Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR
Núm. 14654
Aprovació definitiva Ordenança reguladora del Servei Postal a la zona del Port des Canonge i Son Coll mitjançant la utilització de bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS)
Versió PDF
Es va publicar en el BOIB núm. 147 de 22/11/2016, l’acord d’aprovació provisional, adoptat per el Ple de la Corporació en data 31 d’octubre de 2016, de l’ Ordenança reguladora del Servei Postal a la zona del Port des Canonge i Son Coll mitjançant la utilització de bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS).
Havent transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública, que estableix la Llei 20/2006 de 15 de desembre, sense que s’hagin presentat reclamacions, d’acord amb l’article 49 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim Local, s’entén definitivament adoptat l’acord aleshores provisional i es procedeix a la publicació de l’Ordenança a efectes de la seva entrada en vigor segons el previst a l’art 103 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre.
La transcrita resolució és definitiva en via administrativa i contra ella es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació del present edicte. No obstant això, es pot interposar qualsevol altre recurs que s'estimi procedent, d'acord amb allò que disposa l'art. 58.2 de la Llei 30/1992.
Ordenança reguladora del Servei Postal a la zona del Port des Canonge i Son Coll mitjançant la utilització de bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS)
Article 1. Objecte
L’objectiu de l’Ordenança és la regulació de la prestació del Servei Postal en la zona de la urbanització de Son Coll i del Port des Canonge , declarats entorn especial a efectes d’entrega d’enviaments postals ordinaris, en espais d’ús públic i titularitat d’aquesta Administració, a través de repartiment en bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS) als interessats
Article 2. Àmbit d’aplicació
2.1 Aquest és un servei voluntari d’aplicació a la zona de la urbanització de Son Coll i del Port des Canonge, que no disposen d’accés al servei de Correu Postal al ser declarades entorn especial a efectes d’entrega d’enviaments postals ordinaris
2.2. La implantació de la prestació del Servei Postal, regulat pel Real Decret 503/2007, estarà prèviament concertat entre l’ajuntament i la Societat Estatal Correos y Telégrafos, S.A.
Article 3. Procediment
3.1. L’ajuntament actuarà com a intermediari entre la Societat Estatal Correos y Telégrafos, S.A. i el/la beneficiari/a del servei en la tramitació de l’alta del servei.
3.2. L’ajuntament informarà als titulars dels habitatges referits en l’article 2, de la instal·lació d’una bateria de bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS), i els oferirà la possibilitat de posseir un caseller individual (concentrat) destinat al dipòsit de la correspondència.
3.3. L’ajuntament s’encarregarà que totes les bústies instal·lades gaudeixin de les garanties legalment exigides per evitar manipulacions il·lícites en quan a la seva ubicació; instal·lació fixa que no pugui traslladar-se de lloc i altura que permeti la seva còmoda distribució.
3.4. L’ajuntament instal·larà les bústies en l’espai destinat a tal efecte amb els següents criteris:
· El primer caseller (ubicat a la cantonada superior esquerra) quedarà reservat per a devolucions a CORREUS. El caseller portarà la indicació "CORREUS - Devolucions"
· Les bústies del panell s'ordenaran per carrers.
· Cada bústia individual es retolarà amb la indicació del carrer o polígon que correspongui a cada domicili, poden figurar, a més, el nom dels destinataris del servei.
3.5. L'annexió de nous residents comportarà, directament, la reordenació del panell d'acord amb els criteris exposats en l’anterior punt d’aquest article. Les noves adhesions es revisaran un pic a l’any
Article 4. Documentació d’alta del servei
Per a sol·licitar l’alta del servei, els/les interessats/des hauran de presentar una instància a l’ajuntament de Banyalbufar a tal efecte, acompanyada de la següent documentació:
· Una fotocopia del carnet d’identitat nacional o document acreditatiu de la identitat.
· Un document que acrediti la propietat de la parcel·la.
· El pagament de l’import corresponent a l’alta del servei.
Article 5. Claus
5.1. Una vegada efectuada la instal·lació de les bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS), l’ajuntament entregarà la clau de la bústia al beneficiari i, si s’escau, la clau de la instal·lació on estiguin les bústies ubicades.
5.2. L’ajuntament custodiarà una còpia de la clau de les bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS), per a facilitar la reordenació del panell, d'acord amb els criteris establerts en l’article 3.5. d’aquesta ordenança.
5.3. Els panys de les bústies seran totes de combinació diferent.
Article 6. Obligacions dels beneficiaris del Servei Postal
Els/les beneficiaris/es del servei postal assumeixen l'obligació de:
6.1. Comunicar als remitents el seu domicili postal correcte, compost pel polígon i parcel·la o carrer; així com el codi postal i localitat que els correspongui.
6.2. Permetre i facilitar la regular reordenació de les bústies, d'acord amb els criteris establerts en l’article 3.5. d’aquesta ordenança.
6.3. En el cas de transmissió de la propietat, transferir la possessió de la bústia al nou propietari mitjançant entrega de la corresponent clau.
Article 7. Preu
7.1. El/la beneficiari/a del servei postal objecte d’aquesta ordenança ha de fer efectiu l’import de 53’00 euros, per a tenir la possessió de la bústia i rebre el servei.
7.2. En cas de pèrdua de la clau, el preu de reposició d’aquesta és de 5€.
Article 8. Manteniment i responsabilitats
8.1. Serà responsabilitat de l’ajuntament el manteniment de la instal·lació (casetes) on s’ubiquen les bústies concentrades pluridomiciliaries (BCPS).
8.2. Serà responsabilitat del beneficiari/a el mantenir la bústia en bones condicions per a facilitar l’accés als treballadores de Correus en la seva labor de repartiment.
8.3. Qualsevol desperfecte en la bústia haurà de ser reparada, i en cas de no poder-se reparar, l’ajuntament la substituirà i el/la beneficiari/a haurà de procedir segons el procediment establert en l’article 7.
Disposició final
Aquesta Ordenança començarà a regir a partir del dia següent al de la publicació al BOIB del text íntegre, una vegada aprovat aquest de forma definitiva.
Banyalbufar, 23 de desembre de 2016
El Batle,
Mateu Ferrà Bestard