 3 punts.

 -Nivell bàsic: 2 punts

 -Nivell avançat: 3 punts

c) Valoració de coneixements de llengua catalana.- La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4 punts:

- Nivell B1: 1 punts

- Nivell B2 o equivalent (B): 2 punts

- Nivell C1 o equivalent (C): 3 punts

- Nivell C2 o equivalent (D): 4 punts

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el certificat de nivell més alt.

Base setena.- Publicació de les valoracions

La puntuació obtinguda en les dues fases del procés selectiu determinarà l’ordre de situació dels aspirants de major a menor puntuació.

1.- Concloses les valoracions, el Tribunal qualificador farà públic al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web de l’ajuntament una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants al borsí de vigilant d’ORA, amb indicació del document nacional d’identitat. Aquesta es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2.- Les persones aspirants disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració total provisional del procediment selectiu, les quals es resoldran en el termini de cinc dies, en el qual es publicarà la llista definitiva. En cas contrari, s’entendrà elevada a definitiva. El Tribunal qualificador elevarà la llista definitiva a l’Alcaldia per a la constitució mitjançant Decret de la borsa de treball de vigilant d’ORA. Aquesta es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Valldemossa i a la pàgina web www.valldemossa.cat

Base vuitena.- Incidències

El Tribunal qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal qualificador s’atribueix a l’Alcaldia de l’Ajuntament la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar els aspirants i en conseqüència, no puntuar-los, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

Base novena.- Funcionament de la borsa de treball

Quan es produeixi una proposta de contractació, els aspirants proposats pel Tribunal qualificador presentaran, en el termini que en cada cas se li comuniqui, els documents que calguin per a la seva contractació. Si dins del termini indicat, llevat de casos de força major, els aspirants proposats no presentessin la documentació o no reunissin els requisits exigits, no podran ser contractats i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en les presents Bases, suposarà la renuncia i exclusió de la borsa,exceptuant les següents situacions que s’hauran d’acreditar per l’interessat.

Es mantindrà l’ordre de la borsa de treball als aspirants que, en el moment de ser cridats, es trobin en alguna de les següents situacions:

- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.

- Raons de força major, apreciades per l’Administració.

- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració.

La justificació d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicat.

La corporació podrà deixar sense efecte la contractació, durant el primer mes des de l’inici de la prestació de serveis, si es produeix una manifestació de no idoneïtat de l’aspirant contractat per al desenvolupament de les funcions pròpies de lloc de treball i per tant es considerarà aquest període com a part integrant del procés selectiu.

Serà exclòs de la borsa qui un cop efectuada la crida i acceptat el contracte, renunciï després d’haver-se cursat l’alta a la Seguretat Social.

La borsa de treball tindrà una caducitat de tres anys a partir de la data del Decret de  constitució de la borsa de treball de vigilant d’ORA.

Base dezena.- Impugnació

Les presents Bases i tots els actes administratius que es derivin d’aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats

conforme al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu

Comú.

Base onzena.- Publicitat.

Les presents Bases i la convocatòria es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d’anuncis de la corporació, a la pàgina web www.valldemossa.cat.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Valldemossa, a 07 de febrer de 2017

ANNEX TEMARI

Tema 1.- Coneixement del terme municipal de Valldemossa.

Tema 2.- Coneixement de l’ordenança reguladora de les taxes per a l’aparcament de vehicles de tracció mecànica a les vies municipals (ORA) i de regulació de les zones de circulació restringida (ACIRE).

(Es pot consultar la informació a la pàgina web www.valldemossa.cat i www.visitvalldemossa.com).

ANNEX I.- MODEL DE SOL·LICITUD

Nom...................................................... Cognoms..............................................................................................................

DNI....................................................... Data de naixement................................................................................................

Telèfon fix............................................. Telèfon mòbil.......................................................................................................

Correu.electrònic.......................................................................................................................................................

Adreça............................................................................................................ núm.............................. CP..........................

Localitat................................................. Província.........................................

SOL·LICIT:

Prendre part en el procés selectiu convocat per l’Ajuntament de Valldemossa per a la creació d’una borsa de vigilant d’ORA, amb caràcter laboral temporal, per cobrir les places vacants, necessitats o substitucions a la plantilla d’aquest Ajuntament i per això,

DECLAR:

a) Que no pateix cap malaltia ni discapacitat física i psíquica necessària per a l’execució de les corresponents funcions.

b) Que no he estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions públiques, ni em trobo inhabilitat per l’execució de funcions públiques.

c) No em trobo afectat per cap incapacitat o incompatibilitat, segons l’establert al Reial decret legislatiu 781/1996, de 18 d’abril, i Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats.

ADJUNT:

-Fotocòpia del document nacional d’identitat

-Fotocòpia compulsada o autenticada de la titulació acadèmica.

-Relació de la documentació que s’aporta per al concurs (fotocòpia compulsada o autenticada):

_

_

_

_

Valldemossa, ....... de ................de 2017

(Firma)

2. Publicar les presents bases al BOIB als efectes oportuns.” La qual cosa es fa pública als efectes oportuns,

 

Valldemossa, a 07 de febrer de 2017

El Batle

Nadal Torres Bujosa