Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 117
Aprovació definitiva de les Normes Reguladores de la Comissió de Festes Populars de l'Ajuntament de sa Pobla
Versió PDF
Aprovada definitivament per no haver-se presentat al·legacions contra la aprovació inicial i un cop transcorreguts els 15 dies hàbils previstos a l’article 65.2 la Llei de bases de règim local, 7/1985, de 2 d’abril es fa pública íntegrament, en compliment del que disposa l’article 70.2 de la mateixa llei a l’efecte de la seva entrada en vigor i impugnació jurisdiccional.
Contra el present acord, donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos meses, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
Sa Pobla, 27 de desembre de 2016
El Batle
Biel Ferragut Mir
NORMES REGULADORES DEL CONSELL SECTORIAL COMISSIÓ DE FESTES POPULARS DE L’AJUNTAMENT DE SA POBLA
ÍNDEX
TÍTOL I. Disposicions preliminars
Article 1. Definició́
Article 2. Funcions
TÍTOL II. Òrgans de govern i funcionament
Article 3. Composició́
Article 4. Pèrdua de la condició́ de membre de la Comissió́
TÍTOL III. Competències dels membres del Comissió́
Article 5. Presidència
Article 6. Vicepresidència
Article 7. Membres de la Comissió́
TÍTOL IV. Funcionament de la Comissió́
Article 8. Règim de sessions
Article 9. Convocatòries
Article 10. Quòrum
Article 11. Votacions i acords
Article 12. Actes
Article 13. Grups de treball
Article 14. Renovació de la Comissió
Article 15. Modificacions
TÍTOL I
Disposicions preliminars
La Comissió de Festes de l’Ajuntament de sa Pobla es configura com un Consell Sectorial dels previstos als articles 130 i 131 del Reglament d’Organització Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat pel RD 2568/1986 de 28 noviembre 1986, estarà adscrita a les regidories que tinguin les competències en matèria de fires, festes i participació ciutadana, a més a més si s’escau la comissió està oberta a altres activitats i iniciatives. Llavors, la comissió objecte del projecte posseix una natura participativa inherent a les noves idees i plantejament polítics actuals, amb els quals es pretén crear festes, fires i activitats a voluntat del poble.
Article 1. Definició
La Comissió́ de Festes de sa Pobla és l’òrgan consultiu d’assessorament, participació́ i debat pel que fa als assumptes relacionats amb les festes del poble. Els seus membres tindran el caràcter de col∙laboradors, i les seves propostes gaudiran d’un pes orientador per a les decisions del o la regidora de festes i fires.
Article 2. Funcions
Són funcions de la Comissió de Festes de sa Pobla:
1. Formular propostes a la Regidoria que té les competències en matèria de festes.
2. Potenciar la participació de la ciutadania i d’entitats representatives del nostre poble a través de les seves propostes de programacions festives o activitats pròpiament dites.
3.Presentar una memòria anual de la seva activitat, com a justificant i mètode de posar en valor la seva labor.
4. Altres funcions que en el futur siguin assignades a aquesta Comissió i no entrin en contradicció en les línies traçades i la pròpia estructura de la Comissió de festes.
Aquestes funcions seran exercides a través de reunions ordinàries i extraordinàries i de l’elaboració de propostes i informes.
TÍTOL II
Òrgans de govern i funcionament
Article 3. Composició
La Comissió s’estructura en tres grups:
- L’assemblea que té la funció d’entrada de propostes i iniciatives. Està composta per a tota la gent amb interés a participar de les festes del poble. El seu caràcter és consultiu, amb la intensió de nodrir propostes a l’equip executor. L’Assemblea es reuneix 4 vegades a l’any coincidint en mesos previs a festivitats (Títol IV).
- L’Equip executor, que té la funció de ser un reforç en la presa de decisions i de col·laborar directament amb les festes, està compost per un equip de persones més reduït. En aquest cas el compromís és més ferm, i implica una predisposició amb la col·laboració de les festes (en tots els sentits).
- Formulació de Secretaria
- L’Ajuntament, que està formada per part de l’Ajuntament, és la que té el compromís últim d’executar, la responsabilitat i a més a més l’acceptació o no de les propostes. Amb tot, és l’encarregada d’informar i de convocar les reunions (Veure títol III). Es composa:
- El regidor o regidora que té les competències en participació ciutadana.
- El o la regidora de fires i festes.
- En el cas de no poder assistir, ambdós regidors tendrien la competència de delegar en qualsevol regidor del consistori pobler.
Article 4. Pèrdua de la condició de membre de la Comissió
Els membres de la Comissió de Festes Populars perden aquesta condició per qualsevol de les causes següents:
1. Voluntat pròpia.
2. Dissolució de la Comissió.
3. Incompliment de les funcions previstes.
4. Acabament del seu mandat.
TÍTOL III
Competències dels membres del Comissió
Article 5. Responsabilitat primera (Ajuntament)
Són competències de la responsabilitat primera:
1. Representar la Comissió i ser‐ne portaveu.
2. Convocar el Ple de la Comissió per iniciativa pròpia o a proposta d’una tercera part dels membres de la Comissió.
3. Presidir i moderar les reunions de la Comissió i tenir cura del compliment i responsabilitat de les festes del poble.
4. Requerir la presència del personal municipal per a assessorament o informació quan, pels assumptes que s’hagin de tractar, es consideri convenient.
5. Exercir el vot de qualitat.
Article 6. Secretaria
Correspon a la Secretaria, que es crearia en cada reunió per tal d’acomplir les següents tasques:
1. Redactar les convocatòries i estendre les actes del Ple de la Comissió.
2. Donar compte a les reunions dels assumptes que s’han de tractar i que estan compresos a l’ordre del dia.
3. Facilitar la documentació, l’assistència i, si s’escau, els mitjans materials que els membres de la Comissió requereixen per exercir les seves funcions.
4. Redactar i cursar els escrits que li encomana la Comissió.
5. Custodiar les actes i els escrits que li encomana la Comissió. Que en la seva finalització s’enregistraran a l’Ajuntament de sa Pobla (segell i nombre de registre)
6. Redactar la memòria anual d’activitats que ha duit a terme la Comissió.
Article 7. Membres de la Comissió
Correspon als membres de la Comissió:
1. Assistir a les reunions de la Comissió.
2. Complir i fer complir el Reglament.
3. Exposar els suggeriments per a un millor funcionament i l’assoliment dels fins de la Comissió.
4. Aprovar la memòria anual de l’activitat que ha duit a terme la Comissió.
5. Proposar a la Comissió la modificació d’aquest Reglament i de les disposicions que el despleguen.
6. Proposar el mecanisme d’elecció dels nous membres.
7. Proposar a la Comissió la seva dissolució.
Article 8. Règim de sessions
La Comissió es reuneix en sessió ordinària almenys una vegada cada trimestre. En proposta està:
a.Setembre
i. Art i Copes
ii. Fira d’oportunitats
iii. Fira de l’arròs
iv. Trobada de Xeremiers i Geganters
v.Nadal i Reis
a. Desembre
i.Sant Antoni
ii.Rua
iii. Crestatx
iv. Fira d’oportunitats
b. Març
i. Sant Jordi
ii. Fira de la Patata
c. Maig
i. Sant Jaume/Santa Margalida
ii. Sopar de Carrers
iii. Jazz
També es reuneix en sessió extraordinària:
1. A iniciativa de l’Ajuntament.
2.Quan ho sol∙licita almenys una tercera part dels seus membres, mitjançant escrit signat i dirigit a algunes de les Regidories que hi participen a la Comissió, en el qual ha de figurar l’ordre del dia que s’ha de tractar.
Article 9. Convocatòries
Les sessions ordinàries i extraordinàries de la Comissió s’han de convocar mitjançant notificació, a través d’un anunci al tauler i al web municipals en què s’indiquin el lloc, la data i l’hora de la reunió, i l’ordre del dia, amb set dies d’anticipació com a mínim i preveient una segona convocatòria. Entre la primera i la segona convocatòria hi ha d’haver un termini mínim de mitja hora, i un de màxim d’una hora.
Article 10. Quòrum
El Ple de la Comissió, tant en sessió ordinària com extraordinària, queda constituït en primera convocatòria quan hi assisteix la majoria dels seus membres i, en segona convocatòria, si el nombre de membres concurrents no és inferior a un terç.
No es pot dur a terme una sessió si no hi assisteix el president o presidenta, el secretari o secretària, o les persones que els substitueixin reglamentàriament.
Article 11. Votacions i acords
A les sessions ordinàries els acords s’adopten per majoria simple i en cas d’empat decideix el vot de qualitat de la Presidència. En tot cas prevaldrà el consens i posteriorment la votació (veure capítol IV). Cal el vot favorable de la majoria simple perquè els acords adoptats a les sessions extraordinàries siguin vàlids, excepte quan es decideix l’expulsió d’algun membre de la Comissió, en què serà necessària la majoria absoluta dels membres de la Comissió.
TÍTOL IV
Funcionament de la Comissió
Article 11. Votacions i acords
El vot és a mà alçada, llevat que algun membre de la Comissió sol∙liciti que sigui secret.
No es poden adoptar acords sobre assumptes que no figuren a l’ordre del dia de la convocatòria llevat que la majoria dels membres assistents declari l’assumpte d’urgència.
Article 12. Actes
El/la secretari/tària ha d’estendre l’acta de cada sessió, en què han de constar el lloc, la data i l’hora en què comença i acaba, els noms dels membres presents, els assumptes tractats, les opinions emeses, els acords adoptats i els resultats de les votacions.
Article 13. Grups de treball
El Ple de la Comissió pot acordar crear grups de treball i decidir la persona responsable de coordinar‐los.
Article 14. Renovació de la Comissió
Els membres de la Comissió es renoven de la següent manera:
1. L’Ajuntament, quan finalitza el càrrec que ocupen a la Regidoria.
2. La Secretaria, quan es decideix per Ajuntament i Equip executor.
3. Els membres representants de cada grup municipal, a l’inici de cada mandat municipal o quan ho decideix cada grup.
Article 15. Modificacions
Supletòriament, pel que no està previst a aquest Reglament, s’aplicarà el que disposa la normativa municipal per als òrgans col∙legiats de caràcter municipal.