Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 14748
Aprovació bases del procés de selecció per a cobrir de forma interina la plaça de Secretari de l'Ajuntament de Sóller
Versió PDF
El dia 27 de desembre de 2016 la Junta de Govern de l'Ajuntament de Sóller va aprovar les bases del procés de selecció per a cobrir amb caràcter interí la plaça de Secretari de l'Ajuntament, així com la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears com a continuació es transcriuen:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A COBRIR DE FORMA INTERINA LA PLAÇA DE SECRETARI DE L’AJUNTAMENT DE SÓLLER, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte d’aquesta convocatòria la provisió, amb caràcter interí, de la plaça de Secretari de l’Ajuntament de Sóller, actualment vacant, reservada a personal funcionari d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria d'entrada. Ha quedat acreditada en l'expedient la impossibilitat de cobrir la plaça mitjançant un funcionari de carrera pertanyent a l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.
2. PROCEDIMENT SELECTIU
El procediment de selecció és el concurs-oposició.
3. REQUISITS I CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per ser admesos a aquesta convocatòria, les persones aspirants han de complir en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'art. 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
b) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques que es deriven del lloc a desenvolupar.
c) Tenir complits setze anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.
d) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés a l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
e) Estar en possessió d’alguna de les següents titulacions o en condicions d’obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds: llicenciat en dret, llicenciat en ciències polítiques i de l'administració, llicenciat en sociologia, o el títol de grau corresponent.
Els aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger han d’acreditar que estan en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acrediti, si fos el cas, l’homologació.
f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell C, actual C1, segons el vigent Decret 16/2011.
g) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal.
4. SOL·LICITUDS
4.1 Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria, en les quals les persones aspirants han de declarar sota la seva responsabilitat que reuneixen tots els requisits exigits a la base tercera, segons model annex a la present convocatòria, s’adreçaran al batle i es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament en hores d'oficina.
4.2 El termini per presentar sol·licituds és de vuit dies hàbils comptats a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.3 Si el darrer dia del termini fos inhàbil, es prorrogarà el termini fins al primer dia hàbil posterior.
4.4 Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b)Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit (anvers i revers) i del acreditatiu del coneixement de la llengua catalana.
c) El resguard del pagament de la taxa. L’import de la taxa es de 20 € i s'haurà d'ingressar en el conte bancari municipal 2051 0046 89 1004488681.
d) Una declaració responsable de complir el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions.
e) La indicació d’un telèfon a l’efecte de comunicació amb l’Ajuntament de Sóller.
f) La documentació acreditativa dels mèrits que s’al·leguen, en la forma que estableix la base 12ena d’aquesta convocatòria. No es pot valorar cap mèrit que no s’hagi acreditat amb l’aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds. En tot cas, serà d'aplicació en relació a la documentació adjunta l'article 28 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
5. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
5.1 Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per participar en el procediment que han presentat les persones interessades, el Batle dictarà una resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, aprovant la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de les causes de l’exclusió. La resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament.
5.2 Les persones aspirants excloses o admeses disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptats des de l’endemà que s’hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d’aquesta resolució se’ls ha d’advertir que l’Ajuntament considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.
5.3 Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el Batle dictarà una resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
6. ÒRGAN DE SELECCIÓ
6.1 Composició. El Tribunal, nomenat per la Batlia, estarà constituït per cinc membres funcionaris de carrera i el mateix nombre de membres suplents; qualsevol d’ells podrà actuar indistintament. La totalitat dels membres ha de posseir un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la subescala de Secretari
Pel nomenament dels membres titulars del Tribunal es demanarà la cooperació i la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears, del Consell Insular de Mallorca, del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de les Illes Balears i d'altres administracions locals.
6.2 L’abstenció i recusació dels membres de l’òrgan de selecció es farà efectiva d’acord amb el que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
6.3 Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres de l’òrgan de valoració es regiran pel que disposa l'article 23 del Decret 54/2002, de 12 d'abril, regulador de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6.4 L’òrgan de valoració resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin i prendre els acords necessaris per el bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.
7.PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS
7.1 Conclosa la valoració dels mèrits, l’òrgan de selecció ha de fer pública, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web, una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants, amb indicació del número del document nacional d’identitat.
7.2 Les persones aspirants disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs-oposició.
8. ORDRE DE PRELACIÓ I DESEMPATS
8.1 L’ordre de prelació el determina la qualificació obtinguda en la valoració dels mèrits i la fase d'oposició.
8.2 En el cas que es produeixin empats, s’han de resoldre atenent successivament als criteris següents:
a) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí en l’escala de funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
b) Ser major de 45 anys.
c) Tenir més càrregues familiars.
Si encara persisteix l'empat, es procedirà a efectuar un sorteig.
9. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA, PUBLICACIÓ I PROPOSTA DE NOMENAMENT
9.1 L’òrgan de selecció ha d’elaborar una llista definitiva general de totes les persones aspirants per ordre de puntuació obtinguda i ha d’elevar al batle una proposta de nomenament a favor de la persona que hagi obtingut major puntuació.
9.2 La resolució s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament de Sóller.
9.3 La persona aspirant que hagi quedat en primer lloc haurà de presentar, dins el termini dels deu dies següents a l'exposició al tauler d'anuncis i a la pàgina web els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base tercera.
9.4 Si, dins el termini indicat i llevat de casos de força major, la persona aspirant proposada no presentàs la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenada i l’òrgan de selecció proposarà el nomenament a favor de l’aspirant següent segons l’ordre de puntuació obtingut.
9.5 La competència per realitzar el nomenament com a secretari de caràcter interí correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposa l'article 92 bis 7 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
10. PERÍODE DE PRÀCTIQUES.
L'aspirant anomenat funcionari en pràctiques, veurà CONDICIONAT el seu accés a interí de la plaça a que es presenta, a la superació d'un període de pràctiques que tindrà una durada de quatre mesos amb caràcter obligatori.
Al terme del dit període, l'aspirant haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per al qual és prendrà com a referència l'informe que hagi emès la Comissió de Valoració designada a l'efecte i composta pels membres del servei que correspongui a la plaça. La declaració d'aptitud correspondrà a l'Autoritat competent de la Corporació.
L'aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari interí.
Així mateix, en qualsevol moment del període de pràctiques podrà ser determinada l'eliminació d'un aspirant per motius disciplinaris.
Conforme al que Disposa el Reial Decret 456/1986, de 10 de febrer, a els funcionaris en pràctiques percebran les retribucions equivalents al sou i pagues extres de la plaça corresponent. No obstant això, durant el temps en què les pràctiques es realitzin exercint un lloc de treball, l'import anterior s'incrementarà en els retribucions complementàries corresponent al dit lloc.
11. BORSA DE TREBALL
11.1 Es crearà una borsa de treball amb la resta de persones aspirants, les quals ocuparan els llocs d’aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir de forma interina aquesta plaça en el supòsit de renúncia o baixa del titular.
11.2 L’ordre d’oferta d’incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda en la selecció realitzada.
11.3 En el cas de que, comunicada a un integrant d’aquesta borsa l’existència de la vacant, aquest no manifesti per escrit registrat d’entrada a l’Ajuntament, la seva voluntat d’ocupar la mateixa dins del termini màxim de cinc dies hàbils, comptats a partir del dia següent hàbil al de la recepció de la corresponent comunicació municipal, se’l donarà per desistit, causant baixa a la borsa i ocupant el seu lloc el següent de la llista. La renúncia expressa també implicarà la baixa de la borsa de treball.
11.4 En tot cas, l’existència d’aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l’Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.
11.5 La borsa de personal interí té una vigència màxima de tres anys des de la publicació. Un cop transcorregut aquest període la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
12. MÈRITS DE LA FASE DE CONCURS (màxim 43 punts)
12.1 Es valoraran els mèrits següents:
1. Experiència professional:
a) Realització de tasques de caràcter jurídic-administratiu a l’administració pública mitjançant relació funcionarial o per contracte, ocupant lloc de treball del grup A1 o com llicenciat:
b) Realització de tasques de caràcter jurídic-administratiu, a l’empresa privada a nivell de llicenciat:
Puntuació màxima en aquest apartat primer: 27 punts.
Per poder valorar aquest mèrit serà necessari que la persona aspirant presenti un certificat de l’administració pública corresponent en el que s'especifiquin les dates d'alta i baixa a la mateixa i els serveis prestats; i en el cas de l’empresa privada, certificat d’empresa en el que s'especifiquin les dates d'alta i baixa a la mateixa i serveis prestats, o contractes en els quals constin les tasques a desenvolupar o fe de vida laboral.
2. Cursos, jornades o seminaris:
Curs de postgrau en matèria de dret local: 3 punts.
Cursos, jornades o seminaris sobre matèries jurídiques:
- Fins a 15 hores.................................................0’5 punts.
- De 16 a 30 hores..............................................1 punt.
- De 31 a 50 hores..............................................1’5 punts.
- De 51 a 100 hores............................................2 punts.
- De més de 100 hores.......................................2’5 punts.
Aquest mèrit es valorarà mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l’entitat corresponent.
En el cas que els certificats no especifiquin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs.
Puntuació màxima global per a aquest apartat segon: 15 punts.
3. Coneixement de la llengua catalana:
Per estar en possessió del certificat D, E de català:
- 0'50 punt pel certificat D.
- 1 punts pel certificat E.
La puntuació màxima serà de 1 punt.
Aquest mèrit es valorarà mitjançant la presentació d’una còpia compulsada de certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Universitat.
No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.
El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si n'és el cas, la documentació adicional que estimi oportuna, amb la única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.
13. FASE D'OPOSICIÓ:
Aquesta fase constarà d'un exercici obligatori i eliminatori que es qualificarà entre 0 i 25 punts, havent-se d'aconseguir un mínim de 13 per ser apte. Seran eliminats els candidats que no obtinguin una puntuació mínima de 13 punts. Un cop obtinguda la puntuació mínima de tretze punts, s'aniran sumant fins arribar a un màxim de 12.
Exercici:
Consistirà a resoldre per escrit en un temps màxim de 60 minuts, un supòsit pràctic, de tres que s'extrauran a l'atzar, relacionat amb la nova Llei de Procediment Administratiu Comú (Llei 39/2015, d'1 d'octubre).
Sóller, 29 de desembre de 2016
El Batle
Jaume Servera Servera
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ
D/Dª.............................................................................amb D.N.I. num.............................
amb domicili........................................de la localitat..........................................província
...................................CD................................telèfon...................................
Mitjançant el present comparec i, com millor procedeixi.
EXPOSA
Que desitja ser admès per a la provisió de la plaça de Secretari d’aquesta
Entitat Local, d’acord amb la convocatòria publicada al BOIB nº .........de data..........
...................................
Que reuneixo totes les condicions exigides per les bases del concurs, que declaro
conèixer i acceptar.
Que aporta els següents documents dels mèrits exigits a les bases:
Per l’exposat SOL·LÍCIT ser admès en el procés selectiu per a la provisió amb caràcter interí de la plaça de Secretari d’aquesta Entitat Local.
..............................., a................de.....................................de...................
Signat: