Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 444
Bases de la convocatòria per a la creació d'una borsa de treball d'arquitectes de l'Ajuntament de Maó

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte/a municipal, places enquadrades en el grup de classificació professional A1, per a possibles nomenaments en qualitat de personal funcionari interí.

2. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS

a) Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea, o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de persones treballadores.

b) Tenir complerts 16 anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separada del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap Administració pública, ni trobar-se inhabilitada per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmesa a cap sanció disciplinària, ni condemna penal, que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tenguin nacionalitat espanyola, d'acord amb el que estableix el punt a) d'aquestes condicions.

d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per al normal desenvolupament de les funcions del lloc de treball.

e) Estar en possessió de la titulació d'arquitecte/a.

f) Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acrediti, si fos el cas, l'homologació corresponent.

g) Estar en possessió del certificat B2 de coneixements de llengua catalana. Les persones que no tenguin aquesta acreditació hauran de realitzar i superar un exercici sobre coneixements de la llengua catalana adequat al nivell exigit.

Tots aquests requisits s'han de complir en el moment de presentació de les sol·licituds i mantenir-se durant el període en què la persona aspirant romangui a la borsa.

3. FUNCIONS DEL LLOC DE FEINA

Realitzar les funcions per a les quals l'habilita la seva titulació: gestió, estudi i proposta de caràcter tècnic de nivell superior; elaborar estudis i informes tècnics en els àmbits de la inspecció urbanística, llicències d'obres, disciplina urbanística, compatibilitat d'usos, de planejament urbanístic, de valoracions urbanístiques, amb propostes de resolució; i totes les activitats que, per la seva competència i habilitació, li siguin assignades.

4. INSTÀNCIES

Les sol·licituds s'hauran d'adreçar a l’Alcaldia.

Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament, durant un termini de 10 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

Per ser admesos i prendre part a les proves, bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides.

Si escau, hauran de presentar, juntament amb la instància, la fotocòpia del seu DNI i la relació de mèrits, als efectes de valoració en la fase de concurs; aquests documents hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts per les persones aspirants que no s’hagin justificat en la forma indicada no seran valorats.

5. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. La relació de persones admeses i excloses es publicarà al tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament. Hi constarà, exclusivament, el número del document nacional d'identitat; es concedirà un termini de tres dies naturals per formular-hi al·legacions, si és el cas, o per esmenar les faltes o omissions que hagin causat l'exclusió.

La llista definitiva es publicarà de la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s'entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa.

A l'esmenada resolució també s'indicarà el nomenament dels membres que formaran part del tribunal qualificador, així com el lloc, la data i l'hora de realització de les proves.

6. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal estarà format per:

President/a:     Una persona funcionària, designada per l'Ajuntament.

Vocals:            Dues persones funcionàries de l’Administració pública, del grup A1.

Secretari/a:      Una persona funcionària designada per l'Ajuntament, que tindrà veu però no vot.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, i adoptarà les seves decisions per majoria.

7. PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs-oposició.

FASE DE CONCURS

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones candidates i conforme als barems seguidament relacionats.

a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 6 punts.

- Per l'exercici lliure de la professió d'arquitecte/a: 0,05 punts per mes, amb un màxim de 4 punts.

- Per serveis prestats com a arquitecte/a a qualsevol Administració pública, exclosa l’administració local: 0,06 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.

- Per serveis prestats com a arquitecte/a a l'Administració local: 0,10 punts per mes, amb un màxim de 6 punts.

Un mateix mèrit es podrà valorar exclusivament en aquell apartat en el qual obtengui la major puntuació. En tots els anteriors apartats, es valoraran igualment tant els serveis prestats a l'Administració com a funcionari, com els prestats com a personal laboral, en funcions equivalents.

L'experiència laboral s'haurà d'acreditar mitjançant certificat d'empresa, contracte o document que l'òrgan de selecció consideri suficient i on constin la data d'inici i la data de finalització de la relació laboral, i la categoria i/o lloc de feina, acompanyats, si és el cas, amb la vida laboral, expedida per la Seguretat Social.

b) Formació: la puntuació total màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 8 punts:

Per estar en possessió d'una altra titulació acadèmica a més de la presentada com a requisit:

- Diplomatura o FP grau superior relacionats amb el lloc de treball:1 punt

- Llicenciatura o grau relacionats amb el lloc de treball: 2 punt

Només es valorà la titulació amb major puntuació.

- Estar en possessió d'alguna modalitat de postgrau, màster, doctorat, curs o estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, d'interès per al lloc de treball:

  • De fins a 250 hores: 0,25 punts
  • De 251 a 500 hores: 0,50 punts
  • De 501 a 750 hores: 0,75 punts
  • De 751 a 1.500 hores: 1 punt
  • Més de 1.501 hores: 1,5 punts

- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades amb el lloc de treball: 0,001 punts per hora de curs, amb un màxim d'un, 1, punt. S'acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades amb el lloc de treball sense còmput d'hores i no valorats en altres apartats a valorar a raó de 0,5 punts per certificat presentat fins un màxim de 0,5 punts. S'acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.

- Coneixements orals i escrits de català: es valoraran els certificats relacionats amb el tipus de coneixements següents:

  • Coneixement certificat C1: 1,00 punts
  • Coneixement certificat C2: 2,00 punts
  • Coneixement certificat E: 1,00 punts

Només es valorarà un certificat, llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s'acumularà a la de l’altre certificat que s'aporti.

FASE D’OPOSICIÓ

Prova obligatòria eliminatòria, consistent a desenvolupar, durant un termini màxim de 120 minuts, tres supòsits pràctics proposats pel tribunal, relatius a les matèries que figuren en el temari i directament relacionats amb el lloc de treball. Es valorarà el coneixement sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d'exposició i la capacitat per a la redacció. Aquesta prova serà eliminatòria i qualificable fins a un màxim de 10 punts per a cada exercici; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada un d'aquests.

8. QUALIFICACIÓ DEL CONCURS OPOSICIÓ I INCIDÈNCIES

La qualificació del concurs oposició serà la suma del resultat obtingut a les puntuacions de les fases de concurs-oposició.

En tot allò que preveuen aquestes bases, el tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i per prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves selectives.

9. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I BORSA DE TREBALL

Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal procedirà a fer públics els resultats del concurs-oposició, tot seleccionant les persones aspirants per ordre de major a menor puntuació, que passaran a formar part de la borsa de treball d'aquest Ajuntament per cobrir places interines d'arquitecte/a.

Quan es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, es cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d'aquesta borsa i s'ofereix la contractació a la persona que ocupa el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d'impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà a la següent de la llista, i aquesta es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.

Si la persona accepta l'oferta plantejada per l'Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament/contractació ofert es reincorporarà a la borsa i ocuparà el mateix lloc que tenia abans de la contractació.

La persona que sigui cridada presentarà a l'Ajuntament de Maó els documents acreditatius de les condicions que es demanin en aquesta convocatòria. Llevats de casos de força major, degudament justificats, si la persona aspirant proposada no presentés els requisits exigits, no podrà ser contractada, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat a la instància.

El període de temps per manifestar la renúncia de les persones aspirants de les borses de treball serà de tres dies, comptats a partir de la data de la comunicació.

10. RÈGIM JURÍDIC

L'Administració es reserva el dret de realitzar una nova convocatòria per a la cobertura de llocs de feina. La nova borsa vigent anul·larà l'anterior.

En l'exercici de la seva relació laboral, serà aplicable a la persona treballadora la normativa vigent sobre el règim incompatibilitats en el sector públic, en compliment del qual la persona aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la corporació, haurà d'efectuar una declaració d'activitats, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat, d'acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

Les persones candidates que hagin presentat documentació original, juntament amb la seva instància de participació, podran sol·licitar la devolució d’aquesta una vegada finalitzat el procés de selecció. En cap cas es retornaran les fotocòpies compulsades.

11. RECURSOS

La convocatòria i tots aquells actes administratius que es derivin d'aquesta i de l'actuació del tribunal podran ser impugnats per les persones interessades, en el termini i en la forma establerts per la legislació vigent.

ANNEX

TEMARI

1. Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, de l’Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

2. Principis generals d'actuació de l'Administració pública. Les fonts del dret administratiu. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Deure d'abstenció del personal al servei de les administracions públiques. Concepte d'interessat en el procediment administratiu.

3. El municipi. L'organització municipal en la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i les seves reformes: l’alcalde, el Ple, els tinents d'Alcaldia, la Junta de Govern Local. La Llei 20/2006, de 15 de desembre, de règim local de les Illes Balears.

4. Acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació.

5. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Finalització del procediment administratiu. Execució dels actes administratius.

6. Els recursos administratius. Concepte. Principis generals i classes. La revisió d'ofici.

7. La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Principis. Indemnització.

8. La funció pública. Concepte i classes de funcions dels funcionaris públics. Drets i deures.

9. La responsabilitat administrativa dels funcionaris locals. Règim disciplinari, responsabilitat civil i penal de les autoritats i funcionaris locals.

10. Contractació administrativa: RDL 3/2011, de 14 novembre, text refós de la Llei de contractes del sector públic. RD 773/2015, de 28 d'agost, de modificació del Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. RD 1098/2001, de 12 de octubre, Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. Concepte. Principis i requisits de la contractació administrativa. Tipus de contractes administratius i característiques.

11. La selecció del contractista. Procediments, formes i criteris d'adjudicació. Garanties. Perfeccionament i formalització del contracte.

12. Béns de les entitats locals. Classes i règim jurídic. Llei de patrimoni de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13. L'expropiació forçosa. Llei de 16 de desembre de 1954, d'expropiació forçosa. Procediments. Garanties jurisdiccionals.

14. RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del Reglament de valoracions de la Llei del sòl. Règim de les valoracions urbanístiques i les regles generals de la valoració.

15. La Llei 28/1999, de 5 de desembre, d'ordenació de la edificació.

16. RDL 2/2008, de 20 de juny, TR de la Llei del sòl.

17. La Llei 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes.

18. L’RD 314/2006, de 17 de març, que aprova el Codi tècnic de l'edificació.

19. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial i de mesures tributàries.

20. Els plans directors sectorials.

21. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears.

22. La Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears.

23. La Llei 1/1991, d’1 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.

24. La Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i la biodiversitat. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental.

25. La Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

26. La Llei 3/2005, de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.

27. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediments aplicables a les activitats permanents.

28. El Decret 110/2010, de 15 d'octubre, del Reglament per a la millora per a l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques.

29. El Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions de dimensionament, d’higiene i d'instal·lacions per al disseny i l’habitabilitat d’habitatges.

30. El Decret 2/1997, de 16 de gener, de capacitat de població.

31. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.

32. La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i el seu reglament, modificació de la Llei 2/2013, de 29 de maig.

33. La Llei 10/2005, de 21 de juny, de ports de les Illes Balears.

34. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears. El patrimoni arquitectònic.

35. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.

36. La Llei 12/2014, de 16 desembre, agrària de les Illes Balears.

37. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.

38. El Pla territorial de Menorca. Normativa territorial transitòria.

39. Revisió del PGOU i adaptació al Pla territorial de Menorca, PGOU/2012.

40. ANNEX III. Revisió del PGOU i adaptació al Pla territorial de Menorca, PGOU/2012.

41. Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística.