Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 14784
Delegació genèrica a la setena tinenta de batle - D13.12.16
La batlia presidència, a data 13 de desembre de 2016, ha dictat la següent resolució:
“DECRET
Antecedents
En data 13 de desembre de 2016, mitjançant decret inscrit amb el núm. 3281/2016, esta batlia ha resolt modificar el decret d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Manacor d’11 de novembre de 2015, arran de la presa de possessió del càrrec de regidor del Sr. Antoni Sureda Fons.
Raons d'oportunitat i conveniència en comptes d'una agilització i millora del servei, aconsellen modificar determinades delegacions sobre la direcció i gestió de determinats assumptes, així com conferir-ne de noves, que tot seguit es detallaran, en el marc establert en el Decret de Batlia núm. 2859/2015, d’11 de novembre, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Manacor, i en el decret núm. 3281/2016 de 13 de desembre de 2016, pel qual es modifica el decret esmentat
Fonaments de dret
Articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local (LRBRL), i articles 43, 44, 120 i 121 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROFJEL),
En ús de les facultats atribuïdes per la llei de delegar determinades atribucions,
RESOLC:
1r. Deixar sense efectes els decrets inscrits amb els números 2866/2015 i 2868/2015, de 11 de novembre de 2015, de delegació, respectivament, en el 7è. Tinent de Batle, Sr. Bernardino Bou Barbosa en la direcció de l’àrea de Comerç, Indústria, Sanitat i Consum per renúncia del càrrec de regidor; i de delegació especial a la regidora Sra. Maria Isabel Bauzà Quetglas en la direcció i gestió dels assumptes de Serveis Socials i Polítiques d’Igualtat, inclosos en l’àrea d’Educació, Desenvolupament Local i Polítiques Socials, i en els assumptes de gent gran inclosos en l’àrea de Ciutadania, Cultura i Turisme.
2n. Delegar en la 7è tinenta de batle Sra. Maria Isabel Bauzà Quetglas l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de l’àrea següent:
- POLÍTIQUES SOCIALS, COMERÇ, INDÚSTRIA, SANITAT I CONSUM
3r. Les facultats delegades comprenen l’exercici de les competències atribuïdes genèricament a l’esmentada àrea, relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.
A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:
- Serveis Socials
- Polítiques d’Igualtat
- Gent Gran
- Plaça d’abastament
- Escorxador
- Agricultura
- Fires i mercats
- Foment, disseny i promoció del comerç i la indústria
- Sanitat
- Consum
- Gestió del conveni “Consum a ca teva”
4t. Les delegacions esmentades comprenen tant les facultats de dirigir els serveis corresponents inclosos en les respectives àrees, com les de gestionar-los en general, sense incloure la facultat de resoldre mitjançant actes administratius.
En qualsevol cas, el contingut de la delegació conferida comprèn l’exercici de les competències generals següents:
- Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i inspecció de l’àrea de la qual n’és titular.
- Exercir l’autoritat respecte del personal de la seva àrea.
- Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin al municipi, en l’àmbit de les competències de l’àrea.
- Ordenar la tramitació dels expedients relatius a la seva àrea delegada i formular les propostes de resolució o acord que corresponguin.
5è. L’àmbit de la present delegació es correspon amb l’àrea de gestió municipal assenyalada i les atribucions específiques atribuïdes, i s’entén sense perjudici de les delegacions especials que el batle pugui conferir a altres regidors respecte de determinats serveis o seccions inclosos en l’àrea delegada, així com de les delegacions d’atribucions que es puguin resoldre a favor de la Junta de Govern Local. En qualsevol cas el decret de delegació especial haurà d’especificar la dependència i coordinació que correspongui.
6è. Es delega també la signatura de les resolucions i actes administratius que afectin a tercers, la delegació de la qual no alterarà la competència que correspon a aquesta batlia.
7è. Les delegacions conferides requeriran per a la seva eficàcia l'acceptació de la Tinent de Batle Delegada, es publicaran al BOIB i d'elles se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tengui lloc.
8. La Tinent de Batle Delegada queda obligada a informar a aquesta Batlia sobre la gestió i les disposicions que dicti, i prèviament, de les decisions de transcendència en els termes prevists a l'article 115 del ROFRJEL.
En el no previst en aquesta resolució regiran la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, en el marc de les regles que per a les delegacions s'estableixen a dites normes.
Manacor, 19 de desembre de 2016
El batle,
Pedro Rosselló Cerdà