Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT
Núm. 194
Bases de la convocatòria pública de subvencions, consistent en entrega de béns i serveis, per a la promoció, l’organització, la col·laboració i la realització d’esdeveniments esportius i competicions dirigides a la participació i la promoció de la cultura física i l’esport per l’any 2017, dins l’àmbit de les competències de l’Institut Municipal de l’Esport (IME) de l’Ajuntament de Palma
Conformement es preveu als articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria la qual, en el seu text complert, es pot consultar a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (http://www.pap. minhap.gob.es/bdnstrans/index):
Primer. Objecte
És objecte de la convocatòria regular una línia de subvenció consistent en l’entrega de béns i serveis que l’IME ha adquirit amb la finalitat exclusiva que s’entreguin a tercers (trofeus i medalles, servei d’ambulància i arc inflable), tal com regula el Reglament de la Llei 38/2006, general de subvencions, per a la promoció, l’organització, la col·laboració i la realització d’esdeveniments esportius i competicions dirigides a la participació i la promoció de la cultura física i l’esport entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2017 a la ciutat de Palma.
Només se subvencionaran esdeveniments de caràcter esportiu.
Segon. Beneficiàris.
Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques de dret privat o públic i que compleixen els requisits següents:
a. Estar legalment constituïdes d’acord amb la normativa vigent, registrada i activa a la data d’inici per a presentar sol·licituds, en el cas de les persones jurídiques.
b. Tenir capacitat jurídica i d’obrar.
c. Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.
d. Estar al corrent d’obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
e. No haver estat sancionades, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions d’acord amb aquesta Llei o d’altres que ho estableixin.
f. Estar al corrent pel que fa a les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma i no estar sotmeses a cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.
g. No estar afectades per cap de les circumstàncies previstes a l’article 10 de l’Ordenança municipal, així com a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
h. Disposar de l’estructura i la capacitat suficients per a garantir el compliment dels objectius del projecte presentat. A aquest efecte s’haurà d’aportar una declaració jurada.
i. Trobar-se al corrent de pagaments de les obligacions per reintegrament.
Tercer. Bases reguladores.
La convocatòria de subvencions està presidida pels principis d’igualtat i no-discriminació, publicitat, transparència, concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fixats i d’eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics, d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 25 de juliol, de desenvolupament de la Llei general de subvencions, i l’Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió del 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015.
Quart. Import i consignació pressupostària
La quantia total màxima per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions és de 82.000 €, amb càrrec a la partida 20 34100 48902 del Pressupost de 2017, de la qual es destinen 40.000 € a trofeus i medalles, 39.000 € a ambulàncies i 3.000 € a inflables. Aquestes quanties queden supeditades a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient al Pressupost de 2017.
Quint. Termini de presentació de sol·licituts.
Les sol·licituds de subvencions s’han de presentar, juntament amb la documentació preceptiva, al Registre de l’IME, al Registre General d’Entrada de l’Ajuntament de Palma (adreces: OAC AVINGUDES- avinguda de Gabriel Alomar, 18; OAC CORT- plaça de Santa Eulàlia, 9, bxs.; OAC L’ARENAL- avinguda d’Amèrica, 11; OAC L’ESCORXADOR- carrer de l’Emperadriu Eugènia, 6; OAC PERE GARAU- carrer de Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- carrer de Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- avinguda de Sant Ferran, 42; OAC SON FERRIOL- avinguda del Cid, 8; OAC SON MOIX - camí de la Vileta, 40) o a les dependències a què es refereix l’art. 16 de la Llei 39/2015.
El termini de presentació de sol·licituds s’iniciarà l’endemà que aquesta convocatòria es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitzarà el 31 d’octubre de 2017.
Les sol·licituds s’han de presentar com a mínim 30 dies abans que es dugi a terme l’esdeveniment o competició esportiva per a la qual se sol·licita la subvenció. Si la sol·licitud es fa amb menys de 30 dies d’antelació l’IME es reserva el dret de desestimar-la per falta de temps material per a poder gestionar l’entrega dels subministraments (trofeus i medalles) o serveis sol·licitats (ambulàncies i inflables).
Als efectes de garantir als interessats la relació amb l’Administració per mitjans electrònics, conformement determina l’article 12.1 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els canals d’accés son: per a l’accés electrònic, a traves d’Internet; per a l’accés presencial, a les oficines de l’Institut Municipal de l’Esport de l’Ajuntament de Palma (Camí de la Vileta 40), sense perjudici d’accés als registres OAC abans relacionats; per a atenció telefònica, telèfon 971.281.870 i número de fax 971.453.970.
Sext. Regles de repartiment de subvencions
Les subvencions es concediran per ordre de presentació fins a esgotar l’assignació pressupostària prevista, d’acord amb l’apartat 2 d’aquesta convocatòria. L’IME informarà els participants d’aquest fet i publicarà aquesta situació, d’acord amb l’article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
És concediran com a màxim, dues subvencions a l’any per entitat o sol·licitant.
A) Medalles i trofeus. En cap cas la valoració de la quantitat màxima a subvencionar en espècies per sol·licitud pot superar el 6% (sis per cent) de la quantitat destinada a medalles i trofeus.
- Medalles fi de temporada: fins a un màxim d’1 trofeu o medalla per jugador federat del club dins la temporada en curs.
- Medalles per participació: fins a un màxim d’1 medalla per a cada participant.
- Trofeus i medalles d’esports individuals: fins a un màxim de 3 trofeus o medalles per cada categoria participant a la competició.
- Trofeus i medalles d0esports d’equip: en el cas d’esports d’equip es podrà concedir fins a un màxim d’1 trofeu i d’1 trofeu o medalla per cada integrant de l’equip, per als 3 primers equips classificats de cada categoria.
- Trofeus commemoratius per a esports d’equip o seleccions: fins a un màxim d’1 trofeu per equip o selecció participant.
- Trofeus commemoratius per a esports individuals: fins a un màxim de 3 trofeus per categoria participant a la competició.
- Trofeus commemoratius per a àrbitres i/o jutges: fins a un màxim d’1 trofeu per a cada àrbitre participant a la competició.
B) Ambulàncies. La valoració de la quantitat màxima a subvencionar en espècies per sol·licitud no pot superar el 4% (quatre per cent) de la quantitat destinada a ambulàncies.
- Es concedirà com a màxim el servei d’ambulància bàsica, que cobrirà el temps que duri l’activitat de l’esdeveniment sol·licitat. Si l’activitat o competició es desenvolupa a més d’un municipi (curses, etc.), només es cobrirà el temps que duri l’activitat dins el municipi de Palma.
- Si el reglament oficial de la competició ho exigeix o les característiques de l’activitat ho fan aconsellable segons els criteris tècnics de l’IME, es podrà concedir el servei d’ambulància amb suport vital avançat com a màxim, el temps que duri la competició. Si l’activitat o competició es desenvolupa per més d’un municipi (curses, etc.) només es cobrirà el temps que duri l’activitat dins el municipi de Palma.
C) Arc inflable. La valoració de la quantitat màxima a subvencionar en espècies per sol·licitud no pot superar el 5% (cinc per cent) de la quantitat destinada a inflables.
- Es concedirà en funció de la disponibilitat del material.
- Retorn del material. Els trofeus i/o medalles que siguin objecte de reintegrament es destinaran a cobrir altres sol·licituds de subvenció, per a les quals se seguiran els criteris d’ordre de presentació, tal com recull el primer paràgraf de l’apartat 7 (Regles de repartiment de subvencions).
Si una vegada concedida la subvenció i gravats els trofeus o medalles l’activitat se suspèn, l’IME podrà reclamar l’import del cost del material. Així, dins l’àmbit normatiu previst a l’apartat 12 d’aquesta convocatòria, en els casos d’anul·lació de la subvenció s’haurà de reintegrar l’import equivalent a la valoració del perjudici econòmic que hagi suposat per a l’IME l’entrega dels bens objecte de la subvenció, després del tràmit del corresponent expedient, tot això sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi puguin haver a l’ordre penal, civil o administratiu.
Palma, 9 de gener de 2017
Gerent de l'IME
José María González Navarro