Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSPARÈNCIA, CULTURA I ESPORTS

Núm. 497
Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes habituals i/o puntuals d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats juvenils corresponent a 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data de 14 d’octubre de 2016, el director general d’Esports i Joventut va emetre un informe justificatiu on concloïa la necessitat de convocar una línia de subvencions per dur a terme projectes habituals i/o puntuals d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats juvenils corresponent a 2017.

2. Per la Resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports de 14 d’octubre de 2016 s’ordenà l’inici del procediment per elaborar i aprovar una convocatòria d’ajuts públics mitjançant subvencions per dur a terme projectes habituals i/o puntuals d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats juvenils radicades a Mallorca o que tenguin seu oberta a més d’una illa, per a l’any 2017, i s’acordà la tramitació anticipada de despesa, prevista en els articles 43-46 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma o a les entitats públiques que en depenen.

2. L’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), estableix les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports. L’article 1.2 b) disposa que un dels objectes de les subvencions és el suport als individus i col·lectius beneficiaris de la intervenció dels serveis socials, les entitats i les associacions que hi treballen, i l’article 1.2 c) recull, com un altre objecte de subvenció, el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.

3. L’article 11 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut (BOIB núm. 109, de 3 d’agost) —modificada per la Llei 12/2010, de 12 de novembre, de modificació de diverses lleis per la transposició a les Illes Balears de la Directiva 2006/123/CE, de 12 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, relativa als serveis en el mercat interior, i pel Decret llei 10/2012, de 31 d’agost, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, i s’estableixen mesures addicionals per garantir l’estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat—, disposa que correspon a la conselleria competent en matèria de joventut coordinar i executar accions d’aquest sector d’activitat administrativa. Concretament, l’apartat 10 d’aquest article estableix que correspon a aquesta conselleria potenciar la promoció sociocultural de la joventut.

4. L’article 27 b) de la Llei 10/2006 estableix que l’Administració autonòmica ha de desenvolupar accions per a l’educació en l’ús saludable del temps lliure i, per això, ha d’adoptar, entre altres mesures, la de vincular el temps lliure a la participació, en qualsevol dels àmbits, especialment el cultural, el social i l’esportiu.

5. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, estableix, en l’article 11, les mesures de foment de la igualtat que han d’introduir les convocatòries de subvencions.

6. La Conselleria de Transparència, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les funcions relatives a la promoció de les activitats juvenils, el turisme juvenil i de temps lliure, i la participació i l’associacionisme juvenils, de conformitat amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer) i pel Decret 11/2016, d’11 de maig (BOIB núm. 60, de 12 de maig), en relació amb el Decret 5/2016, de 6 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 7 d’abril).

7. L’àmbit territorial i personal d’aquests ajuts s’estableix d’acord amb la distribució de competències en matèria de joventut i lleure, fixada per la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23 de desembre).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut, de conformitat amb l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions; atesos l’informe sobre l’adequació de la convocatòria a les bases reguladores i l’informe de la Direcció General competent en matèria pressupostària; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent 

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes habituals i/o puntuals d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats juvenils corresponents a l’any 2017 (annex).

2. Condicionar l’eficàcia d’aquesta Resolució de convocatòria de subvencions a la seva inclusió dins el Pla Estratègic de Subvencions per a l’any 2017 i a l’adequació de la convocatòria a aquest, en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions, i a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici 2017.

3. Tramitar pel procediment anticipat de despesa aquesta Resolució d’aprovació de la convocatòria i les resolucions de concessió que se’n puguin derivar, d’acord amb els articles 43 i següents del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les quals resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l’exercici 2017.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació.

Palma, 19 de gener de 2017

La consellera de Transparència, Cultura i Esports

Ruth Mateu i Vinent

Annex

Bases de la convocatòria

1. Objecte i límits

1.1 L’objecte d’aquesta convocatòria és establir les subvencions destinades a cobrir les despeses relacionades amb els projectes d’activitats habituals i/o puntuals dirigides a la infància i/o a la joventut i donar suport al manteniment de les entitats juvenils corresponents a l’any 2017, d’acord amb les modalitats següents:

Modalitat A. Projectes d’activitats habituals i/o puntuals

L’objecte d’aquesta modalitat és subvencionar projectes per dur a terme activitats habituals i/o puntuals destinades a la infància o a la joventut i que tenguin alguna de les finalitats següents:

  1. Potenciar l’associacionisme juvenil i la participació activa dels joves en la societat.
  2. Assegurar una oferta diversificada i àmplia d’activitats socioculturals per als joves.
  3. Impulsar noves propostes d’oci nocturn lliure del consum d’alcohol i d’altres drogues adreçades al jovent, inclusives per als joves menors d’edat.
  4. Facilitar l’accés dels joves a unes activitats de lleure que afavoreixin el coneixement, l’aprenentatge i la pràctica d’un model educatiu de democràcia i participació, igualtat, solidaritat i respecte als altres i a l’entorn.
  5. Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent-hi el jovent amb discapacitat, immigrat o en situació de risc social, tot millorant el coneixement de la realitat cultural de les Illes Balears i  la cohesió social.
  6. Fomentar el coneixement i la integració de la cultura pròpia de la comunitat autònoma en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes populars, la música, etc.
  7. Fomentar la participació dels usuaris en la gestió de la seva vida social i cultural i facilitar-los aquesta participació.
  8. Fomentar la convivència entre els joves, cercant espais i mecanismes d’interrelació.
  9. Fomentar l’educació per a un model de vida saludable, treballant especialment els aspectes de prevenció de les drogodependències i dels processos que puguin derivar en situacions de marginació social, i fer que esdevengui un recurs d’aprenentatge i d’integració social.
  10. Facilitar l’accés igualitari de tots els joves als programes, projectes o activitats que s’organitzin.
  11. Promocionar la igualtat d’oportunitats i de tracte entre homes i dones.

Únicament es poden subvencionar aquelles activitats que s’hagin dut a terme entre l’1 de gener i el 20 de setembre de 2017.

L’àmbit d’aplicació d’aquesta modalitat se circumscriu, d’una banda, als projectes d’entitats radicades a Mallorca, les persones destinatàries dels quals siguin infants i joves de 6 a 30 anys (ambdues edats incloses) de Mallorca o de més d’una illa i, de l’altra, als projectes d’entitats amb seu a més d’una illa que beneficiïn infants i joves de Mallorca o de més d’una illa (igualment de 6 a 30 anys, ambdues edats incloses).

En el cas que els projectes presentats, d’acord amb el que disposa el paràgraf anterior, no s’adrecin íntegrament a persones d’edats compreses entre 6 i 30 anys (ambdues incloses), en la fitxa de la sol·licitud s’hi ha d’indicar el percentatge de persones beneficiàries incloses en la línia de subvenció (de 6 a 30 anys) respecte al total de les que indiqui el projecte. Únicament es tindrà en compte aquest percentatge com a base de la subvenció.

Són subvencionables aquelles activitats que estiguin dirigides al col·lectiu d’infants i joves i que es relacionin amb els temes següents:

  • educació en el lleure
  • preservació i millora del medi ambient
  • promoció de la salut i educació per a la salut
  • promoció de l’associacionisme
  • promoció de la participació social i educació per a la participació social
  • promoció de la cultura pròpia de les Illes Balears, en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes, la música popular, etc.
  • promoció d’activitats de creació artística i/o d’expressió cultural
  • educació per a la igualtat i la no-discriminació entre homes i dones

Modalitat B. Manteniment d’entitats juvenils

L’objecte d’aquesta modalitat és donar suport al manteniment de les entitats juvenils legalment constituïdes, sempre que compleixin els requisits que assenyala el punt 3 d’aquesta convocatòria.

Als efectes d’aquesta modalitat, s’entenen com a despeses de manteniment, entre d’altres, el lloguer de locals i d’oficines, les despeses de telèfon, fax, Internet, aigua, electricitat, gas o reparacions ordinàries del local i de les màquines (exclosa l’obra nova).

Únicament es poden subvencionar aquelles despeses referents al període comprès entre l’1 de gener i el 20 de setembre de 2017.

Perquè aquestes despeses corrents siguin subvencionables és un requisit indispensable que a la factura, al comprovant o a qualsevol altre document justificatiu que s’aporti hi consti el nom de l’entitat sol·licitant de la subvenció, el concepte i la data.

En els casos dels lloguers o d’utilització de locals que no comportin un canvi de la titularitat de l’usuari (el propietari) davant el subministrador oficial d’electricitat o d’aigua, les entitats juvenils sol·licitants han d’aportar el corresponent contracte de lloguer o conveni de cessió d’ús d’espais en què consti que l’entitat juvenil s’ha de fer càrrec d’aquestes despeses corrents.

Altres despeses de manteniment elegibles poden ser les assegurances, les despeses de personal administratiu i de material fungible propi del funcionament administratiu de l’associació (se n’exclouen les despeses de material propi d’activitats concretes), així com les despeses de formació del personal i de les persones afiliades, etc.

1.2. No són objecte d’aquesta convocatòria les subvencions per fer obra nova ni per a l’adquisició de nous equips.

1.3. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud per modalitat, la qual ha d’incloure el projecte o les despeses per subvencionar amb la quantia sol·licitada per a cada modalitat, si s’escau.

No obstant això, els grups, els centres d’esplai, els agrupaments o moviments escoltes i les entitats que formin part d’associacions poden presentar la sol·licitud individualment, sempre que compleixin les tres condicions següents:

  • Que l’autonomia d’aquests grups estigui prevista en els estatuts de l’entitat principal.
  • Que estiguin reconegudes expressament com a entitats dependents de l’entitat principal en el Cens d’Entitats Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut.
  • Que hagin presentat la memòria d’activitats de l’any anterior, de manera individualitzada.

Cada sol·licitud d’ajut econòmic no pot superar la quantitat de 5.000,00 € per a la modalitat A i de 3.000,00 € per a la modalitat B, encara que el pressupost de l’entitat sigui superior.

La subvenció sol·licitada ha de ser de quantia igual o inferior a la del cost de l’activitat. En cas que el projecte disposi d’altres recursos assegurats, es pot sol·licitar subvenció per la diferència. En cap cas un mateix concepte pot ser subvencionat dues vegades, a través de línies d’ajuda diferents.

Es recomana que el pressupost que serveixi de base del projecte coincideixi, de la manera més ajustada possible, amb l’import de la subvenció que es demana, ja que aquest pressupost és el que s’haurà de justificar posteriorment.

1.4. Els ajuts econòmics que s’obtinguin s’han de destinar a cobrir les despeses necessàries per dur a terme les finalitats per a les quals es concedeixin.

1.5. Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i Esports (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), i, concretament, pel que estableix l’article 1.2 c), que recull com a objecte de subvenció el suport en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social.

2. Import i crèdit pressupostari

2.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat màxima de 200.000,00 €, que es distribuirà entre les dues modalitats esmentades en el punt 1.1 d’aquestes bases de la manera següent: 150.000,00 € per a la modalitat A i 50.000,00 € per a la modalitat B, amb càrrec a la partida pressupostària 26501 323A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.

2.2. No obstant aquesta distribució inicial, s’entén que, als efectes de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades.

2.3. En el cas que es vulgui reduir o augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports.

3. Entitats beneficiàries i activitats i entitats no incloses

3.1. Es consideren beneficiàries d’aquestes subvencions les entitats que s’indiquen a continuació:

Modalitat A

Les persones jurídiques sense ànim de lucre que promouen actuacions en benefici de la infància i la joventut, sempre que compleixin els requisits següents:

  1. Estar inscrites, abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds assenyalat en el punt 5.3 d’aquesta convocatòria, en el Cens d’Entitats Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut, que regula l’Ordre de la consellera de Presidència de 24 de gener de 1997 (BOIB núm. 16, de 6 de febrer), i haver presentat la memòria d’activitats de l’any 2016 que estableix l’article 8 d’aquesta Ordre.
  2. Si escau, estar adaptades a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
  3. Estar radicades a l’illa de Mallorca o tenir seu oberta a més d’una illa.

Modalitat B

Les entitats juvenils legalment constituïdes, sempre que compleixin els requisits següents:

  1. Estar inscrites, abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds assenyalat en el punt 5.3 d’aquesta convocatòria, en el Cens d’Entitats Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut, que regula l’Ordre de la consellera de Presidència de 24 de gener de 1997 (BOIB núm. 16, de 6 de febrer), i haver presentat la memòria d’activitats de l’any 2016 que estableix l’article 8 d’aquesta Ordre.
  2. Estar radicades a l’illa de Mallorca o tenir seu oberta a més d’una illa.

3.2. No poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les entitats que incorrin en  alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3.3. Tampoc no poden ser beneficiàries les entitats que hagin estat sancionades o condemnades en els tres darrers anys perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, mitjançant una resolució administrativa ferma o una sentència judicial ferma. Les entitats i empreses que estiguin en aquesta situació es poden tornar a presentar a les convocatòries sempre que hagin complert amb la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d’igualtat en les condicions previstes en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

3.4. Als efectes d’aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d’ensenyament; les corporacions locals; i les entitats de dret públic, i les entitats de tipus polític o sindical.

3.5. Així mateix, no es consideren activitats subvencionables: els projectes d’activitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els projectes de cooperació exterior; els viatges de grups escolars o d’estudis; les activitats docents, complementàries o d’ampliació d’estudis (llevat que siguin per a col·lectius d’integració social); l’esport escolar; els programes turístics de vacances; i els viatges individuals.

3.6. Els projectes que se subvencionin mitjançant aquesta convocatòria queden exclosos de les altres convocatòries de subvencions de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports en l’àmbit de la Direcció General d’Esports i Joventut i, a la vegada, no es poden subvencionar dins aquesta línia els projectes que s’hagin beneficiat d’altres convocatòries de 2017 de la mateixa Direcció General.

4. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries, a més de les que estableix amb caràcter general l’article 10 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005, en concordança amb el que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005 les establertes amb caràcter específic, que s’indiquen a continuació:

  1. Acreditar davant la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajut corresponent.
  2. Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de la proposta de resolució (model 6). En tot cas, l’acceptació de la proposta s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des que es publiqui no s’expressa el contrari, d’acord amb el que estableix l’apartat 10.7 d’aquestes bases.
  3. Comunicar al director general d’Esports i Joventut la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, estatal o internacional. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent d’ajuts atorgats per altres administracions o ens, poden donar lloc a modificar la resolució de la concessió.
  4. Abans que es formuli la proposta de resolució de concessió de la subvenció, estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social amb l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.
  5. Fer constar, en un lloc destacat de tots els elements publicitaris i de difusió (llocs web inclosos) de l’activitat subvencionada, que han de ser preferentment en català, la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports, incloent-hi el logotip (model 3) i indicant-hi que la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports ha subvencionat l’activitat o que s’ha fet amb el seu suport.
  6. Deixar constància, en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’any en què es cobri la subvenció, de la percepció i l’aplicació de la subvenció, i en el cas de no tenir obligació de dur-ne, en la documentació que la substitueixi.
  7. Conservar els justificants de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant cinc anys i posar-los a la disposició de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears quan els sol·liciti.
  8. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn els òrgans competents i facilitar tota la informació que els requereixi la Sindicatura de Comptes i la que els sol·licitin altres òrgans de control.
  9. Reintegrar els fons percebuts en els casos que estableix l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits generals que determina l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 i els específics del punt 3 d’aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models 1a i 1 b, disponibles al web joventut.caib.es. En tot cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el representant legal d’aquesta.

5.2. El model oficial de sol·licitud i tots els models de documents que s’enuncien en aquestes bases estan a disposició de les persones interessades a les oficines de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n —Palma Arena—) i al web joventut.caib.es.

5.3. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.4. Les sol·licituds de subvenció s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n —Palma Arena—) o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d’estar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut (Conselleria de Transparència, Cultura i Esports).

En cas que l’Administració en què es presenti la sol·licitud no hagi signat el conveni per formar part de l’Oficina de Xarxes Integrades d’Atenció al Ciutadà en l’àmbit territorial de les Illes Balears, la data que es tendrà en compte pel que fa a la presentació de documents serà la d’entrada a la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

5.5. Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a la Direcció General d’Esports i Joventut es dati i segelli abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tengui entrada en el Registre de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

5.6. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu de la Direcció General d’Esports i Joventut, indicada en l’apartat 5.4 d’aquestes bases, es recomana enviar al correu electrònic activitatstll@dgjovent.caib.es el full amb segell d’entrada dins termini a la Direcció General d’Esports i Joventut, durant les 24 hores següents a l’acabament del termini hàbil. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre al correu electrònic activitatstll@dgjovent.caib.es el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.

6. Documentació general i específica que s’ha de presentar

6.1. Amb la sol·licitud, s’ha de presentar la documentació general següent:

  1. Declaració responsable que indiqui la veracitat de les dades bancàries (model 9).
  2. Certificat d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Administració de l’Estat i amb la Seguretat Social o autorització perquè l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui comprovar aquestes dades. D’altra banda, i d’acord amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’Administració de la Comunitat Autònoma comprovarà d’ofici, prèviament a la concessió de les subvencions, que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions amb la hisenda de la comunitat autònoma (model 8).
  3. Declaració expressa de no haver rebut ni sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat o, si s’escau, relació d’entitats a les quals s’ha demanat o de les quals s’ha obtingut una subvenció per a la mateixa finalitat, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (model 4).
  4. Declaració responsable relativa al fet que tot el personal que duu a terme les activitats i que treballa a les entitats, inclòs el personal voluntari, compleix amb els requisits de l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d’enjudiciament civil, i de l’article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d’octubre, de voluntariat, és a dir, que no està inscrit en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, regulat pel Decret 1110/2015, d’11 de desembre, i que disposa dels certificats que així ho acrediten (model 5).
  5. Declaració responsable relativa al fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l’entitat compleix amb els principis de l’article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat d’homes i dones (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) (model 10).

La presentació de la sol·licitud porta implícita l'autorització perquè la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports recapti, respecte de la persona i l’entitat interessades, les dades d’identitat i constitució corresponents. No obstant això, la persona interessada podrà manifestar la voluntat expressa contrària a l'autorització esmentada, cas en què haurà d’aportar fotocòpia del DNI i/o el NIF.

6.2. Amb la sol·licitud, s’ha de presentar la documentació específica següent per a cada una de les modalitats:

Modalitat A. Projectes d’activitats habituals i/o puntuals

Una memòria del projecte signada pel representant legal de l’entitat (o per la persona competent d’acord amb els estatuts d’aquesta), segons el model 2a, amb indicació de tot el que és necessari per aplicar els criteris de valoració de l’apartat 9.4 d’aquestes bases, que inclogui, almenys:

  1. Descripció breu de l’entitat sol·licitant
  2. Projecte que es presenta
  3. Objectius
  4. Detall de cada activitat, que inclogui:
    • Descripció
    • Nombre i tipologia de destinataris (sin són presencials o no)
    • Dates, horari, lloc de realització i altres dades d’interès
    • Recursos humans i materials que s’hi destinaran
    • Mesures concretes per fomentar la igualtat de dones i homes en les activitats
  5. Metodologia de treball:
    • Programació d’activitats
    • Col·laboració amb altres entitats
    • Seguiment i avaluació de les activitats
    • Experiència en l’organització d’activitats similars a les del projecte
    • Dades rellevants que s’han tingut en compte per a la programació de les activitats
    • Pressupost que ha de servir de base al projecte, desglossat per activitats, on es detalli la subvenció sol·licitada, altres ajudes o subvencions i, si s’escau, l’aportació de recursos propis de l’entitat

D’acord amb el punt 1.3 d’aquestes bases, les sol·licituds de subvenció per a aquesta convocatòria no poden superar la quantitat de 5.000,00 € per entitat o centre autònom, ni el cost total del projecte.

Modalitat B. Manteniment d’entitats juvenils

Una memòria descriptiva de l’activitat de l’entitat amb les dades que detalla el model de document 2b, que inclogui, almenys:

  1. Descripció dels programes als quals es destinen les despeses de manteniment.
  2. Realització o previsió de despeses corrents per al període per al qual se sol·licita la subvenció.
  3. Organigrama del personal de l’entitat, amb indicació de si és contractat o voluntari, amb funcions i horaris de cada persona.
  4. Llista, amb nom i llinatges, de les persones que formen part dels òrgans de direcció de l’entitat.
  5. Llista d’adquisicions de materials realitzada o prevista.

D’acord amb el punt 1.3 d’aquestes bases, les sol·licituds de subvenció per a aquesta modalitat no poden superar la quantitat de 3.000,00 € per entitat o centre autònom, i la quantia sol·licitada no pot superar el total de les despeses. Si es justifica que es disposa d’altres recursos assegurats, es pot demanar subvenció per la diferència.

7. Instrucció del procediment

L’òrgan instructor és el director general d’Esports i Joventut, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 16 i els següents del Decret legislatiu 2/2005, en concordança amb el que estableix l’article 6 de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003. En concret, ha d’examinar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris que estableix aquesta convocatòria i formular la proposta de resolució.

8. Comissió Avaluadora

8.1. D’acord amb el que disposa l’article 19.2 del Decret legislatiu 2/2005, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

  1. Presidenta: la cap del Servei de Joventut.
  2. Secretari: el cap de la Secció de Subvencions de la Direcció General d’Esports i Joventut.
  3. Vocals:
    • Una persona funcionària de la Direcció General d’Esports i Joventut.
    • Un/a tècnic/a de l’Institut Balear de la Joventut.
    • Un membre de la Comissió Permanent o de l’equip tècnic del Consell de la Joventut de les Illes Balears, creat pel Decret 63/2016, de 21 d’octubre, pel qual es crea el Consell de la Joventut de les Illes Balears, se n’estableixen les normes bàsiques d’organització i funcionament i s’aproven els principis generals que regulen els consells de la joventut d’àmbit insular i local (BOIB núm. 134, de 22 d’octubre). En cas que aquest òrgan encara no estigui operatiu en el moment de la publicació de la convocatòria, s’ha de designar en lloc seu una altra persona tècnica de l’Institut Balear de la Joventut.
    • En cas d’absència, vacant o malaltia de la presidenta, l’ha de suplir una persona funcionària de la Direcció General d’Esports i Joventut. En cas d’absència, vacant o malaltia del secretari, l’ha de suplir una persona funcionària de la Direcció General d’Esports i Joventut.
    • La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament han admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l’òrgan instructor, i d’emetre’n un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.

En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia sol·licitada per cada una, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’hauria de denegar l’ajut, amb l’especificació de la causa que motiva aquesta decisió.

8.2. El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d’òrgan col·legiat, s’ha d’ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, referit al funcionament dels òrgans col·legiats.

8.3. Per assegurar l’eficàcia dels fons atorgats, l’instructor, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, pot proposar, quan es tracti d’activitats que ha de dur a terme l’entitat sol·licitant, que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s’hagi de justificar, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. En aquests supòsits, abans de la proposta de resolució s’ha de donar audiència a l’entitat interessada perquè pugui al·legar el que consideri convenient.

9. Criteris de concessió

9.1. La concessió de les diferents ajudes que preveu aquesta convocatòria s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat i concurrència.

9.2. Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i que responguin a projectes de qualitat i adequats a la convocatòria són susceptibles de rebre la subvenció sol·licitada, si la quantia d’aquesta queda justificada en el projecte, sense que en cap cas es pugui superar el màxim establert en el punt 1.3 d’aquesta convocatòria ni el total del cost de l’activitat.

9.3. Quan, de la suma de les sol·licituds, en resulti una quantitat superior al fons pressupostat per modalitat, s’ha d’aplicar el sistema següent:

  1. Adjudicació de crèdits a cada una de les modalitats de les sol·licituds, de conformitat amb l’apartat 9.4 d’aquestes bases.
  2. Exclusió de les sol·licituds d’ambdues modalitats que no arribin a un mínim de 10 crèdits i 8 crèdits, la A i la B, respectivament, les quals no podran rebre subvenció.
  3. Suma de tots els crèdits que han obtingut totes les sol·licituds admeses per modalitat.
  4. Divisió de l’import que fixa aquesta convocatòria per a cada modalitat entre el nombre total de crèdits obtinguts per les sol·licituds admeses. El resultat d’aquesta divisió aportarà el valor en euros que tendrà cada crèdit.
  5. La quantia que es concedeixi a cada sol·licitud és el producte de multiplicar els crèdits obtinguts pel valor sorgit de l’operació del punt anterior, sempre que aquesta no sigui superior a la que s’ha sol·licitat. Si com a conseqüència d’aquesta operació queda un romanent superior a l’1 % de la quantitat destinada a cada línia d’ajuts, aquest romanent s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d’entitats beneficiàries.

9.4. Els criteris de valoració d’acord amb els quals s’han d’adjudicar els crèdits corresponents a cada projecte per a cada modalitat són els següents:

Modalitat A. Projectes d’activitats habituals i/o puntuals. Fins a un màxim de 100 crèdits

Criteri

Aspectes que es tindran en compte en aquest apartat

Puntuació

CRITERIS REFERITS AL PROJECTE

Puntuació màxima: 18 crèdits

Qualitat del projecte i justificació, i adequació a les necessitats socials detectades

Es valorarà la bona estructura i fonamentació del projecte, i la seva relació amb la necessitat social que es pretén cobrir. Aquesta fonamentació es pot fer a partir d’estudis existents o duts a terme per la mateixa entitat, o a través d’altres fonts d’informació

Fins a 3 crèdits

0: cap estructura i justificació

1: qualitat millorable

2: bona qualitat

3: qualitat excel·lent

Grau d’adequació del projecte i dels seus objectius a les finalitats establertes a la convocatòria

Es valorarà la concreció i claredat dels objectius del projecte, i la seva relació amb les finalitats establertes en el punt 1.1 de la convocatòria. Es penalitzarà la vaguetat i la manca de concreció

Fins a 3 crèdits

0: cap adequació

1: adequació millorable

2: bona adequació

3: adequació excel·lent

Activitats o actuacions, projectes, etc., que siguin continuació d’altres projectes, la prolongació dels quals es considera positiva

Es valorarà que el projecte suposi la continuïtat d’altres duts a terme i la qualitat de la motivació d’aquesta continuïtat (nombre de participants, resultats obtinguts, etc.)

Fins a 4 crèdits

0: cap continuïtat

2: el projecte suposa la continuïtat d’un altre la prolongació del qual es considera positiva, però aquesta no està prou motivada

4: el projecte suposa la continuïtat d’un altre la prolongació del qual es considera positiva i aquesta està prou motivada

Diversitat en el contingut del projecte presentat

Es valorarà que el projecte tengui en compte una o més de les temàtiques següents i que aquestes es vegin reflectides en l’oferta d’activitats:

  • educació en el lleure
  • preservació i millora del medi ambient
  • promoció de l’educació i educació per a la salut
  • promoció de l’associacionisme
  • promoció de la participació social i educació per a la participació social
  • promoció de la cultura pròpia de les Illes Balears, en aspectes com la llengua, el patrimoni historicoartístic, les festes, la música popular, etc.
  • promoció d’activitats de creació artística i/o d’expressió cultural
  • educació per a la igualtat i la no-discriminació entre homes i dones

Fins a 8 crèdits

0: no aborda cap temàtica

2: aborda 1-2 temàtiques

4: aborda 3-5 temàtiques

6: aborda 6-7 temàtiques

                 8: aborda totes les temàtiques i altres temàtiques d’interès

CRITERIS REFERITS A L’ACTIVITAT CONCRETA O A L’OFERTA D’ACTIVITATS

Puntuació màxima: 58 crèdits

Adequació de l’activitat o de l’oferta d’activitats als objectius del projecte presentat

Es valorarà la coherència entre el disseny de l’activitat i els objectius exposats en el projecte

Fins a 6 crèdits

0: cap adequació

2: adequació millorable

4: bona adequació

6: adequació excel·lent

Avaluació i seguiment de l’activitat

Es valorarà l’existència d’indicadors per avaluar els resultats de l’activitat i l’assoliment dels objectius prevists

Fins a 4 crèdits

0: cap indicador

2: indicadors insuficients

4: indicadors adequats

Nombre de persones beneficiàries

Es valorarà per nombre de persones que participen de manera presencial en l’activitat i els beneficiaris potencials del projecte.

En el supòsit que hi hagi tant participants presencials com no presencials, se sumaran les puntuacions de cada apartat, tenint en compte que, en qualsevol cas, no es pot superar la puntuació màxima de 12 crèdits per a aquest criteri.

Fins a 12 crèdits

Presencials

0: menys de 3 participants

1: entre 3 i 9

3: de 10 a 30

6: de 31 a 60

9: de 61 a 90

12: més de 90

No presencials

0: menys de 100

1: entre 100 i 500

3: entre 501 i 1.500

6: entre 1.501 i 5.000

9: entre 5.001 i 10.000

12: més de 10.000

Nombre de monitors, voluntaris i personal responsable de l’activitat

Fins a 7 crèdits

0: cap monitor

1: d’1 a 2

2: de 3 a 4

3: de 5 a 6

4: de 7 a 8

5: de 9 a 10

6: d’11 a 12

7: a partir de 13

Nombre d’activitats o accions concretes que s’han dut o es duran a terme

Fins a 3 crèdits

0: cap activitat

1: d’1 a 3

2: de 4 a 7

3: de 8 a 11

Activitat estable tot l’any o durant el curs

Es valoraran les hores que duren aquestes activitats

Fins a 16 crèdits

0: menys d’una hora

4: d’1 a 50 hores

8: de 51 a 120 hores

12: de 121 a 200 hores

16: més de 200 hores

Activitat puntual

Es refereix a aquelles activitats d’un o diversos dies que l’entitat no duu a terme habitualment

Fins a 10 crèdits

0: menys d’una hora

1: d’1 a 20 hores

3: de 21 a 40 hores

5: de 41 a 60 hores

7: de 61 a 100 hores

10: més de 100 hores

ALTRES CRITERIS D’INTERÈS

Puntuació màxima: 7 crèdits

Originalitat i novetat de la iniciativa (només es valorarà una vegada per a cada projecte d’activitat)

Només es valorarà si aquests elements innovadors queden prou acreditats

Fins a 3 crèdits

0: cap element innovador

1: algun element innovador

3: més d’un element innovador

Altres circumstàncies que es puguin valorar i que s’especifiquin en els projectes

Fins a 4 crèdits

0: cap circumstància

2: alguna circumstància valorable

4: més d’una circumstància valorable

CRITERIS DE FOMENT DE CONSECUCIÓ EFECTIVA DE LA IGUALTAT DE GÈNERE I DE RESPONSABILITAT SOCIAL

Puntuació màxima: 5 crèdits

Inclusió de mesures concretes per fomentar la igualtat de gènere en les activitats concretes

Fins a 2,5 crèdits

0: no inclou mesures

2,5: inclou alguna mesura

Inclusió de mesures concretes de responsabilitat social en les activitats concretes (col·lectius vulnerables, etc.)

Fins a 2,5 crèdits

0: no inclou mesures

2,5: inclou alguna mesura

CRITERI DE PERTINENÇA AL CONSELL DE LA JOVENTUT DE LES ILLES BALEARS COM A MEMBRE DE PLE DRET

Puntuació màxima: 12 crèdits

Pertinença al Consell de la Joventut de les Illes Balears com a membre de ple dret

Fins a 12 crèdits

0: no hi pertany

12: hi pertany


Modalitat B. Manteniment d’entitats juvenils. Fins a un màxim de 80 crèdits

Criteri

Aspectes que es tindran en compte en aquest apartat

Puntuació

CRITERIS D’INFRAESTRUCTURA

Puntuació màxima: 23 crèdits

Lloguer de la seu de l’entitat

Fins a 9 crèdits

0: cap lloguer

9: paga lloguer

Despeses d’electricitat, aigua, gas, telèfon, Internet, fax, correu...

Fins a 7 crèdits

0: menys de 20 €

1: de 20 a 100 €

3: de 101 a 500 €

4: de 501 a 900 €

5: de 901 a 1.300 €

6: de 1.301 a 1.700 €

7: més de 1.700 €

Despeses de reparacions ordinàries del local i de les màquines (exclosa l’obra nova i la compra de nous equips)

Fins a 7 crèdits

0: menys de 20 €

1: de 20 a 100 €

3: de 101 a 500 €

4: de 501 a 900 €

5: de 901 a 1.300 €

6: de 1.301 a 1.700 €

7: més de 1.700 €

CRITERIS DE PERSONAL

Puntuació màxima: 9 crèdits

Contractació de personal

Es valorarà que l’entitat tengui personal contractat, independentment que demani subvenció o no per aquest concepte

Fins a 9 crèdits

0: cap persona contractada

3: una persona contractada

6: dues persones contractades

9: tres o més persones contractades

DESPESES DE MATERIAL

Puntuació màxima: 8 crèdits

Despeses d’adquisició de material, amb justificació de la necessitat

Fins a 8 crèdits

0: menys de 20 €

1: de 20 a 100 €

2: de 101 a 500 €

4: de 501 a 1.000 €

6: de 1.001 a 1.500 €

8: més de 1.500 €

ALTRES DESPESES

Puntuació màxima: 8 crèdits

Formació del personal i de les persones afiliades, assegurances i altres despeses que es considerin d’interès

Fins a 8 crèdits

0: menys de 50 €

1: de 51 a 300 €

2: De 301 a 500 €

4: de 501 € a 1.000 €

6: de 1.001 € a 1.500 €

8: més de 1.500 €

FINALITATS SOCIALS I IGUALTAT DE DONES I HOMES

Puntuació màxima: 20 crèdits

Previsió expressa de finalitats d’inclusió de col·lectius vulnerables o altres de caràcter social en els estatuts de l’entitat

Fins a 6 crèdits

0: cap previsió

6: previsió expressa

L’entitat està inscrita en la secció segona del Cens d’Entitats Juvenils i Prestadores de Serveis (associacions i federacions)

Fins a 5 crèdits

0: no hi està inscrita

5: hi està inscrita

Paritat d’homes i dones en els òrgans de representació i de decisió

Es valora que hi hagi una composició equilibrada de dones i homes en els òrgans de representació i de presa de decisions

Fins a 9 crèdits

0: no hi ha paritat

6: hi ha una proporció 70%-30%

9: hi ha tants homes com dones

PERTINENÇA AL CONSELL DE LA JOVENTUT DE LES ILLES BALEARS COM A MEMBRE DE PLE DRET

Puntuació màxima: 12 crèdits

Pertinença al Consell de la Joventut de les Illes Balears com a membre de ple dret

Fins a 12 crèdits

0: no hi pertany

12: hi pertany

10. Procediment

10.1. En haver finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el director general d’Esports i Joventut ha de dictar una resolució mitjançant la qual aprova i fa pública la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses de la convocatòria, amb expressió de la causa d’exclusió per a cada entitat.

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports i al web joventut.caib.es.

Les entitats amb sol·licitud exclosa disposen d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius, amb indicació que si no s’esmena dins termini, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

En haver finalitzat el termini indicat, el director general d’Esports i Joventut ha de dictar una resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de les sol·licituds admeses i de les no admeses per no haver esmenat dins termini la documentació deficient. Aquesta Resolució s’ha de publicar al web joventut.caib.es i en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

10.2. L’òrgan instructor, vists els expedients i l’informe de la Comissió Avaluadora sobre les sol·licituds acceptades, ha de formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació de subvencions. Aquesta proposta de resolució s’ha de publicar al web esmentat en el punt 5.2 d’aquestes bases i en els taulers d’anuncis de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n —Palma Arena—).

S’hi ha d’incloure la llista d’entitats beneficiàries proposades per atorgar-los la subvenció i la quantia, amb el pressupost aprovat; i la llista de les entitats sol·licitants a les quals es denega la subvenció, amb indicació de la causa.

10.3. Aquesta publicació obre el tràmit d’audiència i es concedeix un termini de deu dies hàbils, des del dia de la publicació, per poder examinar l’expedient a la seu de la Secció de Subvencions i presentar-hi al·legacions.

Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons el que indiquen l’apartat 5.4 i els següents d’aquestes bases, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.

10.4. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan, en el procediment no hi constin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixin les persones interessades. En aquests casos, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Igualment, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva.

10.5. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe previ de la Comissió Avaluadora, que ha de servir de base a la proposta de resolució, sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària pot, dins el tràmit d’audiència esmentat en l’apartat 10.3 d’aquestes bases, modificar la sol·licitud i el pressupost inicial per tal d’ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament, mitjançant la realització de menys elements —quan tenguin una naturalesa essencialment divisible, sempre que no es desvirtuï la viabilitat del projecte— o mitjançant elements de la mateixa naturalesa però de menys preu o qualitat, sempre que això sigui possible.

En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts.

10.6. Una vegada conclòs el tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin, si s’escau, les persones interessades, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva. En el cas que, d’acord amb l’apartat 10.3 d’aquestes bases, l’entitat interessada hagi modificat la sol·licitud, amb l’informe previ de la Comissió Avaluadora que valori si la reformulació respecta l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts, o si, per contra, cal reduir la quantia de la subvenció, l’instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva corresponent, d’acord amb l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005.

10.7. La proposta de resolució definitiva s’ha de publicar al web joventut.caib.es i en els taulers d’anuncis de la Direcció General d’Esports i Joventut (carrer de l’Uruguai, s/n —Palma Arena—) i ha d’incloure, com a mínim, la llista d’entitats beneficiàries proposades per atorgar-los la subvenció i la quantia definitiva, el pressupost aprovat i també la llista de les entitats amb sol·licitud denegada, amb indicació de la causa de denegació. Únicament es notificarà la proposta de resolució definitiva, mitjançant el correu electrònic, d’acord amb el que disposa l’apartat 10.10 d’aquesta convocatòria, a les entitats interessades que hagin formulat al·legacions o presentat un escrit de reformulació.

Una vegada publicada o notificada la proposta, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació de la proposta de resolució, d’acord amb l’article 10.1 a) de l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (model 6).

En tot cas, l’acceptació de la proposta de resolució s’entén produïda si en el termini de vuit dies naturals des que es publiqui o, si escau, es rebi la notificació, no s’expressa el contrari.

10.8. L’òrgan competent per resoldre la concessió de les subvencions és la consellera de Transparència, Cultura i Esports. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de quatre mesos, comptadors des de l’endemà d’haver acabat el període de presentació de sol·licituds de les subvencions. Es considerarà que s’han desestimat les sol·licituds no resoltes en aquest termini.

10.9. Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions, que posen fi a la via administrativa, i que seran col·lectives, han de ser motivades i s’han de notificar mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici que també es puguin publicar al web joventut.caib.es i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports.

10.10. En qualsevol moment del procediment, l’òrgan instructor pot dur a terme comprovacions materials sobre la veracitat de les dades de la sol·licitud i del compte justificatiu, així com sobre la realització de les activitats objecte de la subvenció.

11. Pagament

11.1. El pagament de la subvenció d’aquesta convocatòria, en les dues modalitats, s’ha d’efectuar per transferència bancària i únicament es pot fer efectiu una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

11.2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha dut a terme.

11.3. Així mateix, l’import de l’ajut concedit en cap cas no pot ser superior a la quantia que hagi sol·licitat l’entitat beneficiària per dur a terme l’activitat.

12. Justificació i comprovació (compte justificatiu)

12.1. No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import de l’activitat que va servir de base a la concessió de la subvenció.

12.2. El termini màxim per presentar la documentació justificativa de la realització de l’activitat subvencionada, mitjançant el model de compte justificatiu disponible a joventut.caib.es (model 7), és el 15 d’octubre de 2017.

El compte justificatiu ha d’incloure la declaració de les activitats dutes a terme i el seu cost, amb el desglossament de cada una de les despeses.

En el cas que s’estimi el pressupost que presenti la persona beneficiària, s’han d’indicar les desviacions que s’esdevinguin.

12.3. El compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:

  1. Un certificat (model 7), que ha de signar la persona que representa l’entitat beneficiària, d’haver dut a terme la totalitat de les activitats per a les quals s’ha concedit la subvenció.
  2. En relació amb la modalitat A, una memòria de les activitats dutes a terme objecte de subvenció, amb indicació del lloc i de la data de realització, i el nombre, l’edat i la tipologia dels participants.

Aquest és un element essencial per comprendre correctament l’activitat efectivament duta a terme i la relació amb el projecte presentat per l’entitat beneficiària i amb l’aprovat per l’Administració autonòmica. La memòria ha de contenir tota la informació necessària per relacionar la sol·licitud presentada i aprovada per l’Administració amb els comprovants de despesa i la imputació al projecte esmentat (model 7a).

  1. En relació amb la modalitat B, una memòria (model 7b), signada pel representant legal, amb una descripció de les despeses i dels ingressos relacionats amb el manteniment del centre. En aquest sentit, s’ha de desglossar per tipus de despesa i amb una explicació suficient.

La memòria ha de contenir tota la informació necessària per relacionar la sol·licitud presentada i aprovada per l’Administració amb els comprovants de despesa i la imputació al projecte esmentat.

  1. La relació dels justificants imputats. Es forma mitjançant la llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin acreditar el compliment de les condicions imposades, la consecució dels objectius prevists en l’acte de concessió de la subvenció i també el cost (model 7d).
  2. La documentació justificativa de les despeses efectuades. El compte justificatiu ha d’incloure una còpia de les factures i dels altres documents de valor probatori equivalent, els quals han d’anar acompanyats dels documents que justifiquin el pagament, en les formes establertes en el punt 12.3.

A les factures i a aquests altres documents hi ha de constar el nom de l’entitat a la qual s’ha concedit la subvenció, i s’han d’ajustar a les previsions que conté el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el reglament de l’IVA. Si el cost real de l’activitat és distint de l’import del pressupost presentat amb la sol·licitud, el cost real s’admetrà com a justificació de la subvenció, sempre que es justifiqui la totalitat de les activitats finançades amb la subvenció i s’hagi complert la finalitat per a la qual s’ha concedit la subvenció.

  1. Els elements de difusió o publicitaris (cartells, fullets, etc.), que han de ser preferentment en català, en què aparegui la col·laboració de la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Transparència, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears (Model 3). En cas que l’activitat ja s’hagi dut a terme, s’han de prendre les mesures establertes en el punt 4, apartat f), d’aquestes bases.

12.4. La justificació del pagament de les factures s’ha de dur a terme a través dels mitjans que s’indiquen a continuació, i la documentació que l’acredita ha de presentar les característiques següents:

  1. Pagament mitjançant una transferència bancària o ingressos en un compte bancari.
    • Còpia de l’ordre de transferència bancària o del document d’ingrés bancari. Aquests documents han de recollir les dades següents: el concepte de la transferència o l’ingrés, que ha de permetre identificar el justificant a què s’imputa el pagament; la data del document; l’import, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
    • Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió s’hi recullen les dades que s’esmenten per a la còpia de l’ordre de transferència o per al document d’ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

  1. Pagament mitjançant un xec o pagaré nominatiu:
    • Còpia del xec o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura, sempre que estigui vençut.
    • Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
    • Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió s’hi recullen les dades que s’esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la còpia del xec o pagaré corresponent.

  1. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

En aquest supòsit, l’acreditació del pagament s’ha de fer a través d’aquest document:

  • Certificat o document de l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per part del lliurat.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió s’hi recullen les dades que s’esmenten en el paràgraf anterior, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

  1. Pagament mitjançant targeta de crèdit:

Aquest tipus de pagament s’ha d’acreditar amb els documents següents:

  • Resguard del pagament amb targeta.
  • Certificat o document de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió s’hi recullen les dades que s’esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i el resguard del pagament amb targeta.

  1. Pagament mitjançant domiciliació bancària:
    • Notificació bancària del càrrec.
    • Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió s’hi recullen les dades que s’esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la notificació bancària del càrrec.

  1. Si el pagament es fa en divises, l’entitat beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
  2. Si el pagament es fa en efectiu, s’ha d’acreditar mitjançant un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 300 €, incloent-hi l’IVA.

12.5. Si la despesa justificada excedeix l’import concedit, la possible desviació pressupostària serà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si, al contrari, la despesa justificada és inferior a l’import subvencionat, es reduirà l’import subvencionable segons la quantia justificada.

12.6. Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en cas que falti la justificació o que s’esdevingui alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.

13. Modificació de la resolució de concessió

Excepcionalment, es pot modificar la resolució de concessió quan es produeixin alteracions de les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció que no n’alterin essencialment la naturalesa o els objectius, sempre que no afectin drets de tercers.

14. Revocació

14.1. D’acord amb l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, l’entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

14.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

15. Reintegrament

15.1. D’acord amb el que disposa l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’aprovi el reintegrament, en els casos següents:

  1. L’obtenció de la subvenció pel falsejament de les condicions requerides per a la concessió o l’ocultació de les que l’haurien impedida.
  2. L’incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o del projecte, o la no adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.
  3. L’incompliment de l’obligació de justificació, o la justificació insuficient, en els termes que estableixen l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005 i, si escau, les normes reguladores de la subvenció.
  4. L’incompliment de l’obligació d’adoptar les mesures de difusió que conté l’article 34.4 del Decret legislatiu 2/2005.
  5. La resistència, l’excusa, l’obstrucció o la negativa a les actuacions de comprovació i control financer que determinen els articles 11 i 28 del Decret legislatiu 2/2005, i també l’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan se’n derivi la impossibilitat de verificar l’ús donat als fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades de l’Estat, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
  6. L’incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiàries, i també dels compromisos que assumeixen, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin la forma com s’han d’assolir els objectius, dur a terme l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, o s’hi refereixin.
  7. L’incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiàries, i també dels compromisos que assumeixen, amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan se’n derivi la impossibilitat de verificar l’ús donat als fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades de l’Estat, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
  8. L’adopció d’una decisió de la qual es derivi una necessitat de reintegrament, en virtut del que estableixen els articles 87-89 del Tractat de la Unió Europea.
  9. La resta de supòsits que estableix la normativa reguladora de la subvenció.

Així mateix, d’acord amb el que disposa l’article 25 del Decret legislatiu 2/2005, en els casos en què la resolució de concessió de subvenció sigui invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d’anul·labilitat establertes en l’ordenament jurídic aplicable, l’òrgan competent ha d’iniciar el procediment de reintegrament de les quantitats abonades mitjançant la revisió d’ofici o la declaració de lesivitat i impugnació de l’acte, respectivament, d’acord amb la legislació del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.2. El procediment de reintegrament es regeix pel que determina l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

15.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

15.4. En cas d’incompliment parcial de l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial, s’ha de reintegrar parcialment la quantitat rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en aplicació del principi de proporcionalitat i segons la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar a l’entitat beneficiària.

16. Règim d’infraccions i sancions

Incomplir els requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions que regula el títol V del Decret legislatiu 2/2005.

17. Normativa d’aplicació

La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució, l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de joventut, voluntariat, temps lliure i participació social (BOIB núm. 137, de 2 d’octubre), modificada per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l’Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa d’aplicació.