Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 702
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 19 de gener de 2017 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir
Versió PDF
Fets
El 30 de juny de 2017 conclou l’exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, amb la qual cosa es fa necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l’1 de juliol de 2017.
L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30 de 23 de febrer, amb correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) va aprovar les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.
Actualment, aquestes bases s’han d’ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació (LOE), (BOE de 4 de maig), en redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), (BOE de 10 de desembre).
Els articles 82 al 85 de l’article únic de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) han modificat, respectivament, els articles 133 al 136 de la LOE.
Així, s’inclouen els canvis introduïts per la LOMCE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial en allò referit a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament (sense que sigui encara exigible la superació del programa de formació inicial), així com l’adequació del barem dels mèrits dels candidats.
D’acord amb l’article 133 de la LOE, la selecció del director s’ha de realitzar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la Comunitat Educativa i l’Administració Educativa.
D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 1/2017, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer), i pel Decret 11/2017, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost (BOIB núm. 60, de 12 de maig), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació i Universitat, les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.
El director general de Planificació, Ordenació i Centres i la directora general de Personal Docent resoldran el que es preveu en aquesta Resolució.
Així, és necessari convocar el procés que té per finalitat seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l’han de regir.
Per tot això, i en virtut de les competències que tenc conferides, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Convocar el concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres d’educació infantil i primària, dels centres d’educació infantil, dels instituts d’educació secundària, de les escoles d’art, de les escoles oficials d’idiomes, dels conservatoris professionals de música i dansa i dels centres de formació de persones adultes que figuren en l’annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l’annex 3, amb el barem de mèrits previst en l’annex 4, i amb els criteris de valoració del projecte de direcció previstos en l’annex 5 d’aquesta Resolució.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l’annex 6 i el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l’ annex 7.
4. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 de gener de 2017
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
Primera. Requisits dels candidats
1.1. Els requisits dels candidats per poder participar en el concurs de mèrits són:
a) Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent.
b) Haver impartit docència directa com a funcionari de carrera, durant un període d’almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments dels que oferta el centre al qual s’opta.
c) Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre d’altres, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest.
d) Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat a l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) (BOIB de 19 d’abril).
1.2. En els centres específics d’educació infantil de segon cicle, en els centres incomplets d’educació infantil i primària, en els centres d’educació secundària amb menys de vuit unitats, en els centres que s’imparteixin únicament ensenyaments artístics, ensenyaments esportius, ensenyaments d’idiomes o en els centres d’educació de persones adultes, amb menys de vuit professors, els candidats estaran eximits d’acomplir els requisits expressats en els apartats a) i b) del punt 1.1 anterior.
1.3. Els requisits esmentats en les lletres a), b) i d) del punt 1.1 d’aquesta base de convocatòria, s’han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
Segona. Presentació de les sol·licituds
2.1. El termini per presentar les sol·licituds, la documentació acreditativa del compliment dels requisits i els mèrits al·legats, és fins al 17 de febrer de 2017.
2.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura en l’annex 6 d’aquesta Resolució i que estarà disponible a la web http://dgplacen.caib.es
2.3. Les sol·licituds emplenades i signades, amb el registre de sortida del centre, si s’escau, s’enviaran al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es. Una vegada rebudes, la Direcció General de Planificació Ordenació i Centres enviarà un acusament de rebut al correu de tramesa amb la sol·licitud escanejada amb el registre d’entrada.
2.4. Els funcionaris dels cossos docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat no han de presentar la documentació justificativa del compliment dels requisits i de l’acreditació dels mèrits, sempre que aquestes dades figurin en el seu Portal del Personal.
En cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada que consti en el Portal del Personal o aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d’adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada i escanejada de la documentació justificativa del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que es vulguin esmenar o aportar.
Tercera. Projecte de direcció
3.1. El projecte de direcció dels candidats s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i la pròpia avaluació, des de la perspectiva d’un pla estratègic.
El director del centre docent ha de garantir que tots els aspirants a candidats a director tenguin accés als documents institucionals del centre, així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció.
3.2. L’extensió del projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai (interlineat 1,5). El tipus de lletra ha de ser Times New Roman a mida núm. 12, escala 100%. Els marges superior, inferior, dret i esquerra han de ser de 2 cm cadascun i es podran utilitzar quadres resums i/o gràfics, que han de seguir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.
3.3. El projecte de direcció ha d’incloure :
- Una introducció on es reflecteixi:
- L’anàlisi de l’espai físic i de l’entorn social del centre.
- L’anàlisi i valoració del projecte educatiu i de l’organització i el funcionament del centre.
- L’anàlisi i valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.
-Un projecte estratègic amb el contingut següent:
- Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
- Objectius que s’han d’assolir en finalitzar els quatre anys de nomenament de director, que han de ser coherents amb el projecte educatiu de centre (PEC) i que han d’incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre.
- Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.
- Línies d’actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats.
- Recursos humans, materials i econòmics.
- Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la seva implicació en el projecte de direcció.
- Sistema d’avaluació del projecte.
- Nom de les persones que es proposen per formar part de l’equip directiu. El nombre de membres que configuraran l’equip directiu s’ha d’adequar al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny). Els membres proposats hauran de ser funcionaris de carrera, preferentment amb destinació en el centre. En qualsevol cas, les característiques dels membres de l’equip directiu no suposaran en cap cas un augment de la quota de professorat del centre.
- La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres facilitarà la conformació dels equips directius i la seva estabilitat.
3.4. El candidat ha de presentar el projecte de direcció en el lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d’acord amb el calendari establert en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
Quarta. Comissió de selecció
4.1. A cada un dels centres docents en els quals s’ha de seleccionar un director s’hi ha de constituir una comissió de selecció.
4.2. Cada comissió de selecció estarà formada per tres representants de l’Administració Educativa, i dos representants del centre, un dels quals ha de ser un membre del claustre de professors i l’altre un membre del consell escolar.
El representant del consell escolar no pot ser un membre del claustre de professors.
4.3. Les comissions estaran formades pels membres següents:
a) Representants de l’Administració Educativa:
Tres representants, designats pel director general de Planificació, Ordenació i Centres, un dels quals actuarà com a president i un altre com a secretari de la comissió.
b) Representants del centre:
4.4. En cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en la base 4.3.b, i ha de ser substituït pel cap d’estudis.
En el cas que el cap d’estudis es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, ha de presidir el claustre el professor amb més antiguitat al centre, i ha de presidir el consell escolar el professor, membre d’aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.
Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l’equip directiu i els professors representants del claustre en el consell escolar, a la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en la base 4.3.b, tendran veu però no vot.
4.5. El claustre de professors i el consell escolar han d’elegir el seu representant respectiu per votació secreta, segons els criteris següents:
a) Per tal d’elegir el representant del claustre de professors, cada membre pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar com a representant el professor amb més antiguitat en el centre docent i, si continués l’empat, el professor de major edat. En defecte dels dos criteris anteriors, s’ha de seleccionar per sorteig.
b) Per tal d’elegir el representant del consell escolar, cada membre amb dret a vot pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar el membre del consell escolar de més edat i, si continua l’empat, es decidirà per sorteig.
4.6. Les funcions de la comissió de selecció són:
a) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris establerts en l’annex 5 d’aquesta Resolució.
b) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució.
c) Proposar al director general de Planificació, Ordenació i Centres el candidat seleccionat.
Cinquena. Procediment
A. Terminis.
5.1. Les dates màximes en què s’han de realitzar els diferents tràmits d’aquest procediment i que s’expliquen a continuació són les establertes en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
B. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos
5.2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb indicació dels motius de l’exclusió. Aquesta llista es publicarà el 20 de febrer de 2017, a la pàgina web http://dgplacen.caib.es i se n’enviarà per correu electrònic una còpia a cada un dels centres que han participat en la convocatòria. Amb la publicació i l’enviament de la còpia per correu electrònic, es considera realitzada la notificació als interessats.
5.3. Els precandidats exclosos disposen d’un termini de cinc dies naturals, a partir de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals, per presentar, davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Les al·legacions s’han d’enviar al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es, dins el termini esmentat.
5.4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de precandidats admesos i exclosos, (pendent del lliurament del projecte de direcció) que es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.
C. Formació de les comissions de selecció
5.5. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos (27 de febrer de 2017), la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar, per correu electrònic, al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria de l’existència de precandidats admesos.
5.6. Efectuada aquesta comunicació:
a) El director general de Planificació, Ordenació i Centres nomenarà els representants de l’Administració Educativa en la comissió de selecció: un inspector d’educació a proposta del Cap del Departament d’Inspecció Educativa, que actuarà com a president, un director del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció i un membre de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, que actuarà com a secretari.
b) Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professorat i del consell escolar, en què s’elegiran els representants del centre en la comissió de selecció. La convocatòria ha d’informar de la relació de candidats a director.
Una vegada elegits els representants del centre en la comissió de selecció, el secretari del centre ha de comunicar els noms a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per correu electrònic a l’adreça: autoritzacions@dgplacen.caib.es, d’acord amb el model que figura com a annex 7 d’aquesta Resolució, que es trobarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es.
5.7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció i, per tal d’assegurar la cohesió entre totes les comissions de selecció i l’objectivitat del procés, hi inclourà el procediment d’actuació. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es .
D. Presentació del projecte de direcció
5.8. Els candidats han de presentar una còpia en paper i una altra digital en un llapis de memòria USB o CD del projecte de direcció en el Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (C/ d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma) o a les delegacions territorials de Menorca, d’Eivissa i Formentera en un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. A l’anvers del sobre hi ha de figurar el nom del centre i la seva adreça. (Darrer dia per presentar el projecte de direcció: 10 d’abril de 2017)
Els candidats que optin per presentar la sol·licitud en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació i Universitat, han de remetre la còpia registrada de la sol·licitud a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, adreçada al Departament de Planificació i Centres. La còpia, juntament amb una còpia del projecte de direcció, s’ha d’enviar al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert per presentar les sol·licituds.
5.9. Un cop rebuts els projectes, la Direcció General de Planificació Ordenació i Centres els revisarà, i si no compleixen els requisits formals, avisarà els candidats i els donarà un termini de dos dies per refer el projecte i ajustar-lo als requisits.
5.10. Posteriorment es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es la llista definitiva de candidats admesos i exclosos, en la qual s’exclouran de la llista definitiva els precandidats que no hagin lliurat el projecte de direcció o que el projecte dels quals no s’ajusti als requisits formals exigits. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.
5.11. Una vegada s’hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i el/la secretari/a del centre n’hagi rebut la comunicació, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre al president de la comissió de selecció una còpia dels projectes de direcció. També n’enviarà una còpia al director del centre, perquè el projecte es pugui consultar a la secretaria del centre i/o a la pàgina web, amb la finalitat que tota la comunitat educativa en prengui coneixement.
El director convocarà el claustre de professors i el consell escolar per informar-los de les candidatures.
E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció
5.12. Correspon al secretari/a de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les seves funcions.
Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i funcionar vàlidament, als efectes de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d’acords, es requereix, com a mínim, la presència de tres membres (el president, el secretari i un vocal, o de les persones que els supleixin).
5.13. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres haurà tramès als presidents de les comissions de selecció, les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, previstos en l’annex 4 d’aquesta Resolució i els projectes de direcció que s’hagin presentat.
5.14. La valoració del projecte s’ha de fer de la següent manera:
5.15. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits dels candidats, a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Planificació, ordenació i Centres..
5.16. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels candidats, la comissió de selecció ha de proposar un director, d’acord amb el procediment següent:
a) La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.
b) En cas d’empat, s’ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut major puntuació en la valoració del projecte de direcció. Si es manté la coincidència, s’ha d’atendre, primer, el candidat que desenvolupa o hagi desenvolupat, la tasca docent i/o directiva al centre al qual s’opta i, després, a la puntuació als apartats a), b) i c) del barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució, correlativament en aquest ordre, i si així i tot es mantingués l’empat, s’ha de procedir a un sorteig públic entre els candidats empatats.
5.17. La comissió de selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom del candidat proposat com a director.
A l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l’annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit a l’annex 4, i la puntuació final global.
La comissió de selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent la valoració i qualificació del projecte de direcció i la valoració i validació dels mèrits acadèmics i professionals, a la pàgina Web i al tauler d’anuncis del centre. Amb aquesta publicació s’entendrà que s’ha notificat la resolució als candidats.
Si els interessats no hi estan conformes, podran presentar un escrit d’al·legacions adreçat al president de la comissió de selecció en el termini de cinc dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació.
La comissió, en un termini de tres dies naturals haurà de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions .
La puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés, es remetran a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
F. Proposta d’equip directiu
5.18. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar al candidat que ha estat designat com a director del centre, i que ha d’introduir al GESTIB la proposta d’equip directiu que figura al projecte de direcció.
G. Nomenament del director proposat
5.19. El director general de Planificació, Ordenació i Centres proposarà a la directora general de Personal Docent el nomenament com a director dels candidats seleccionats, amb efectes d'1 de juliol de 2017 i per un període de quatre anys. Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar al BOIB la resolució de nomenament, que posarà fi al procediment.
Sisena. Absència de candidats
En cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n’hagi seleccionat cap, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, amb l’informe previ d’Inspecció Educativa, si escau, proposarà a la Direcció General Personal Docent el nomenament dels directors amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys amb efectes des de l’1 de juliol de 2017 .
Correspondrà a la Direcció General de Personal Docent dictar i publicar al BOIB la resolució de nomenament.
Setena. Protecció de dades
D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004, Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.
En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, a l’adreça postal abans indicada.
ANNEX 2
Relació de Centres amb vacants a la direcció
Centres d’Educació Infantil i Primària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07005751 |
CEIP ÀNGEL RUIZ I PABLO |
ES CASTELL |
ES CASTELL |
MENORCA |
|
07004321 |
CEIP ANSELM TURMEDA |
SA VILETA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07001812 |
CEIP ANTONI JUAN ALEMANY |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
|
07001599 |
CEIP ANTÒNIA ALZINA |
LLORET DE VISTA ALEGRE |
LLORET DE VISTALEGRE |
MALLORCA |
|
07004680 |
CEIP CAN COIX |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
EIVISSA |
|
07001393 |
CEIP CAN MISSES |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07013361 |
CEIP CAN RASPALLS |
SANT JORDI DE SES SALINES |
SANT JOSEP DE SA TALAIA |
EIVISSA |
|
07002658 |
CEIP COLL D'EN RABASSA |
ES COLL D'EN RABASSA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07001642 |
CEIP DURAN ESTRANY |
LLUBÍ |
LLUBÍ |
MALLORCA |
|
07000418 |
CEIP ELS MOLINS |
BÚGER |
BÚGER |
MALLORCA |
|
07005970 |
CEIP FORNELLS |
FORNELLS |
ES MERCADAL |
MENORCA |
|
07002397 |
CEIP GABRIEL JANER MANILA |
ES PLA DE NA TESA |
MARRATXÍ |
MALLORCA |
|
07000984 |
CEIP GABRIEL PALMER |
ESTELLENCS |
ESTELLENCS |
MALLORCA |
|
07000091 |
CEIP INSPECTOR DOCTOR COMAS CAMPS |
ALAIOR |
ALAIOR |
MENORCA |
|
07001010 |
CEIP INSPECTOR JOAN CAPÓ |
FELANITX |
FELANITX |
MALLORCA |
|
07004424 |
CEIP JOAN MAS |
POLLENÇA |
POLLENÇA |
MALLORCA |
|
07000583 |
CEIP JOAN VENY I CLAR |
CAMPOS |
CAMPOS |
MALLORCA |
|
07001836 |
CEIP MARE DE DÉU DE GRÀCIA |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
|
07006342 |
CEIP MARE DE DÉU DE LA CONSOLACIÓ |
S'ALQUERIA BLANCA |
SANTANYÍ |
MALLORCA |
|
07004229 |
CEIP MARIA ANTÒNIA SALVÀ |
SON SARDINA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07006378 |
CEIP MATEU FONTIRROIG |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
|
07013632 |
CEIP MESTRE DURAN |
ALAIOR |
ALAIOR |
MENORCA |
|
07006317 |
CEIP MIQUEL COSTA I LLOBERA (POLLENÇA) |
POLLENÇA |
POLLENÇA |
MALLORCA |
|
07002464 |
CEIP MIQUEL COSTA I LLOBERA (PÒRTOL) |
PÒRTOL |
MARRATXÍ |
MALLORCA |
|
07000157 |
CEIP PARE BARTOMEU POU |
ALGAIDA |
ALGAIDA |
MALLORCA |
|
07006895 |
CEIP PINTOR JOAN MIRÓ |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07003213 |
CEIP RAFAL VELL |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07000935 |
CEIP ROBERT GRAVES |
DEIÀ |
DEIÀ |
MALLORCA |
|
07006524 |
CEIP ROSA DELS VENTS |
COLÒNIA DE SANT PERE |
ARTÀ |
MALLORCA |
|
07001824 |
CEIP SA GRADUADA |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
|
07004163 |
CEIP SA INDIOTERIA |
SA INDIOTERIA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07007826 |
CEIP S'ALBUFERA |
PORT D'ALCÚDIA |
ALCÚDIA |
MALLORCA |
|
07001186 |
CEIP SANT FERRAN DE SES ROQUES |
SANT FERRAN DE SES ROQUES |
FORMENTERA |
FORMENTERA |
|
07005064 |
CEIP SANT LLUÍS |
SANT LLUÍS |
SANT LLUÍS |
MENORCA |
|
07006706 |
CEIP SANT MATEU DE BAIX |
SANT MATEU D'ALBARCA |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
EIVISSA |
|
07004734 |
CEIP SANTA AGNÈS DE CORONA |
SANTA AGNÈS |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
EIVISSA |
|
07002956 |
CEIP SANTA CATALINA |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07004114 |
CEIP S'ARANJASSA |
S'ARANJASSA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07006573 |
CEIP SES ROQUES |
CAIMARI |
SELVA |
MALLORCA |
|
07012998 |
CEIP SON CALIU |
PALMANOVA |
CALVIÀ |
MALLORCA |
|
07013395 |
CEIP URBANITZACIONS DE LLUCMAJOR |
URBANITZACIÓ PUIG DE ROS |
LLUCMAJOR |
MALLORCA |
|
07002981 |
CEIP VERGE DE LLUC |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07005246 |
CEIP VORA MAR |
CAN PICAFORT |
SANTA MARGALIDA |
MALLORCA |
Centres d’Educació Infantil
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07002245 |
EI SA TORRE |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07002002 |
EI SANT CLIMENT 2 |
SANT CLIMENT |
MAÓ |
MENORCA |
Instituts d’Educació Secundària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07007899 |
IES CALVIÀ |
SANTA PONÇA |
CALVIÀ |
MALLORCA |
|
07007917 |
IES GUILLEM COLOM CASASNOVES |
SÓLLER |
SÓLLER |
MALLORCA |
|
07001401 |
IES ISIDOR MACABICH |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07008511 |
IES LLUCMAJOR |
LLUCMAJOR |
LLUCMAJOR |
MALLORCA |
|
07000844 |
IES MARIA ÀNGELS CARDONA |
CIUTADELLA |
CIUTADELLA |
MENORCA |
|
07002191 |
IES MOSSÈN ALCOVER |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07001940 |
IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
|
07003869 |
IES POLITÈCNIC |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07013152 |
IES PORRERES |
PORRERES |
PORRERES |
MALLORCA |
|
07015410 |
IES QUARTÓ DEL REI |
SANTA EULÀRIA DES RIU |
SANTA EULÀRIA DES RIU |
EIVISSA |
|
07001371 |
IES SANTA MARIA D'EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
Escoles d'Art
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07007188 |
ESCOLA D'ART DE MENORCA |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
Escoles Oficials d’Idiomes
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07008478 |
ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES DE MAÓ |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
Conservatoris Professionals de Música i Dansa
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07008119 |
CONSERVATORI PROFESSIONAL DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA |
MAÓ |
MAÓ |
MENORCA |
Centres d’Educació de Persones Adultes
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07007671 |
CEPA FRANCESC DE BORJA MOLL |
INCA |
INCA |
MALLORCA |
|
07007115 |
CEPA PITIÜSES |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
ANNEX 3
Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics
|
28-01-2017 |
Publicació de la Resolució del Conseller d’Educació i Universitat. |
|
17-02-2017 |
Darrer dia per presentar les sol·licituds. |
|
20-02-2017 |
Publicació de les llistes provisionals d’admesos i exclosos a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. |
|
24-02-2017 |
Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals d’admesos i exclosos. S’han de presentar per escrit, amb registre i, a més, se n’ha d’enviar una còpia al correu electrònic autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert. |
|
27-02-2017 |
Resolució per la qual s’aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos. Publicació i comunicació per correu electrònic de l’existència de precandidats als centres. |
|
20-03-2017 |
Darrer dia per fer les sessions extraordinàries de claustre i de consell escolar per elegir els membres de la comissió de selecció de directors i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Darrer dia també per comunicar el nom dels candidats al Claustre i al Consell Escolar |
|
10-04-2017 |
Darrer dia per presentar els projectes de direcció. |
|
12-04-2017 |
Darrer per presentar els projectes esmenats en cas que s’hagin detectat errors formals. |
|
18-04-2017 |
Publicació de les llistes definitives de candidats admesos i exclosos. |
|
21-04-2017 |
Resolució nomenament membres de les comissions de selecció. |
|
Del 24-04-2017 al 09-06-2017 |
Sessions de constitució i de funcionament de la comissió de selecció i valoració dels projectes de direcció del centre. |
|
12-06-2017 |
Data límit perquè les comissions presentin els candidats seleccionats a cada centre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. |
|
26-06-2017 |
Data límit perquè s’introdueixin els noms dels membres de l’equip directiu al GESTIB |
ANNEX 4
Barem del concurs de mèrits acadèmics i professionals per a la selecció de candidats a director, amb un màxim total de 16 punts
a) Per haver exercit el càrrec de director:
|
5 punts per cada mandat complet exercit amb valoració positiva. |
|
1,50 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
|
1 punt per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.
b) Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:
|
1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
|
0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
|
0,25 punts per cada any d’exercici com a cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. La puntuació dels apartats anteriors s’incrementarà en un 25% si l’exercici dels càrrecs s’han prestat en el centre, la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima de cada apartat.
c) Per cada any d’haver exercit la funció d’inspector d’educació accidental:
|
1,50 punts per cada any |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.
La puntuació màxima acumulada dels apartats a), b) i c) serà de 5 punts.
d) Pel fet de pertànyer al cos de catedràtics d’ensenyament secundari, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’un institut d’educació secundària; al cos de catedràtics d’escola oficial d’idiomes, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’una EOI; o al cos de catedràtics d’arts plàstiques i disseny, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’escola d’arts o d’escola superior de disseny i de conservació i restauració de béns culturals:
|
1 punt. |
e) Pels anys d’experiència docent com a funcionari de carrera que superin els cinc anys exigits com a requisit:
|
1 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
|
0,50 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta. |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
f) Per cada any d’haver exercit el càrrec de coordinador de cicle, de cap de departament o d’haver participat com a representant dels professors als consells escolars de centre o d’àmbit territorial:
|
0,25 punts per cada any |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
La puntuació d’aquest apartat s’incrementarà en un 25% si l’exercici dels càrrecs o de la representació s’han prestat en el centre, la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima d’aquest apartat.
g) Per cada titulació universitària diferent de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual es concursa:
|
0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer. |
|
0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent. |
|
0,50 punts per cada títol de doctor. |
|
0,25 punts per cada màster reconegut per alguna universitat. |
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
h) Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent.
|
0,50 punts per cada any |
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.
i) Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos a la relació de llocs de feina, amb un nivell de complement de destí igual o superior a 26:
|
0,50 punts per cada any |
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.
j) Per la formació específica per a l’exercici de la direcció:
|
1 punt per la superació dels programes de formació inicial per a directors novells. |
|
0,01 punts per cada hora de formació d’altres programes i cursos de formació relatius a la funció directiva, organitzats o validats per la Conselleria d’Educació i Universitat. |
|
0,02 punts per cada hora d’haver impartit activitats de formació directiva reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat. |
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.
k) Per altres activitats de formació específica vinculades a la gestió organitzativa i a la gestió pedagògica i per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents:
|
0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC. |
|
0,02 punts per cada hora d’haver impartit programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC. |
|
Fins a 0,75 puts per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents. |
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.
ANNEX 5
Criteris per a la valoració del projecte de direcció
|
APARTATS |
PUNTUACIÓ MÀXIMA |
CRITERIS PER A LA VALORACIÓ |
|---|---|---|
|
1. Fonamentació |
1 |
Estructuració del projecte: Proposta amb visió del que ha de ser el centre. Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals a l’activitat del centre. Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu). |
|
2. Context |
1,5 |
Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del centre: entorn, població que atén, professorat... Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre. Diagnòstic de les necessitats de millora del centre. |
|
3. Objectius |
1,5 |
Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre. Grau de coherència amb el PEC. Realisme i viabilitat d’aquests objectius. |
|
4. Indicadors |
1 |
Definició correcta d’elements objectius que permetin comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits. |
|
5. Línies d’actuació |
2 |
Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes. Coherència amb els objectius proposats. Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió. Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre. |
|
6. Avaluació |
2 |
Concreció dels procediments de seguiment i avaluació. Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre. |
|
7. Altres |
1 |
Compromís de participació en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres |
ANNEX 6
Sol·licitud d’admissió al concurs de mèrits per seleccionar directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears
|
Centre que sol·licitau |
||
|
Centre: |
Codi: |
|
|
Localitat: |
Municipi: |
Illa: |
|
Dades personals (Indicau nom i llinatges tal i com figuren al vostre DNI) |
|||||
|
Primer llinatge: |
Segon llinatge: |
||||
|
Nom: |
DNI: |
Data de naixement: __ /__ /__ |
|||
|
Domicili: |
Localitat: |
||||
|
Municipi: |
CP: |
Telèfon: |
|||
|
Adreça electrònica: |
|||||
|
Dades professionals |
|||
|
Cos al qual pertanyeu: |
NRP: |
||
|
Data d’ingrés al cos: __ /__ /__ |
Especialitat: |
||
|
Centre de destinació definitiva: |
Codi: |
||
|
Nombre de mandats complets com a director amb valoració positiva. |
|
|
Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit la funció d’inspector d’educació accidental. |
|
|
Pertanyeu al cos de catedràtics? (SÍ/NO) |
|
|
Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau. |
|
|
Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit el càrrec de coordinador de cicle o de cap de departament. |
|
|
Nombre d’anys efectius durant els quals heu participat com a representant del professorat als consells escolars de centre o d’àmbit territorial |
|
|
Altres titulacions universitàries diferents a l’exigida per a l’ ingrés al cos de la funció pública docents des del qual concursau. (SÍ/NO; indicau quines en cas afirmatiu) |
|
|
Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent. |
|
|
Nombre d’anys efectius durant els quals heu desenvolupat tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos a la relació de llocs de feina, amb un nivell de complement de destí igual o superior a 26. |
|
|
Heu superat algun programa de formació inicial per a directors novells? (SÍ/NO) |
|
|
Nombre d’hores de formació en cursos relatius a la funció directiva. |
|
|
Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a la funció directiva. |
|
|
Nombre d’hores de formació en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC. |
|
|
Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC. |
|
|
Heu realitzat activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i direcció de centres docents (SÍ/NO; adjuntar) |
|
|
Teniu acreditació per a l’exercici de la funció directiva (SÍ/NO) |
El sotasignat / la sotasignada sol·licita ser admès/admesa al concurs de mèrits al qual es refereix la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 22 de desembre de 2015 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i declara que compleix tots i cada un dels requisits que s’hi exigeixen, que assumeix les condicions de l’exercici de la funció directiva, així com les limitacions que, a efecte de docència, implica la seva especialitat. Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta i que es compromet a justificar-les.
…………………………….., ………… d………………….de 2017
(Signatura del sol·licitant)
Consent expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 – Palma, amb la finalitat de gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.
En qualsevol moment podeu exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació i Infraestructures Educatives, a l’adreça postal abans indicada.
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT.
DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES
ANNEX 7
Relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció
Comissió de selecció de directors per al curs 2016-17
|
Codi: |
Centre: |
Municipi: |
|
Representants de la comissió de selecció |
||
|
Òrgan |
Nom |
Telèfon |
|
Consell Escolar |
Membre proposat: |
|
|
Suplent: |
||
|
Claustre |
Membre proposat: |
|
|
Suplent: |
||
…………………………….., ………… d………………….de 2017
Signat,
El Secretari,
Vist i Plau
El director,