Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 942
Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’autoritza l’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació relativa al projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre Ferreries i Ciutadella»
Versió PDF
El 9 de gener de 2017 va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques una sol·licitud de 5 de desembre de 2016 de la presidenta del Consell Insular de Menorca relativa a la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació per a la realització del projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella». Amb l’ofici de sol·licitud es presentaren els documents que integren l’expedient que ha tramitat el Consell Insular de Menorca, concretament els següents:
a) Una còpia del certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de 16 de maig de 2016 pel qual es desisteix del projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella», aprovat inicialment per la Comissió de Govern dia 18 de maig de 2015, i es deixen sense efectes les actuacions duites a terme en relació amb aquest projecte; s’aprova el nou projecte constructiu anomenat també «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella»; se’n declara expressament la utilitat pública; s’aprova inicialment la relació de béns i drets afectats per l’expropiació necessària per dur a terme l’obra projectada; es requereix als ajuntaments afectats per la relació de béns i drets dels camins públics que en certifiquin la titularitat i l’acord de l’inici de l’expedient de canvi de titularitat quant a la superfície que resultarà afectada pel nou projecte constructiu; s’acorda sol·licitar al Govern de les Illes Balears la declaració d’ocupació urgent dels terrenys, i se sotmet a informació pública el projecte i la relació de béns i drets donant la mateixa publicitat i audiència preceptiva als afectats per la sol·licitud de declaració d’ocupació urgent. Finalment es designa el senyor Joan F. Sales Villalonga, director insular de Carreteres, representant de l’Administració en l’expedient d’expropiació.
b) Una còpia del certificat de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de 17 d’octubre de 2016 pel qual s’estimen o es desestimen les al·legacions presentades en la fase d’audiència; s’aprova definitivament el projecte constructiu «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella»; es reafirma la utilitat pública del projecte, i s’aprova definitivament la relació dels béns i drets afectats per l’expropiació. Així mateix, s’acorda sol·licitar al Govern de les Illes Balears la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats pel projecte. En aquests acords hi figura com a annex la relació definitiva de béns i drets afectats pel projecte constructiu.
c) Una còpia compulsada del certificat de l’oficial major del Consell Insular de Menorca de 30 de setembre de 2016 referit al resultat del tràmit d’audiència.
d) Còpies compulsades de l’informe jurídic de les al·legacions presentades de 4 d’octubre de 2016, emès per l’assessora jurídica del Consell Insular de Menorca, i també còpies compulsades dels informes tècnics (9) de les al·legacions, emesos per l’enginyer tècnic d’obres públiques del Consell Insular de Menorca.
e) Una còpia compulsada de l’informe relatiu a la declaració d’ocupació urgent de 3 de maig de 2016, emès pel director insular de Carreteres.
f) El certificat de l’interventor del Consell Insular de Menorca de 29 de novembre de 2016 referit a l’existència de consignació econòmica per cobrir el cost de les expropiacions dels béns i els drets afectats per a l’execució del projecte esmentat. També se certifica que s’ha expedit un document de retenció de crèdit per pagar els dipòsits previs al preu just per un import de 166,338,65 euros, que corresponen al 75 % de la valoració dels béns i els drets esmentats.
Posteriorment, dia 26 de gener de 2017, es va rebre, previ requeriment, un nou certificat de retenció de crèdit referit als pressuposts del Consell Insular de Menorca per a l’any 2017.
g) Un CD que conté part de la documentació esmentada en format digital, inclosos els plànols dels béns afectats.
Cal tenir en compte l’informe tècnic de 3 de maig de 2016 relatiu a la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per l’expropiació forçosa del projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella». Aquest informe justifica la declaració d’ocupació urgent dels terrenys afectats per aquest expedient d’expropiació en els termes següents:
Atès que la carretera ME-1, és l’eix principal que connecta ambdós extrems de l’illa de Menorca, que a més serveix de comunicació entre les poblacions, i on aboquen moltes vies de la xarxa viària de Menorca, així com camins rurals, rutes cicloturístiques i connecta dos ports importants per l’abastament de l’illa i la seva distribució entre les poblacions, i amb l’aeroport de Menorca, la qual cosa fa que sigui una de les carreteres amb més afluència de vehicles, tant turismes, com de transport de mercaderies i transport públic.
Atès que la implantació del dic de Ciutadella ha suposat un gran canvi en la circulació viària a l’illa de Menorca, desplaçant l’arribada de mercaderies a la zona de ponent de l’illa, però no obstant, seguint tenint la major part de la zona d’emmagatzematge i distribució al polígon industrial de Maó. Fet que ha produït que l’IMD (intensitat mitja diària) sigui elevada, especialment durant els mesos estivals, amb una projecció de futur que, d’acord amb les diferents tendències observades, s’estableix entre 11.500 i 15.000 vehicles/dia. No obstant això, i segons les dades de sinistralitat de la carretera Me-1 facilitada per la DGT (Dirección General de Tráfico) que proporciona registres dels accidents amb víctimes i sense elles, on s’observa que els accidents amb víctimes, a la carretera Me-1, en el període 2005-2012 han estat en total uns 145 accidents, la qual cosa representa una mitja aproximada de 20 accidents amb víctimes cada any, que representa el 30 % del total produïts a la xarxa viària de Menorca. Així mateix, analitzant les dades de víctimes, poden concloure que la perillositat dels accidents produïts a la carretera Me-1 és superior a de la resta de la xarxa de carretera de Menorca, donat que concentra el 55 % de les víctimes mortals; conseqüentment podem considerar necessària una urgent actuació en aquesta carretera.
Atès que, tenint en compte l’anterior, el Consell Insular de Menorca es proposa i justifica aquest projecte constructiu denominat MILLORA DE LA CARRETERA ME-1 ENTRE FERRERIES I CIUTADELLA, ENTRE ELS PK 30+480 I 43+340, ALS TERMES MUNICIPALS DE FERRERIES I CIUTADELLA, en base a la necessitat de millorar la seguretat i la mobilitat de la carretera Me-1, entre les poblacions de Ferreries i Ciutadella, donant solució a les principals problemes que presenta i que són:
a) Elevat nombre d’accessos a camins i finques particulars que donen lloc a problemes de seguretat viària, ja que a la majoria d’incorporacions es permet el gir a l’esquerra.
b) Considerable presència de vehicles pesants que conflueixen amb el transport públic i turismes, que fan disminuir la seguretat especialment als trams amb pendent.
c) Actualment només existeix un carril de vehicles pesants en aquest tram en sentit a Ciutadella i cap en sentit a Maó.
d) L’IMD elevada, especialment durant els mesos d’estiu, amb una projecció de futur que, d’acord amb les tendències observades, s’estableix entre 11.500 i 15.000 vehicles/dia.
Per tot això i per tal d’augmentar la seguretat viària es proposa millorar-ne el nivell de servei d’aquest tram de la carretera Me-1, realitzant, entre altres millores:
— Ampliació de la plataforma amb vorals de 2,50 metres d’amplada.
— Prohibir els girs a l’esquerra en les interseccions amb camins i accessos, habilitant carril d’incorporació i condicionant el nusos existents de forma que, amb un espaiament de 2 a 3 km de longitud, possibiliten realitzar canvis de sentit en condicions de seguretat.
— Dotar a la carretera de tercers carrils per a vehicles lents, que facilita el avançaments, sense envair el carril contrari.
— Millorar la rasant del vial i els drenatges de la plataforma.
[...]
Atès que la responsabilitat de l’Administració ha d’ésser vetllar per la seguretat de les carreteres de la seva titularitat, aquesta responsabilitat s’accentua més quan es detecta que hi ha una zona amb molt nivell de trànsit durant l’estiu i amb incorporacions no solucionades adequadament i per tant potencialment perillosa que es pot i s’ha de corregir. Això és el factor determinant d’aquesta urgència, és a dir millorar la seguretat vial l’abans possible a fi d’evitar accidents.
Tot això determina que sigui una actuació en què cal sol·licitar la declaració d’urgent ocupació dels terrenys afectats per aquest nou projecte constructiu denominat, MILLORA DE LA CARRETERA ME-1 ENTRE FERRERIES I CIUTADELLA, ENTRE ELS PK 30+480 I 43+340, ALS TERMES MUNICIPALS DE FERRERIES I CIUTADELLA.
[...]
Per totes les raons exposades en aquest informe, sembla convenient acudir a la via que ofereix l’art. 52 de LEF, on s’estableix que, excepcionalment, podrà declarar-se l’urgent ocupació dels béns afectats per l’expropiació. Els béns on es concreta la declaració d’urgent ocupació estan relacionats a l’expedient que s’ha de sotmetre a informació pública. Aquest requisit d’informació pública és indispensable per a la declaració d’urgència, segons estableix l’art. 56 del Reglament de LEF.
El Consell Insular de Menorca ha de complir aquest requisit publicant la relació de béns i titulars afectats per aquest procediment d’expropiació, la qual cosa ha de tenir lloc obligatòriament al mateix temps que fa pública la sol·licitud de declaració d’urgent ocupació dels terrenys. La declaració d’urgent ocupació no pot suposar en cap moment un detriment en les garanties de l’expropiat.
Aquesta via d’expropiació té un caràcter excepcional. L’article 56.1 del Reglament d’expropiació disposa que l’acord d’urgent ocupació ha d’estar degudament motivat i han de concórrer circumstàncies de caràcter excepcional que aconsellin acudir a aquest procediment.
La causa principal per acudir a aquest procediment excepcional és la seguretat vial com abans s’ha assenyalat, la garantia de la qual és competència de l’Administració titular d’aquesta via, que és el Consell Insular de Menorca, la seva millora i l’execució de les obres i actuacions derivades d’aquesta millora, converteix al Consell Insular en administració expropiant i en beneficiària de l’expropiació. Es tracta amb aquesta millora de la carretera Me-1, entre els termes de Ferreries i Ciutadella, pks 30+480 i 43+340, de dotar-la de les mesures i condicions adequades de seguretat tant per vehicles pesants, turismes, transport públic i vehicles no motoritzats. La correcció prevista en aquest projecte tindrà per conseqüència, sense cap mena de dubte, la regulació més ordenada del trànsit i la millora de la seguretat viària.
Per tot l’exposat cal dotar a aquest tram de carretera d’una major seguretat vial i evitar en la mesura del possible, accidents de trànsit, per la qual cosa es veu justificat acudir a aquest procediment de declaració urgent d’ocupació.
Una vegada examinat l’expedient del Consell Insular de Menorca, dia 11 de gener de 2017 el Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre’n un informe jurídic. Aquest informe exposa que per declarar l’ocupació urgent són necessaris certs requisits, com ara que hi concorrin unes circumstàncies excepcionals, que aquestes circumstàncies estiguin degudament motivades i documentades en l’expedient administratiu, i que, a més, impossibilitin que l’Administració compleixi els objectius que pretén si utilitza el procediment ordinari. Aquests requisits generals es fonamenten en la jurisprudència del Tribunal Suprem en relació amb l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa i l’article 56 del Reglament de la Llei d’expropiació forçosa. Aquesta jurisprudència del Tribunal Suprem consta, entre d’altres, en les sentències de la Sala Contenciosa Administrativa de 30 de setembre de 1992 (recurs 1581/1990), de 3 de desembre de 1992 (recurs 1797/1989), de 9 de març de 1993 (recurs 8333/1990), de 23 de setembre de 1997 (recurs 14176/1991), de 10 de desembre de 1997 (recurs 4575/1993), de 22 de desembre de 1997 (recurs 782/1996), de 3 de desembre de 1998 (recurs 5821/1994), de 14 de novembre de 2000 (recurs 2939/1996), de 18 de maig de 2002 (recurs 628/1998), de 25 d’abril de 2003 (recurs 318/1999), de 16 de juny de 2004 (recurs 6068/1999), de 14 de febrer de 2005 (recurs 2381/1999) i d’11 d’octubre de 2006 (recurs 5909/2003).
L’informe jurídic esmentat considera que és procedent la declaració d’ocupació urgent que ha sol·licitat el Consell Insular de Menorca, atès que queda clara la concurrència de circumstàncies de caràcter excepcional que aconsellen acudir al procediment d’urgència i que es fonamenten en la seguretat vial. Es tracta de dotar la carretera Me-1 de les mesures i les condicions adequades de seguretat per a vehicles pesants, turismes, transport públic i vehicles no motoritzats. La correcció prevista en aquest projecte tindrà per conseqüència, sense cap mena de dubte, una regulació més ordenada del trànsit i una millora de la seguretat viària. L’informe del Consell Insular de Menorca assenyala que, analitzant les dades de víctimes, es pot concloure que la perillositat dels accidents produïts a la carretera Me-1 és superior a la de la resta de la xarxa de carreteres de Menorca, atès que concentra el 55 % de les víctimes mortals. Per tant, es considera necessari executar una actuació urgent en aquesta carretera.
Les mesures proposades en el projecte doten aquest tram de carretera de més seguretat vial i eviten, en la mesura del que és possible, accidents de trànsit, per la qual cosa es considera justificat acudir a aquest procediment de declaració d’ocupació urgent.
Cal assenyalar que, de les al·legacions presentades en el tràmit d’audiència, n’hi ha dues (les presentades pel senyor Lorenzo Casasnovas Pons en representació de Casas Martí, SL, i pel senyor Juan Carlos Martínez Marín) que qüestionen la urgència de les actuacions plantejades. Aquestes al·legacions varen ser desestimades en aquest punt per l’Acord de la Comissió de Govern de 17 d’octubre de 2016 de conformitat amb els arguments que consten en els informes jurídics i tècnics emesos. En l’informe jurídic s’esmenta que la urgència de l’actuació és motivada per la necessitat d’adaptar-se a la normativa de carreteres i garantir la seguretat vial tan aviat com sigui possible, la qual cosa legitima l’Administració a utilitzar el procediment d’urgència de la Llei d’expropiació forçosa (pàg. 8 de l’informe jurídic de 4 d’octubre de 2016 sobre les al·legacions). També hi consta que la urgència deriva de la necessitat d’actuar al més aviat possible per tal de millorar la seguretat viària, és a dir, evitar accidents, adaptant la via a la normativa de carreteres (pàg. 13 de l’informe esmentat).
D’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, millorar una carretera per evitar el perill greu que suposen l’estat o el traçat d’aquesta i per garantir la seguretat dels usuaris es considera una motivació suficient que justifica la utilització del procediment excepcional de l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa. Així es desprèn, entre d’altres, de la Sentència de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Suprem de 26 de maig de 1997 (recurs 6002/1992), que, en el fonament de dret tercer, exposa el següent:
El estrangulamiento que produce en la circulación rodada la franja de terreno afectada por la expropiación y el grave peligro que aquel estrechamiento conlleva para los usuarios de la vía e incluso de La Terraza, habida cuenta las características propias de la misma, en cuanto rápida, con una mediana en su parte central y sin aceras, constituyen desde luego motivación suficiente y justifican el excepcional procedimiento previsto en el artículo 52 de la Ley Expropiatoria para declarar urgente la expropiación a que da lugar la realización de la obra pública, según lo preceptuado en el artículo 56.1 del Reglamento de 26 de abril de 1957.
Per tant, els objectius de la declaració d’ocupació urgent dels béns afectats pel projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella», els quals són necessaris per dotar la carretera de les mesures i les condicions adequades de seguretat, tindran com a conseqüència millorar les condicions de seguretat de la carretera. Els arguments que s’han exposat justifiquen la declaració d’ocupació urgent que ha sol·licitat el Consell Insular de Menorca.
S’ha de tenir en compte el que disposa l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa pel que fa a l’excepcionalitat de la declaració d’ocupació urgent, en relació amb l’article 56 del Reglament que l’aplica.
Així mateix, s’ha de considerar que la competència que atorga al Consell de Ministres l’article 52 es va transferir a la Comunitat Autònoma mitjançant el Reial decret 2612/1982, i s’ha de preveure el que disposen l’article 32.1 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i el Decret 81/1984, de 30 d’agost, pel qual s’assumeixen i es distribueixen les competències transferides pel Reial decret 2612/1982.
El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, inclou en l’estructura orgànica de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, que exerceix les seves competències en l’àmbit de les relacions amb les institucions de govern de les Illes Balears i els municipis, i de les relacions de cooperació i col·laboració amb els ens territorials.
En conseqüència, exerceix també les competències en matèria d’expropiació forçosa i, per tant, la proposta de declaració d’ocupació urgent dels béns i els drets afectats en tots els expedients que tramiten les corporacions locals que ho sol·licitin.
Atès tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 3 de febrer de 2017, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Declarar l’ocupació urgent dels terrenys afectats per dur a terme l’expropiació relativa al projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella», a sol·licitud del Consell Insular de Menorca i a l’efecte de l’article 52 de la Llei d’expropiació forçosa. Els béns i els drets afectats per la declaració d’ocupació urgent s’enumeren, de manera individualitzada i amb indicació dels titulars, en els annexos d’aquest Acord.
Segon. Fonamentar la urgència en la documentació que ha presentat el Consell Insular de Menorca i en l’informe jurídic del Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, que considera procedent la declaració d’urgència del Consell de Govern perquè hi concorren circumstàncies excepcionals que motiven la declaració d’ocupació urgent dels béns i els drets afectats per l’expedient d’expropiació forçosa i que es fonamenten en la seguretat vial. Es tracta de dotar la carretera Me-1 de les mesures i les condicions adequades de seguretat per a vehicles pesants, turismes, transport públic i vehicles no motoritzats. La correcció prevista en aquest projecte tindrà per conseqüència una regulació més ordenada del trànsit i una millora de la seguretat viària. L’informe del Consell Insular de Menorca assenyala que, analitzant les dades de víctimes, es pot concloure que la perillositat dels accidents produïts a la carretera Me-1 és superior a la de la resta de la xarxa de carreteres de Menorca, atès que concentra el 55 % de les víctimes mortals. Per tant, es considera necessari executar una actuació urgent en aquesta carretera.
Tercer. Fer constar que durant el període d’informació pública al qual va ser sotmesa la sol·licitud d’ocupació urgent es varen presentar dues al·legacions relatives a la necessitat d’ocupació urgent, les quals foren desestimades per l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca de dia 17 d’octubre de 2016.
Quart. Notificar aquest Acord a les persones que figuren com a interessades en l’expedient.
Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de l’Acord, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de febrer de 2017
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra
ANNEX 1
Llista concreta i individualitzada dels béns, els drets i les persones afectats per l’expropiació relativa al projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella»
Béns i drets afectats al terme municipal de Ferreries
|
Finca núm. |
Referència cadastral |
Pol. |
Parcel·la |
Propietari/s |
m2 expropiats |
Altres elements afectats |
m2 expropiats |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
07023A006000040000YA |
6 |
4 |
M. Francisca, M. Carmen, José Ramón i M. Patricia OLIVES MANUEL DE VILLENA |
3.430 m2 |
||
|
2 |
07023A006000030000YW |
6 |
3 |
Hereus de FRANCISCO VIVO SQUELLA |
4.206 m2 |
||
|
3 |
07023A003000850000YL |
3 |
85 |
M. del Pilar, Alicia, Enriqueta, Joaquin i Juan Carlos STURLA LACADENA |
683 m2 |
||
|
4 |
07023A003000010000YI |
3 |
1 |
GABRIEL MESQUIDA BOSCH |
3.165 m2 |
||
|
5 |
07023A001000080000YK |
1 |
8 |
BINISUES, SL |
3.791 m2 |
||
|
6 |
07023A006000020000YH |
6 |
2 |
JAIME ROTGER PIRIS |
2.784 m2 |
||
|
7 |
07023A001000070000YO |
1 |
7 |
HEREUS DE MARGARITA PONS JANER |
924 m2 |
Edificació en ruïnes |
80 m2 |
|
8 |
07032A006000010000YU |
6 |
1 |
Mercedes, JuanaM, M. Jesus Bosch Pallicer, Rafael Bosch Arguimbau i M. Isabel Pallicer Camps |
1.692 m2 |
Béns i drets afectats al terme municipal de Ciutadella
|
Finca núm. |
Referència cadastral |
Pol. |
Parcel·la |
Propietari/s |
m2 expropiats |
Altres elements afectats |
m2 expropiats |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
9 |
07015A008000080000OI |
8 |
8 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
6.730 m2 |
||
|
10 |
07015A018000100000OS |
18 |
10 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
2.151 m2 |
||
|
11 |
07015A008000090000OJ |
8 |
9 |
Mercedes, JuanaM, M. Jesus Bosch Pallicer, Rafael Bosch Arguimbau i M. Isabel Pallicer Camps |
1.752 m2 |
||
|
12 |
07015A018000060000OE |
18 |
6 |
Mercedes, JuanaM, M. Jesus Bosch Pallicer, Rafael Bosch Arguimbau i M. Isabel Pallicer Camps |
1.686 m2 |
||
|
13 |
07015A008000100000OX |
8 |
10 |
MARTIN, CATALINA i RAFAEL TIMONER MASCARO, i FRANCISCA TIMONER PONS |
3.135 m2 |
||
|
14 |
07015A008000110000OI |
8 |
11 |
CONSTRUCCIONES OLIVES, SL |
1.845 m2 |
||
|
15 |
07015A018000050000OJ |
18 |
5 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
2.339 m2 |
||
|
16 |
07015A018000040000OI |
18 |
4 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
432 m2 |
||
|
17 |
07015A008000120000OJ |
8 |
12 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
169 m2 |
||
|
18 |
07015A018000030000OX |
18 |
3 |
FERNANDO ORFILA MARQUES |
1.852 m2 |
||
|
19-21-22-24 |
07015A007000080000OH |
7 |
8 |
CASAS MARTI, SL |
4.415 m2 |
||
|
20 |
07015A018000020000OD |
18 |
2 |
MARGARITA CAMPS COLL |
25 m2 |
||
|
25 |
07015A007000140000OB |
7 |
14 |
AGROXEC EXPLOTACIONS, SL |
2.011 m2 |
||
|
26 |
07015A018000010000OR |
18 |
1 |
AGROEX MENORCA, SL |
1.942 m2 |
||
|
27 |
07015A017000500000OL |
17 |
50 |
AGROEX MENORCA, SL |
152 m2 |
||
|
28 |
07015A017000490000OF |
17 |
49 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
3.243 m2 |
||
|
29 |
07015A07000150000OY |
7 |
15 |
M. SOLEDAD MARTORELL CASTILLEJO |
159 m2 |
||
|
31 |
07015A017000480000OT |
17 |
48 |
AGUSTIN MERCADAL DE SINTAS |
1.215 m2 |
||
|
32 |
07015A0170004600000OP |
17 |
46 |
VANTAGE INVESTIMENTS SPAIN, SL |
5.439 m2 |
||
|
33 |
0715A007000180000OP |
7 |
18 |
JOSE FRANCISCO i JUAN TRIAY LLUCH |
802 m2 |
||
|
34 |
07015A007000210000OP |
7 |
21 |
VANTAGE INVESTIMENTS SPAIN, SL |
9.429 m2 |
||
|
35 |
07015A017000420000OB |
17 |
42 |
ELISA DE OLIVES LLUCH |
1.864 m2 |
||
|
36 |
07015A007000220000OL |
7 |
22 |
J. RAMON, M. CARMEN, M. PATRICIA i M. FRANCISCA OLIVES MANUEL DE VILLENA, i M. PILAR i M. ANTONIA DE OLIVES MERCADAL |
3.361 m2 |
||
|
37 |
07015A017000400000OW |
17 |
40 |
ELISA DE OLIVES LLUCH |
6.471 m2 |
||
|
38 |
7015A005000470000OX |
5 |
47 |
J. RAMON, M. CARMEN, M. PATRICIA i M. FRANCISCA OLIVES MANUEL DE VILLENA, i M. PILAR i M. ANTONIA DE OLIVES MERCADAL |
2.733 m2 |
||
|
39 |
07015A017000370000OW |
17 |
37 |
J. RAMON, M. CARMEN, M. PATRICIA i M. FRANCISCA OLIVES MANUEL DE VILLENA, i M. PILAR i M. ANTONIA DE OLIVES MERCADAL |
2.044 m2 |
||
|
40 |
5 |
48 |
DESCONEGUT |
581 m2 |
|||
|
41 |
07015A017000360000OH |
17 |
36 |
MONICA PONS MORALES I MARGARITA MORALES LLUCH |
4.029 m2 |
||
|
43 |
07015A00500050000OX |
5 |
50 |
PEDRO OLEO CORTES, i JOSE M. PONS OLEO, i hereus de FRANCISCA OLEO CORTES |
400 m2 |
||
|
44 |
07015A017000340000OZ |
17 |
34 |
PEDRO OLEO CORTES, i JOSE M. PONS OLEO, i hereus de FRANCISCA OLEO CORTES |
639 m2 |
||
|
45 |
07015A017000330000OS |
17 |
33 |
PEDRO BAGUR JOVER |
1.896 m2 |
||
|
46 |
07015A005000510000OI |
5 |
51 |
M. ANGELES BOSCH MOLL (25 % en usdefruit i 50 % en propietat), i CARLOS, SONIA, ANGELES i SERENA MOLL BOSCH |
1.746 m2 |
||
|
48 |
07015A005000540000OS |
5 |
54 |
PEDRO OLEO CORTES, i JOSE M. PONS OLEO, i hereus de FRANCISCA OLEO CORTES |
528 m2 |
||
|
49 |
07015A017000320000OE |
17 |
32 |
PEDRO OLEO CORTES, i JOSE M. PONS OLEO, i hereus de FRANCISCA OLEO CORTES |
243 m2 |
||
|
51 |
001004000EE72G0001SR |
0010 |
040 |
INDUSTRIAL MENORQUINA DE PREFABRICADOSSL |
1.814 m2 |
||
|
52 |
07015A005000350000OP |
5 |
35 |
SON FREIXAS, SL |
1.317 m2 |
||
|
53 |
07015A005000760000OK |
5 |
76 |
ARTURO GENER FUSTER i FRANCISCA LOPEZ CABRERA |
115 m2 |
||
|
54 |
07015A0170027800000OK |
17 |
278 |
SON FREIXAS, SL |
785 m2 |
||
|
55 |
07015A005000200000OJ |
5 |
20 |
PABLO BOSCH MORLA i MAGDALENA LLORENS BENEJAM |
217 m2 |
||
|
57 |
07015A005000750000OO |
5 |
75 |
JOSE IGNACIO CAPO PONS |
799 m2 |
||
|
58 |
07015A005000080001PP |
5 |
8 |
SUSANA LUISA PONS PONS |
1.385 m2 |
||
|
59 |
07015A017000280002AL |
17 |
28 |
SUSANA LUISA PONS PONS |
1.002 m2 |
||
|
60 |
001000500EE72G0001SR |
0010 |
005 |
PELLS DES PLA, SL |
519 m2 |
||
|
61 |
07015A005000590000OA |
5 |
59 |
ANTONIA, ISABEL i JOAN DOMINGO SEGUI MARQUES |
420 m2 |
||
|
62 |
07015A005000050000OT |
5 |
5 |
PEDRO FLORIT ANGLADA |
1.448 m2 |
||
|
63 |
07015A017002190000OJ |
17 |
219 |
GABRIEL MESQUIDA PONS |
171 m2 |
||
|
64 |
07015A01700260000OX |
17 |
26 |
GABRIEL MESQUIDA PONS |
600 m2 |
||
|
65 |
07015A017001870000OX |
17 |
187 |
DESCONEGUT |
69 m2 |
||
|
66 |
07015A017000390000OB |
17 |
39 |
M. Pilar, M. Antonio DE OLIVES MERCADAL i J. Ramon M. Carmen i M. Francisca, M. Patricia DE OLIVES MANUEL DE VILLENA |
863 m2 |
||
|
67 |
07015A017002300000OH |
17 |
230 |
JOSE ENRIQUE BAGUR BENDITO |
328 m2 |
||
|
68 |
07015A017000210000OM |
17 |
21 |
JUANA i ESTEBAN MESQUIDA CARRETERO |
577 m2 |
||
|
69 |
07015A017002790000OR |
17 |
279 |
VALERIANO ALLÉS CANET, SL |
310 m2 |
||
|
70 |
07015A0000084 |
5 |
84 |
DESCONEGUT |
28 m2 |
||
|
71 |
07015A007002740001P |
7 |
274 |
VALERIANO ALLÉS CANET, SL |
11.748 m2 |
ANNEX 2
Relació dels camins públics afectats pel projecte «Millora de la carretera Me-1 entre Ferreries i Ciutadella, entre els PK 30+480 i 43+340, entre els termes municipals de Ferreries i Ciutadella», que passaran a formar part del domini públic de la carretera
Terme municipal de Ferreries
|
Finca núm. |
Referència cadastral |
Pol. |
Parcel·la |
Propietari/s |
m2 expropiats |
Altres elements afectats |
m2 expropiats |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
V.1 |
No consta |
3 |
9004 |
Ajuntament de Ferreries |
502 m2 |
Terme municipal de Ciutadella
|
Finca núm. |
Referència cadastral |
Pol. |
Parcel·la |
Propietari/s |
m2 expropiats |
Altres elements afectats |
m2 expropiats |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
V.2 |
No consta |
8 |
9006 |
Ajuntament de Ciutadella |
986 m2 |
||
|
V.5 |
No consta |
17 |
9007 |
Ajuntament de Ciutadella |
96 m2 |
||
|
V.6 |
No consta |
5 |
9005 |
Ajuntament de Ciutadella |
378 m2 |
||
|
V.7 |
No consta |
5 |
No consta |
Ajuntament de Ciutadella |
33 m2 |
||
|
V.8 |
001003400EE72G0001 |
No consta |
No consta |
CONTROL DE ITV, SA |
83 m2 |