Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 885
Aprovació definitiva Reglament intern del Centre Esportiu Municipal de Sant Lluís

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 24 de novembre de 2016 va aprovar inicialment el Reglament  intern del Centre Esportiu Municipal de Sant Lluís.

En el BOIB núm. 151, de dia 01.12.16, es publica l'anunci de l'esmentada aprovació.

Atès que durant el període establert a l’efecte no s’han presentat al·legacions, l’esmentat Reglament s’entén aprovat definitivament.

A continuació es publica íntegrament el Reglament indicat:

REGLAMENT INTERN DEL CENTRE ESPORTIU MUNICIPAL SANT LLUÍS

1.- INSTAL·LACIONS

El Centre Esportiu Municipal Sant Lluís (en endavant CEM) és un equipament esportiu de titularitat municipal. La gestió del centre pot ser directe (a càrrec de l’Ajuntament) o bé  indirecta (mitjançant empresa concessionària)

Anualment, es farà públic l’horari d’obertura del centre.

1.1.- ESPAIS ESPORTIUS

- Pavelló poliesportiu amb:

- 2 pistes de bàsquet transversals.

- 1 pista de bàsquet longitudinal.

- 1 camp de futbol 5.

- 4 pistes de bàdminton.

- 1 pista de vòlei.

- 1 pista d’handbol.

- 4 sales d’activitats dirigides.

- Sala de fitnes.

- Camp de gespa futbol 7.

- 2 pistes de tennis green-set.

- 2 pistes de tennis gespa.

- Frontó.

- 2 canxes de bàsquet exteriors.

1.2.- PROCEDIMENT D’ENTRADA I SORTIDA

Tenen accés a les instal·lacions del Centre Esportiu Municipal Sant Lluís:

a) Persones abonades al CEM Sant Lluís.

b) Persones que fan un ús puntual del centre.

c) Grups que realitzen una activitat organitzada.

d) Públic assistent a entrenaments i competicions.

e) Persones que utilitzen el frontó i les canxes de bàsquet exteriors.

a) Persones abonades al CEM Sant Lluís

- Les persones abonades a les activitats dirigides utilitzaran la porta d’entrada a pista situada al costat de la recepció.

- Les persones abonades a la sala de fitnes han d’accedir per les escales situades a la dreta de l’entrada principal.

b) Persones que fan ús puntual del centre

Entrades puntuals i abonaments de 10 entrades:

-  L’entrada serà possible sempre i quan l’aforament de les activitats ho permetin.

- En el cas d’entrada puntual s’haurà de pagar la quota corresponent abans de començar i portar a sobre el rebut durant tota la pràctica esportiva.

- En el cas d’abonament de 10 entrades, s’haurà d’enregistrar l’entrada abans de començar l’activitat amb el personal de recepció.

- El personal d’atenció a la persona usuària prendrà les dades personals de les persones usuàries puntuals per raons de seguretat.

- L’entrada puntual dóna dret a l’ús lliure de la sala de fitnes i l’assistència a les activitats dirigides incloses en la graella d’abonaments.

- Un cop abandonat el centre, no es pot tornar a entrar amb el mateix tiquet.

Lloguers:

- S’ha d’abonar l’import corresponent a l’espai reservat abans d’entrar al centre.

- Es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici de l’activitat i la sortida 30 minuts desprès de finalitzar-la.

- Únicament es pot fer ús de l’espai reservat.

c) Grups que realitzen una activitat organitzada

- S’han d’utilitzar els vestidors de grups designats.

- En els entrenaments es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici de l’activitat i la sortida 30 minuts després de finalitzar-la. El dia de la competició es permet l’entrada 45 minuts abans de començar el partit.

- En tots els casos, els vestidors s’han de deixar buits i en bon estat.

d) Públic assistent a entrenaments i competicions

- El públic assistent ha d’accedir a la graderia per les escales situades a la dreta de l’entrada.

- No podran accedir a la pista poliesportiva ni al passadís dels vestuaris.

- Disposen d’uns serveis al passadís de la graderia.

e) Persones que utilitzen el frontó i les canxes de bàsquet exteriors

- Aquestes instal·lacions són de lliure accés.

- S’haurà de fer un bon ús d’aquests espais.

1.3.- ACCÉS PER A COL·LECTIUS ESPECIALS

a) Persones abonades i usuàries amb mobilitat reduïda

- Hi ha disponible un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.

b) Normativa per persones abonades infantils menors de 12 anys

-  Només poden accedir a les instal·lacions per assistència a un curset o activitat dirigida sempre que vagin acompanyats d’un adult (tutor/a o tècnic/a del centre).

-  A partir dels 7 anys han d’utilitzar el vestidor que els correspongui per sexe.

2.- PROCESSOS ADMINISTRATIUS

a) Pagament de quotes

-  Els rebuts es cobraran en els primers 10 dies de cada mes mitjançant rebut bancari.

- En cas d’aturada tècnica d’un espai o servei per tasques de manteniment i/o adequació, la persona usuària no tindrà dret a cap compensació econòmica.

b) Modificació i baixes

- Les notificacions de baixa i les modificacions de les dades bancàries cal presentar-les abans del dia 25 del mes anterior. No es farà cap devolució si la baixa es comunica amb posterioritat.

- La notificació caldrà fer-la personalment o per correu electrònic, de tal manera que la petició quedi enregistrada amb la signatura de la persona sol·licitant, a qui s’enviarà una confirmació de la baixa. No s’acceptarà cap d’aquestes gestions per via telefònica.

c) Revisió mèdica i Qüestionari d’Inici a l’Activitat Física (QIAF)

Es recomana la revisió mèdica esportiva abans d’iniciar una activitat física, especialment al col·lectiu de persones de més de 65 anys.

d) Reserva d’espais

- Per formalitzar una reserva d’espai concret caldrà abonar anticipadament el 100% de la tarifa corresponent, segons la quantia total.

e) Altres

-  En cas de pèrdua de la clau dels armariets dels vestuaris cal abonar-ne l’import a la recepció del centre.

- Suggeriments i queixes: les persones usuàris disposen d’un imprès per fer arribar els suggeriments i queixes que creguin oportunes a la direcció del centre, registrant-los a la recepció del centre.

3.- NORMES GENERALS

3.1.- DEFINICIÓ DE PERSONA USUÀRIA

S’entén per persona usuària qualsevol persona física o jurídica que faci ús de la instal·lació esportiva, en qualsevol modalitat o disciplina, ja sigui de manera puntual o perllongada i sota qualsevol de les modalitats d’ús. També restaran obligades al compliment d’aquesta normativa aquelles persones que hi romanguin per participar o presenciar un esdeveniment que hi tingui lloc.

- Persona abonada: per adquirir la condició de persona abonada, la persona interessada haurà de realitzar el pagament del preu públic corresponent i aportar les dades personals necessàries a l’administració del centre, per poder tramitar l’alta.

- Persones usuàries Puntuals o Temporals: per adquirir aquesta condició, únicament ha d’abonar el preu de l’entrada o de l’abonament previst, i facilitar el nom i el document oficial que l’acrediti.

- Persones usuàries de Cursos i/o Activitats: per adquirir la condició de persona inscrita a un curs o activitat, caldrà fer la sol·licitud corresponent i la persona serà admesa en funció de les places previstes i per ordre d’inscripció. Quan aquesta no pugui ser atesa per manca de disponibilitat de places, s’integrarà en una llista d’espera per odre de presentació, als efectes d’accedir al curs o a l’activitat en el moment que es produeixi una vacant o ampliació de places, si això és possible.

- Clubs, entitats i associacions esportives: són aquelles entitats jurídiques que figuren legalment inscrites en el Registre d’entitats esportives del Govern Balear.

- Centres docents: centres educatius de primària i secundària així com escoles especials.

- Altres: associacions culturals i/o socials, la finalitat bàsica de les quals no sigui la pràctica fisicoesportiva ni el foment de l’activitat física i l’esport, però que portin a terme activitats fisicoesportives per als seus associats i associades, així com els grups informals de persones usuàries que ho sol·licitin. El règim d’autorització de l’ús de les instal·lacions serà el previst per a les persones usuàries individuals. L’entitat gestora podrà demanar la relació de les persones que en faran ús coma integrants d’aquest grup.

3.2.- DRETS DE LES PERSONES USUÀRIES

a) Accedir a la instal·lació i realitzar les activitats fisicoesportives en l’horari establert i per a la finalitat per a la qual acrediti estar autoritzat.

b) Realitzat les activitat fisicoesportives per a les quals tinguin autorització.

c) Utilitzar els serveis d’accés general de les instal·lacions esportives.

d) Formular reclamacions, queixes i suggeriments en relació amb el servei, seguint el procediment que hi hagi establert i rebre resposta de les queixes o reclamacions en el termini de 15 dies hàbils a comptar des de la data de la seva presentació.

e) Sol·licitar informació sobre el funcionament o la gestió de les instal·lacions, així com sobre programes i activitats esportives.

f) Exercir els drets d’accés, la rectificació i la cancel·lació, d’acord amb el que determina la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

g) Conèixer les característiques de les instal·lacions. Amb aquesta finalitat, l’Ajuntament o la concessionària tindrà actualitzat els canals propis d’informació relativa a les seves característiques principals.

h) Disposar d’un reglament d’ús de consulta en el taulell d’informació i a l’apartat corresponent de la pàgina web de l’entitat.

3.3.- OBLIGACIONS DE LES PERSONES USUÀRIS DE COMPLIMENT GENERAL

- Fer un bon ús de les instal·lacions esportives, respectar-les i cuidar-les, així com el mobiliari i qualsevol altre element que hi hagi instal·lat.

- Mostrar al personal de les instal·lacions l’autorització per utilitzar-les, en el moment en què els la demanin.

- Aportar les dades necessàries per a adquirir la condició de persona usuària de les instal·lacions o la condició de persona inscrita a un curs o activitat.

- Col·laborar en el manteniment de la neteja de la instal·lació i, amb aquesta finalitat, fer ús de les papereres i dels recipients higiènics que hi ha.

- Respectar l’horari de funcionament.

- Seguir les indicacions i instruccions que faci el personal de servei.

- És aconsellable comunicar al personal que hi presta servei les alteracions de funcionament, els desperfectes o les deficiències en el funcionament de la instal·lació.

- Tractar amb respecte la resta d’usuaris i d’usuàries i el personal que hi treballa.

- Respectar i tenir cura del mobiliari, el material esportiu, els jardins i l’arbrat.

- Abonar puntualment les taxes i/o preus públics establerts per a cada servei o espai esportiu i per a cada modalitat determinada.

- Efectuar la pràctica esportiva amb el material i la vestimenta adient per a cada tipus d’instal·lació.

- Abandonar la instal·lació quan hagin estat advertits i advertides de l’incompliment de la normativa i es neguin a rectificar la seva conducta. A aquest efecte, el personal de la instal·lació té la capacitat d’expulsar qualsevol persona o entitat que no compleixi la normativa vigent, general o específica, que figura recollida com a no permesa o com a obligatòria per a cada espai, d’acord amb la present normativa d’ús i amb la resta de normativa legal que sigui d’aplicació.

- No es pot gravar imatges ni sons.

- No es pot fer entrenaments amb personal aliè.

- No es pot fumar ni menjar.

- No es pot accedir amb envasos de vidre.

- No utilitzar el mòbil en el decurs de les activitats dirigides.

3.4.- DE COMPLIMENT ESPECÍFIC PER A PERSONES USUÀRIES QUE PERTANYIN A UN COL·LECTIU

- Designar, davant l’Ajuntament o concesionaria, si és el cas, i per escrit, la persona que representa l’entitat als efectes d’elaborar el pla d’usos de cada temporada o període.

- Subscriure i mantenir la vigència de les pòlisses d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixin les activitats que s’han de realitzar i les persones participants, tant practicants com públic assistent, si s’escau.

- Comunicar, amb la urgència necessària, qualsevol incidència derivada de les activitats que es produeixi durant la seva permanència en la instal·lació.

- Utilitzar la instal·lació per a la finalitat determinada en l’acord d’utilització i segons el calendari previst en el pla d’usos.

- Respectar el nombre d’usuàries i d’usuaris d’acord amb la comunicació efectuada en el moment de l’autorització.

- Sol·licitar autorització expressa de l’Ajuntament o de la concesionaria, si és el cas,  per modificar les condicions d’ús dels dos apartats anteriors.

- Adoptar les mesures necessàries per no interferir en els horaris i en les activitats de la resta de les persones usuàries de les instal·lacions.

3.5.- CONDICIONS D’ACCÈS A LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

- Per accedir a la instal·lació, la persona usuària s’haurà d’identificar de la forma que s’estableixi, i utilitzar adequadament els sistemes de control d’accés que existeixin.

- Els horaris d’obertura i tancament de les instal·lacions estaran exposats a la recepció.

- Les persones usuàries hauran d’ajustar-se als dies i hores d’obertura i tancament de les instal·lacions i als dies i períodes de tancament establerts anualment.

- En cas d’arribar a l’aforament màxim, l’Ajuntament o la concessionària, si és el cas,  es reserva el dret de tancar l’accés a la instal·lació, espais o a les diferents activitats.

- Les entrades puntuals únicament permeten un únic accés a la instal·lació; no es podrà sortir i tornar a entrar un cop s’hagi accedit a l’espai.

- En les activitats de grup que es vinguin a fer a les instal·lacions, la pesona responsable de les persones participants mostrarà a la persona encarregada del control d’accés a la instal·lació, el seu DNI o document acreditatiu, per poder accedir als vestidors i a la resta d’espais esportius. Per obtenir les claus dels espais que s’hagin d’utilitzar, la persona responsable haurà de dipositar un document identificatiu, que li serà retornat una vegada lliurades les claus a la sortida.

3.6.- ALTRES CONDICIONS D’ACCÈS

- La resta de persones que accedeixin a les instal·lacions hauran d’acreditar pels mitjans que es considerin suficients la seva raó d’entrada en els diferents espais.

- Les persones usuàries no podran accedir a les instal·lacions amb vehicles, monopatins, patins, bicicletes o similars, ni amb cap estri o material que no estigui destinat a la pràctica esportiva per a la qual estan autoritzats, llevat d’aquelles persones que ho necessitin per raons de mobilitat reduïda en atenció al seu grau de discapacitat.

- No es permet l’entrada d’animals, llevat dels gossos pigall.

4.- UTILITZACIÓ GENERAL D’ESPAIS I DE MATERIAL ESPORTIU

4.1.- ÚS DELS ESPAIS

- No es podrà realitzar cap canvi en els serveis i/o espais que consten al pla d’usos, si no es disposa de l’autorització prèvia municipal o de la concessionària, si és el cas.

- Tant les persones usuàries com les entitats alienes a l’Ajuntament o a la concessionària, si és el cas,  que han llogat alguna instal·lació, hauran de respectar els horaris concedits i no podran utilitzar-la fora del temps autoritzat.

- No es permet ocupar els espais on s’estan desenvolupant activitats, o interferir-hi. Tampoc es permet ocupar espais lliures sense autorització prèvia de les persones responsables de les instal·lacions. No es permet l’ús lliure de les sales d’activitats i sales polivalents, si no es tracta d’activitats dirigides i/o supervisades per personal tècnic.

- S’ha de respectar la normativa específica referent a cada espai i l’aforament màxim previst per a cada instal·lació.

4.3.- ÚS DEL MATERIAL ESPORTIU

- Respecte al material esportiu que no sigui de la instal·lació no es podrà fer servir per raons d’higiene i seguretat, exceptuant aquell material supervisat per la persona responsable de l’espai.

-  Les persones usuàries són responsables del material esportiu que utilitzen i l’hauran de retornar al seu lloc un cop l’han utilitzat.

- Cada entitat esportiva és responsable del material esportiu que utilitzi. Així mateix, les entitats hauran de respectar l’ordre dels magatzems del material esportiu i tenir-lo ordenat i guardat en l’espai assignat.

- L’entrenador, l’entrenadora o la persona responsable de cada entitat haurà de dur el control del material utilitzat per a les activitats. També es farà responsable que, una vegada finalitzada l’activitat, la instal·lació, el material i els espais esportius utilitzats estiguin en condicions de tornar-se a utilitzar.

- Tot desperfecte ocasionat a la instal·lació o al material a causa del mal ús serà responsabilitat de la persona que l’hagi causat i, subsidiàriament, de l’entitat a la què pertanyi, si aquesta persona està fent ús de la instal·lació com a integrant d’un grup. Les despeses de reparació aniran a càrrec del declarat responsable.  

4.3. PAUTES DE COMPORTAMENT GENERAL

- Les persones usuàries mantindran la neteja i l’ordre de tota la instal·lació, de l’equipament i del material esportiu, així com un comportament respectuós envers el personal i la resta de gent que hi sigui present.

- S’ha de vetllar perquè es respectin al màxim tots els elements de la instal·lació i les normes específiques d’ús: fer bon ús de les papereres, deixar els vestidors en bones condicions per a les persones que vindran més tard, etc.

- Cal respectar les normes i els consells del personal de la instal·lació esportiva.

- En general, no es permet realitzar cap actuació que alteri l’ordre públic o la convivència normal i pacífica de les persones usuàries.

- Per a la utilització de l’espai esportiu, les persones usuàries tenen l’obligació de canviar-se les sabates del carrer i fer servir calçat exclusiu i adequat a l’activitat esportiva, així com de portar roba esportiva. No es podrà fer activitat física amb roba de carrer.

- És obligatori utilitzar sempre els vestidors per canviar-se de roba. No es permet de fer-ho en cap altra dependència de la instal·lació.

- S’aconsella no portar objectes de valor a la instal·lació, ja que la direcció no es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats.

4.4. PAUTES DE COMPORTAMENT SALUDABLES

- És recomanable una revisió mèdica prèvia per al cas que es vulgui iniciar una activitat esportiva. En tot cas, serà responsabilitat exclusiva de la persona usuària qualsevol tipus d’incident que per motius de salut pugui patir, ja sigui per desconeixement d’una possible malaltia o per la realització d’un sobreesforç durant la pràctica esportiva.

- L’Ajuntament o la concessionària, si és el cas, posa a disposició de les persones usuàries, durant tot el període d’obertura de les instal·lacions, personal tècnic que pot assessorar-les sobre la millor manera de fer activitat física.

- És recomanable fer un escalfament adient abans de començar l’activitat física i en acabar-la, fer exercicis d’estirament i de relaxació per tornar a la calma, abans d’anar a la dutxa. En tot cas, serà responsabilitat exclusiva de la persona usuària qualsevol tipus de lesió provocada per una mala pràctica.

- Durant les sessions, és recomanable hidratar-se bevent, sovint, petites quantitats d’aigua.

- És recomanable no menjar des de dues hores abans de fer exercici.

- A les sessions dirigides, cal seguir els consells del personal tècnic i consultar-li qualsevol dubte que es pugui tenir.

4.5.- ORDENACIÓ I PROGRAMACIÓ DE LES ACTIVITATS

- Es farà públic, per a cada espai, el quadre d’horaris d’activitats programades d’acord amb el pla d’usos, i serà obligatori respectar-lo.

- La gestora, mitjançat la direcció del centre, es reserva el dret de modificar i/o anul·lar els horaris d’utilització de les instal·lacions quan les circumstàncies ho requereixin. Totes les activitats començaran i acabaran segons l’horari previst, i no es permetrà ampliar-lo si, per qualsevol incidència, l’activitat ha començat més tard.

- L’accés a les sessions dirigides ha de ser a l’horari indicat. Transcorreguts 5 minuts des de l’inici de la sessió, no s’hi permetrà l’accés.

- No es permet, en cap cas, dur a terme cursets particulars ni assessorament tècnic a nivell particular a les instal·lacions esportives, exceptuant el servei d’entrenador personal de la instal·lació.

4.6.- OBJECTES PERDUTS I DISPONIBILITAT D’ARMARIETS

- L’Ajuntament o la concessionària, si és el cas, no es responsabilitza dels objectes dipositats als armariets, igualment tampoc es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats a les instal·lacions.

- Els objectes perduts que s’hagin pogut recollir estaran a disposició de les persones usuàries durant un mes. Transcorregut aquest termini, la persona responsable de la instal·lació els destruirà o donarà a organitzacions no governamentals.

- No es recolliran ni guardaran sabons, cremes corporals, ni roba interior.

4.7.- ARMARIETS

- L’ús dels armariets és un servei que s’ofereix perquè les persones usuàries de la instal·lació puguin guardar-hi els efectes personals mentre duen a terme l’activitat fisicoesportiva. En cap cas és un servei de consigna.

- Els armariets s’utilitzen de forma temporal des de l’inici de l’activitat fins que la persona  usuària abandona les instal·lacions.

- Totes les persones usuàries interessades, poden demanar una clau a la recepció del poliesportiu per poder disposar d’un armariet.

- En finalitzar l’activitat o l’estada a la instal·lació, la persona usuària haurà de deixar l’armariet lliure, buit i net i tornar la clau a la recepció.

- L’Ajuntament o la concessionària, si és el cas, es reserva el dret de comprovar el contingut de tots els armariets quan ho estimi convenient per motius de seguretat de les instal·lacions i de la resta de persones usuàries o quan es presumeixi, de manera fonamentada, la seva utilització indeguda.

4.8.- PLAFONS INFORMATIUS I WEB

- Els plafons informatius i la pàgina web són els espais destinats a la difusió i a la comunicació del funcionament del CEM Sant Lluís i de les activitats que s’hi fan.

- Les persones responsables del centre i del CEM Sant Lluís gestionaran el contingut del web i els diferents plafons informatius i a aquest efecte determinarà els criteris d’ús i l’assignació d’aquests, i podrà fer-hi qualsevol tipus de modificació d’acord amb les necessitats existents.

- No es permet col·locar cap element de comunicació, difusió, cartell ni publicitat fora dels espais adients i assignats en cada plafó sense l’autorització dels responsables del centre.

4.9.- PROTECCIÓ DE LA IMATGE PROPIA

A efectes de la Llei Orgànica 10/1995 de 23 de novembre, de protecció civil de l’honor, de la intimitat i de la pròpia imatge, la gravació d’imatges (fotografies, pel·lícules...) de qualsevol tipus es tractaran de la següent manera:

- L’Ajuntament o la concessionària, si és el cas, per tal de garantir els interessos de les persones usuàries estableix que no es podrà realitzar enregistrament d’imatges ni de so, en els espais esportius i complementaris tancats al públic, figura de l’espectador, com a norma general.

- Davant de requeriments concrets d’enregistrament dins dels espais esportius tancats s’haurà de realitzar una sol·licitud per escrit que anirà acompanyada de l’autorització de la persona a ser enregistrada o del seu tutor/a. La sol·licitud recollirà la voluntat de no penjar ni publicar les imatges en cas que surtin altres persones que no hagin donat la seva voluntat expressa per a la filmació.

- En el cas dels espais esportius oberts de CEM Sant Lluís fomentarà el caràcter informatiu de la norma i s’eximeix de la responsabilitat existent entre les persones usuàries.

- Respecte a les activitats de portes obertes realitzades a la instal·lació, informar a les persones usuàries, ja que en aquest cas funcionarà com un espai obert.

5.- NORMATIVA D’ESPAIS

La Direcció del centre garantirà a totes les persones usuàries:

- El correcte manteniment dels espais així com del material i aparells esportius.

- La presencia de personal tècnic esportiu en la sala de fitnes.

- El servei d'assessorament i seguiment a les persones abonades.

- Puntualitat i qualitat en l'inici de les activitats dirigides.

 

 

5.1.-SALA DE FITNES

El personal tècnic de sala limitarà o prohibirà la realització d’aquells exercicis que consideri inapropiats, perillosos o de realització dubtosa que incideixin en la pròpia seguretat de la persona usuària o d’altres persones usuàries, o puguin deteriorar l’equipament o el material.

NO ES PERMET:

- Accedir a la Sala de Fitnes els infants menors de 15 anys. Les persones amb 15 anys només podran utilitzar les màquines cardiovasculars, i sempre amb la supervisió del personal tècnic.

- No fer cas dels consells del personal tècnic, ni de les normes de la Sala.

- Entrar motxilles o bosses a la sala.

- Portar l’aigua o les begudes en recipients que no siguin hermètics i que es puguin trencar.

- Monopolitzar les diferents estacions, ni guardar tanda.

- Excedir del temps de treball marcat a les màquines cardiovasculars.

- Utilitzar sabates de cicloindoor.

ÉS OBLIGATORI:

- Dur una tovallola per usar-la en les màquines o els matalassos. I, per motius d’higiene, eixugar la màquina quan s’hagi fet servir.

- Portar roba i calçat esportiu adequat. No es considera que ho siguin: les xancletes, les sabates amb plataforma, els banyadors o els pantalons texans.

- No es pot entrar amb el tors nu.

- Cedir l’ús de l’aparell quan es fa una pausa de recuperació entre sèries.

- Tornar al seu lloc el material que s’hagi estat utilitzant, per tal de facilitar-ne l'ús a la resta de persones usuàries de la sala.

ES RECOMANA:

- Fer un escalfament general, amb exercicis aeròbics i d’estiraments durant 10-15 minuts.

- Consultar al personal tècnic de la sala per assessorar-se del treball adient en funció dels objectius i de les necessitats de cadascú, o per aclarir qualsevol dubte relacionat amb la pràctica saludable i responsable d’exercici físic.

5.2.- SALES D’ACTIVITATS DIRIGIDES

NO ES PERMET:

- L’accés a les activitats als infants menors de 14 anys. Les persones usuàries de 14 i 15 anys només podran participar en les activitats amb una autorització signada pel pare, mare o tutor legal. Les persones usuàries majors de 16 anys tindran accés lliure a totes les activitats incloses en la quota d’abonament.

- Accedir a la sala passats 5 minuts del inici de l’activitat o quan s’hagi arribat al màxim de l’aforament. Cadascuna de les activitats té un nombre màxim de places en funció de les possibilitats d’aforament de la sala i de la qualitat docent.

- La utilització individual o col·lectiva sense la presència d'un tècnic.

ÉS OBLIGATORI:

- Dur roba esportiva adequada per a fer les activitats dirigides. El tors ha d’estar cobert i les sabatilles no poden venir del carrer. Es desaconsellen les sabates amb plataforma. Es recomana dur roba còmoda si l’activitat a fer així ho requereix. Està prohibit calçat amb sola que marqui.

- Dur una tovallola de mà per a posar damunt de les màrfegues, en cas que se n’utilitzin.

- Dur l’aigua o les begudes en recipients hermètics i irrompibles.

- Tornar al seu lloc el material que s’hagi utilitzat.

- Deixar qualsevol motxilla o bossa fora de la sala.

ES RECOMANA:

- Seguir les indicacions del personal tècnic i informar-lo de qualsevol lesió, dolor, malaltia o dubte que puguem tenir en relació a l’activitat que fem.

- Assegurar-se que el nivell de dificultat de la sessió és adequat al nivell i condició física actual.

- Fer les sessions fins al final, no obviar el treball d’estiraments i relaxació.

- Hidratar-se durant el temps dedicat a la pràctica esportiva.

L’Ajuntament (o la concessionària, si és el cas) es reserva el dret de modificar, canviar o eliminar alguna activitat, en cas de necessitat de l’Ajuntament de Sant Lluís o de la pròpia concessionària.

5.3.- SALA D’SPINNING

NO ES PERMET:

- L’accés a l’activitat als infants menors de 14 anys.

- Les persones usuàries de 13 i 14 anys només podran participar en les classes de cicloindoor de menor intensitat i sota la supervisió del personal tècnic.

- Accedir a la sala passats 5 minuts del inici de l’activitat o quan s’hagi arribat al màxim de l’aforament.

- L'ús lliure de la sala quan no hi hagi activitat programada sense autorització del tècnic.

ÉS OBLIGATORI

- Dur roba esportiva adequada per a fer l’activitat. El tors ha d’estar cobert i les sabatilles no poden venir del carrer. Es desaconsellen les sabates amb plataforma o amb sola molt prima.

- Dur una tovallola de mà per assecar-se la suor.

- Netejar la suor de les bicicletes i del terra.

- Afluixar els caragols del seient i del manillar quan hagi acabat l’activitat.

- Dur l’aigua o les begudes en recipients hermètics i irrompibles.

- Deixar qualsevol motxilla o bossa fora de la sala.

ES RECOMANA:

- Seguir les indicacions del personal tècnic i informar-lo de qualsevol lesió, dolor, malaltia o dubte que puguem tenir en relació a l’activitat que fem.

- Ajustar les bicicletes a l’allargada de les nostres extremitats.

- Fer les sessions fins al final, no obviar el treball d’estiraments i relaxació.

- Hidratar-se contínuament, fins i tot abans de tenir sensació de set.

5.4.- VESTIDORS

La Direcció del centre garantirà a tot el personal usuari:

- Servei de neteja i desinfecció diari.

- Armariets per a dipositar roba i objectes personals.

- Assecadors de cabell.

- Dutxes, lavabos i vestuaris adaptats a persones amb mobilitat reduïda.

ÉS OBLIGATORI:

- Vetllar pel seu bon manteniment i deixar-los en bones condicions per al personal usuari posteriors.

- Dutxar-se en el temps estrictament necessari i fer un consum responsable de l’aigua.

-  Fer us de l’espai dins la zona de dutxes per assecar-se, així com també per escórrer l’equip de bany.

-  No deixar envasos al terra de les dutxes, ni embolcalls, ni restes de sabó o qualsevol altre objecte.

- Deixar lliure l’armariet en abandonar la instal·lació.

- Que els menors de 7 anys es canviïn amb el seu acompanyant i en el mateix vestidor.

NO ES PERMET:

- Menjar ni fumar.

- Introduir-hi objectes de vidre o de qualsevol altre material que pugui esclatar o trencar en bocinets petits.

- Està prohibit pràctiques que afectin la salubritat com depilar-se, afaitar-se, tenyir-se, fer-se la manicura o pedicura, etc.

- Rentar les sabatilles, banyadors o qualsevol tipus de roba per motius d’higiene.

ES RECORDA:

- Es recomana fer servir sabatilles.

- Un cop fet servir l’armariet, recordeu deixar la porta tancada a fi d’evitar accidents.

- L’Ajuntament (o la concessionària, si és el cas)  no es fa responsable dels objectes dipositats als vestidors i armariets.

- Els nens de 7 anys en endavant que participin en activitats lliures acompanyats d’un adult, s’hauran de canviar en el vestidor corresponent al seu sexe.

- Els nens de 7 anys en endavant que utilitzin els vestidors de grup, s’hauran de canviar ells sòls, sense acompanyant.

5.5.- PAVELLÓ POLIESPORTIU

L’ús dels espais de Pavelló tindran una normativa d’ús diferenciat en funció del tipus d’usuari que el faci servir.

Les persones usuàries tenen dret a:

- Reservar el pavelló/pista per poder fer-ne ús.

- El correcte manteniment dels espais així com del material i aparells esportius.

a) Entrenaments i competicions

Podran accedir tots aquells equips pertanyents a clubs o entitats que tinguin conveni d'ús en dies i horaris específics amb l’Ajuntament o concessionària, si és el cas.

ÉS OBLIGATORI

- Realitzar la sessió preparatòria amb una persona responsable tècnica del propi club o entitat.

- Per a poder realitzar la sessió preparatòria ha d’haver com a mínim el 50% de la plantilla de l’equip.

- El club o entitat usuari de la instal·lació ha de vetllar perquè les actuacions del públic assistent a les competicions o entrenaments, així com la dels seus esportistes, segueixin el present reglament, i impedirà que es pugui ocasionar qualsevol desperfecte al paviment o la resta de l’equipament.

- Portar calçat i roba adequada (esportiva) tant per als esportistes com per als tècnics

Respectar les normes de funcionament intern.

NO ES PERMET:

- Utilitzar altres armariets, gàbies, espais o panells informatius que els designats pel Centre.

- Fumar, menjar o portar begudes, i menjar xiclets a l’interior de la pista i a les zones pròximes, així com utilitzar substàncies abrasives, com alcohols, dissolvents, etc.

- Que les persones acompanyants estiguin en la pista o en els passadissos durant el període que duri l’activitat.

- La utilització dels aparells de so i/o megafonia sense el permís del Centre.

- La utilització del pavelló/pista fora dels horaris determinats per a ells.

ES RECORDA/ALTRES ASPECTES

- En cas de notar qualsevol molèstia, aturar l’activitat i comunicar-ho a la persona tècnica.

- La Direcció del centre podrà modificar el nombre i ordre de les sessions i els horaris d’aquestes, quan ho consideri oportú per necessitats del servei.

- El personal de manteniment del centre es farà càrrec de la preparació del pavelló per la realització de les activitats que figurin al quadrant.

- En les activitats esportives organitzades per la instal·lació s'haurà de respectar les normes particulars del joc i les bàsiques de comportament de joc net.

b) Lloguers d’espais

ÉS OBLIGATORI

- Fer la reserva a través de la pàgina web de Biosport o a la recepció del poliesportiu.

- La persona responsable del grup s’ha de presentar al personal de recepció.

- Realitzar el pagament de la quota estipulada.

- Portar el propi material esportiu.

- Utilitzar roba esportiva i calçat esportiu amb sola neta.

NO ES PERMET:

- Desplaçar les porteries, manipular les cortines o cistelles de bàsquet sense l’autorització del personal de la instal·lació.

 

 

5.6.- GRADES

Els espectadors i espectadores, així com els acompanyants, només podran accedir als espais assignats. Menbios S.L. no es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats a la instal·lació. Els objectes extraviats es mantindran a la recepció de la instal·lació durant un període d’un mes; passat aquest termini seran lliurats a entitats o organitzacions benèfiques.

ÉS OBLIGATORI

- Respectar i complir les indicacions i consells del personal de les instal·lacions.

- Tenir un comportament cívic i respectuós cap al personal de la instal·lació, els jugadors/es i la resta de públic.

- Que les begudes utilitzades estiguin en envasos de plàstic, hermètics i irrompibles.

NO ES PERMET:

- Fumar en les instal·lacions.

- Menjar a les grades, incloses tot tipus de llaminadures o fruits secs.

- Entrar-hi ampolles de vidre.

- Entrar-hi amb banyador, o anar amb el tors nu.

- L’entrada de vehicles, patins, monopatins, bicicletes i animals.

- Fer ús de les escales o llocs de pas com a seients.

- Romandre en les zones de pas.

- Accedir als espais esportius. Només els esportistes i personal de l'staff tècnic podran accedir als espais esportius i zona de vestidors.

- Fer escalfaments, córrer o jugar amb pilotes ja que l’espai de grades no és una zona adaptada per aquestes funcions.

COMPORTAMENT

a) En els entrenaments

- No es podrà cridar a les persones que estiguin realitzant alguna activitat, el to de veu en aquest espai haurà de ser el normal d’una conversa per tal de no molestar als nois/es que realitzen les activitats.

b) Durant els partits

- Respecta l’equip/jugador contrari.

- Anima el teu equip/jugador.

- Sigues bon/a amfitrió

- Respecta a les decisions de l’àrbitre

- Amb els infants recorda fomentar la participació, l’esforç,... envers la victòria, la derrota...

6.- INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA I SANCIONS

No ajustar-se a les condicions d’ús que marca aquesta normativa constitueix incompliment. Els incompliments es qualificaran en lleus, greus i molt greus.

6.1.- INCOMPLIMENTS LLEUS

- No ajustar-se a les condicions recollides en la Normativa relatives al bon ús de les instal·lacions, mobiliari, etc., quan no comportin danys a aquests, que no representin maltracta, ni faltin al respecte a les persones, ni suplantació d’altres persones.

-  No complir el pla d’usos i/o l’horari de funcionament de les instal·lacions.

- No seguir les instruccions i indicacions del personal de servei en relació amb l’ús correcte de les instal·lacions i el funcionament de les activitats.

- No ajustar-se a les condicions establertes com a obligatòries en la normativa específica d’ús dels diferents espais esportius i elements de les instal·lacions.

- La resta de les condicions d’ús contingudes en la present Normativa i que no estiguin tipificades com a incompliments greus o molt greus.

- La reincidència de tres faltes lleus durant un any, comportarà una falta greu.

6.2.- INCOMPLIMENTS GREUS

- No ajustar-se a les condicions recollides en la Normativa relatives als espais esportius, al bon ús de les instal·lacions, mobiliari, etc., quan comportin danys a aquests.

- Comportament incívic a la resta d’usuaris i/o al personal que presta servei a les instal·lacions.

- Negar-se a abandonar la instal·lació, quan ho requereixi el personal, per no haver-se ajustat a la normativa i en cas d’emergència i/o simulacre.

- Utilitzar la instal·lació, de manera individual, per a finalitats diferents d’aquelles per a les quals s’ha concedit l’autorització.

- No ajustar-se al pla d’usos i/o l’horari de funcionament de les instal·lacions quan comporti afectació a la resta de persones usuàries o al servei.

- Utilitzar les instal·lacions per part d’un col·lectiu amb persones diferents i/o activitats diferents de les que consten en la relació que en tenen els responsables del centre.

- Accedir a les instal·lacions sense autorització o amb l’acreditació d’una altra persona.

- No ajustar-se a la normativa d’accés de menors d’edat a les instal·lacions

- Els incompliments que causin danys greus a les instal·lacions, perjudicis greus a altres usuaris o pertorbin greument la marxa dels serveis i que no es trobin qualificades de molt greus.

- La reincidència en incompliments lleus es considerarà també incompliment greu.

- La reincidència de tres faltes greus durant un any, comportarà una falta molt greu.

6.3.- INCOMPLIMENTS MOLT GREUS

- Proferir insults, amenaces i/o agressions a la resta d’usuaris/àries i/o al personal que presta servei en les instal·lacions.

- Utilitzar la instal·lació per a activitats col·lectives diferents d’aquelles per a les quals s’ha concedit l’autorització.

- Utilitzar les instal·lacions esportives per a finalitats diferents a les esportives, sense l’autorització corresponent.

- Dur a terme activitats prohibides en aquesta Normativa quan aquestes siguin susceptibles de generar un rendiment econòmic.

- Els incompliments quan causin danys greus a les instal·lacions, perjudicis greus a altres usuaris/usuàries o pertorbin greument la marxa dels serveis.

- La reincidència en incompliments greus es considerarà incompliment molt greu.

6.4.- MESURES A APLICAR PER INCOMPLIMENT DE LES CONDICNIONS D’ÚS, COMPETÈNCIA EN L’APLICACIÓ I PRESCRIPCIÓ DE LES MATEIXES

1.- No ajustar-se a les condicions d'ús del CEM Sant Lluís per part de la persona usuària comportarà l'adopció de les mesures següents:

a) Incompliments lleus: comunicació per escrit, expulsió temporal de les instal·lacions per un període d’un dia a un mes.

b) Incompliments greus: comunicació per escrit, suspensió del dret a entrada a les instal·lacions per un període d’un mes fins a un any.

c) Incompliments molt greus: suspensió de la condició de persona usuària, per un període d’un any fins a cinc anys, així com rescabalar els danys econòmics que generi a la instal·lació.

2.- L'expulsió de les instal·lacions, o qualsevol altra mesura encaminada a garantir la seguretat i l’ordre en el Servei, podrà ser acordada pel personal responsable del centre o per qualsevol treballador de les instal·lacions en cas d'absència d'aquests, sens perjudici de poder proposar a la direcció del centre l'adopció de les altres mesures previstes en aquest article. L'expulsió de les instal·lacions tindrà caràcter immediat i la seva durada afectarà a la resta de la jornada en què es produeixi el fet que motiva l'aplicació d'aquesta mesura.

3.- La suspensió del dret a l’entrada a les instal·lacions podrà ser acordada per la direcció, en primera instància, en cas de no ajustar-se a les condicions d'ús previstes als apartats b) i c) de l'article anterior, i posteriorment per la Junta Directiva del centre, en segona instància.

4.- La direcció del centre resoldrà imposar alguna de les mesures abans esmentades, vist l'informe previ dels treballadors i coordinador de l’àrea. La persona afectada tindrà la possibilitat d’al·legar els arguments que consideri adequats i d’aportar elements de prova en la seva defensa en l’audiència prèvia que se li faci, sens perjudici d'altres actuacions i diligències que cregui oportunes. Contra la resolució de la direcció del centre es podrà interposar recurs ordinari davant del gerent o de la Junta Directiva del centre.

5.- La durada de la mesura aplicable es determinarà, d'acord amb el principi de proporcionalitat, atenent la intencionalitat en l'actuació de l'interessat, la naturalesa dels perjudicis ocasionats, la reiteració i la reincidència.

6.- La direcció del centre podrà arbitrar les mesures cautelars necessàries per garantir el compliment de les condicions d'ús de la instal·lació, sens perjudici de la competència dels coordinadors i, en tot cas, hauran de ser confirmades per aquest.

7.- Les mesures que es preveuen en aquest article s'aplicaran sens perjudici de les accions disciplinàries, civils o penals que corresponguin segons la legislació vigent.

8.- L’Ajuntament de Sant Lluís i la junta del centre serà informada de les sancions que s'imposin als possibles infractors de la normativa d'utilització.

6.5.- RESPONSABILITATS

Seran responsables directes de les infraccions a aquesta Normativa:

- Les persones autores materials de les infraccions, sigui per acció o per omissió, tret dels supòsits que siguin menors d’edat o que concorri en ells alguna causa legal d’inimputabilitat. En aquest cas, en respondran els pares, les mares, els tutors, les tutores o aquelles persones que posseeixin la custòdia o guarda legal.

- Les entitats o les persones responsables de la persona usuària, quan l la persona infractora realitzi l’activitat formant part d’un col·lectiu, seran, també, responsables de les infraccions que aquella persona realitzi.

- Les persones titulars d’autoritzacions o llicències, quan, amb motiu de l’exercici d’un dret que se’ls ha concedit, cometin una de les infraccions especificades en aquesta Normativa.

- La declaració de responsabilitat per infracció i l’aplicació de la mesura corresponent no evitaran, en cap cas, l’obligació d’indemnitzar els danys i perjudicis causats.

6.6.- GARANTIES I TERMINIS

No podran imposar-se sancions sense la instrucció prèvia d’un expedient.

La Comissió Tècnica de Gestió de l’equipament és l’òrgan competent per iniciar l’expedient d’ofici o a instància de qualsevol part; a aquest efecte escoltarà i, redactarà un informe en el qual es detallarà el supòsit del fet i la resolució de l’expedient, en un termini màxim de 10 dies.

Excepcionalment i quan siguin necessàries per garantir el normal desenvolupament de les activitats o en el supòsit que se’n puguin deduir perjudicis greus, com a mesura cautelar, en iniciar-se un expedient sancionador o en qualsevol moment de la instrucció, la Comissió Tècnica de Gestió pot acordar la suspensió de l’assistència els entrenaments o partits o l’accés a les instal·lacions per un període no superior al de la resolució de l’expedient.

La Comissió Tècnica de Gestió iniciarà les actuacions que estimi pertinents per tal d’elaborar el plec de càrrecs o bé la proposta de sobreseïment i, amb l’audiència prèvia dels inculpats i en el seu cas de pare, mare o persona que la representi legalment  i del seu entrenador o entrenadora sempre que aquests siguin menors d’edat, els quals podran presentar les al·legacions, justificacions i proves que estimin pertinents.

La resolució de l’expedient haurà de produir-se en el termini màxim d’un mes des de la data del seu inici. A no ser que causes justificades determinades per la complexitat de la instrucció així ho requereixin. En posterioritat serà ratificat per la Junta Directiva.

La notificació de les resolucions a les persones interessades es farà per escrit en mà o mitjançant correu certificat o correu electrònic.

Contra aquesta resolució, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini de quinze dies davant el mateix òrgan que l’ha dictat o, directament, recurs d’alçada, que exhaureix la via administrativa, davant la Regidoria competent. Amb l’advertiment que contra la resolució d’aquest darrer recurs només resta presentar recurs contenciós administratiu davant els Jutjats Contencions Administratius en el termini de dos mesos, ambdós a comptar des de l’endemà de la recepció de la seva notificació.

 

Sant Lluís, 2 de febrer de 2017

La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís
M. Montserrat Morlà Subirats