Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 1014
Aprovació definitiva modificació ordenança fiscal reguladora de la taxa per a expedició de documents administratius exp. 18/16

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la sessió plenària de data 3 de novembre de 2016 es va aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per a expedició de documents administratius.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Fonament i naturalesa

ARTICLE 1

En ús de les facultats conferides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per a expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s'avenen al que disposa l'article 58 del esmentat R.D. 2/2004.

Fet imposable

ARTICLE 2

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin i d'expedients que hi facin referència.

2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de la part interessada.

3. No es consideraran subjectes a aquesta taxa l'expedició de documents administratius els ciutadans dels quals els Serveis Socials de Capdepera informin que els manquen recursos econòmics.

Subjecte passiu

ARTICLE 3

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Responsables

ARTICLE 4

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.

Exempcions, reduccions i modificacions

ARTICLE 5

Conformement a l'article 9 del R.D. 2/2004, de 5 de març, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament prevists a normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.

Quota tributària

ARTICLE 6

La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar, d'acord amb les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta Ordenança.

Meritació

ARTICLE 7

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir-hi quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produirà quan es donin les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat, però redundi en el seu benefici.

3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

Declaració i ingrés

ARTICLE 8

1. La taxa s'exigirà en règim de liquidació.

2. Els escrits rebuts pel conducte a què fa referència l'article 66 de la Llei de procediment administratiu, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà l'interessat que, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents, tot advertint-lo que, una vegada transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, els escrits es tindran per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.

3. Els certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, serà procedent la devolució de l'import corresponent.

Infraccions i sancions

ARTICLE 9

En matèria d'infraccions tributàries i de les sancions que els correspongui en cada cas, hom s'ajustarà al que disposen l'Ordenança fiscal general i la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.

A N N E X

TAXA PER A EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

QUADRE DE TARIFES

 

Epígraf

Euros

Primer foli útil de cada certificat expedit quan es refereixi a fets o acords, la data dels quals sigui inferior a cinc anys

1,28

A la resta de folis, per foli

1,71

Primer foli útil de cada certificat expedit quan es refereixi a fets o acords la data del quals sigui superior a cinc anys

1,71

A la resta de folis, per foli

3,42

Validació de poders

5,87

En l'expedició de targetes d'armes

23,49

En els certificats de nombres d'habitants deduïts del Padró Municipal d'habitants a polígons o zones delimitades per la persona interessada

112,11

En els certificats de residència per a descomptes de passatgers, incloent-hi la seva validació

1,28

Legalització de firmes, acaraments i compulses simples de títols i documents. Per full

1,28

Atorgament de llicència individual de publicitat dinàmica per efectuar repartiment manual a la via pública, o la seva renovació

19,22

Atorgament de llicència sectorial de publicitat dinàmica per efectuar repartiment manual a la via pública, o la seva renovació

19,22

Atorgament de llicència individual de publicitat dinàmica per efectuar repartiment domiciliari de propaganda i expedició de carnet, o la seva renovació (bustiades)

17,61

Per cada activitat d'agent de propaganda manual emparada per llicència individual de publicitat dinàmica (bustiades)

266,91

Confecció de certificats de convivència, conducta favorable i/o mitjans de vida

1,28

Confecció de certificats de convivència, conducta favorable i/o mitjans de vida, de data anterior a 1 de maig de 1996

12,81

Informe de caràcter urbanístic que emetin els tècnics municipals i no impliqui desplaçament

35,24

Informe de caràcter urbanística que emetin els tècnics municipals i que requereixi desplaçament

64,06

Fotocòpies o còpies impreses o fotogràfiques d'expedients administratius, ordenances municipals de tota classe i de reglaments interiors que es facilitin a particulars, per cara o pàgina mida foli

0,11

Revelat de fotografies d'infraccions de trànsit per excés de velocitat

1,82

Llicència per tinença d'animals classificats potencialment perillosos segons la Llei 50/1999, de 23 de desembre

17,61

Llicència per rodatge cinematogràfic

74,73

Certificats o informes que requereixin la comprovació de fets o documents

74,73

Certificats de documents inclosos en un expedient administratiu

44,84

Certificats d'antiguitat

12,04

Duplicats de llicències

20,06

Processos d'oposició i concurs oposició

41,53

Processos de concurs de mèrits

24,91

De conformitat amb l'art. 17 del RDL 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, fou sotmesa a la preceptiva informació pública, a partir de la data de publicació de l'edicte, publicat en el BOIB de data 10 de desembre de 2016, i no s'hi presentaren al·legacions, per la qual cosa l'acord esdevingué definitiu.

Ho signa digitalment el Batle d'aquest Ajuntament, Rafel Fernández Mallol, a Capdepera, en la data (1/02/2017)