Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 395
Licitació de la contractació de les obres, segons projecte integrat d’obres i instal·lacions, per a la llicència d’activitat del Mercat des Peix, parts 2 i 3
La Junta de Govern Local, en sessió realitzada el dia 16.01.2017, ha aprovat els plecs de clàusules que regiran la contractació de les obres, segons projecte integrat d’obres i instal·lacions, per a la llicència d’activitat del Mercat des Peix, parts 2 i 3.
Per tot això, de conformitat amb el que disposa l’art. 142 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, s’anuncia aquesta convocatòria de licitació, d’acord amb les condicions que a continuació, i de forma resumida, es detallen; i, alhora, s’anuncia l’exposició pública del plec de clàusules administratives particulars durant 10 dies naturals, a efectes de possibles reclamacions, donant compliment al que disposa l’art. 188.3 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears.
1. Entitat adjudicadora
a) Organisme: Ajuntament de Maó.
b) Dependència que tramita l’expedient: Unitat de Contractació.
c) Obtenció de documentació i informació.
1. Dependència: Unitat de Contractació - Ajuntament de Maó.
2. Adreça: Pl. Constitució, 1.
3. Localitat i codi postal: Maó (Menorca) – 07701.
4. Telèfon: 971-369800 - ext. 209 o 262.
5. Fax: 971-350648.
6. Adreça electrònica: mcarreras@ajmao.org; corfila@ajmao.org.
7. Perfil de contractant: pàgina web de l’Ajuntament, www.ajmao.org.
8. Data límit d’obtenció de documents i informació: 13 dies naturals, a comptar a partir del següent dia al de la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB.
d) Número d’expedient: SG6016CT0047 Ref.: C-25/16.
2. Objecte del contracte
a) Tipus: obres.
b) Descripció i lloc d’execució: execució de les obres de millora necessàries per poder tramitar el títol habilitant (anterior llicència d’obertura i funcionament) del Mercat des Peix, per tal de realitzar-hi activitats de comerç al detall i bar-cafeteria.
c) Termini d’execució: 3 mesos.
d) Admissió de pròrroga: sí.
e) CPV - 2008: 45310000-3 treballs d’instal·lació elèctrica
45210000-2 treballs de construcció d’immobles
45343000-3 treballs d’instal·lació de dispositius de protecció contra incendis
45442120-4 treballs de pintura i aplicació de recobriment protector d’estructures
3. Tramitació i procediment
a) Tramitació: urgent.
b) Procediment: obert.
c) Criteris d’adjudicació: els establerts a la clàusula núm. 12 del plec de clàusules administratives particulars.
4. Valor estimat del contracte
99.550,72 euros.
5. Pressupost base de licitació
a) Import net: 99.550,72 euros. Import total: 120.456,37 euros.
6. Garanties
a) Provisional: no.
b) Garantia definitiva: 5% de l’import d’adjudicació, sense incloure l’IVA.
7. Requisits específics del contractista
a) Classificació: no s’exigeix classificació, però es permet substituir l’acreditació de la solvència per l’acreditació d’estar classificat com a empresa contractista d’obres en els següents grups, subgrups i categories:
b) Solvència econòmica i financera, i solvència tècnica o professional:
- Acreditació de la solvència econòmica i financera: de conformitat amb el que disposa l’art. 75.1 del TRLCSP, s’acreditarà amb el volum anual de negocis del candidat que, referit a l’any de major volum de negoci dels tres darrers conclosos, haurà de ser, almenys, d’una vegada i mitja el valor estimat del contracte (149.326,08 euros). El volum anual de negocis del candidat s’acreditarà mitjançant els seus comptes anuals, aprovats i dipositats en el Registre Mercantil, si el candidat estàs inscrit a l’esmentat Registre, en cas contrari, mitjançant els comptes anuals dipositats en el registre oficial en el qual hagin d’estar inscrits; els candidats que siguin empresaris individuals no inscrits en el Registre Mercantil acreditaran el seu volum anual de negocis mitjançant els seus llibres d’inventaris i comptes anuals legalitzats pel Registre Mercantil.
- Acreditació de la solvència tècnica o professional: de conformitat amb l’establert a l’art. 76.1.a) del TRLCSP, en relació amb l’art. 67.3.b) del RGLCAP, s’acreditarà mitjançant la presentació d’una relació de les obres executades en el curs dels darrers 10 anys, corresponents als mateixos grups i subgrups de classificació a la que correspon aquest contracte (Grup C - Subgrup 1 a 9; Grup I – Subgrup 1, 6, 9; Grup J – Subgrup 2, 3, 4; Grup K - Subgrup 4, 9), amb indicació de l’import executat per obra i el total anual, sense incloure els imposts; la relació estarà avalada per certificats de bona execució per a les obres més importants, que indicaran l’import, les dates i el lloc d’execució de les obres, i es precisarà si es van realitzar segons les regles per les quals es regeix la professió i es van dur normalment a bon terme; els certificats estaran signats pels tècnics directors de l’obra.
L’import anual, sense incloure els imposts, que l’empresari haurà d’acreditar com executat, durant l’any de major execució, per a feines de cada un dels grups i subgrups, del període dels 10 anys, serà el que se detalla a continuació:
A aquests efectes, les obres executades per una societat estrangera filial del contractista d’obres tindran la mateixa consideració que les directament executades pel mateix contractista, sempre que aquest ostenti directament o indirectament el control d’aquella en els termes establerts a l’art. 42 del Codi de Comerç. Quan es tracti d’obres executades per una societat estrangera participada pel contractista, sense que es compleixi aquesta condició, només es reconeixerà com experiència atribuïble al contractista l’obra executada per la societat participada, en la proporció de la participació del contractista en el capital social de l’empresa estrangera.
8. Presentació de les ofertes
a) Data límit de presentació: 13 dies naturals, a comptar a partir del següent dia al de la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB.
b) Modalitat de presentació: l’assenyalada a les clàusules núm. 14 i 15 del plec de clàusules administratives particulars.
c) Lloc de presentació:
* A la Unitat de Contractació (vegi’s punt 1): de 8.00 a 14.00 hores i de dilluns a divendres.
* A qualsevol oficina de Correus: en els seus horaris d’atenció al públic i de conformitat amb l’establert a la clàusula núm. 14 del plec de clàusules administratives particulars.
9. Obertura de les ofertes
a) Descripció: la Mesa de Contractació procedirà a l’obertura del sobre núm. 2 en acte públic.
b) Adreça: Ajuntament de Maó; pl. Constitució, 1.
c) Localitat i codi postal: Maó (Menorca) - 07701
d) Data i hora: a determinar per la Mesa de Contractació; es convocarà els licitadors per fax o correu electrònic.
10. Despeses de publicitat
Les despeses de publicitat de licitació del contracte que haurà d’abonar l’adjudicatari seran per un import màxim de 600 euros.
Maó, 16 de gener de 2017
L’ALCALDESSA
Conxa Juanola Pons