Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 14726
Bases concurs idees Escoleta
Versió PDF
La Junta de Govern Local en sessió extraordinària celebrada en data 19 de desembre de 2016, va aprovar les següents Bases del
“CONCURS D’IDEES, A NIVELL D’AVANTPROJECTE I AMB INTERVENCIÓ DE JURAT, PER A LA CONSTRUCCIÓ DE LA NOVA ESCOLETA MUNICIPAL DE LLUBÍ
1.- OBJECTE DEL CONCURS
L’objecte del present concurs és la redacció de l’avantprojecte per a la construcció d’un nou centre de Primer Cicle d’Educació Infantil (0 a 3 anys), ubicada al carrer Roca Llisa, número 10 del municipi de Llubí.
2.- ORGANITZACIÓ DEL CONCURS
2.1. ORGANISME CONVOCANT
L’organisme convocant del concurs és l’Ajuntament de Llubí, amb domicili al carrer, Sant Feliu, 13 07430 Llubí, Tel.: 971522002 Fax.: 971522528 i correu electrònic: ajuntament@ajllubi.net.
2.2. COL·LABORACIÓ AMB L’ORGANISME CONVOCANT
L’Ajuntament de Llubí compta amb la col·laboració tècnica del Col·legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears (COAIB).
2.2. TIPUS DE CONCURS
Es tracta d’un concurs d’idees a nivell d’avantprojecte, obert, anònim i de fase única.
2.3. CONSTITUCIÓ DEL JURAT
a) El Jurat és l'òrgan col·legiat al qual correspon seleccionar les obres finalistes i guanyadores i emetre un informe-acta que servirà de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.
b) El Jurat del certamen estarà format pels següents membres:
President: El Batle-President de l’Ajuntament de Llubí
Vocals: Regidor d’urbanisme
Regidor
1. Arquitecte dels serveis tècnics de l’Ajuntament
1. Arquitecte designat per la Junta de Govern del COAIB.
1. Arquitecte de reconegut prestigi a nivell de les illes
Afegir membres de l’Entitat Convocant que es consideri han de participar. Àrea tècnica, àrea de promoció, imatge, comunicació..
Secretari: Un secretari, amb veu però sense vot, tècnic de l’Ajuntament.
Cada membre del Jurat comptarà amb un suplent. El suplent del President serà designat per ell mateix. Els suplents de la resta de membres seran designats per qui correspongui nomenar al titular.
Son funcions del Jurat:
- Obertura dels treballs, estenent-se acta corresponent, en la qual es reflectiran també les propostes rebutjades amb raonament de les causes que originin la seva no admissió.
- L’admissió definitiva dels treballs.
- La vigilància i compliment de l’anonimat rigorós amb que s’haurà d’examinar la documentació.
- Estudi dels treballs presentats, sessions de deliberació, fallada del Concurs i aixecament de l'Acta i Dictamen d'aquest.
- L'exclusió, prèvia a l'examen, de la documentació gràfica o escrita no sol·licitada en la convocatòria o que no reuneixi els requisits assenyalats expressament en aquestes Bases.
En cas de ser necessària alguna actuació en el sentit de l'última funció ressenyada, aquella serà convenientment raonada i s'aixecarà l'Acta corresponent.
Les decisions es prendran per majoria simple de vots. Serà ineludible la presència de tots els membres del Jurat per emetre el veredicte definitiu, que serà raonat.
Totes les decisions del Jurat seran irrevocables, definitives i inapel·lables.
Només es podrà declarar desert si existeix acord de tots els membres del Jurat.
2.4. TERMINIS
Es disposa de les següents etapes, amb dates límit que també s’indiquen a continuació:
a) Convocatòria: el COAIB comunicarà públicament la convocatòria d’aquest concurs a tots els seus col·legiats –residents o no en las Illes Baleares–, al Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España i a la resta de col·legis oficials d’arquitectes d’Espanya.
L’organisme convocant farà publicitat d’aquesta convocatòria mitjançant anunci al BOIB.
No hi haurà inscripció prèvia.
b. Bases i documentació: les bases es podran obtenir a www.coaib.org i a les oficines de l’Ajuntament de Llubí.
c. Informació: qualsevol informació es podrà sol·licitar a les oficines de l’organisme convocant: Carrer, Sant Feliu, 13 07430 Llubí, Tel.: 971522002 Fax.: 971522528 i correu electrònic: ajuntament@ajllubi.net.
Persones de contacte: Pedro Martorell
d. Consultes: es remetran per correu electrònic i un cop contestades per l’organisme convocant les respostes es publicaran al web de l’Ajuntament i al web www.coaib.org
e. Presentació dels treballs: se presentaran abans de les 14 hores en un termini de 60 dies naturals a partir del dia següent a la publicació de l’anunci en el BOIB. El lloc de presentació serà el registro de l’entitat convocant.
f. Els treballs es podran presentar presencialment, per correu certificat o servei de missatgeria. En els dos últims casos, s’haurà d’enviar un fax o correu a l’entitat convocant acreditant que l’entrega s’ha realitzat per un dels mitjans esmentats i sempre dins del termini establert per a la presentació. Sempre s’haurà de mantenir en tot cas l’anonimat.
g. Resolució: en un termini màxim de 45 dies naturals a partir del dia següent a la data de finalització de l’admissió de propostes.
2.5. CONCURSANTES
Podran participar en el concurs tots aquells arquitectes col·legiats amb capacitat per fer feina a España en el moment de presentació de la proposta.
Es podran presentar individualment o en equip. Cada component només podrà formar part d’un equip dels que concorrin al concurs.
No podran concórrer a la convocatòria els arquitectes que estiguin incursos en algun dels supòsits d’incompatibilitat indicats per la legislació. Tampoc podran participar els membres del jurat, ni els seus socis, col·laboradors o familiars fins al quart grau.
2.6. PREMIS
Se establirà un primer premi de 6.000 € a compte dels honoraris del projecte que desenvolupi la proposta guanyadora, i un segon i tercer premi de 5.000 € .
3. DOCUMENTS I NORMES DE PRESENTACIÓ
Cada proposta es presentarà de forma anònima i amb un lema que la identifiqui.
La proposta anirà dins del sobre A, tancat i només amb el lema escollit grafiat a l’exterior. Anirà acompanyat d’un sobre B, tancat i també sota el lema.
A l’interior del sobre B constaran totes los dades del concursant i la declaració responsable de no estar subjecte a incompatibilitats, segons els models dels annexes I i II.
L’autoria de les propostes quedarà salvaguardada fins que finalitzi la selecció.
Per a participar al concurs, els interessats hauran de presentar un avantprojecte seguint els paràmetres i el programa establert, així com la normativa que li sigui d’aplicació. Es presentarà de la següent manera:
a. Documentació gràfica:
La documentació gràfica se presentarà amb un màxim de DOS plafons, formato DIN A-1, en suport rígid de cartró ploma, amb un lema que els identifiqui.
Estarà conformada por les plantes, alçats, seccions, detalls, perspectives o fotografies del model 3D que es considerin adequades i que defineixin el projecte.
b. Documentació escrita:
- Memòria justificativa de la proposta presentada.
- Memòria de qualitats amb especificació de textures, materials i colors.
- Especificació de les superfícies útils, construïdes, d’ocupació i superfícies de façana
- Pressupost aproximat del projecte segons usos i superfícies.
- Còpia en DIN A-3 de la documentació presentada.
No s’admetran maquetes.
4.- CRITERIS DE SELECCIÓ
Per a la selecció de les propostes el jurat considerarà els següents aspectes:
1. Arquitectònic
2. Viabilitat tècnica i funcional
3. Desenvolupament del programa de necessitats previst en les directrius i criteris de les bases tècniques
4. Pressupost de la solució que es proposi i la seva justificació
5. Justificació i claredat expositiva de la solució adoptada
6. Nivell de presentació formal
7. Altres aspectes que el jurat pugui considerar importants
5.- RESOLUCIÓ DEL CONCURS
El jurat aixecarà acta de les propostes admeses. A l’acta també es relacionaran les propostes no admeses i els motius de no admissió.
El jurat seleccionarà les propostes corresponents als diferents premis i aixecarà acta justificada. Un cop emesa la resolució el jurat procedirà a l’obertura dels sobres B que continguin la identificació dels concursants.
6.- IDEA GUANYADORA
El primer premi podrà quedar desert, sempre que així ho acordin un mínim de 2/3 parts del jurat, el segon y tercer premis no podran declarar-se deserts.
L’organisme convocant podrà decidir dur a terme o no el desenvolupament del projecte guanyador. En tot cas, el desenvolupament del projecte no es podrà encarregar a un altre arquitecte o equip que no en siguin l’autor.
L’arquitecte redactor titular haurà de manifestar de forma expressa el seu compromís de disponibilitat i dedicació a l’encàrrec dins de l’àmbit de les Illes Balears.
Si l’organisme convocant decideix encarregar el desenvolupament del projecte guanyador, comptarà amb el seu autor o autors i aquests inclouran al seu projecte totes aquelles necessitats que justificadament sol·liciti l’entitat contractant, sempre que no s’alteri substancialment la idea guanyadora.
Els honoraris es determinaran segons acord entre les parts.
El present encàrrec haurà de visar-se pel COAIB, tal como especifica la normativa vigent.
7.- PROPIETAT INTEL·LECTUAL
Els drets de propietat intel·lectual de tots els treballs presentats son dels seus autors.
Els drets d’explotació de la proposta guanyadora es cedirà a l’entitat convocant en relació a una possible publicació o exposició, amb compliment de la legislació vigent.”
El que es va públic per a general coneixement i en compliment de l’acordat.
La resta de la documentació, plànols, fotos solar, etc., es poden consultar a la pàgina web de l’Ajuntament.
Llubí, 27 de desembre de 2016.
La Batllessa,
Magdalena Perelló Frontera
“ANNEX I
MODEL DE PARTICIPACIÓ EN EL CONCURS D’IDEES, A NIVELL D’AVANTPROJECTE I AMB INTERVENCIÓ DE JURAT, PER A LA CONSTRUCCIÓ DE LA NOVA ESCOLETA MUNICIPAL DE LLUBÍ
Director de l’ equip: ___________________________________________
DNI núm.: ______________ Arquitecte col·legiat núm.: ______________
en el Col·legi Oficial d’Arquitectes de ____________________________
Equip format per:
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Direcció _______________________ C. Postal ___________________
Població ____________________ Província___________________
Telèfon(s) ____________ _________ Fax ________________________
Direcció electrònica __________________________________________
Assabentat/s del concurs d’avantprojecte convocat per… … …, manifesta (manifesten):
Que te/nen plena capacitat per a obrar.
Que coneix (coneixen) i accepta(accepten) totalment les bases aprovades para regir el concurs.
_______________, _____ de _______________ de 2017
Signat: _________________________________________ “
“ANNEX II
DECLARACIÓN RESPONSABLE
Sr./a.: __________________________________________________
En nom propi i en representació de l’equip format per:
Sr../a.: __________________________________________________
Sr/a.: __________________________________________________
Sr./a.: __________________________________________________
Sr./a.: __________________________________________________
Sr.a.: __________________________________________________
Declara
Que tant qui susbcriu com els integrants de l’ equip (als que representa, si procedeix), no estan incursos en cap de las causes d’incompatibilitat establertes en la legislació vigent ni en les presents bases.
I per què així consti davant l’Organisme Convocant, a efectes de participar en el concurs d’avantprojecte per al nou centre d’Educació Infantil o adaptació de l’edifici existent en … … , subscriu la present declaració.
_____________, _____ de ______________ de 2017.
Signat: ___________________________________”