Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 484
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 19 de gener de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria dels cursos del Pla de Formació FIOP per a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’11 de gener de 2017, la coordinadora del FIOP, una vegada elaborat el Pla de Formació FIOP, que inclou l’oferta de cursos dirigits al col·lectiu de persones amb discapacitat per a l’any 2017 i les instruccions aplicables, va emetre un informe proposta sobre aquesta oferta amb la finalitat d’aprovar la convocatòria corresponent.

2. En la sessió de 19 de gener de 2017, el Consell de Direcció, en l’exercici de la funció que estableix l’article 11 e dels Estatuts de l’EBAP, va aprovar el Pla de Formació FIOP per al 2017, que inclou l’oferta de cursos dirigits al col·lectiu de persones amb discapacitat (annex 2) per a l’any 2017 i les instruccions per les quals es regeixen aquests cursos (annex 1).

Fonaments de dret

1. D’acord amb el que estableix l’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s’estableixin, correspon a l’EBAP la realització d’activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (actualment, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (actualment, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.

3. L’article 5.14 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació específica de les persones amb discapacitat, per tal de facilitar-ne la incorporació a llocs de treball de les administracions públiques de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.

D’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 9 del Decret 31/2012, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de cursos que s’ofereixen a les persones amb discapacitat segons el Pla de Formació FIOP aprovat pel Consell de Direcció de l’EBAP per a l’any 2017, d’acord amb el que estableix l’annex 2 d’aquesta Resolució.

2. Publicar les instruccions que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció, d’acord amb el que estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 19 de gener de 2017

La presidenta de l’EBAP

Catalina Cladera i Crespí

  

ANNEX 1
Instruccions sobre les activitats formatives programades del Pla per a la Formació i la Integració en l’Ocupació de Persones amb Discapacitat (FIOP)
de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) per a l’any 2017

Punt 1. Persones destinatàries

1.1. Les persones destinatàries de les activitats formatives del FIOP de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) són totes les que acreditin una discapacitat igual o superior a un 33 % i que tenguin interès a treballar en l’Administració pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.2. Les persones esmentades en el punt anterior tenen dret a participar en les activitats formatives del FIOP de l’EBAP en els termes i en les condicions que es determinen en aquesta convocatòria.

Punt 2. Modalitats d’inscripció als cursos i presentació de documentació

Les persones interessades poden tramitar les sol·licituds mitjançant dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-se als cursos, s’ha d’accedir a la pàgina web de l’EBAP (<http://ebap.caib.es>); a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2017>; a continuació, s’ha d’accedir a <Formació FIOP 2017>; seguidament, s’ha d’accedir a <Oferta cursos 2017>; a continuació, a <Curs de l’illa corresponent>; després, s’ha d’accedir a <Detall del curs> (icona a la dreta) i, finalment, a <Sol·licitar curs>.

Una vegada realitzada la sol·licitud, es podrà aportar la documentació necessària segons l’acció formativa (vegeu l’annex al final d’aquesta pàgina), a l’ adreça de electrònica (<fiop@ebap.caib.es>). Si sorgeix algun impediment, us podeu posar en contacte amb l’EBAP mitjançant els telèfons de les seus de les illes (Palma, 971177626; Maó, 971356183; Eivissa, 971190521 i 647348466).

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual s’han de fer constar totes les dades que se sol·liciten, incloent-hi l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o en qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú (si es presenta la sol·licitud en qualsevol forma legalment prevista, que no sigui el registre de l’EBAP, s’ha de comunicar a l’adreça electrònica <fiop@ebap.caib.es>).

Les persones que han fet la matrícula a través d’aquest procediment han d’adjuntar a les sol·licituds la documentació annexa requerida per a cada una de les accions formatives (vegeu l’annex) que es publicaran a la pàgina web de l’EBAP (<http://ebap.caib.es>).

Punt 3. Termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini s’estructura en dos períodes, cadascun dels quals té unes dates d’inscripció pròpies:

a) Primer període. Termini d’inscripció: del 24 de gener a dia 8 de febrer de 2017 (ambdós inclosos).

b) Segon període. Termini d’inscripció: per determinar (es publicarà a la pàgina web de l’EBAP).

3.2. En l’annex 2 d’aquesta Resolució es publiquen les dates concretes d’impartició de les activitats formatives del primer període. Les dates concretes corresponents al segon període es publicaran a la pàgina web de l’EBAP (<http://ebap.caib.es>) abans que comenci el termini d’inscripció respectiu.

3.3. Les sol·licituds presentades fora de termini no es tindran en compte.

Punt 4. Material didàctic dels cursos

4.1. És d’aplicació a aquest Pla de Formació la Instrucció del gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 2 de novembre de 2011 per la qual l’EBAP deixa de reproduir material didàctic en format de paper i en format de CD per als cursos que organitza. Llevat d’excepcions degudament justificades, el material didàctic dels cursos es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web de l’EBAP (<http://ebap.caib.es>).

4.2. En cap cas el material didàctic no s’ha d’enviar per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l’acabament del curs, el material didàctic s’ha d’eliminar del repositori.

Punt 5. Requisits de les persones interessades

Els requisits de les persones interessades són els següents:

- Per a la formació d’integració inicial:

- Tenir una discapacitat igual o superior a un 33 % (si el tipus de formació ho requereix, s’haurà d’aportar un certificat específic de discapacitat mitjana, que suposi dificultats d’aprenentatge).

- Lectoescriptura adquirida.

- Autonomia personal.

- Situació laboral en atur (preferentment).

- Per als cursos de reciclatge:

- Ser exalumne dels projectes FIOP.

Si resten places vacants en aquests cursos, l’EBAP pot fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no han participat en cap edició del FIOP i que compleixin els requisits següents:

- Tenir una discapacitat igual o superior al 33 % (si el tipus de formació ho requereix, s’haurà d’aportar un certificat específic de discapacitat mitjana, que suposi dificultats d’aprenentatge).

- Lectoescriptura adquirida.

- Autonomia personal.

- Situació laboral en atur (preferentment).

- Haver participat o participar en algun procés selectiu d’oposició d’administracions públiques (es valorarà).

Punt 6. Selecció de les persones interessades

6.1. Només s’admeten les sol·licituds que compleixen els requisits que estableix la convocatòria corresponent.

6.2. La selecció es fa atenent els requisits i l’evolució formativa que han demostrat durant el pas per cursos de les diferents edicions del Pla FIOP. En el cas de les persones que no han participat en les edicions anteriors, es valoren, mitjançant una entrevista personal, la motivació i l’interès, la disponibilitat, les habilitats sociolaborals, la formació complementària i la situació laboral. Així mateix, es tenen en compte el compliment dels requisits específics establerts per a cada illa.

Punt 7. Llistes de persones admeses

L’EBAP publicarà la llista de persones admeses a la seva pàgina web (<http://ebap.caib.es>) i també comunicarà individualment l’admissió a cada alumne.

Punt 8. Anul·lació i modificació dels cursos i resolució de casos especials

8.1. L’EBAP, per desenvolupar millor les funcions que té encarregades, pot suprimir cursos, organitzar-ne de no programats amb anterioritat per necessitats puntuals que hagin sorgit, efectuar-ne diverses edicions sempre que les circumstàncies ho aconsellin i modificar-ne, si és pertinent, els continguts, la durada, les dates i els programes enunciats, per adaptar-los als requeriments de la formació.

8.2. Correspon a la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta de la coordinadora del FIOP, i una vegada consultat el Servei Jurídic de l’EBAP, resoldre els dubtes, les confusions o les incidències que puguin sorgir sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre els casos concrets que no s’hi prevegin o que sorgeixin de manera excepcional.

8.3. L’EBAP pot excloure dels cursos, amb l’informe justificatiu de la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta dels caps d’estudis corresponents, els participants que presentin comportaments i actituds que impedeixin el normal desenvolupament de l’activitat.

Punt 9. Llista d’espera

9.1. En totes les activitats formatives es poden establir places de reserva per cobrir les baixes o les renúncies que hi hagi. La llista d’espera es publicarà a la pàgina web de l’EBAP (<http://ebap.caib.es>) en el moment de la selecció. No es publicarà cap actualització de la llista d’espera, sinó que l’EBAP, permanentment, l’actualitzarà de manera interna.

9.2. En qualsevol cas, correspon a l’ EBAP la confirmació i la comunicació de l’admissió a un curs.

Punt 10. Obligació d’assistència i comunicació de baixa

10.1. Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a l’activitat formativa. Si no es pot assistir al curs, s’ha de comunicar per escrit a l’EBAP i s’ha de justificar. El fet de no comunicar una baixa pot ser causa d’exclusió de l’acció formativa.

10.2. Les absències superiors a un 20 % de l’activitat formativa, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència obligatòria i el certificat d’aprofitament que regula el punt 12 d’aquestes instruccions.

Punt 11. Nombre de persones assistents

11.1. En general, els cursos han de tenir entre deu i vint alumnes a Mallorca, i entre tres i deu alumnes a Menorca i a Eivissa. Aquesta xifra pot augmentar o disminuir només en el cas que la matèria del curs i/o l’estructura de l’activitat formativa ho permetin.

Punt 12. Certificats d’assistència o d’aprofitament

12.1. Les activitats objecte d’aquesta convocatòria donen lloc a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.

12.2. Els alumnes que hagin assistit, com a mínim, a un 80 % de les hores lectives dels cursos i hagin superat les avaluacions corresponents obtindran el certificat d’aprofitament; en cas de no superar l’avaluació, obtindran el certificat d’assistència obligatòria mínima, el qual no eximeix que pugui ser emès un certificat d’assistència de les hores realitzades, sempre a criteri de la valoració de les tècniques del FIOP. Els coneixements s’avaluaran mitjançant la superació de proves escrites i/o treballs, o mitjançant altres modalitats d’avaluació relacionades amb el contingut de l’activitat formativa.

12.3. L’única forma de demostrar l’assistència a un curs és mitjançant la signatura; per això, els alumnes s’han d’assegurar que han signat el full de control d’entrada i de sortida de cada una de les sessions del curs a què assisteixin.

12.4. D’altra banda, la falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l’exclusió dels cursos de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització es farà extensible a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions que es puguin dur a terme d’acord amb el dret.

Punt 13. Llista de persones amb dret a certificat d’aprofitament o assistència i sol·licitud de certificat i reclamacions

13.1. En el termini d’un mes, comptador des de l’acabament del curs, l’EBAP publicarà a la seva pàgina web (<http://ebap.caib.es>) la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament.

13.2. Es poden presentar reclamacions en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’acta del curs serà definitiva.

Punt 14. Beca per assistència als cursos de formació d’integració inicial

14.1. A l’efecte de compensar les despeses previsibles que tindran els alumnes seleccionats en els cursos de formació d’integració inicial pel que fa al desplaçament a les diferents seus de les conselleries on se’ls destini, si segueixen un curs de formació d’integració inicial amb part pràctica, es preveu la convocatòria d’una ajuda econòmica de 6 € per dia d’assistència al curs, atesa la condició de persones amb discapacitat.

14.2. Una vegada seleccionat l’alumnat, es publicarà la convocatòria per concedir l’ajuda econòmica indicada i s’obrirà un termini per sol·licitar-la.

 

ANNEX 2

Cursos de formació del Pla FIOP per a l'any 2017

MALLORCA

PLA DE FORMACIÓ D'INTEGRACIÓ INICIAL

ÀREA  JURIDICOADMINISTRATIVA

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

Introducció a l'Administració pública

12

15

PR

M

Febrer de 2017

1r període

Introducció a l'Administració pública

12

15

PR

M

Març de 2017

1r període

ÀREA DE CURSOS ESPECÍFICS

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

FIOP 27 Formació teoricopràctica per a la integració en l'Administració pública (*)

300

15

PR

M

28/03/2107

1r període

PLA DE RECICLATGE (**)

ÀREA  JURIDICOADMINISTRATIVA

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

Les noves lleis de règim jurídic del sector públic: Llei 39/2015 i Llei 40/2015

30

20

PR

M

Per determinar

1r període

ÀREA DE TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

Programa de temes de la prova informàtica d'oposicions

Per determinar

2n període

ÀREA DE CURSOS ESPECÍFICS

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

Cursos adreçats a persones amb discapacitats mitjanes

Per determinar

2n període

Per fer la inscripció és necessari aportar les fotocòpies dels documents següents: DNI, certificat acadèmic, certificat de discapacitat , targeta del SOIB i currículum.

(*) Requisit: estar en possessió del graduat escolar i/o ESO o equivalent.

( **) Document acreditatiu d'haver participat en algun procés selectiu d'administracions públiques (es valorarà).

MENORCA

PLA DE FORMACIÓ D'INTEGRACIÓ INICIAL

ÀREA DE CURSOS ESPECÍFICS

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

FIOP 27 Formació teoricopràctica per a la integració en  l'Administració pública (*)

300

8

PR

M

02/03/2017

1r període

PLA DE RECICLATGE (**)

ÀREA DE TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

 Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

L'ofimàtica al núvol amb Google

24

10

PR

H

27/03/2017

1r període

Per definir i determinar (segon semestre)

2n període

ÀREA DE PREVENCIÓ DE RISCS LABORALS

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Període d'inscripció

Curs bàsic de prevenció de riscs laborals

30

10

PR

M

09/05/2017

1r període

ÀREA JURÍDICOADMINISTRATIVA

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Periode d'inscripció

Per definir i determinar (segon semestre)

2n període

ÀREA DE CURSOS ESPECÍFICS

Nom de l'activitat

Hores

Places

Tipus

Matí/Horabaixa

Data inici

Periode d'inscripció

Curs adreçat a persones amb discapacitats mitjanes

Per determinar

2n període

Per fer la inscripció és necessari aportar les fotocòpies dels documents següents: DNI, certificat acadèmic, certificat de discapacitat , targeta del SOIB i currículum.

(*) Requisit: estar en possessió del graduat escolar i/o ESO o equivalent.

( **) Document acreditatiu d'haver participat en algun procés selectiu d'administracions públiques (es valorarà)

EIVISSA

PLA DE FORMACIÓ D'INTEGRACIÓ INICIAL

ÀREA DE CURSOS ESPECÍFICS

Nom de l'activitat

HORES

PLACES

TIPUS

H. MATÍ

Data inici

Periode d'inscripció

Curs FIOP-27

300

8

PR

M

15/02/2017

1r període

Curs FIOP-DIM-16

150

5

PR

M

Per determinar

2r període

RECICLATGE

ÀREA DE TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ

Nom de l'activitat

HORES

PLACES

TIPUS

H. MATÍ

Data inici

Periode d'inscripció

Competències tecnològiques. Nivell inicial

20

10

PR

H

Maig

1n període

Competències tecnològiques. Nivell intermedi

20

10

PR

H

Novembre

2n període

Curs Recursos d'Internet

20

10

PR

M

Abril

1r període