Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 747
Bases especifiques del procediment selectiu per proveir en propietat, mitjançant promoció interna una plaça d’oficial 1ª, de Manteniment de les instal·lacions Esportives
Versió PDF
El Batle President, en virtut del Decret núm. 46/2017, ha disposat el següent;
Atès que a la Comissió negociadora del 4 de novembre de 2016, es donà compte als representants de les organitzacions sindicals, de les Bases específiques que regiran el procés selectiu per proveir en propietat, mitjançant promoció interna, una plaça d’oficial 1ª de Manteniment d’Instal·lacions Esportives, nivell 6, del personal laboral de l’Ajuntament d’Andratx.
Vista la proposta de la Tècnica de Personal de data 4 de juliol de 2016.
En us a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC:
PRIMER: Aprovar les següents Bases :
BASES ESPECIFIQUES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER PROVEIR EN PROPIETAT, MITJANÇANT PROMOCIÓ INTERNA UNA PLAÇA D’OFICIAL 1ª, DE MANTENIMENT DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES, NIVELL 6, DEL PERSONAL LABORAL DE L’AJUNTAMENT D’ANDRATX
PRIMERA. Objecte i normativa
És objecte d’aquestes Bases regular el procés selectiu per proveir, mitjançant promoció interna, una plaça de personal laboral fix d’oficial 1ª de Manteniment d’Instal·lacions Esportives, vacant i dotada pressupostàriament amb les retribucions corresponents al nivell 6.
Les proves selectives per cobrir les places de personal laboral d’aquest Ajuntament es regiran d’acord amb el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Conveni del personal laboral d’aquest Ajuntament (BOIB n. 78, de 1 de juny de 2006) i la normativa vigent d’aplicació en relació al personal laboral.
Aquestes Bases s’han consensuat entre els representants municipals i els representants del Comitè d’empresa d’aquest Ajuntament, a la reunió de la Comissió negociadora, del 4 de novembre de 2016.
Funcions del lloc de feina:
Responsabilitats generals:
Realitzar tasques de control, inspecció i manteniment en general, a les instal·lacions esportives sota les directrius del seu superior
Tasques més significatives:
Realitzar tasques de control, inspecció i manteniment, tant de caràcter preventiu com correctiu, a les instal·lacions esportives
Dirigir i coordinar els treballs d’inspecció en matèria de seguretat en instal·lacions i equipaments esportius
Realitzar inspeccions de seguretat en instal·lacions i equipaments esportius municipals
Supervisar les tasques dels oficials de manteniment
Realitzar el control i seguiment del subministrament del material necessari per dur a terme les tasques de manteniment
Controlar i optimitzar els recursos i consums
Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït
Compartirà amb els oficials 3ª les següents tasques no exhaustives:
Obrir i tancar les instal·lacions
Controlar els paràmetres de les piscines municipals
Llegir els comptadors d’aigua renovada i depurada i anotar les dades
Realitzar rentats dels filtres de les piscines
Omplir els dosificadors de productes químics
Muntar, desmuntar i netejar els fons dels vasos de les piscines
Conduir el vehicle oficial per traslladar material (eines, productes químics, enderrocs, material esportiu etc.) o personal municipal
Controlar el correcte funcionament de les calderes, dels grups de pressió i de l’aigua calenta sanitària; fer tasques de manteniment senzilles i avisar el superior en cas d’avaries grans
Adequar les pistes esportives per al seu ús (muntar i desmuntar equipaments)
Realitzar la neteja d’instal·lacions i annexos esportius amb els productes químics corresponents
Realitzar els torns de treball establerts per l’organització municipal, en funció de les característiques pròpies que requereixi el servei, dins dels paràmetres legals establerts a aquest efecte
SEGONA. Requisits de les persones aspirants
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l’article 57 (accés a l’ocupació pública de nacionals d’altres estats) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l’empleat públic.
b) L’edat mínima de 16 anys complits i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per exercir de les funcions corresponents. Les persones interessades que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran d’acreditar el grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per 100.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionaris, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, que hagués estat separat o inhabilitat.
En el cas de tenir la nacionalitat d’altres estats, la persona interessada no ha d’estar, inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés a la funció pública.
e) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
f) Estar en possessió del títol de Manteniment de piscines.
g) Estar en possessió del permís de circulació B.
h) Formar part de la plantilla de l’Ajuntament d’Andratx com a personal laboral fix amb un mínim d’antiguitat de 4 anys en una o dues categories inferiors, segons determina el conveni de personal laboral d’aquest Ajuntament.
i) També s’haurà d’aportar el rebut acreditatiu d’haver abonat la quantitat de 15€ per drets d’examen. Per efectuar l’ingrés: primer, s’haurà de recollir un imprès per aquest efecte, en el Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC) de l’Ajuntament d’Andratx; després, s’efectuarà l’ingrés en el compte de l’entitat bancària corresponent; i finalment, s’haurà d’aportar aquest rebut de pagament, juntament amb la resta de documents requerits per formar part d’aquesta convocatòria.
j) Nivell de català B1 segons determina Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública
TERCERA. Sol·licituds
Les persones interessades en les proves selectives, hauran d’emplenar una sol·licitud, que se’ls facilitarà en el SAC. L’imprès s’haurà d’obtenir per duplicat perquè la persona interessada es quedi una còpia segellada de la sol·licitud que presenti. El termini per presentar-la serà de vint dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Tauler d’edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.
Les sol·licituds es podran presentar també en la forma que indica l’art. 16, de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per prendre part en el procés selectiu, les persones interessades hauran d’acreditar els requisits exigits a la base segona, a la data d’acabament del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. Tota la documentació, requisits i mèrits, es presentarà compulsada.
La data límit per aportar els mèrits i per presentar els documents que els acrediten, serà la de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones interessades, en la forma indicada, no es valoraran, llevat que no es puguin presentar per causa imputable a l’Ajuntament d’Andratx.
Les persones interessades que prestin els seus serveis a l’Ajuntament d’Andratx ho faran constar a la sol·licitud, pel que fa als serveis prestats a l’Ajuntament d’Andratx o reconeguts per aquest. En aquest cas, es comprovaran d’ofici per part de l’Àrea de Personal, a partir de les dades que hi figurin en els arxius i les bases de dades d’aquesta corporació.
QUARTA. Admissió de les persones aspirants
Un cop hagi acabat el termini per presentar sol·licituds, l’autoritat convocant, o en la que aquesta hagi delegat, dictarà, en el termini màxim d’un mes, la resolució que aprovi les llistes de les persones aspirants admeses i excloses, amb la causa de no admissió.
La relació de les persones aspirants admeses i excloses es publicarà en el Tauler d’edictes d’aquest Ajuntament i a la pàgina web d’aquest consistori. En aquest mateix document s’indicarà la composició del Tribunal qualificador, el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis.
Es concedirà un termini de deu dies, no prorrogable, per esmenar errades. Aquest termini començarà a comptar a partir de l’endemà de la publicació, en la pàgina web i en el Tauler d’edictes, de la resolució de persones admeses i excloses. Aquest període d’esmena no serà aplicable als mèrits al·legats però no aportats documentalment.
L’Administració pot esmenar, en qualsevol moment, d’ofici, o a petició de la persona interessada, les possibles errades.
De no presentar-se esmenes la llista esdevindrà definitiva.
CINQUENA. Tribunal qualificador
El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’art. 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny (BOE n. 142, de 14 de juny de 1991); amb el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l’empleat públic; i amb la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La composició del tribunal s’haurà d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà a la paritat entre dona i home.
A efectes d’indemnitzacions es regiran pel Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears.
El tribunal no es podrà constituir, ni actuar sense la assistència de més de la meitat dels seus membres –titulars o suplents, indistintament– i les seves decisions s’adoptaran per majoria. Podrà designar assessors especialistes, amb veu però sense vot, quan ho trobi convenient.
El personal d’elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en podran formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procés selectiu.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, la qual no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.
En absència del secretari, assumirà les seves funcions, sense que per això perdi la seva condició de vocal, el membre que designi el propi tribunal.
Els membres del tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies que preveu l’article 23, de la Llei 40/2015, d'1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades a l’article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
Els vocals del tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.
Els acords del tribunal s’adoptaran per majoria d’assistents i dirimirà els empats el vot del president.
SISENA. Primera fase (oposició)
Primera prova. Aquesta prova de caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en respondre un qüestionari de 30 preguntes tipus test, amb tres respostes alternatives, una de les quals serà vàlida. La durada d’aquesta prova serà d’una hora i quinze minuts. La puntuació mínima per superar aquesta prova serà de 15 punts, i la puntuació màxima que es podrà assolir serà de 30 punts.
Les preguntes es formularan a partir dels continguts del temari general:
Temes generals
1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura i contingut. Principis generals. Drets fonamentals i llibertats públiques.
2. El Municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.
3. L’organització municipal. Competències.
Segona prova. Consistirà en la realització d’una prova pràctica relacionada amb les funcions a desenvolupar com a oficial 1ª. La puntuació mínima per superar aquesta prova serà de 15 punts, i la puntuació màxima que es podrà assolir serà de 30 punts.
Les qualificacions dels exercicis es publicaran en el Tauler d’edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament el dia que el Tribunal ho acordi. Les persones interessades podran presentar reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, en el Registre General, a partir del dia següent de la publicació. El Tribunal haurà de resoldre, expressament i motivadament, dins el termini dels tres dies següents i, en tot cas, abans de l’inici del següent exercici. Per aquests efectes es facilitarà la revisió dels exercicis a les persones interessades.
Aquesta fase es realitzarà un cop acabi la fase d’oposició i no serà eliminatòria ni es tindrà en compte per superar les proves de la fase d’oposició.
A. Experiència laboral
La puntuació global màxima d’aquest apartat serà de 26 punts, i es valorarà de la següent manera:
1. Experiència professional per serveis prestats a l’Ajuntament d’Andratx (ja sigui com a laboral fix o laboral temporal), desenvolupant funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, demostrables mitjançant certificat o Decret de funcions de superior categoria, a raó de 0,15 punts per mes, amb un màxim de 10 punts.
2. Experiència professional per serveis prestats a l’Ajuntament d’Andratx (ja sigui com a laboral fix o laboral temporal), desenvolupant funcions fins a dos nivells inferiors al de la plaça objecte de la convocatòria, com a personal de manteniment de instal·lacions esportives, demostrables mitjançant certificat emès per l’Ajuntament, a raó de 0,10 punts per mes, amb un màxim de 10 punts.
3. Experiència professional per serveis prestats a l’Ajuntament d’Andratx (ja sigui com a laboral fix o laboral temporal), desenvolupant funcions de fins a dos nivells inferiors al de la plaça objecte de la convocatòria com a personal d’una altra brigada de serveis, demostrables mitjançant certificat emès per l’Ajuntament, a raó de 0,10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.
4. Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s’ha de proveir, a l’empresa privada: 0,0125 punts per mes, amb un màxim de 1 punt.
Els treballs realitzats a l’Administració pública s’han d’acreditar mitjançant certificat lliurat per l’organisme corresponent.
En el sector privat, certificat d’empresa o còpies acarades dels contractes amb indicació de les dates d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte, acompanyat d’un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.
B. Formació reglada
La puntuació global màxima d’aquest apartat serà de 2 punts, i es valorarà de la següent manera:
Llicenciatura universitària, 2 punts
Diplomatura universitària, 1’5 punts
Batxiller superior, cicle formatiu superior o equivalent, 1 punt
Cicle formatiu grau intermedi, 0,75 punts
Graduat en Educació Secundària o equivalent, 0,5 punts
C. Formació rebuda no reglada i altres
La puntuació global màxima d’aquest apartat serà de 10 punts.
Es valoraran els cursos, jornades, congressos i seminaris de formació i perfeccionament impartits per centres oficials, administracions públiques i centres acollits al Pla de formació continua. Les matèries dels cursos, jornades i seminaris han de tenir relació directa amb les funcions pròpies de la plaça objecte d’aquestes Bases. La persona interessada ha d’acreditar la durada dels cursos i l’aprofitament d’aquests.
a. Cursos de formació, jornades i seminaris, 0,005 punts per hora
b. Cursos de formació, jornades i seminaris sense especificar el número d’hores o dies, es comptabilitzaran com una hora.
c. Estar en possessió del curs de Maneig de grues, 1 punt
d. Estar en possessió del curs de Tallabarder i moto serra, 1 punt
e. Estar en possessió del curs de maneig d’elevador, 1 punt
f. Estar en possessió del carnet C1, 1 punt
D. Coneixements de la llengua catalana
La puntuació global màxima d’aquest apartat serà de 2 punts.
Per valorar els coneixements de la llengua catalana corresponents a nivells superiors a l’exigit com a requisit, es computarà de la següent manera:
1. Certificat de nivell B2 (nivell avançat), 0,5 punt
2. Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu), 1 punt
3. Certificat de nivell C2 (nivell de domini), 1,5 punts
4. Certificat de nivell LA (coneixements específics de llenguatge administratiu), 0,50 punts
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats per les persones aspirants, d’acord amb la puntuació més amunt detallada, i exposarà el resultat en el Tauler d’edictes i a la pàgina web d’aquesta corporació. A partir del dia següent, i durant un termini de tres dies hàbils, les persones aspirants podran presentar reclamacions per escrit en el Registre General.
VUITENA. Relació d’aprovats
Es consideren aprovats, d’entre els aspirants que han superat les proves selectives, aquells que han obtingut la puntuació més alta, una vegada sumada la fase d’oposició (base setena) més la fase de concurs (base vuitena), tenint en compte que el nombre d’aspirants aprovats no pot ser superior al de vacants convocades que són objecte de l’oferta.
Si per qualsevol circumstància algun aspirant inclòs en la proposta d’adjudicació de la plaça no ocupa com a titular la plaça d’oficial 1ª, es pot procedir, per ordre estricte de puntuació de la corresponent llista d’espera, a la formalització del contracte com a oficial 1ª dels aspirants que han superat els exercicis.
SEGON: Publicar aquestes Bases en el Tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Andratx, en el BOIB, i la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx.
Andratx, a 5 de gener de 2017
El Batle President
Jaume Porsell Alemany