Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 436
Bases de la convocatòria per a la concessió d'ajuts municipals per a la pintura, rehabilitació i restauració de façanes per a l'any 2016 - 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que per Resolució d’Alcaldia de data 13 de gener de 2017, s’ha dictat el següent acord, la part resolutiva del qual es transcriu a continuació:

PRIMER.- Aprovar les Bases reguladores i la convocatòria per a l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva destinades a promoure la rehabilitació i restauració de façanes per l’any 2016 - 2017.

SEGON.- Autoritzar la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 10.000€ amb càrrec a l’aplicació 40.1522.78000 del pressupost de l’exercici 2016.

TERCER.- Fer constar que el termini de presentació de sol·licituds serà del dia 1 de gener fins el 30 de setembre del 2017.

QUART.- Publicar el present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d’anuncis de la Corporació i al web municipal.

ANNEX 1

BASES REGULADORES

Bases de la convocatòria per a la concessió d’ajuts municipals per a la pintura, rehabilitació i restauració de façanes per a l’any 2016-2017.

Article 1.

Objecte de la convocatòria.

És objecte d’aquesta convocatòria la concessió d’ajuts econòmics per fomentar la promoció d’obres de rehabilitació i restauració de façanes del municipi des Castell, inclosos en l’àmbit recollit al plànol adjunt.

Article 2.

Persones beneficiàries.

Tindran la consideració de persones beneficiàries els propietaris de l’immoble, ja siguin persona física o jurídica.

No podran obtenir la condició de beneficiàries les persones que es trobin en la situació prevista a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions

 

Article 3.

Crèdits disponibles.

Consta crèdit en el pressupost municipal de 2016 per import de 10.000,00 euros en la partida 40.1522.78000.

Article 4.

Condicions generals.

Podran ser objecte dels ajuts municipals les obres referides a l’article 1 sempre que reuneixin els requisits establerts en les bases i havent comprovat prèviament que les persones beneficiàries no tenen cap deute amb l’Ajuntament o acreditin estar-ne exemptes. Pel que fa a les Comunitats de Propietaris, s’haurà d’aportar una relació (nom, cognoms i adreces) de tots els propietaris de l’edifici.

Article 5.

Tipus i ajudes municipals.

Les ajudes tindran la consideració de subvencions de l’Ajuntament des Castell a les persones beneficiàries en les condicions regulades per aquestes bases.

Les obres que podran acollir-se a aquest tipus d’ajuda podran ser:

a) Restauració de les parts d’obra en mal estat (arrebossats, escrostonats, sanejament d’esquerdes, etc.)

b) Decapat i/o pintat de tota la façana

c) Restauració d’elements escultòrics i ornamentals de façana que es puguin considerar d’interès

d) Reconstrucció o restitució d’elements deteriorats o desapareguts, incloses les finestres de guillotina

L’import de la subvenció serà:

Pressupost                     Subvenció

Fins a 1.000€                   150€

De 1.000 a 2.000€           300€

Més de 2.000€                 450€

Les subvencions es concediran per ordre d’entrada, fins a l’esgotament de la partida, sempre que les peticions reuneixin els requisits establerts en aquestes bases.

Article 6.

Obligacions de les persones beneficiàries.

Les persones beneficiàries dels ajuts econòmics municipals s’obligaran a complir les condicions següents:

1a. Dur a terme l’obra objecte de la subvenció d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases.

2a. Permetre la inspecció municipal de les obres, facilitant les dades i els documents que es siguin sol·licitats.

3a. Obtenir la pertinent llicència municipals d’obres o comunicació prèvia.

4a. Començar i acabar les obres en els terminis prevists en la llicència, llevat que en l’acord de concessió de l’ajuda hi especifiqui una altra cosa. L’Incompliment injustificat d’aquests terminis comportarà la pèrdua de la subvenció.

5a. Una vegada concedida la subvenció, la persona beneficiària haurà de recollir a l’Ajuntament el cartell d’obres, que indicarà que la rehabilitació de la façana es troba inclosa en el Pla de Façanes de l’Ajuntament des Castell. La no exposició del cartell pot donar lloc a la revocació de la subvenció. En el cas que l’ajut es concedeixi exclusivament pel pintat de la façana no és necessària l’exposició del cartell.

6a. Acreditar davant l’Ajuntament la realització de les obres i el compliment dels requisits i les condicions que es determinen en la concessió de la subvenció, així com la notificació de qualsevol modificació que es produeixi, si és el cas.

 

Article 7.

Documentació a adjuntar a la sol·licitud.

La sol·licitud de la present subvenció no eximeix de l’obtenció de la llicència d’obres corresponent. Ambdues, sol·licitud de subvenció i llicència, es podran presentar juntes o per separat. Les sol·licitud d’ajuts econòmics es formularan personalment davant el Registre General de l’Ajuntament, en horari de 08:30 a 14:30 hores o a través de la seu electrònica www.aj-escastell.org (amb DNI electrònic o certificat digital), amb independència o en paral·lel a la sol·licitud de la llicència d’obres corresponent, i inclouran com a mínim la documentació següent:

a) Instància de sol·licitud de subvenció amb expressió de les dades de la finca i de la persona o persones sol·licitants

b) Per a comunitats de propietaris: manifestació de l’existència d’acord de la junta de propietaris amb la sol·licitud de l’ajut i l’aprovació de les obres de rehabilitació a realitzar

c) Pressupost detallat per capítols o rams amb amidaments de cadascuna de les partides i de preus unitaris

 

Article 8.

Import de la subvenció.

L’import de la subvenció, a l’efecte de càlcul, està constituït pel pressupost d’execució material corresponent a les partides que afecten la pintura, rehabilitació o restauració de la façana. No formen part del pressupost de la subvenció els imposts i taxes derivats de l’obtenció de la llicència municipal d’obres i els honoraris facultatius, les despeses generals i el benefici industrial, i si s’escau, els costs de les diagnosis i estudis tècnics previs a l’elaboració del projecte.

Article 9.

Termini de presentació de sol·licituds de subvenció.

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 1 de gener fins el 30 de setembre de 2017.

Article 10.

Termini per resoldre l’atorgament de la subvenció.

El termini de resolució serà de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud de l’ajut. El venciment del termini màxim sense que l’ajuntament  hagi notificat la resolució s’entén desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció.

 

Article 11.

Concessió de la subvenció i termini d’atorgament.

L’òrgan competent per a l’ordenació, instrucció i resolució del procediment de subvencions serà el regidor delegat d’urbanisme, que realitzarà d’ofici totes les actuacions que cregui necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució.

Article 12.

Sol·licitud de pagament de les ajudes i justificació de la subvenció.

En el termini màxim de dos mesos des de la finalització de les obres objecte de la subvenció, se presentarà una instància sol·licitant el pagament de l’ajut prèviament concedit, per la qual cosa si farà constar:

a) les dades de la finca i de la persona sol·licitant amb inclusió del número de compte corrent a efectes de liquidació

b) Declaració expressa que els treballs han finalitzat d’acord amb la proposta tècnica presentada en el seu moment (amb els materials, colors i acabats, amb l’adequació dels serveis aeris, i amb la supressió o correcció d’elements afegits disconformes amb les ordenances), d’acord amb la llicència d’obres municipal (número i data) d’acord amb les bases que regulen la subvenció.

c) Acreditació de la despesa mitjançant còpia de les factures pagades als industrials en correspondència amb el pressupost presentat

d) Fotografies de l’edifici en l’estat final de la rehabilitació

e) Fotografia de la façana amb el cartell informatiu exposat durant les obres (excepte en el cas que l’ajut es concedeixi exclusivament pel pintat de la façana)

f) Declaració de veracitat de dades bancàries de creditors

No existeix la possibilitat d’efectuar pagaments anticipats o abonaments en compte.

Article 13.

Compatibilitat i concurrència amb altres subvencions.

Els ajuts continguts en aplicació d’aquesta convocatòria, ja siguin en la modalitat d’ajut econòmic directe com en la de bonificacions, són compatibles amb els continguts pel mateix concepte en aplicació d’altres programes de foment de la rehabilitació de l’Administració pública o de les ordenances fiscals de l’Ajuntament des Castell. La persona o persones sol·licitants informaran en tot moment de les sol·licituds efectuades a altres organismes per aquest mateix concepte.

Article 14.

Revocació i devolució de les subvencions.

D’acord amb el que disposa l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d’aquesta incompleixi total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

 

Article 15.

Criteris de graduació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la proposta de la resolució.

Es considera complert l’objectiu de la subvenció quan s’hagi completat la totalitat de les obres objecte d’aquesta.

En el cas que no s’hagin completat la totalitat de les obres previstes, la subvenció concedida es reduirà proporcionalment en relació a les obres executades, de tal forma que la totalitat de les obres previstes executades serà equivalent al 100% de l’import concedit, reduint-se proporcionalment segons la part del pressupost previst inicialment que no s’hagi executat.

En el cas de que el pressupost executat fos inferior al 50% del total, es considerarà que no s’ha complert l’objectiu de la subvenció i per tant, perdrà el dret de cobrament de la mateixa d’acord amb l’article anterior.

La subvenció en cap cas es pagarà abans de la justificació de l’execució de l’obra.

Article 16.

Règim jurídic aplicable.

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que preveuen aquestes bases reguladores; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Article 17.

Eficàcia.

Aquestes bases tindran efectes a partir de l’endemà d’aprovar-se i publicar-se en el BOIB i la seu electrònica de l’Ajuntament des Castell.

Article 18.

Publicitat.

D’acord amb allò que s’estableix en els articles 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les administracions hauran de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) informació sobre les convocatòries i resolucions de concessions de subvencions, amb el contingut que es regula en la Resolució de la Intervenció General de l’Estat de 9 de desembre de 2015 (BOE núm. 299 de 15 de desembre). D’acord amb l’article 20.4 de la Llei 38/2003, en les entitats locals el responsable de la remissió de dita informació serà l’interventor.

La BDNS publicarà l’extracte d’aquesta convocatòria al BOIB.

Article 19.

Infraccions i sancions.

En matèria d’infraccions i sancions s’aplicarà el que es disposa en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el Títol IV del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

ANNEX 2

Àmbit de sol urbà susceptible de la subvenció.

 

Es Castell, 16 de gener de 2017

El Batlle
José Luis Camps Pons

Documents adjunts