Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 14652
Elevació a definitiva de l'aprovació del Reglament de l'Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada definitivament per no haver-se presentat al·legacions contra la aprovació inicial  i un cop transcorreguts els 15 dies hàbils previstos a l’article 65.2 la Llei de bases de règim local, 7/1985, de 2 d’abril es fa pública íntegrament, en compliment del que disposa l’article 70.2 de la mateixa llei a l’efecte de la seva entrada en vigor i impugnació jurisdiccional.

Contra el present acord, donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears  en el termini de dos meses, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

Sa Pobla, 27 de desembre de 2016

El Batle

Biel Ferragut Mir

  

REGLAMENT AGRUPACIÓ DE VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL MUNICIPAL

PART PRIMERA: DE L’AGRUPACIÓ DE VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL

SECCIÓ PRIMERA: OBJECTIUS

ARTICLE 1.

1. L’Agrupació Local de Voluntaris de PROTECCIÓ CIVIL. (AVPC) és una organització de caire humanitari i altruista, que actua de manera desinteressada i solidària que es constitueix a l’empar de l’article 7 quárter de la Llei 17/2015 de 9 de juliol del Sistema Nacional de Protecció Civil i en compliment d’allò que preveu l’article 45 de la Llei 3/2006 de 30 de març de Gestió d’Emergències de les Illes Balears.

2.  L’AVPC no empara activitats de finalitat religiosa, política o sindical.

ARTICLE 2.

1. L’AVPC estarà constituïda per persones físiques, majors d’edat (18 anys), residents i empadronats al municipi de SA POBLA, i que voluntàriament desitgin integrar-s’hi.

2.  No podran formar part de l’operatiu de l’AVPC,  les persones que, en cas d’emergència, hagin de desenvolupar funcions en altres grups de l’estructura de la Protecció Civil Local, no existint impediment qualsevol en què col·laborin amb l’Agrupació en tasques preventives i de planificació.

3.  Es consideren membres de AVPC, les persones integrades dins la mateixa amb motiu de l’aplicació de l’article 17 d’aquest Reglament en els termes que s’especifiquen en cada cas.

4.  Podran ser voluntaris passius els menors d’edat amb autorització paterna, que s’enquadraran en una Secció Juvenil. La seva funció principal serà la formació i divulgació de temes de protecció civil.

ARTICLE 3.

1.  L’Agrupació té com a finalitat la col·laboració en la Previsió i Prevenció de situacions de greu risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública que puguin plantejar-se en el Municipi, en la Protecció i Socors de les persones i dels béns, quan dites situacions es produeixen, i en el restabliment de la normalitat a l’àrea afectada.

2.  L’Agrupació durà a terme aquestes missions en el marc del Pla Municipal davant d’emergències (PME), i Plans d’actuació davant de riscos específics (PAE), que és d’on sorgeixen les competències atribuïdes a l’AVPC de SA POBLA.

ARTICLE 4.

Correspon al Ple de l’Ajuntament l’adopció de l’acord de creació de l’AVPC, així com en el seu cas, de la seva dissolució.

ARTICLE 5.

L’àmbit territorial operatiu de l’AVPC es limitarà al terme municipal de SA POBLA. A petició del Centre Provincial de Coordinació d’Emergències, que canalitzarà les demandes d’altres màxims responsables municipals, el Batle podrà autoritzar la intervenció de l’AVPC de SA POBLA.

SECCIÓ SEGONA: ORGANITZACIÓ

ARTICLE 6.

L’organització i funcionament de l’AVPC es regirà per l’establert en el present Reglament, així com per les instruccions i directrius que, a efectes de coordinació general, puguin dictar les Comissions Nacional i Autonòmica de Protecció Civil; i per l’establert al Decret 44/2003 de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de voluntaris de Protecció Civil de les Illes Balears, o bé en el seu cas per la normativa vigent en el seu moment.

ARTICLE 7.

L’ALVPC depèn directament del batlle com a responsable màxim de la Protecció Civil Local.

ARTICLE 8 .

L’AVPC quedarà enquadrada orgànica i funcionalment dins la unitat municipal de la que depenguin els serveis de Protecció Civil o, en el seu defecte, els serveis de Seguretat Ciutadana, sense que això constitueixi cap vincle laboral o funcionarial dels seus components amb l’Ajuntament.

ARTICLE 9

L’ALVPC s’estructura funcionalment en Seccions (Transmissions, Primers Auxilis, Extinció d’Incendis, Rescat i Salvament, Formació, Secció Juvenil, etc.) a les quals els voluntaris s’adscriuran en funció de la seva capacitat i preparació.

Per la seva intervenció, les Seccions es divideixen en GRUPS D’ACCIÓ O GRUPS D’INTERVENCIÓ OPERATIVA. Els voluntaris s’enquadren dins aquests Grups d’Acció. No obstant, un Grup d’Acció pot formar part de diferents Seccions en funció de les àrees que tengui assumides.

Cada grup d’acció està format per un Cap i els voluntaris que formin part de dit grup. Els grups es poden dividir en subgrups respectivament.

Aquesta estructura serà de caire flexible, ajustant-se a les necessitats del servei, als mitjans humans disponibles i a l’establert al Pla Municipal d’Emergències i als Plans d’Actuació Municipal davant riscos específics.

ARTICLE 10

El cap de l’Agrupació és designat pel batle, a proposta del regidor delegat de Protecció Civil o, en el seu defecte, del regidor delegat de Seguretat Ciutadana.

 Els Caps de Secció i de Grups seran proposats, de manera justificada, pel cap de l’Agrupació i nomenats pel Regidor corresponent.

L’elecció del Cap de l’agrupació, de Secció i de Grups, s’ha de dur a terme amb audiència prèvia a l’assemblea.

El procés per al cessament dels càrrecs és igual que per a la designació i nomenament dels mateixos.

ARTICLE 11.

Per la Regidoria de l’àrea corresponent, o per al servei Local de Protecció Civil, si n’hi hagués, s’elaboraran i formularan propostes per a l’elaboració de les normes i instruccions que siguin necessàries per desenvolupar, completar i aplicar el present Reglament.

L’aprovació d’aquestes normes correspon al batle, a proposta del regidor corresponent.

ARTICLE 12.

Per garantir la seva eficàcia s’exigirà a tots els integrants de l’Agrupació un nivell mínim de coneixements sobre els diferents camps que integren la Protecció Civil, havent-se de facilitar l’accés a aquesta formació per part de les diferents administracions involucrades.

ARTICLE 13.

La Corporació Municipal, mitjançant la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o la competent en el seu moment, arbitrarà els mitjans necessaris per procurar que l’Agrupació compti amb material específic que garanteixi la ràpida intervenció davant qualsevol situació d’emergència, especialment en el camp del transport, la uniformitat i les radiocomunicacions, així com per a que l’Agrupació pugui disposar d’una seu digna i adequada a les seves necessitats.

ARTICLE 14.

La Corporació Municipal podrà subscriure convenis de col·laboració amb altres administracions, organismes o entitats públiques o privades, encaminades cap a la promoció, dotació de mitjans, formació i millor funcionament de l’AVPC de SA POBLA.

SECCIÓ TERCERA: FUNCIONS

ARTICLE 15

L’actuació de l’AVPC se centrarà, de forma permanent i regularitzada, en el camp preventiu i operatiu de la gestió d’emergències, catàstrofes i/o calamitats públiques, d’acord amb allò previst en els Plans Territorials Municipals i en els Plans d’Actuació davants riscos específics.

En cas d’absència de serveis d’emergència professionals, o amb temps de resposta molt elevats, podran actuar eventualment en substitució  d’aquests en tasques d’intervenció en accidents o sinistres,  passant a exercir tasques de suport un cop els serveis professionals facin acte de presència, i actuant sota la seva direcció a partir d’aleshores.

Tindran la consideració de serveis d’emergència professionals, a més dels habituals, els bombers forestals, els bombers voluntaris i les brigades d’auxili ràpid de la Comunitat Autònoma, es a dir, la Unitat Operativa de la Direcció General d’Emergències, o els que corresponguin en cada moment.

ARTICLE 16.

El Pla Territorial Municipal i els Plans d’actuació davant riscos específics són la vertadera font d’on surten les competències de la AVPC, podent variar la quantitat i qualitat de les mateixes en funció de la capacitat de l’Agrupació per assumir-les.

En coherència amb la seva finalitat i organització, algunes de les funcions que podria desenvolupar l’Agrupació són:

A) en el marc de la PREVENCIÓ:

-  Estudis de riscs de la localitat, preferentment orientats a edificis, locals, i establiments de pública concurrència.

-  Col·laboració i suport en la confecció i divulgació dels Plans d’Autoprotecció de dits centres.

-  Col·laboració en l’elaboració i manteniment dels Plans Municipals d’Emergències (PME) i Plans d’Actuació (PAE) davant riscs específics.

-  Confecció i realització de campanyes d’informació i divulgació a col·lectius afectats pels distints riscs.

-  Actuació en dispositius operatius de caire preventiu (en grans concentracions humanes, vigilància forestal, etc.)

B)  en el marc de la INTERVENCIÓ:

-  Suport als serveis operatiu d’emergència rutinaris.

-  Atenció a afectats en emergències.

-  Col·laboració en el desenvolupament del Pla Sectorial de Comunicacions.

-  En general, execució de les missions encomanades pel PME i els PAE.

PART SEGONA: DELS VOLUNTARIS

SECCIÓ PRIMERA: DISPOSICIONS GENERALS.

ARTICLE 17.

Podran vincular-se a l’Agrupació les persones físiques, residents en el municipi, que manifestin el desig de col·laborar voluntàriament en les activitats pròpies dels serveis bàsics de Protecció Civil.

Els aspirants a voluntaris han de reunir les següents condicions: tenir una edat mínima de 18 anys (o autorització paterna), no tenir cap malaltia contagiosa i ser aptes físicament per als treballs propis dels serveis que s’hagi de desenvolupar, presentar la documentació que a l’efecte s’assenyalí. No podran tenir relació amb l’ajuntament, ni de tipus funcionarial ni laboral.

La sol·licitud d’ingrés, que en principi es considerarà com a Voluntari de pràctiques, s’haurà de formalitzar a l’Ajuntament de SA POBLA, conforme al model que es fixi a l’efecte. La presentació de la sol·licitud suposarà l’acceptació plena del present Reglament, acceptació que haurà de ser explícita quan s’ingressi com a membre de ple dret.

El compromís voluntari ha de renovar-se, de manera explícita, cada tres anys, considerant rescindit el vincle si no es duu a terme la renovació.

També són d’aplicació les limitacions a la vinculació de voluntari contemplades a l’article 2 del present Reglament.

ARTICLE 18.

Tots els sol·licitants que encara no hagin superat les proves psicofísiques i de coneixements seran considerades voluntaris auxiliars o passius, i, per tant, en cap cas hauran de desenvolupar tasques de caire operatiu. Les diferents proves es determinaran reglamentàriament mitjançant annex.

Les persones que compleixin els requisits recollits a l’article 2 d’aquest Reglament i que superin les proves d’aptitud psicofísica i de coneixements, relacionats amb les diferents àrees que integren la Protecció Civil, hauran de superar un període de pràctiques no inferior a tres mesos ni superior a un any.

Aquest voluntaris en pràctiques passaran a ser membres voluntaris de ple dret de l’Agrupació si les pràctiques són valorades positivament pel Servei competent de la Direcció General d’Emergències o organisme competent en el seu moment.

Els voluntaris en període de pràctiques podran desenvolupar actuacions operatives de responsabilitat limitada, duent a terme tasques com a col·laborador d’altres voluntaris de més experiència. Hauran de tenir la mateixa cobertura d’assegurances que els voluntaris de ple dret.

ARTICLE 19.

La col·laboració voluntària podrà realitzar-se incorporant-se a l’Agrupació com a col·laborador.

Són col·laboradors aquelles persones que posseeixen una determinada qualificació professional i participen eventualment amb l’AVPC realitzant informes, assessorament tècnic i contribuint en la formació de voluntaris.

El present Reglament no és d’aplicació als col·laboradors.

ARTICLE 20.

La relació dels voluntaris amb el municipi s’entén com a col·laboració gratuïta desinteressada i benvolent, basant-se en sentiments humanitaris, altruistes i de solidaritat social, sense mantenir, per tant, cap relació de caire laboral.

La permanència dels voluntaris i col·laboradors al servei de la Protecció Civil Local serà gratuïtat i honorífica, sense dret a reclamar salari, remuneració o premi, si bé l’Ajuntament, en determinats casos justificats i/o excepcionals, podrà arbitrar fórmules de compensació per despeses derivades dels servei o assistència a cursos de formació.

Queden  exclosos del paràgraf anterior les indemnitzacions  corresponents  per perjudicis soferts com a conseqüència de la seva prestació segons l’establert pels articles 31 i 32.

ARTICLE 21.

La condició de voluntari faculta, únicament, per realitzar les activitats amb la PC local reflectides a l’article 15 del present Reglament.

La condició de voluntari no empara cap activitat amb finalitat religiosa, política o sindical.

SECCIÓ SEGONA: UNIFORMITAT  I IDENTIFICACIÓ

ARTICLE 22.

Per a totes les actuacions previstes, de caire operatiu, el voluntari haurà d’anar degudament uniformat.

La uniformitat dels membres de l’Agrupació serà la descrita a l’Ordre corresponent.

ARTICLE 23.

Tots els components de l’AVPC duran els distintius creats per l’Ordre de la Conselleria d’Interior del 14-10-2004, o la que estigui vigent en el seu moment.

ARTICLE 24.

La Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o organisme competent en cada moment proporcionarà un carnet acreditatiu a cada voluntari de l’Agrupació, segons el model de l’Ordre de la Conselleria d’Interior del 14-10-2004, o la que estigui vigent en el seu moment.

SECCIÓ TERCERA: FORMACIÓ I ENSINISTRAMENT

ARTICLE 25.

És objectiu prioritari en l’àmbit de la PC local la preparació del seu personal a tots els nivells, des de la selecció i formació inicial-final continuada i permanent durant la relació voluntari-agrupació.La formació inicial del voluntari té com a finalitat informar i posar en contacte el voluntari amb els coneixements bàsics i les realitats vinculades a la PC local, així com amb els diferents caps d’actuació.

Amb aquesta finalitat orientadora del futur voluntari, dita informació i ensinistrament inicial contribueix a la selecció dels aspirants, al temps que facilita la captació del mateixos per incorporar-se en condicions d’eficàcia a al corresponent unitat d’intervenció.

ARTICLE 26.

La formació permanent i continuada del voluntari té com a objectiu no només la garantia i posada en pràctica d’un dret d’aquell, sinó, sobretot, atendre les necessitats reals de la prestació del servei, obtenint els majors nivells de responsabilitat, eficàcia i seguretat.

ARTICLE 27.

L’AVPC podrà participar amb el seu personal en els cursos de formació i ensinistrament que organitzi la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiquesr o organisme competent en cada moment en la convocatòria dels quals quedi explícita aquesta possibilitat.

L’Ajuntament, a través de l’AVPC, podrà organitzar els seus propis cursos en l’àmbit local, els continguts i duració dels quals hauran de ser aprovats per la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o organisme competent en cada moment.

L’Organisme organitzador de cada curs serà responsable d’encunyar els seus propis certificats d’assistència i/o aprofitament dels mateixos, havent-se de comunicar al Servei de Protecció Civil  del Govern de les Illes Balears o organisme competent en cada moment, en finalitzar el curs, una relació dels assistents i la qualificació obtinguda.

ARTICLE 28.

L’activitat formativa s’articularà de la següent manera:

A)  JORNADES D’ORIENTACIÓ, per a voluntaris auxiliars.

B)  URS D’INGRÉS (nivell 1). És de caire obligatori per als voluntaris en pràctiques.

Tindran una duració mínima de 25 hores lectives teòrico-pràctiques, versant els seus continguts sobre les àrees fonamentals relacionades amb la Protecció Civil (legislació bàsica, autoprotecció, primers auxilis, extinció d’incendis, rescat i salvament, comunicacions, acció social, etc.)

C)  CURSOS DE PERFECCIONAMENT (nivell 2) Estan dirigits a voluntaris que desitgin aprofundir en alguna de les àrees esmentades.

D)  CURSOS D’ESPECIALITZACIÓ (nivell 3). Dirigits, fonamentalment, als responsables dels Serveis locals de PC i de l’AVPC.

SECCIÓ QUARTA: DRETS DELS VOLUNTARIS.

ARTICLE 29.

El voluntari té dret a usar els emblemes, distintius i equips de servei, i els corresponents a la seva categoria en totes les actuacions en les que siguin demandats.

A efectes d’identificació, en casos d’intervenció, emergències o calamitat, l’ús dels mateixos és obligatori.

Igualment, el voluntari té dret a rebre una acreditació suficient per part de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o organisme competent en cada moment.

ARTICLE 30.

El voluntari té dret a ser reintegrat de les despeses de manutenció, transport i allotjament soferts en la prestació del servei, havent de fer front a dites despeses l’Administració Pública de qui depengui la planificació i organització dels dispositius establerts.

En qualsevol cas, aquesta compensació de les despeses no tindrà caràcter de remuneració o salari.

ARTICLE 31.

El voluntari té dret a adoptar totes les mesures necessàries per a evitar situacions que comportin perills innecessaris per a ell o per a tercers.

En qualsevol cas el voluntari té dret a estar assegurat contra els possibles riscs derivats de la seva actuació.

Els fets derivats de la seva actuació com a membre de l’AVPC estaran coberts per una assegurança d’accidents, que garantirà, coma a mínim, les prestacions mèdiques i farmacèutiques necessàries.

Igualment, queden assegurades les indemnitzacions corresponents en els casos en què, com a conseqüència de l’accident, sobrevinguin invalidesa permanent o defunció.

ARTICLE 32.

Els danys i perjudicis que, com a conseqüència del treball voluntari, pot sofrir el beneficiari del mateix, així com tercers, quedaran coberts per una assegurança de responsabilitat civil.

La modalitat de les corresponents pòlisses d’assegurances i cost de les indemnitzacions seran fixades pel Govern de les Illes Balears, que a la vegada pagarà les primes de les assegurances, sempre que existeixi dotació pressupostària suficient a l’efecte, mitjançant la signatura de conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de SA POBLA. En cas contrari, les primes de les assegurances seran fixades pel Ple Municipal, a proposta del regidor delegat, responsabilitzant-se l’Ajuntament de sufragar les quotes.

Els voluntaris en pràctiques tenen dret a les seves corresponents assegurances en igualtat de condicions que els voluntaris definitius.

Els costs de les assegurances s’actualitzaran anualment.

L’Ajuntament serà responsable civil subsidiari, d’acord amb la legislació vigent, en virtut de la seva potestat de direcció sobre l’AVPC. No obstant, quan l’actuació excedeixi de l’àmbit del terme municipal i s’hagin coordinat diferents Agrupacions supramunicipals serà responsable civil subsidiari el Consell de Mallorca. 

ARTICLE 33.

El voluntari de PC té dret a obtenir el suport material de l’Agrupació.

De la mateixa manera, té dret a participar en l’estructura de l’Agrupació i opinar sobre el treball desenvolupat.

El voluntari podrà efectuar les peticions, suggerències i reclamacions que consideri necessàries, dirigides al Cap de l’Agrupació.

En tot cas si, passats 20 dies des de l’entrada en el registre, l’escrit no fos contestat, es podrà elevar directament al batle o al regidor delegat.

SECCIÓ CINQUENA.: DEURES DELS VOLUNTARIS

ARTICLE 35.

Tot voluntari ha de respectar l’estructura jeràrquica i funcional de l’Agrupació, i col·laborar en la major eficàcia de les mateixes.

Els voluntaris hauran d’acatar la direcció d’altres organismes competents, en determinades actuacions contemplades en el Pla Municipal d’Emergències o Plans d’Actuació Municipal Específica, com en el cas d’extinció d’incendis forestals i urbans, etc.

En cap cas, el voluntari o col·laborador de PC actuaran com a membres de l’Agrupació fora dels actes de servei.

No obstant, podrà intervenir amb caràcter estrictament personal, i sense vinculació amb l’Agrupació, en aquells supòsits relacionats amb el seu deure com a ciutadà, usant els coneixements i experiències derivades de la seva activitat voluntària.

ARTICLE 36

El voluntari de PC haurà de realitzar un número mínim d’hores, compromeses mutu acord amb l’Agrupació, i que no podrà ser inferior a 60 hores anuals, comptant com a tals la suma d’hores de formació i intervenció.

ARTICLE 37.

El voluntari té el deure de conservar i mantenir en perfectes condicions d’ús el material i l’equip que se li hagi confiat.

Els perjudicis causats en el mateixos com a conseqüència del tracte incorrecte o falta d’esment seran responsabilitat del voluntari.

En qualsevol cas, tot el material en poder del voluntari serà retornat a l’Agrupació si es modifiquen les circumstàncies que aconsellaren o habilitaren dit dipòsit.

SECCIÓ SISENA.: RECOMPENSES I SANCIONS

ARTICLE 38.

L’activitat altruista, solidària i no lucrativa exclou tota remuneració, però no impedeix el reconeixement dels mèrits del voluntari i, per tant, la constatació dels mateixos a efectes honorífics.

Amb aquesta distinció de conductes meritòries, també seran estudiades les possibles faltes comeses pels voluntaris que duran aparellades les corresponents sancions.

Tant els mèrits i els honor concedits, com les faltes i les seves sancions seran anotades a l’expedient personal de l’interessat.

ARTICLE 39.

La valoració de les conductes meritòries que puguin merèixer una recompensa, sempre de caire no material, correspon al batle.

La iniciativa d’aquest reconeixement meritori correspon al Cap de Servei local de PC o, en el seu defecte, al de l’Agrupació.

ARTICLE 40.

La valoració de les conductes meritòries es realitzarà mitjançant reconeixement públics, diplomes o medalles, a més d’altres distincions que pugui concedir l’Ajuntament o altres Administracions Públiques.

ARTICLE 41.

La sanció serà conseqüència de la comissió d’una infracció, en allò que disposa en el present Reglament.

Les infraccions podran ser considerades lleus, greus o molt greus.

ARTICLE 42.

Es consideren faltes lleus:

A)  El descuit en la conservació i manteniment de l’equip material a càrrec del voluntari

B)  El descuit o negligència en l’exercici de les seves funcions, sempre que no suposi una falta més greu.

C)  La incorrecció amb el públic o amb els membres de l’Agrupació.

D)  L’incompliment dels deures i les obligacions del voluntari, sempre que no hagin de ser qualificades com a faltes més greus.

E)  La desobediència als caps de servei, quan nos suposi maltractament de paraula o obra i no afecti al servei que s’hagi de complir.

Les faltes lleus podran sancionar-se amb apercebiment o suspensió de fins a 30 dies.

ARTICLE 43.

1. Es consideren faltes greus:

A) El no seguir normes orgàniques i funcionals de l’Agrupació, de forma manifesta i/o no justificada.

B)  La notòria desconsideració cap a ciutadans o membres de l’Agrupació.

C)  La negligència que causi danys de consideració en els locals, material o documents de l’Agrupació, així com en l’equip al seu càrrec.

D) L’incompliment de l’horari anual quan les faltes superin el 40% del total d’hores fixades.

E)  La greu pertorbació de l’activitat de l’Agrupació.

F)  La utilització injustificada, fora dels actes propis de servei, de l’equip, material o distintius de l’AVPC.

G) L’acumulació de tres faltes lleus.

2. Les faltes lleus podran sancionar-se amb la suspensió de la condició de voluntari , de 30 a 180 dies.

ARTICLE 44.

1. Es consideren faltes molt greus:

A) Deixar de complir, sense causa justificada, les exigències del servei.

B) La notòria falta de rendiment que comporti inhibició en el compliment de  les tasques encomanades.

C) Haver estat condemnat, amb sentència ferma per qualsevol acte considerat delicte.

D) Utilitzar o exhibir indegudament les identificacions del servei.

E) L’agressió a qualsevol membre de l’Agrupació i la desobediència que pugui afectar a l’èxit de la missió encomanada.

F) Negar-se a complir les sancions de suspensió que li fossin imposades.

G) Consum de drogues i abús d’alcohol en actes de servei.

H)  Haver estat sancionat per la comissió de dos faltes greus en un període de dos anys.

2.  Dues faltes molt greus es sancionaran amb suspensió de 180 dies a dos anys i, en el seu cas, amb l’expulsió definitiva de l’AVPC.

ARTICLE 45.

Les faltes lleus es prescriuran als 6 mesos de la data de la seva comissió, les greus  als dos anys i les molt greus als tres anys.

ARTICLE 46.

El voluntari tindrà dret a un procés just i equànime que garanteixi al màxim la defensa en cas de sancions reglamentades.

SECCIÓ SETENA.: RESCISSIÓ I SUSPENSIÓ DEL VINCLE AMB L’AGRUPACIÓ

ARTICLE 47.

Són causes de suspensió temporal del vincle voluntari amb l’AVPC les següents:

A) L’acompliment de les sancions establertes en els articles 42, 43 i 44.

B) La gestació.

C) L’atenció a nadons o fills menors, a petició de l’interessat.

D) La malaltia perllongada justificada.

E) La realització d’estudis fora del municipi.

F) L’ocupació en una feina que impliqui llargs i freqüents  desplaçaments. La reincorporació haurà de sol·licitar-se explícitament.

ARTICLE 48.

La relació voluntària amb l’AVPC podrà ésser rescindida per les següents  causes previstes a l’article 33 del Decret 44/2003 o normativa d’aplicació vigent en el seu moment.

A) Per petició expressa i per escrit de l’interessat.

B) Per pèrdua de les aptituds físiques o psíquiques.

C) Per la pèrdua de la condició de resident a la Illa on s’hagi constituït l’agrupació, en aquest cas, de resident a SA POBLA.

D) Per expulsió com a conseqüència d’un procediment sancionador. Els motius de baixa per expulsió seran:

-  No respectar l’estructura jeràrquica de l’Agrupació.

-  Mal ús del material.

- Falta de companyonia amb els altres Voluntaris.

ARTICLE 49.

En tots els casos en què es produeixen la rescissió de la relació del voluntari amb l’Agrupació, aquesta tornarà, de forma immediata, els equips i les acreditacions  que estiguin en el seu poder.

ARTICLE 50.

En tot cas, s’expedirà, a petició de l’interessat, certificació en què constin els serveis prestats a l’Agrupació, així com la causa per la qual es va acordar la baixa, remetent-se una còpia al Registre d’Agrupacions de Voluntaris de la Direcció General d’Emergències i del Servei de Protecció Civil de la CAIB, o organisme competent en cada moment.

DISPOSICIONS FINALS 

1. Perquè entri en vigor el present Reglament haurà de ser aprovat pel

Ple Municipal, havent estat supervisat prèviament per la Direcció General d’Emergències i del Servei de Protecció Civil de la CAIB o organisme competent en cada moment.

2. La Direcció General d’Emergències i del Servei de Protecció Civil de

la CAIB  o organisme competent en cada moment, en el desenvolupament de les seves competències sobre el voluntariat de Protecció Civil, col·laborarà amb els Ajuntaments de les següents maneres:

-  Normalització i homologació d’equips.

- Elaboració de normes i directrius.

-  Constitució d’un Registre d’Agrupacions Locals de Voluntaris.

-  Règim disciplinari superior.

3. Successivament s’aniran adjuntat Annexes al present Reglament, els quals podran sofrir modificacions, una vegada aprovat el present Reglament, sense que sigui necessària la revisió íntegra del mateix, ni la seva nova aprovació pel Ple Municipal, no essent així quan es proposi l’alteració de l’articulat.

4. Els diferents Annexes seran aprovats per la Batllia, i inclouran les directrius necessàries per al desenvolupament i aplicació del present Reglament (uniformitat, instruccions de funcionament, designació de responsables, …)