Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 466
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 13 de gener de 2017 per la qual s’actualitzen les quanties corresponents a la prestació econòmica bàsica, les prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar, el còmput total màxim i la prestació econòmica mínima de la renda social garantida de l’exercici 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’article 8 de la Llei 5/2016, de 13 d’abril de 2016, per la qual es regula la renda social garantida, disposa que la prestació bàsica de la renda social garantida s’ha de revalorar d’acord amb l’actualització anual que estableixi la Llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, aquest article disposa que la persona perceptora té dret a percebre una quantitat mensual addicional pels altres membres del nucli familiar, que ha de ser del 30 % de la quantia bàsica pel primer membre addicional, del 20 % de la quantia bàsica pel segon membre addicional i del 10 % de la quantia bàsica per cadascun dels membres restants del nucli familiar.

2. El mateix article disposa que, en cap cas, el còmput total de la prestació bàsica i les prestacions de caràcter finalista no ha de ser superior al 125 % del salari mínim interprofessional mensual, i fixa l’import mínim de la renda social garantida en el 25 % de la prestació bàsica, que s’arrodoneix a la centena superior.

3. La Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017 (BOIB núm. 164, de 31 de desembre), disposa:

El percentatge de revaloració per a l’any 2017 de la prestació econòmica de la renda social garantida al qual fa referència l’article 8.5 de la Llei 5/2016, de 13 d’abril, de la renda social garantida, serà el mateix que el que estableixi l’Estat en relació amb les pensions no contributives.

4. El Reial decret 746/2016, de 30 de desembre, sobre revaloració i complements de pensions de classes passives i sobre revaloració de les pensions del sistema de la Seguretat Social i d’altres prestacions socials públiques per a l’exercici 2017, determina un increment de la quantia de les pensions no contributives de la Seguretat Social, que fixa en el 0,25%.

5. L’informe justificatiu del director general de Planificació i Serveis Socials de 10 de gener de 2017 estableix la necessitat i l’oportunitat d’iniciar el procediment relatiu a l’actualització de les quanties corresponents a la prestació econòmica bàsica, les prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar, el còmput total màxim i la prestació econòmica mínima de la renda social garantida per a l’any 2017.

6. En data 11 de gener de 2017, la consellera de Serveis Socials i Cooperació va resoldre iniciar l’expedient relatiu a l’actualització de les quanties corresponents a la prestació econòmica bàsica, les prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar, el còmput total màxim i la prestació econòmica mínima de la renda social garantida per a l’any 2017.

7. En data 12 de gener de 2017, el director general de Planificació i Serveis Socials va dictar la proposta de resolució corresponent.

8. Atès el nombre indeterminat de persones afectades, per complir les previsions normatives exposades i d’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’han de publicar les quanties actualitzades de la prestació econòmica bàsica, les prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar, el còmput total màxim i la prestació econòmica mínima de la renda social garantida.

Fonaments de dret

1. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el qual es crea la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el qual es crea la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

3. La Llei 5/2016, de 13 d’abril, de la renda social garantida (BOIB núm. 47, de 14 d’abril), que regula la prestació i, en concret, l’article 8, els límits econòmics i la manera d’actualitzar, anualment, l’import de la prestació.

4. La disposició transitòria segona de la Llei 5/2016, que estableix que fins que no es produeixi el desplegament reglamentari de la Llei, l’òrgan instructor de la renda social garantida és la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.

5. El Reial decret 746/2016, de 30 de desembre, sobre revaloració i complements de pensions de classes passives i sobre revaloració de les pensions del sistema de la Seguretat Social i d’altres prestacions socials públiques per a l’exercici 2017.

6. L’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Actualitzar les quanties de la prestació bàsica, les prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar, el còmput total màxim i la prestació econòmica mínima de la renda social garantida per a l’any 2017 en els termes que estableix l’annex d’aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 13 de gener de 2017

 

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

ANNEX

Import de la prestació econòmica de la renda social garantida de 2017

  • Prestació bàsica mensual:             430,36 €
  • Còmput total mensual màxim:     776,58 €
  • Prestació econòmica mínima:       108,00 €

Prestacions addicionals per altres membres del nucli familiar (mensuals)

Concepte

% PB*

Import unitari

Import total

Primera persona

100

430,36

430,36

Segona persona

30

129,11

559,47

Tercera persona

20

86,07

645,54

Quarta persona

10

43,04

688,58

Cinquena persona

10

43,04

731,61

Sisena persona

10

43,04

774,65

Setena persona

0,45

1,94

776,58

Vuitena persona i resta

0

0,00

776,58

(*) % PB: percentatge de la prestació bàsica.