Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT
Núm. 719
Convocatòria del procediment obert per a l'adjudicació del contracte de concessió de serveis de Neteja d’edificis Municipals
Versió PDF
De conformitat amb l’acord de la Junta de Govern de data 26 de gener de 2017, per mitjà del present anunci,, s'efectua convocatòria del procediment obert, atenent a l'oferta econòmicament més avantatjosa, amb diversos criteris d'adjudicació i tramitació urgent, per a l'adjudicació del contracte de concessió de serveis de Neteja d’edificis Municipals, que es publica en virtut de l'article 142 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat pel Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, conforme a les següents dades:
PLECS DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR EL CONTRACTE DE SERVEIS DE NETEJA D’EDIFICIS MUNICIPALS
DISPOSICIONS GENERALS
CLÀUSULA 1. Objecte del contracte
El contracte tindrà per objecte la prestació del servei de neteja dels edificis i instal·lacions municipals que consten en l’Annex d’aquests plecs
El contracte definit té la qualificació de contracte administratiu de serveis de conformitat amb l’article 10 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic (en endavant TRLCS).
CLÀUSULA 2. Necessitats administratives a satisfer
Amb l'execució del contracte es pretenen mantenir i conservar en condicions de neteja les instal·lacions i edificis municipals.
CLAUSULA 3. Règim jurídic del contracte i jurisdicció competent
Aquest contracte té caràcter administratiu i la seva preparació, adjudicació, efectes i extinció, es regirà per l’establert:
· Als Plecs de clàusules administratives particulars i resta de documentació administrativa.
· Al Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic (en endavant TRLCSP)
· Al Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, en la mesura que continuï vigent
· Al Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la LCSP.
Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, modificació i resolució del contracte, i els efectes d’aquesta, seran resoltes per l’òrgan de contractació, els acords del qual posaran fi a la via administrativa, i seran immediatament executius i es poden recórrer o ser impugnats en via corresponent.
CLÀUSULA 4. Òrgan de contractació
De conformitat amb la Disposició Addicional segona del TRLCSP, la competència com a òrgan de contractació en el present contracte correspon al Batle, si bé es troba delegada en favor de la Junta de Govern Local, en virtut del Decret de Batlia 211/2015.
L’òrgan de contractació té facultat per adjudicar el contracte corresponent i, en conseqüència, té les prerrogatives d’interpretar-lo, resoldre els dubtes que ofereix el compliment, modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes, amb subjecció a la normativa aplicable. Els acords que respecte d’això dicti seran executius, sense perjudici del dret del contractista a la seva impugnació davant la jurisdicció competent.
CLÀUSULA 5. Perfil del contractant
El perfil del contractant d’aquesta Corporació es troba a la pàgina web: www.puigpunyent.cat, i es publicaren les dades relatives al present procediment en els termes establertes al TRLCSP.
CLÀUSULA 6. Pressupost base de licitació i durada del contracte
El pressupost base de licitació es determina en la quantitat de trenta sis mil sis-cents setanta un euros amb vuitanta vuit cèntims d’euro (36.671,88€), més set mil set-cents un euros amb deu cèntims d’euro (7.701,10€) en concepte d'IVA, anuals, el que fan un total de preu del contracte, donada la seva durada, de cent quaranta sis mil sis cents vuitanta set euros amb cinquanta dos cèntims d’euro (146.687,52€) més trenta mil vuit-cents quatre euros amb trenta vull cèntims d’euro (30.804,38€), en concepte d’IVA.
El preu de l’oferta s’ha de fixar en termes totals i no per anualitats. En cap cas les ofertes que es presentin poden superar l’import abans assenyalat.
Així amb caràcter general s'entendrà que el preu ofert per l'adjudicatari comprèn totes les despeses directes i indirectes que el contractista hagi de realitzar per la normal execució del servei contractat ( productes de neteja i maquinària, vestuari treballadors...)
El contracte tindrà una durada de 2 anys, prorrogables anualment, fins un límit total de durada de quatre anys. Per la qual cosa, en cada exercici pressupostari de vigència del contracte, l’Ajuntament haurà de consignar el crèdit adequat i suficient per a la seva correcta execució, adoptant un compromís de despesa plurianual adaptat a la durada del contracte.
La despesa s’imputarà a les aplicacions pressupostàries 312 22700, 323 22700, 323 22709, 3321 22700, 334 22700, 920 22700 del pressupost corresponent a cada exercici.
El contracte s’iniciarà el dia següent a la seva signatura.
La Disposició addicional 88a de la Llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2014, preveu la desindexació respecte als índexs generals dels contractes del sector públic, com l’Índex de Preus de Consum(IPC), disposició que ha entrat en vigor dia 1-1-14. I en el supòsit que procedeixi la revisió de preus, la fórmula de revisió de preus, haurà de reflectir l’evolució dels costs.
Els articles 89 i 90 del TRLCSP, relatius a la revisió de preus, s’han vist afectats com a conseqüència de la desindexació establerta a la LPGE.
En virtut de dita normativa, en la present contractació, la revisió de preus no pot fer referència a cap tipus d’índex general de preus o fórmula que ho prevegi, com l’Índex de Preus al Consum(IPC). I en compliment de l’article 91.1 del TRLCSP, en les fórmules de revisió de preus no es poden incloure els costs de la mà d’obra.
En consideració que els costs del servei d’aquest contracte, són majoritàriament costs de personal, i aquests no es poden incloure a cap fórmula de revisió, no procedirà revisió de preus per aquest contracte.
PROCEDIMENT ADJUDICACIÓ
CLÀUSULA 7. Procediment d’adjudicació i tramitació de l’expedient
L’adjudicació del contracte es durà a terme per procediment obert.
Per a la determinació de l’oferta econòmicament més avantatjosa es tindran en compte varis criteris d’adjudicació directament vinculats amb l’objecte del contracte i que es relacionen a la clàusula 10 del present plec
L’expedient serà objecte de tramitació urgent atesa la declaració a l’efecte, degudament motivada, que obra a l’expedient, i així, de conformitat amb l’article 112 del TRLCSP els terminis establerts a aquesta Llei per a la licitació i l’adjudicació del contracte es reduiran a la meitat, tret del termini per a la formalització del contracte que serà de quinze dies hàbils des de la notificació de l’adjudicació.
CLÀUSULA 8. Requisits de capacitat, aptitud i solvència dels licitadors.
Podran presentar proposicions les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres que, tinguin plena capacitat d’obrar, no incorrin en prohibicions per contractar i que acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional.
Els empresaris hauran de comptar, així mateix, amb l’habilitació empresarial o professional exigible per a la realització de la prestació objecte del contracte.
S’exigirà que els licitadors comptin amb les següents condicions de solvència:
a) La solvència econòmica i financera de l'empresari s’acreditarà pels mitjans següents:
Si els licitadors que opten a l'adjudicació del contracte tenen la condició d'empresaris persones jurídiques, se'ls exigirà l'acreditació de la seva solvència econòmica mitjançant l'aportació dels comptes anuals presentats el en Registre Mercantil o en el Registre oficial que correspongui.
Pel contrari, si es tracta de professionals persones físiques, se'ls exigirà l'aportació del justificant de l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscos professionals.
Així mateix, hauran de presentar declaracions apropiades d’entitats financeres que acreditin que tenen solvència per a l’execució del contracte.
b) La solvència tècnica o professional s’acreditarà per un o diversos dels mitjans següents:
a) Una relació dels principals serveis o treballs realitzats en els últims tres anys que inclogui import, dates i el destinatari, públic o privat, dels mateixos. Els serveis o treballs efectuats s’acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l’òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic o, quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, mancant aquest certificat, mitjançant una declaració de l’empresari; si escau, aquests certificats seran comunicats directament a l’òrgan de contractació per l’autoritat competent.
b) Indicació del personal tècnic o de les unitats tècniques, integrades o no en l’empresa, participants en el contracte, especialment aquells encarregats del control de qualitat.
c) Declaració indicant la maquinària, material i equip tècnic del que es disposarà per a l'execució dels treballs o prestacions, a la qual s'adjuntarà la documentació acreditativa pertinent.
CLÀUSULA 9. Presentació de Proposicions i documentació a presentar
Les proposicions amb tota la documentació exigida es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Puigpunyent o en qualsevol de les formes establertes a l’article 15 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins el termini de tretze dies naturals a comptar des del dia següent a la publicació de l’anunci en el BOIB.
L’horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 h a 14h, i dijous de 15h a 19 h.
Si el darrer dia del còmput fos dissabte o festiu, s’estarà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Quan les proposicions s'enviïn per correu, l'empresari ha de remetre, abans de la finalització del termini per presentació de proposicions, a l’òrgan de contractació, mitjançant fax (971 61 44 01) la justificació de l’enviament, consignant el número d’expedient, títol complet de l’objecte del contracte i nom del licitador. Sense la concurrència d’aquest requisit no serà admesa la proposició si és rebuda per l'òrgan de contractació amb posterioritat a la data de finalització del termini assenyalat en l'anunci de licitació.
La presentació de proposicions presumeix l’acceptació, per part de l’interessat, de les clàusules d’aquest Plec, que hauran pogut ser examinades a les oficines indicades a l’anunci de licitació i en el perfil del contractant.
Cada licitador no podrà presentar més d'una proposició. Tampoc no podrà subscriure cap proposta en unió temporal d’empreses si ho ha fet individualment o consta en més d'una unió temporal. La infracció d'aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes subscrites pel licitador.
Les proposicions per a prendre part en la licitació es presentaran en tres sobres tancats, signats pel licitador o per qui el representi i amb la següent informació:
IDENTIFICACIÓ DEL CONTRACTE
SOBRE NÚM. ……..
Nom i cognoms o raó social licitador
NIF o CIF
Persona que signa la proposició i amb qualitat de que ho fa
Telèfon, fax i correu electrònic de contacte
El sobres tindran la següent denominació i hauran d’incloure la documentació que s’estableix per cada un d’ells:
Sobre núm. 1: Documentació Administrativa.
Sobre núm. 2: Criteris tècnics avaluables mitjançant fórmules
Sobre núm. 3: Proposició econòmica.
Els documents a incloure en cada sobre han de ser originals, còpies autèntiques o fotocòpies compulsades.
Dintre de cada sobre, s’inclouran els següents documents així com una relació numerada dels mateixos:
SOBRE NÚM.1 DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA
a) Declaració Responsable del licitador indicativa del compliment de les condicions establertes legalment per contractar amb l'Administració.
Es presentarà conforme al model següent:
«MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE
En/Na _________________________, amb domicili als efectes de notificacions a _____________, c/ ____________________, n.º ___, amb DNI n.º _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb CIF n.º ___________, als efectes de la seva participació en la licitació ________________________________, davant ________________________
DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT:
PRIMER. Que es disposa a participar en la contractació del servei de neteja d’edificis municipals de l’Ajuntament de Puigpunyent.
SEGON. Que compleix amb tots els requisits previs exigits per l'apartat primer de l'article 146 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic per ser adjudicatari del contracte de servei de neteja d’edificis municipals, en concret:
— Que disposa de personalitat jurídica i, si escau, representació.
— Que l'empresa disposa dels requisits de solvència econòmica, financera i tècnica o professional establerts a la clàusula 8
— Que no està incurs en una prohibició per contractar que preveu l'article 60 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i està al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
— Que se sotmet a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecta puguin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pugui correspondre al licitador. (En el cas d'empreses estrangeres).
—Que l'adreça de correu electrònic on efectuar notificacions és __________________________.
TERCER. Que es compromet a acreditar la possessió i validesa dels documents a què es fa referència a l'apartat segon d'aquesta declaració, en el cas que se'l proposi com a adjudicatari del contracte o en qualsevol moment en què se'l requereixi a aquest efecte.
I perquè així hi consti, signo aquesta declaració.
____________, ___ de/d' ________ de 20__.
Signatura del declarant,
Signatura: ________________»
b) Especialitats amb relació a les unions temporals d’empresaris:
Cadascun dels empresaris que la componen, haurà d’acreditar la seva personalitat i capacitat, indicant els noms i les circumstàncies dels empresaris que la subscriuen, la participació de cada un d’ells i la persona o entitat que, durant la vigència del contracte, hagi d’exercir la plena representació de tots ells davant l’òrgan de contractació. Aquest document haurà de ser signat pels representants de cadascuna de les empreses de la UTE. Sense que sigui necessària la seva formalització en escriptura pública fins que s’hagi efectuat l’adjudicació del contracte al seu favor.
SOBRE NÚM. 2. CRITERIS TÈCNICS AVALUABLES MITJANÇANT FÓRMULES.
SOBRE NÚM. 3. PROPOSICIÓ ECONÒMICA.
El licitador ha de presentar l’oferta econòmica segons el següent model:
«En/Na _________________________, amb domicili als efectes de notificacions a _____________, c/ ____________________, n.º ___, amb DNI n.º _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb CIF n.º ___________, assabentat de l'expedient per a la contractació dels serveis de neteja d’edificis municipals de l’Ajuntament de Puigpunyent, mitjançant procediment obert, oferta econòmicament més avantatjosa, varis criteris d'adjudicació i amb caràcter plurianual, anunciat en el Butlletí Oficial de la Província n.º ___, de data _______, i en el Perfil de contractant, faig constar que conec el Plec que serveix de base al contracte i l'accepto íntegrament, participo en la licitació i me compromet a dur a terme l'objecte del contracte per l'import de ______________________________ euros i ________________ euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit.
____________, ___ de/d' ________ de 20__.
Signatura del licitador,
Signatura: _________________»
L’oferta ha d’estar signada per la persona qui tingui poder suficient per fer-ho i no ha de contenir errors, omissions o obstacles per poder interpretar-la correctament
L'import s’ha d’expressar clarament, en números i en lletres. S'ha d'indicar l'import (IVA exclòs) i, a continuació, com a partida independent, l'import de l'IVA que s'ha de fer repercutir. També s'han d'indicar el tipus impositiu d'IVA aplicable a la prestació i l'import total de l'oferta.
S’entén que l’oferta econòmica inclou totes les taxes i els imposts, directes i indirectes, i els arbitris municipals que gravin l'execució del contracte, que han de córrer a compte del contractista, llevat de l’IVA que hagi de ser repercutit i suportat per l’Administració, que s’ha d’indicar com a partida independent.
També es consideren incloses en la proposició de l’adjudicatari i en el preu del contracte totes les despeses que resultin necessàries per executar el contracte.
CLAUSULA 10. Criteris de valoració per a l’adjudicació
La puntuació màxima serà de 100 punts que es distribueixen de la següent manera:
a) Oferta econòmica: Preu dels serveis, que no pot ser en cap cas superior al pressupost total que figura com a base de licitació (màxim 50 punts).
L’empresa amb l’oferta més baixa rebrà 50 punts i les altres es valoraran de manera proporcional.
b) Borsa d’hores sense cost (màxim 40 punts). Es valorarà en número d’hores oferides sense cost que siguin necessàries per cobrir les necessitats extraordinàries i que no puguin ser cobertes segons les freqüències establertes a l’Annex I. Aquest criteri es valorarà donant la màxima puntuació a l’oferta que presenti el major número d’hores, puntuant-ne les altres de forma proporcional.
c) Qualitat del lloc de treball (màxim 10 punts). Percentatge del finançament del servei destinat a massa salarial del personal derivada de la millora salarial sobre el conveni col·lectiu estatal d’aplicació, així com la especialitat i formació del personal directament destinat a l’execució del contracte. Es donaran 10 punts al licitador que ofereixi el percentatge de finançament més elevat, puntuant-ne les altres de forma proporcional.
En el supòsit en què es produeixi igualtat en les proposicions més avantatjoses, la proposta d’adjudicació es realitzarà a favor del licitador que hagi obtingut major puntuació en l’apartat c).
CLÀUSULA 11. Mesa de Contractació i obertura de proposicions
La Mesa de contractació estarà integrada pels següents membres:
President: el Batle o persona en qui delegui.
Secretari: la Secretària Interventora de la Corporació, amb veu però sense vot.
Vocals: tres membres nomenats pel Batle, que representin els grups polítics integrants de la Corporació
Finalitzat el termini de presentació de les proposicions, la mesa de contractació, es reunirà, en acte intern i qualificarà prèviament la documentació general presentada pels licitadors en el sobre núm. 1.
Si la mesa observés defectes materials i/o omissions esmenables en la documentació presentada, podrà concedir un termini no superior a 3 dies hàbils perquè s’esmenin (aquesta petició de rectificació o d’esmena s’efectuarà via correu electrònic). Si la documentació tingués defectes substancials o deficiències materials no esmenables, rebutjarà la proposició. De tot allò que s’actuï es deixarà constància en acta.
Posteriorment, la mesa de contractació, una vegada qualificada la documentació del sobre núm. 1 i feta l’esmena i, si n’és el cas, després que s'hagin aportat l'aclariment o els documents complementaris requerits, o bé transcorregut el termini que s'hagi conferit a aquest efecte, en acte públic, que es comunicarà als licitadors mitjançant escrit remès via correu electrònic i publicació en el perfil del contractant, obrirà les proposicions contingudes en els sobres núm. 2 (criteris tècnics avaluables mitjançant formules) dels licitadors admesos. Així mateix, convidarà les persones assistents a formular les observacions que estimin oportunes, que es reflectiran en l'acta, però en aquest moment la mesa no es pot fer càrrec de documents que no s’hagin lliurat durant el termini d'admissió d'ofertes o el d’esmena de defectes o omissions. Es deixarà constància del desenvolupament d'aquest acte en l'acta de reunió de la mesa.
Seguidament, o en una propera sessió, la Mesa de contractació procedirà, en acte públic, que es comunicarà als licitadors mitjançant escrit remès via correu electrònic i publicació en el perfil del contractant, a l’obertura de les proposicions contingudes en els sobres núm. 3 (proposició econòmica)
La Mesa podrà sol·licitarà els informes que consideri necessaris per la valoració de les ofertes presentades.
La Mesa de contractació, d’acord amb l’article 152 del TRLCSP, podrà apreciar que la proposició d'una empresa no podrà ser complida com a conseqüència de la inclusió de valors anormals o desproporcionats, de conformitat amb el que estableix l’article 85 del RGLCAP. Per a la determinació de les baixes temeràries o desproporcionades s’aplicarà l’article 85, apartats 1 a 4, però es reduiran en un terç els percentatges en ells indicats, de conformitat amb l’article 85.5 RGCAP, tenint en consideració que es tracta d’un contracte en el qual la major part de les despeses són de personal.
Una vegada obtinguts els informes i valorats els criteris mitjançant l’aplicació de formules, classificarà, per ordre decreixent, les proposicions presentades i que no hagin estat declarades desproporcionades o anormals i proposarà a l’òrgan de contractació l’adjudicació del contracte en favor del licitador que hagi presentat l’oferta tècnica i econòmicament més avantatjosa, tenint en compte els criteris d’adjudicació establerts als plecs.
CLÀUSULA 12. Adjudicació del contracte
Formulada la proposta d’adjudicació per part de la mesa, l’òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa per a que, dins el termini de deu dies hàbils, a comptar des del dia següent a la recepció del requeriment, presenti la següent documentació:
· Certificat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
· Disposar efectivament dels mitjans que s’hagués compromès a dedicar o adscriure a l’execució del contracte.
· Constituir la garantia definitiva que s’estableix a la clàusula següent.
· La documentació justificativa del compliment dels requisits previs a què fa referència l'article 146.1 del TRLCSP i que consten en la declaració responsable del sobre núm.1 i que és la següent:
1.- Acreditació de la capacitat d'obrar, mitjançant:
a) La capacitat d'obrar dels empresaris que siguin persones jurídiques, mitjançant l'escriptura o document de constitució, els estatuts o l'acte fundacional, en què constin les normes per les quals es regula la seva activitat, degudament inscrits, si s'escau, en el Registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica de què es tracti.
b) La capacitat d'obrar dels empresaris no espanyols que siguin nacionals d'Estats membres de la Unió Europea, per a la seva inscripció en el registre procedent d'acord amb la legislació de l'Estat on estiguin establerts, o mitjançant la presentació d'una declaració jurada o un certificat, en els termes que s'estableixin reglamentàriament, d'acord amb les disposicions comunitàries d'aplicació.
c) Els altres empresaris estrangers, amb informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'Estat corresponent o de l'Oficina Consular en l'àmbit territorial del qual radiqui el domicili de l'empresa.
2.- Acreditació de la representació, quan s'actuï mitjançant representant:
- DNI de la persona representant i document públic acreditatiu de l’existència de la representació i de l'àmbit de les seves facultats per licitar i per contractar, degudament inscrit, quan sigui exigible legalment, en el Registre Mercantil.
3.- Acreditació de la no concurrència d'alguna de les prohibicions de contractar de l'article 60 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant testimoni judicial o certificació administrativa i quan aquest document no pugui ser expedit per l’autoritat competent, podrà ser substituït per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa, notari públic o organisme professional qualificat.
4. Acreditació de la solvència de l'empresari, de conformitat amb el que estableix la clàusula 8
Si no es complimenta adequadament el requeriment en el termini esmentat, s’entendrà que el licitador ha rebutjat la seva oferta i es procedirà a sol·licitar la mateixa documentació al licitador següent, segons l’ordre de classificació de les ofertes.
L’òrgan de contractació haurà d’adjudicar el contracte dins els cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació. L’adjudicació haurà de ser motivada i se notificarà als candidats i licitadors i es publicarà en el perfil del contractant.
CLÀUSULA 13. Garantia definitiva
El licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa haurà de constituir garantia definitiva corresponent al 5% de l’import d’adjudicació, exclòs l’IVA.
La garantia definitiva podrà presentar-se mitjançant qualsevol de les formes establertes a l’article 96 del TRLCSP.
La garantia respondrà dels conceptes establerts a l’article 100 del TRLCSP i no serà retornada o cancel·lada fins que no s’hagi produït el venciment del termini de garantia i complit satisfactòriament l’objecte del contracte o es declari la resolució del contracte sense culpa del contractista.
CLÀUSULA 14. Formalització del Contracte
El contracte es formalitzarà en document administratiu, excepte que el contractista sol·liciti que el contracte s’elevi a escriptura pública, fent-se càrrec ell de les despeses que ocasioni.
El contracte s’haurà de formalitzar en el termini de quinze dies hàbils des de la recepció de la notificació de l’adjudicació als licitadors i candidats.
EXECUCIÓ DEL CONTRACTE
CLÀUSULA 15. Responsable del contracte
L’òrgan de contractació podrà designar una persona, vinculada a l’ens contractant o externa a aquest, com a responsable del contracte, que en supervisarà l’execució i comprovarà que la seva realització s’ajusta al que estableix el contracte, i adoptarà les decisions i donarà al contractista les ordres i instruccions necessàries a fi d’assegurar la realització correcta de la prestació pactada.
CLÀUSULA 16. Drets i Obligacions de l'Adjudicatari
DRETS
a) Abonaments al contractista. El contractista tindrà dret a l’abonament dels serveis executada d’acord amb el preu convingut i el contracte atorgat.
El pagament del preu es farà amb periodicitat mensual, dins el termini de 30 dies següents a la recepció de la factura per part de l’Ajuntament, i amb l’informe favorable previ o la conformitat del funcionari o òrgan directiu que rebi o supervisi el treball o, si escau, del designat per l’òrgan de contractació com a responsable d’aquest.
El pagament es farà contra factura, expedida d’acord amb la normativa vigent, degudament conformada per la unitat o òrgan directiu que rebi el treball o, si escau, pel designat com a responsable del contracte. Aquesta factura detallarà el nombre d’hores efectivament realitzades a cada centre de treball pel període de temps corresponent. Per tant, la facturació reflectirà únicament les hores efectivament realitzades segons el preu/hora de l’annex III d’aquest contracte.
OBLIGACIONS
a) El contracte s’executarà amb estricta subjecció a les estipulacions contingudes en aquest Plec de clàusules administratives particulars, així com les instruccions que, si escau, li doni per escrit el responsable del contracte designat per l’òrgan de contractació.
b) El contractista serà el responsable de la qualitat tècnica dels treballs que dugui a terme i de les prestacions i dels serveis realitzats, així com, en cas d’incompliment o deficiències en el servei, assumirà els costos que l’esmena d’aquestes deficiències ocasioni a l’Ajuntament
c) L’execució del contracte es realitzarà a risc i ventura del contractista.
d) És obligació del contractista indemnitzar els tercers de tots els danys i perjudicis que els causi, ell mateix o personal o mitjans que depenguin d’ell, com a conseqüència de les operacions que requereixi l’execució del contracte.
e) El contractista serà responsable igualment dels danys i perjudicis que es produeixin durant l’execució del contracte, tant a l’Administració com a tercers, per defectes o insuficiències tècniques del seu treball, o pels errors materials, omissions i infraccions de preceptes legals o reglamentaris en què el treball hagi incorregut, d’acord amb l’article 281 de la LCSP.
f) El contractista haurà de complir, sota la seva responsabilitat exclusiva, les disposicions vigents en matèria laboral, de seguretat social i de seguretat i higiene en el treball, i haurà de tenir al seu càrrec el personal necessari per a la realització de l’objecte del contracte, respecte del qual tendrà, a tots els efectes, la condició d’empresari.
g) El contractista estarà obligat a presentar un programa de treball que ha d’aprovar l’òrgan de contractació.
h) El contractista haurà de guardar sigil respecte de les dades o antecedents que,no sent públics o notoris, estiguin relacionats amb l’objecte del contracte i hagin
arribat al seu coneixement amb motiu d’aquest.
i) El contractista haurà de respectar el caràcter confidencial de la informació a què tingui accés a causa de l’execució del contracte i a la qual s’hagi donat el caràcter esmentat.
j) Són a compte del contractista totes les despeses derivades de la publicació de la licitació del contracte, tant en butlletins oficials com, si escau, en altres mitjans de difusió, les vegades que determini l’òrgan de contractació i fins a la quantitat màxima de 300 euros.
k) Es consideren també incloses en la proposició de l’adjudicatari i en el preu del contracte totes les despeses que resultin necessàries per a l’execució del contracte, inclosos els desplaçaments possibles.
l) Condicions especials de qualitat social en l’execució. L’empresa adjudicatària ha de contractar per a la execució del contracte a persones en risc d’exclusió social, preferentment derivades dels serveis socials de l’Ajuntament de Puigpunyent en totes les noves contractacions, baixes i substitucions que necessiti o es produeixin.
m) Subrogació de personal. Amb independència de l’obligació legal de les empreses de subrogació del personal que es pugui derivar de l’article 44 ET, amb la finalitat de defensa de l’estabilitat en el lloc de feina i de defensa de l’ocupació i de l’interès públic atès que l’obligació de subrogació del personal ja fou imposada contractualment a l’anterior contractista, s’estableix com a condició especial d’execució l’obligació de l’adjudicatari de subrogar-se en les condicions laborals dels treballadors en actiu que integren la plantilla de l’actual contractista, condicionat a l’acceptació expressa d’aquests treballadors. A aquests efectes, els costs laborals que implica aquesta mesura estan previstos com a costs dels servei a l’estudi econòmic de licitació que forma part de l’expedient de contractació i que s’adjunten com a Annex II
De conformitat amb l’article 118.2 del TRLCSP s’atribueix a l’incompliment d’aquesta condició especial d’execució, el caràcter d’obligació contractual essencial els efectes assenyalats a l’article 223.f) de TRLCSP, constituint l’incompliment causa de resolució contractual.
CLÀUSULA 17. Penalitats
Si el contractista compleix defectuosament els serveis a realitzar, els compromisos o les condicions especials d’execució del contracte establertes, l’òrgan de contractació podrà imposar penalitats que es determinaran atenent a la gravetat de l’incompliment i que, en cap cas, podran ser superiors al 10% de l’import d’adjudicació.
Les penalitats s’imposaran per acord de l’òrgan de contractació, adoptat a proposta del responsable del contracte si s’hagués designat, que serà immediatament executiu i es faran efectives mitjançant deducció de les quantitats que, en concepte de pagament mensual s’hagin d’abonar al contractista.
CLÀUSULA 18. Cessió i subcontractació
Atès els criteris que s’han tengut en compte per a l’adjudicació del contracte, no es permet la cessió ni la subcontractació.
CLÀUSULA 19. Modificació del Contracte
Una vegada perfeccionat el contracte, l’òrgan de contractació només podrà introduir-ne modificacions per raons d’interès públic i per a atendre a causes imprevistes, justificant degudament la seva necessitat en l’expedient.
Serà d’aplicació el que estableixen els articles 105 a 108 i 211 i 306 del TRLCSP
CLÀUSULA 21. Resolució del Contracte
La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s’assenyalen a l’article 223 i 308 del TRLCSP.
La resolució s’acordarà per l’òrgan de contractació, d’ofici o a instància del contractista, de conformitat amb les normes establertes a l’article 224 del TRLCSP i el procediment establert en les normes de desenvolupament del TRLCSP.
Els efectes de la resolució venen determinats per l’article 225 i 309 del TRLCSP.
CLÀUSULA 22. Compliment i recepció del contracte
S’entén que el contractista ha complert el contracte quan aquest hagi realitzat la totalitat de l’objecte, d’acord amb l’establert en aquest plec, i a satisfacció de l’Administració, la conformitat de la qual s’ha de fer constar de forma expressa dins del termini d’un mes des de l’acabament.
CLAÚSULA 23. Termini de garantia.
S’estableix un termini de garantia d’un any, comptador des de la data de la conformitat per part de l’Ajuntament dels treballs realitzats, després de la qual, es procedirà a la devolució o cancel·lació de la garantia, a la liquidació del contracte i, en el seu cas, al pagament de les obligacions pendents.
Puigpunyent, 25 de gener de 2017
ANNEX I
HORARIS DE NETEJA
COL.LEGI CEIP PUIG DE NA FATIMA
Neteja de manteniment basada en 30 hores setmanals, de setembre a juny
GIMNÀS PUIG DE NA FATIMA
Neteja de manteniment basada en 6.5 hores diàries de dilluns a divendres, de setembre a juny.
ESCOLETA SES ALZINETES
Neteja de manteniment basada en 2 hores diàries de dilluns a divendres, de setembre a juliol
BANYS I PATI EXTERIOR GENT GRAN
Neteja de manteniment basada en 0,5 hores mensuals.
LOCAL DE LA GENT GRAN
Neteja de manteniment basada en 1 hora setmanal.
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT
Neteja de manteniment basada en 4 hores setmanals: 2 hores els dilluns i dijous respectivament.
CENTRE DE SALUT (PUIGPUNYENT)
Neteja de manteniment basada en 6 hores setmanals.
EDIFICI POLIVALENT DE GALILEA (CONSULTA METGE I TEATRE/BIBLIOTECA)
Neteja de manteniment basada en 2 hores setmanals, els dimecres.
BIBLIOTECA DE PUIGPUNYENT
Neteja de manteniment basada en 1.5 hores un dia a la setmana.
POLIESPORTIU DE PUIGPUNYENT (VESTIDORS I BANYS)
Neteja de manteniment basada en 1 hora setmanal
CASAL DE JOVES
Neteja de manteniment basada en 1 hora setmanal
CASA DE CULTURA
Neteja de manteniment basada en 1 hora setmanal els dilluns.
Annex II
RELACIÓ I CONDICIONS LABORALS DELS TREBALLADORS A SUBROGAR
|
Treballadora |
Antiguitat |
Tipus de contracte |
Plusos mensuals |
|
1 |
03/03/2010 |
Indefinit |
161,31€ |
|
2 |
06/04/2010 |
Indefinit |
120,00€ |
(Puigpunyent, 30/11/2017
El batle
Gabriel Ferrà Martorell)