Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

Núm. 321
Elevació automàtica reglament per a la concessió de beques per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar de caràcter obligatori.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Acordat per aquest Ajuntament en Ple, en sessió ordinària celebrada el dia 7 de novembre de 2016, s’aprova el reglament per a la concessió de beques per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar de caràcter obligatori. I feta la legal exposició al públic sense haver-ne presentat durant el temps d’exposició cap reclamació, suggeriments, de conformitat amb el disposat a l’article 17-3 del Real Decret 2/2004 de 5 de març del Text Refós de la Llei  Reguladora de les Hisendes Locals, es considera definitivament aprovat, transcrivint-ne a continuació el text complet del reglament.

Contra el present acord definitiu d’aprovació del referit reglament, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació del present acord en el B.O.I.B.

REGLAMENT PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I/O MATERIAL ESCOLAR DE CARÀCTER OBLIGATORI.

1- OBJECTE DEL REGLAMENT

L’objecte d’aquest reglament és l’atorgament, per part de l’Ajuntament de Valldemossa, de beques per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar obligatori per al curs vigent, a les famílies amb fills que estiguin cursant algun dels cursos dels diferents nivells de l’educació: Educació Primària, Educació Secundària i PISE, els d’Educació Infantil, Batxillerat, FP Bàsica, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Cicles Formatius de Grau Superior.

Les beques tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material, a les famílies del municipi de Valldemossa.

Així mateix, amb aquest reglament es pretén fomentar i potenciar la reutilització de llibres de text.

2- REQUISITS

- Els sol·licitants han d’estar empadronats al municipi de Valldemossa, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.

- Els alumnes han d’estar matriculats a centres escolars ubicats al municipi de Valldemossa, en els casos d'Educació Infantil i Educació Primària. En els casos d’ESO, PISE,  FP Bàsica, Cicles Formatius i Batxillerat, s'haurà d'estar matriculat a centres públics.

- Els sol·licitants s’han de comprometre a facilitar la reutilització dels llibres i dels materials escolars, susceptibles de ser reutilitzats, pels quals siguin becats.

a). Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes, compta amb programa de reutilització de llibres de text i material escolar obligatori, hi hauran d’estar adherits.

- Els sol·licitants han d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l’Estat i l’Ajuntament de Valldemossa.

- Els sol·licitants no s’han de trobar sotmesos a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques.

- Els sol·licitants no s’han de trobar sotmesos dins cap causa de prohibició contemplada a l’article 14 de la Llei de Subvencions.

3- DESTINATARIS DE LES BEQUES

Podran sol·licitar les beques el pare, la mare o tutor legal empadronat a Valldemossa en representació de l’alumne empadronat també a Valldemossa, i matriculat a qualsevol curs d’Educació Infantil o d’Educació Primària en els centres públics del municipi de Valldemossa. En els casos de Secundària Obligatòria, FP Bàsica, Cicles Formatius i Batxillerat, s'haurà d'estar matriculat a centres públics, durant el curs escolar vigent.

4- DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Als pressuposts municipals de l’Ajuntament de Valldemossa hi ha disponible per a cobrir aquestes beques dotada amb 2500€.

5- FORMA I DOCUMENTACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Les persones interessades a sol·licitar una beca s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament de Valldemossa i aportar la següent documentació:

- Sol·licitud (Annex1)

- Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.

- Fotocòpia del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.

- En cas de fills amb discapacitat, document acreditatiu oficial.

- Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici anterior del pare i la mare de l’alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar de convivència. (vegeu base 7)

- En cas de famílies monoparentals el justificant on s’acrediti que la pàtria potestat recau en un sol progenitor.

- En cas que algun membre de la unitat familiar no estigui subjecte a fer la declaració de la renda, certificat d'imputacions emès per l’Agència Tributària.

- En cas de separació dels pares, cal presentar la sentència judicial i el règim de manutenció.

- Factura original compulsada i/o justificant de pagament de la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material.

- Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d’aquest (s’acreditarà amb una fotocòpia de la plagueta)

- Declaració jurada de no haver rebut cap altra beca o ajut pel mateix concepte. (Annex 2)

Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades per  l'Ajuntament de Valldemossa i per tant, no és necessari aportar els certificats.

La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’Ajuntament de Valldemossa per a accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.

Les factures i/o justificants que fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:

- Hauran d’estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)

- Han d’estar datades durant l’any escolar en curs.

- Han de fer referència als llibres de text i/o material escolar d’adquisició obligatòria, del curs vigent.

- Han de ser originals compulsats (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura.

Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al Regidor competent en la matèria i subscrit pel tutor legal de l’alumne en representació d’aquest, al Registre d’entrada de l’Ajuntament de Valldemossa en el termini previst.

La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament, perquè, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les beques, singularment per demanar certificat als centres escolars, acreditant la matriculació dels fills dels sol·licitants.

6- TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds del curs escolar 2016/2017 serà d'un mes a partir del dia següent de la publicació definitiva d'aquest reglament al BOIB.

El termini de presentació de sol·licituds per als cursos següents serà de dia 1 a dia 31 d'octubre, ambdós inclosos.

7- DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

A efectes d’aquest reglament, es considera que conformen la unitat familiar:

- Els pares i, si s’escau, el tutor o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.

- Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.

- Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.

- Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

- Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant això, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant, les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.

A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.

8-.RENDA PER CÀPITA

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a la base imposable general + la base imposable d’estalvi, de la Declaració de IRPF de l’any anterior.

9-.QUANTIA I NOMBRE DE BEQUES

El nombre i la quantia de beques, s’establirà en funció de la quantitat d’alumnes amb sol·licitud aprovada per la Comissió de Valoració i el total de la partida dels pressuposts municipals destinats a tal fi. Les beques no excediran en cap cas els 15€ en el cas d’Educació Infantil, 25€ en el cas d'Educació Primària i 50€ en el cas de la resta d'estudis recollits en aquest reglament.

10-.CRITERIS DE VALORACIÓ

Per a la concessió de les beques s’aplicarà la següent fórmula:

El Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud es multiplicarà pel nombre de membres de la unitat familiar. Aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir :

 (el SMI de 2015 és de 648,60 €/mes o 9.080,40 €/any, segons el Real Decret 1106/2014, de 26 de desembre, pel qual queda fixat el salari mínim interprofessional per a 2015,

- Unitat familiar de 2 membres, fins a una renda familiar màxima de 18.160,80 €

- Unitat familiar de 3 membres, fins a una renda familiar màxima de 27.241,20 €

- Unitat familiar de 4 membres, fins a una renda familiar màxima de 36.321,60 €

- Unitat familiar de 5 membres. fins a una renda familiar màxima de 45.402,00 €

- Unitat familiar de 6 membres, fins a una renda familiar màxima de 54.482,40 €)

Les sol·licituds que compleixin la condició anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixin quedaran excloses.

11-.COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT

La Comissió de Valoració estarà formada pel Regidor competent en la matèria, un tècnic dels serveis socials i un auxiliar administratiu de l’Ajuntament, o persones en qui deleguin.

Les funcions de l’anomenada comissió seran les següents:

1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades

2. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que consten en aquestes bases.

3. Pel que fa al procés administratiu de concessió de les beques, la Comissió de Valoració atendrà els següents períodes:

- Una vegada examinades totes les sol·licituds, dita comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per a elaborar la proposta de la resolució provisional per part del Regidor competent en la matèria, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

- Aquesta llista es farà pública a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

- Els Sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament de Valldemossa en horari d’atenció al públic.

12-.RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada la Comissió de Valoració hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les beques, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de la beca atorgada, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

El Batle i el Regidor competent en la matèria, a vista de l’informe, aprovaran la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquest reglament.

13-.PAGAMENT DE LA BECA

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

14-.COMPATIBILITAT DE LES BEQUES

Les beques concedides en virtut del present reglament no són compatibles amb qualsevol altre ajut i/o beca que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas què el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la beca.

DISPOSICIÓ FINAL

El present reglament, aprovat per acord Plenari de 7 de novembre de 2016, entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Valldemossa, 13 de gener 2017

EL BATLE

Nadal Torres Bujosa