Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 400
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 13 de gener de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors de formació permanent als centres de professorat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

  1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i, també, és una responsabilitat de les administracions educatives de conformitat amb l’article 102.1.
  2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que les competències, entre d’altres, de la formació permanent del professorat s’exerciran per mitjà de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
  3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l’article 15.3 que els assessors de formació són nomenats per la directora general de Personal Docent a proposta de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat entre el personal docent funcionari dels cossos de mestres, professorat d’ensenyament secundari, professorat tècnic de formació professional i professorat funcionari dels ensenyaments de règim especial, per un temps limitat.
  4. El punt 2 del mateix article estableix que en els concursos públics de mèrits per a la selecció del personal assessor de formació, de conformitat amb el barem establert en les convocatòries corresponents, s’han de valorar l’adequació del perfil professional al del lloc de treball, els mèrits, el currículum professional i la presentació d’un projecte de treball sobre el lloc de feina que se sol·licita. Així mateix, s’ha de dur a terme i valorar una entrevista personal.
  5. Finalment, al punt 4 d’aquest article es diu que la permanència en l’assessoria de formació té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament.
  6. Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

Fonaments de dret

  1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).
  2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).
  4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març).

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors de formació permanent als centres de professorat, les bases de la qual figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
  2. Aprovar l’annex 2 (relació de places d’assessors de formació permanent), l’annex 3 (model de sol·licitud), l’annex 4 (projecte de treball) i l’annex 5 (barem de mèrits).
  3. Publicar aquesta Resolució i el seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució d’acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 13 de gener de 2017

La directora general

Maria F. Alorda Vilarrubias

                 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.  Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té com a objecte cobrir places d’assessories de formació permanent als centres de professorat, mitjançant un concurs públic de mèrits i en règim de comissió de serveis d’acord amb les condicions establertes a l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

2. Requisits dels candidats

  1. Per poder participar en aquest concurs els funcionaris docents han de complir els requisits fixats en aquesta convocatòria.
  2. Els requisits són els següents:
    1. Ser funcionari de carrera en servei actiu d’un dels cossos següents: de mestres, de professorat d’educació secundària, de professorat tècnic de formació professional i de professorat d’ensenyaments de règim especial.
    2. Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos a què fa referència el punt a.
    3. Tenir una experiència docent de cinc anys, com a mínim, impartint docència directa a l’aula dels ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
    4. Estar destinat a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la convocatòria per a la provisió de places d’assessories als centres de professorat.
    5. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
  3. Els requisits del punt 2.2 a, b, c, d i e els comprovarà d’ofici l’Administració a través del portal del personal. Si no hi consten o la informació del portal no és suficient per acreditar-los, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d’aquests requisits.
  4. Els assessors de formació o directors seleccionats en la convocatòria pública de 2016 no es poden presentar a aquesta convocatòria, ja que el seu nomenament es va fer per un període inicial de dos anys (article 5.4 i article 8.3 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears) i no es pot admetre cap renúncia fora del termini establert, tal com preveu la convocatòria esmentada.

3.  Funcions dels assessors

Les funcions dels assessors de formació, d’acord amb l’Ordre de 11 de març de 2016, són les que determina el Decret 41/2016, de 15 de juliol.

4.  Obligacions de caràcter general

  1. El professorat assessor ha de col·laborar en la realització d’activitats formatives d’altres CEP o de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, segons estableixi el Servei de Formació del Professorat, amb el coneixement previ de la direcció del seu CEP d’origen.
  2. La definició de places amb un perfil determinat no implica que les tasques del futur assessor s’hagin de limitar a l’àmbit del coneixement al qual opta i accedeix. De la mateixa manera, encara que el docent que opta a una plaça d’assessoria sigui especialista en alguna àrea, matèria o etapa educativa, ha d’atendre la seva tasca assessora des d’una perspectiva interdisciplinària i globalitzadora. El principi de complementarietat en el desenvolupament dels programes de formació exigeix que qualsevol assessor pugui i hagi de desenvolupar tasques formatives en qualsevol de les etapes educatives i en qualsevol aspecte curricular i d’organització que plantegin els centres educatius.

5.  Condicions generals del lloc de feina

  1. L’horari de feina dels assessors és l’establert amb caràcter general per al professorat.
  2. El personal docent destinat als centres de professorat s’ha d’incorporar al seu lloc de feina el dia 1 de setembre i hi ha de romandre fins al 15 de juliol.

6.  Presentació de la sol·licitud, la documentació i el projecte de treball

  1. Les persones interessades han de presentar una sol·licitud i adjuntar, amb l’índex corresponent:
    1. Els documents justificatius del compliment dels requisits, si s’escau.
    2. El projecte de treball referit a l’àmbit de l’assessoria sol·licitada, segons les indicacions de l’annex 4.
  2. Només es poden sol·licitar places d’assessoria d’un màxim de dos CEP, sempre que siguin del mateix àmbit i es reuneixin els requisits exigits. A la sol·licitud s’ha d’indicar l’ordre de preferència.
  3. Els requisits i mèrits de les persones interessades han de complir-se a la data d’acabament del termini de presentació de la sol·licitud, excepte els apartats 2.2 b i c dels requisits i els mèrits de l’apartat d’experiència professional de l’annex 5, que es computaran a 31 d’agost de 2017.
  4. La sol·licitud i la documentació que cal adjuntar especificada en el punt 6.1 s’ha de presentar en el termini de trenta dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el BOIB, d’acord amb el model que figura a l’annex 3, en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una còpia de la sol·licitud en què consti la data d’entrada al registre també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfp@dgfpfp.caib.es dins el termini establert.

7.  Comissió de selecció

  1. S’ha de constituir una Comissió de Selecció, formada pels membres següents:
    1. La directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui, que la presidirà i que podrà dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.
    2. El cap del Servei de Formació del Professorat, o persona en qui delegui.
    3. Un inspector d’educació, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa.
    4. Un funcionari adscrit al Servei de Formació del Professorat, que actuarà com a secretari.
    5. El cap del Departament de Personal Docent, o persona en qui delegui.
  2. Una persona designada per cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears podrà assistir, amb veu però sense vot, a les sessions de la Comissió.
  3. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels membres, entre els quals hi ha d’haver el president i el secretari.
  4. Una vegada constituïda la Comissió es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es> la relació de les persones que la integren.
  5. La publicació a la pàgina web de la Direcció General d’aquesta Resolució i de tots els altres documents lligats a aquest procediment, s’ha de considerar com a notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
  6. La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en relació amb les funcions dels assessors als CEP.
  7. Les funcions de la Comissió són:
    1. Verificar el compliment dels requisits d’accés de les persones sol·licitants.
    2. Valorar els mèrits dels candidats, segons el barem de l’annex 5.
    3. Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.
    4. Dur a terme i valorar l’entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.
    5. Resoldre els dubtes o les discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procés.
    6. Resoldre les reclamacions que es puguin produir.
    7. Publicar les llistes provisionals i definitives de les diferents fases del procés a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>.
    8. Fer la proposta d’assessors seleccionats per cobrir les places convocades.
  8. Els membres de la Comissió s’han d’abstenir d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat competent, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants podran recusar els membres de la Comissió quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 24 de la llei esmentada.

8.  Procediment de selecció

  1. El procediment de selecció consta de dues fases. Una primera fase en la qual s’han de comprovar els requisits i valorar els mèrits, i una segona en la qual es valora el projecte i duu a terme una entrevista als aspirants que superin la primera fase de selecció.
  2. Primera fase de selecció: fase de concurs.
    1. La Comissió de Selecció ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits establerts en el punt 2 d’aquest Annex.
    2. La Comissió ha de revisar i aplicar el barem de mèrits (annex 5).
    3. La Comissió ha d’aprovar i publicar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d’aquesta primera fase a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.
    4. Els aspirants poden presentar les al·legacions que estimin convenients contra la relació anterior, adreçades a la Comissió de Selecció, en el termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l’endemà que es facin públiques, per qualsevol dels procediments recollits al punt 6.4 d’aquest Annex. Una còpia de les al·legacions en què consti la data d’entrada al registre també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfp@dgfpfp.caib.es dins el mateix termini.
    5. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, amb les puntuacions definitives d’aquesta primera fase, a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>.
  3. Segona fase de selecció: fase de projecte i entrevista.
    1. Només poden ser valorades en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses de la primera fase de concurs.
    2. La Comissió ha de valorar el projecte de cada candidat, d’acord amb el guió que figura a l’annex 4, i l’ha de puntuar entre 0 i 10 punts. La no presentació del projecte és equivalent a valorar-lo amb 0 punts.
    3. La Comissió ha de dur a terme una entrevista, que s’ha de valorar entre 0 i 10 punts, que té una doble finalitat:
      • Defensar el projecte presentat. La defensa no significa la reiteració de l’exposició dels continguts del projecte, que ja s’han formulat al document presentat, sinó de les bases i dels arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposaran d’un màxim de deu minuts per defensar el seu projecte.
      • Debatre amb la Comissió durant un màxim de quinze minuts sobre aspectes del projecte o qualsevol altre tema relacionat amb la formació permanent del professorat, el plantejament de qüestions pràctiques relacionades amb l’exercici de la funció assessora i l’àmbit de l’assessoria a la qual es presenta.
      • Si l’aspirant no es presenta a l’entrevista, aquesta s’ha de valorar amb 0 punts.
    4. Per superar aquesta fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts a la valoració del projecte, i una puntuació mínima de 5 punts a l’entrevista.

9.  Selecció

  1. Una vegada acabades les dues fases, la Comissió ha de publicar una relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions assignades en aquesta fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l’entrevista i la puntuació total, que ha de ser la suma de la del projecte i la de l’entrevista. Aquesta informació es farà pública al web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>.
  2. La Comissió també ha de publicar l’adjudicació provisional de les places d’acord amb la puntuació total de cada aspirant que hagi superat les dues fases i que ha de ser la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les dues fases de selecció al web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>.
  3. L’ordre de prioritat per a l’adjudicació de les places és el de la major puntuació total obtinguda segons el punt 9.2. En cas d’empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants, s’ha d’adjudicar la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase; si l’empat continua, s’ha d’adjudicar al candidat que hagi obtingut més puntuació a l’apartat 2 del barem de mèrits.
  4. L’endemà de la publicació de l’adjudicació provisional de places s’obre un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin efectuar les possibles reclamacions o renúncies a aquesta adjudicació per qualsevol dels procediments recollits al punt 6.4 d’aquest annex. Una còpia de les al·legacions o de la renúncia en què consti la data d’entrada al registre també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfp@dgfpfp.caib.es dins el mateix termini. No s’admetrà cap renúncia fora del termini establert.
  5. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions i renúncies presentades, la Comissió ha de publicar les llistes definitives a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>.

10.  Resolució, designació i provisió de les places

  1. Un cop publicada l’adjudicació definitiva de les places, la Comissió elevarà la proposta a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, que ha de dictar una resolució provisional en què es declarin seleccionats els aspirants proposats per la Comissió. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat <http://dgfpfp.caib.es>. Una vegada publicada, s’estableix un termini de quatre dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació perquè els interessats puguin presentar reclamacions davant la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat per qualsevol dels procediments recollits al punt 6.4 d’aquest annex. Una còpia de les al·legacions o de la renúncia en què consti la data d’entrada al registre també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfp@dgfpfp.caib.es dins el mateix termini. Una vegada resoltes les reclamacions, la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat ha de dictar la resolució definitiva amb els aspirants seleccionats, que també s’ha de publicar al mateix web.
  2. Als aspirants que superin el procés de selecció i siguin nomenats per a les places del present concurs com a assessors de formació se’ls concedirà una comissió de serveis segons les condicions i procediments prevists al punt 4 de l’article 5 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
  3. Malgrat que es prengui possessió de la plaça d’assessor de formació permanent, les persones nomenades han de participar en les activitats docents del curs acadèmic 2016-2017 previstes al seu centre, inclosa l’avaluació extraordinària de setembre.
  4. D’acord amb el punt 5 de l’article 5 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, en el cas que no s’hagin cobert la totalitat de les places convocades, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, nomenarà per un període d’un any, en règim de comissió de serveis, persones funcionàries docents per ocupar aquestes places de manera provisional de l’1 de setembre de 2017 al 31 d’agost de 2018. Quan finalitzi aquest primer any, i fins que hi hagi un nou concurs de mèrits, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, nomenarà per a cada curs escolar, en règim de comissió de serveis, persones funcionàries docents que ocupin aquestes places de manera provisional durant un any.

11.  Avaluació

  1. Segons el punt 4 de l’article 5 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, els assessors seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renova el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, s’ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.
  2. Les avaluacions s’han de dur a terme d’acord amb l’article 6 de l’Ordre esmentada. Les característiques de l’avaluació no recollides en l’article esmentat es dictaran mitjançant unes instruccions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat. En aquestes instruccions es podran detallar aspectes relatius a l’avaluació no recollits a l’Ordre, incloent-hi la possibilitat d’afegir més referents per a la realització de l’avaluació.
  3. Si el resultat de l’avaluació és negatiu, no es renovarà la comissió de serveis i la persona assessora cessarà en les seves funcions en acabar la comissió de serveis.

            

ANNEX 2

Relació de places

CEP de Palma Jaume Cañellas Mut

  • Assessoria de l’àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació científica, tècnica i professional: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació lingüística, social i artística: dues places.

CEP d’Inca

  • Assessoria de l’àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació lingüística, social i artística: una plaça.

CEP de Manacor

  • Assessoria de l’àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació lingüística, social i artística: una plaça.

CEP de Menorca

  • Assessoria de l’àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació lingüística, social i artística: una plaça.

CEP d’Eivissa

  • Assessoria de l’àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
  • Assessoria de l’àmbit de la formació lingüística, social i artística: una plaça.

       

ANNEX 3

Model de sol·licitud

Sol·licitud de participació en la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors de formació permanent als centres de professorat

DADES PERSONALS

Nom i llinatges .............................................................................................

Data de naixement ............................................ DNI .......................................

Adreça a efectes de notificació ..........................................................................

Codi postal ........................................ Localitat ...............................................

Telèfon de contacte .........................................

Correu electrònic .............................................

SITUACIÓ I DESTINACIÓ

Cos ..............................................................................................................

Situació administrativa actual.........................................................................

Destinació actual ..........................................................................................

Centre de destinació definitiva i localitat .........................................................

ÀMBIT D’ASSESSORIA QUE SOL·LICITA

…………..............................…........................................................................

ORDRE DE PRIORITAT DE CEP

1r. CEP de ............................................

2n. CEP de ............................................

……………………, … d ……………… de 2017

[rúbrica]

Servei de Formació del Professorat

Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat

Podeu descarregar aquest model des de la pàgina <http://dgfpfp.caib.es>.

  

ANNEX 4

Projecte de treball

  1. Documentació de referència:
    • Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).
    • Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març).
    • Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 16 de març de 2016 per la qual s’aprova el Pla quadriennal de formació permanent del professorat 2016-2020 (BOIB núm. 41, de 31 de març).
    • Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 31 d’octubre de 2016 per la qual s’aproven les instruccions per al desenvolupament de programes de formació en els centres i per als centres o intercentres assessorats pels centres de professorat de les Illes Balears en el marc del Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020 (BOIB núm. 142, de 10 de novembre).
    • Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de 10 de novembre de 2016 per la qual s’aproven les instruccions per al desenvolupament de programes de formació i innovació en els centres i per als centres o intercentres per al foment de la normalització lingüística i la dinamització cultural de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, assessorats pels centres de professorat, en el marc del Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020 (BOIB núm. 145, de 17 de novembre).
  2. El projecte s’ha de basar en la normativa vigent que regeix la formació permanent del professorat i ha de ser coherent amb el Pla Quadriennal de Formació del Professorat 2016-2020.
  3. El projecte consisteix en el disseny d’una formació en un centre educatiu d’una durada mínima de 20 hores i màxima de 30 hores que compleixi els requisits i el guió següents:
    1. Requisits per a l’elaboració del projecte de treball:
      1. Extensió màxima: quinze pàgines DIN A4, sense comptar la portada i l’índex.
      2. Tipus de lletra: Arial 12 sense comprimir a tot el document (excloent la portada i incloses les taules explicatives, encapçalaments, peus de pàgina i índex).
      3. Interlineat: doble a tot el document (incloses les taules explicatives).
      4. El projecte s’ha de lliurar en format paper i en format PDF.
      5. En totes les pàgines han d’aparèixer el nom i els llinatges de la persona aspirant, amb la seva signatura a la darrera pàgina.
    2. Guió del projecte de treball:
      • Portada: àmbit d’assessoria sol·licitada. Nom i llinatges de la persona sol·licitant.
      • Índex.
      • Centre educatiu on es desenvolupa la formació. Títol de la formació. Origen de la necessitat formativa. Nombre de participants.
      • Línia estratègica de referència de la formació.
      • Objectius.
      • Continguts de la formació.
      • Metodologia, organització i seqüenciació.
      • Mesures previstes per afavorir l’aplicabilitat a l’aula i la transferència a l’alumnat.
      • Avaluació de la formació, criteris i eines.
      • Bibliografia i bibliografia web.
 

ANNEX 5

Barem de mèrits

1. Experiència professional

Fins a 4 punts

Documentació justificativa

1.1. Per cada any complet com a funcionari de carrera que superi els cinc exigits com a requisit.

0,5 punts (màxim 2 punts)

No s’ha d’aportar cap document. L’administració valorarà aquest apartat només amb els mèrits recollits al portal del personal.

1.2. Per cada any complet en una plaça d’assessor o director de CEP o CPR.

1 punt (màxim 2 punts)

1.3. Per cada any complet de feina en el servei responsable de la formació permanent del professorat.

1 punt (màxim 2 punts)

1.4. Per cada any complet com a director d’un centre educatiu públic (no inclosos els centres de l’apartat 1.2).

1 punt (màxim 2 punts)

1.5. Per cada any complet d’exercici d’altres càrrecs de l’equip directiu d’un centre educatiu públic (no inclosos els centres de l’apartat 1.2).

0,5 punts (màxim 2 punts)

2. Formació relacionada específicament amb l’àmbit al qual s’opta

Fins a 6 punts

Documentació justificativa

2.1. Per cada 10 hores completes certificades com a participant o coordinador en activitats de formació permanent del professorat reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat.

0,2 punts (màxim 5 punts)

No s’ha d’aportar cap document. L’administració valorarà aquest apartat només amb els mèrits recollits al portal del personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds.

2.2. Per cada activitat de formació permanent del professorat reconeguda per la Conselleria d’Educació i Universitat en què estigui certificat com a formador.

0,4 punts (màxim 4 punts)

3. Formació no inclosa a l’apartat 2 i no relacionada directament amb l’àmbit al qual s’opta

Fins a 2 punts

Documentació justificativa

3.1. Per cada activitat de formació permanent del professorat reconeguda per la Conselleria d’Educació i Universitat en què estigui certificat com a formador.

0,2 punts (màxim 2 punts)

No s’ha d’aportar cap document. L’administració valorarà aquest apartat només amb els mèrits recollits al portal del personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds.

3.2. Titulacions d’ensenyaments de règim especial atorgades per les escoles oficials d’idiomes:

- Per cada certificat de nivell C2 del Consell d’Europa.

- Per cada certificat de nivell C1 del Consell d’Europa.

- Per cada certificat de nivell B2 del Consell d’Europa.

- Per cada certificat de nivell B1 del Consell d’Europa.

(màxim 1 punt)

0,25 punts

0,25 punts

0,25 punts

0,25 punts

Podeu descarregar aquesta informació des de la pàgina <http://dgfpfp.caib.es>.