Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 14567
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, transport, tractament i el¡minació de residus sòlids urbans.
Versió PDF
El Ple de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, en sessió extraordinària celebrada el dia 22 de desembre de 2016 va acordar l'aprovació definitiva, amb resolució de les reclamacions presentades, de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa de recollida, transport, tractament i eliminació de residus sòlids urbans, el text íntegre dels quals es fa públic en compliment de l'article 17 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE RECOLLIDA, TRANSPORT, TRACTAMENT I ELIMINACIÓ DE RESIDUS SÒLIDS URBANS.
Article 1. Fonament i Naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola, i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 a 19 i 20 a 27 del Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa de recollida, transport, tractament i eliminació de residus sòlids urbans, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que es disposa en l'article 57 del citat text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Article 2. Fet Imposable
1.- Constitueix el fet imposable de la taxa de la prestació del Servei de recepció obligatòria de recollida, transport, tractament i eliminació d'escombraries domiciliàries i residus sòlids urbans d'habitatges, allotjaments i locals o establiments on s'exercitin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.
2.- A aquest efecte es consideren escombraries els residus Sòlids Urbans, les restes i desaprofitaments d'alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals i habitatges, i s'exclouen de tal concepte els Residus de tipus industrial, enderrocs d'obres, detritus humans, matèries o materials contaminats, corrosius, perillosos, o la recollida dels quals o abocament exigeixi l'adopció d'especials mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat.
3.- No està subjecta a prestació de caràcter voluntària i estada de parts en els següents casos:
a.- Recollida d'escombraries i residus no qualificats de domiciliaris i urbans d'Indústries, Hospitals i Laboratoris.
b.- La recollida d'escòries i cendres de calefaccions centrals
c.- Recollida d'enderrocs d'obres.
Article 3. Subjectes Passius
1.- Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats al fet que es refereix l'art. 33 de la Llei General Tributària que ocupin o utilitzin els habitatges i locals situats en els llocs, places, carrers o vies públiques en els quals es prestin el servei, ja sigui a títol de propietari o d'usufructuari, habitacionista, arrendatari o fins i tot precari.
2.- Tindrà la consideració de subjecte passiu substitut el contribuent al propietari dels habitatges o locals que pugui repercutir si escau les quotes satisfetes pels usuaris d'aquelles, beneficiaris del servei.
Article 4. Responsables
1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries, el subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques al fet que es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.
2.- Seran responsables subsidiaris els administradors de les Societats i els síndics interventors, liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyali l'art. 40 de la Llei General Tributària.
Article 5. Exempcions
Gaudissin d'exempcions subjectives aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal, estiguin inscrits en el Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat i que tinguin ingressos anuals inferiors als quals corresponguin al salari mínim interprofessional.
Article 6. Quota Tributària
La quota tributària consistirà en una quantitat fixa per unitat de local, que es determinarà en funció de la naturalesa i destinació dels immobles, a aquest efecte es realitza la següent classificació:
|
DENOMINACIÓ EPÍGRAF |
Quota R.S.U. |
Quota abocador |
Quota tributària |
|
AGROTURISME(PER HABITACIÓ) |
69,89 € |
23,11 € |
93,00€ |
|
CLUB DE VACANCES(PER HABITACIÓ) |
80,41 € |
26,59 € |
107,00€ |
|
VIVENDA TURÍSTICA VACACIONAL(PER HABITACIÓN) |
69,89 € |
23,11 € |
93,00€ |
|
HOSTAL RESIDÈNCIA I HOTELS 1*(PER HABITACIÓ) |
56,36 € |
18,64 € |
75,00€ |
|
HOTELS 2* I 3*(PER HABITACIÓ) |
80,41 € |
26,59 € |
107,00 € |
|
HOTELS 4* I 5*(PER HABITACIÓ) |
97,69 € |
32,31 € |
130,00 € |
|
HOTELS RURALS(PER HABITACIÓ) |
97,69 € |
32,31 € |
130,00 € |
|
VIVENDES / APTS ZONA TURÍSTICA |
97,69 € |
32,31 € |
130,00 € |
|
RESTAURANTS |
766,51 € |
253,49 € |
1020,00 € |
|
CAFETERIES |
676,33 € |
223,67 € |
900,00€ |
|
BARS, PUBS, ETC. |
477,94 € |
158,06 € |
636,00€ |
|
SUPERMERCATS |
766,51 € |
253,49 € |
1020,00 € |
|
TENDES |
330,65 € |
109,35 € |
440,00 € |
|
OFICINES BANCÀRIES |
348,69 € |
115,31 € |
464,00 € |
|
ALTRES OFICINES |
278,05 € |
91,95 € |
370,00 € |
|
ALTRES LOCALS |
279,55 € |
92,45 € |
372,00 € |
|
LOCALS SENSE ACTIVITAT |
174,34 € |
57,66 € |
232,00 € |
|
VIVENDES ZONA URBANA/ DIS. VALOR CAT SUP 90.000 € |
116,48 € |
38,52 € |
155,00 € |
|
VIVIENDES ZONA URBANA / DISEMINADA |
57,86 € |
19,14 € |
77,00 € |
A altres establiments no especificats als apartats anteriors s'aplicarà la tarifa que correspongui per similitud d'ús.
Article 7. Meritació
1.- Es reportarà la taxa i neix l'obligació de contribuir des del moment en què s'iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, entenent-se la naturalesa de recepció obligatòria del mateix, quan estigui establert el funcionament del Servei Municipal de recollida d'escombraries domiciliàries als carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa.
2.- Establert el funcionament del referit servei, les quotes es reportaran amb caràcter anual.
Article 8. Declaració d'Ingrés
1.- Dins dels 30 dies hàbils següents a la data en la qual es reporti per primera vegada la taxa, els subjectes passius formalitzaran la seva inscripció en el padró, presentant a aquest efecte la corresponent declaració d'alta i ingressant simultàniament la quota anual.
2.- Quan es coneguin, ja d'ofici o per comunicació dels interessats, qualsevol variació de les dades figurades en el padró, es durà a terme en est la modificació corresponent, que farà efecte a partir del període de cobrança següent al de la data en què s'hagi efectuat la declaració.
3.- El cobrament de les quotes s'efectuarà anualment mitjançant rebut derivat del padró cobratori.
9. Infraccions i Sancions
En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes correspon en cada cas, s'estarà al que es disposa en els articles 77 i seg. de la Llei General Tributària.
Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos explicats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia dels Illes Balears.
Sant Joan de Labritja, 23 de desembre de 2016
L'Alcalde
Antoni Marí Marí