Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 14483
Aprovació definitiva modificació ordenances fiscals
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament en sessió celebrada el dia 21 de desembre de 2016 acordà aprovar definitivament les modificacions de les ordenances fiscals reguladores dels imposts, taxes i preus públics d’acord amb el text que es transcriu a continuació, i publicar aquest acord definitiu en el BOIB juntament amb el text íntegre de les modificacions de les ordenances fiscals. Les presents ordenances entraran en vigor el dia 1 de gener de 2017 sempre que s’hagi procedit a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’acord d’aprovació definitiva atès l’article 17.4 del RDLegislatiu 2/2004.
ORDENANÇA FISCAL 03T.OD
TAXA DE CEMENTIRI MUNICIPAL I SERVEIS FUNERARIS.
BASES I TARIFES.
ARTICLE 3.- Els serveis subjectes a gravamen i l'import d'aquests, són els que es fixen en les següents tarifes:
|
CONCEPTE |
IMPORT |
|
A)CONCESSIÓ |
|
|
Concessió d’un nínxol a perpetuïtat (pel temps màxim que determini la legislació vigent) |
1.674,42€ |
|
Concessió temporal d’un nínxol (5 anys) |
418,56€ |
|
Concessió columbrari, 50 anys |
290,84€ |
|
Traspàs de drets funeraris |
35,40€ |
|
Expedició de duplicats de títols de drets funeraris |
17,70€ |
|
B)ALTRES SERVEIS |
|
|
Inhumació |
73,20€ |
|
Dipòsit/extracció d’urna amb cendres incinerades dins nínxol |
73,20€ |
|
Exhumació i trasllat de restes d’una sepultura o capella a una altra, o a l’ossera comú dins el mateix cementiri |
96,70€ |
|
Exhumació i dipòsit de restes dins la mateixa unitat d’enterrament, sepultura o capella |
48,35€ |
|
Exhumació i trasllat de restes a un altre cementiri |
113,90€ |
|
Serveis annexes al servei d’exhumació |
|
|
- Bossa de restes o sudari |
6,72€ |
|
- Urna restes |
30,00€ |
|
Per estada d’un cadàver a la cambra frigorífica, per dia o fracció |
18,96€ |
|
C)CONSERVACIO, NETEJA I DECORUM |
|
|
Per cada sepultura tipus capella, a l’any: |
|
|
-Amb mausoleu |
26,26€ |
|
-Amb panteó |
19,12€ |
|
-Capella |
13,06€ |
|
Per cada sepultura, tipus excavada, a l’any: |
|
|
-Amb mausoleu |
13,06€ |
|
-Amb panteó |
9,64€ |
|
-Capella |
6,52€ |
|
Per cada nínxol concedit a perpetuïtat o temporal mentre duri la concessió a l’any |
1,57€ |
|
Els panteons concedits a empreses funeraris, per cada nínxol dels que integren el panteó tributarà a l’any |
1,57€ |
|
Llicència per a col·locació d’una fita, una creu, làpida i gravacions a les làpides existents o epitafi, per cada un |
1,57€ |
Aquest apartat es refereix al cànon anual per atendre la conservació i cura de sepultures, drets per cada cessió o traspàs de la propietat funerària; drets de sepultura o enterrament; permisos d'obertura, trasllats de sepultura, instal·lació d’estàtues: creus, làpides, flamers, etc.
ORDENANÇA FISCAL20T.OD
TAXA PER A L’ENTRADA DE VEHICLES MITJANÇANT LES VORAVIES I RESERVES DE VIA PÚBLICA PER APARCAMENT EXCLUSIU O ALTRES AUTORITZADES, I SERVEI DE SENYALITZACIÓ AMB LÍNIA GROGA
QUOTA TRIBUTÀRIA
ARTICLE 4.
La quota tributària es determinarà d’acord amb les següents tarifes:
|
1.Per cada pas permanent a l’interior d’una finca o solar que serveix per entrada de qualsevol classe de vehicle o qualsevol altre finalitat. |
69.09 |
€/any |
|
2.Per cada pas d’horari limitat a l’interior d’una finca o solar que serveix per entrada de qualsevol classe de vehicles o qualsevol altre finalitat |
34.53 |
€/any |
|
3.Per l’expedició de la placa indicadora del decret d’autorització d’entrada de vehicles. |
25.90 |
€/placa |
|
4.Per la senyalització de la via pública mitjançant línia groga, excepte els carrers previst a l’apartat c) de l’art. 6 d’aquesta ordenança. |
10,95 |
€/m.lineal |
|
5.Per repintar línia groga a petició de la persona interessada, excepte els carrers previst a l’apartat c de l’art. 6 d’aquesta ordenança. |
7,62 |
€/m.lineal |
NORMES DE GESTIÓ
ARTICLE 6.
1. La taxa per l’aprofitament detallat a l’article 4, apartats 1 i 2 s’exigirà mitjançant padró anual, en el qual figuraran les persones afectades i les quotes respectives derivades de l’aplicació de la present ordenança, excepte les altes que es produeixin dins l’exercici que s’exigiran mitjançant autoliquidació en el moment de presentar la sol·licitud de la preceptiva autorització, i tindran efecte des del trimestre natural en què es concedeixi l’aprofitament.
L’incompliment del pagament de la quota anual en el termini establert, donarà lloc a la baixa de la prestació del servei, prèvia notificació fefaent a l’interessat i atorgant el corresponent tràmit d’audiència de 10 dies per presentar al·legacions i/o pagar abans de procedir a aquesta baixa definitiva, sense perjudici del corresponent expedient per a liquidar les quotes no pagades i imposar les sancions a què donés lloc.
El Decret que acordi la baixa definitiva del padró comportarà l’ordre de retirada immediata de la placa.
2. La taxa per a l’aprofitament detallat a l’article 4 apartat 3 s’exigirà mitjançant autoliquidació en el moment de presentar la sol·licitud de la preceptiva autorització, i tindran efecte des del trimestre natural en que es concedeixi l’aprofitament.
3. La taxa per a l’aprofitament detallat a l’article 4 apartat 4 i apartat 5 s’exigirà mitjançant autoliquidació en el moment de presentar la sol·licitud de senyalització o de repintar la línia groga.
4. Les baixes respectes als aprofitaments del domini públic per entrada de vehicles o reserves de via pública, s’hauran de formular pels subjectes passius, i una vegada comprovades per l’Administració produiran l’eliminació respectiva del padró amb efectes a partir de l’exercici següent.
5. La gestió dels distints supòsits que configuren la taxa es sotmetran a les següents regles:
5.1. La placa de pas permanent es col·locarà a la primera rebranca del portal del garatge segons el sentit de la marxa de la via a una altura de 2,10metres amidats del trispol a la part d’abaix de la placa, sempre a un lloc visible. En el cas que no es puguin complir aquestes condicions la placa es col·locarà en el lloc indicat pels tècnics competents.
5.2. La reserva d’entrada amb horari limitat podrà ser de dues maneres:
a)De les 20:00h. Fins a les 9:00h. , indicant-se a la placa pertinent les hores de vigència de la reserva.
b)De les 8h. A les 20:00H, indicant-se a la placa pertinent les hores de vigència de la reserva.
5.3.La senyalització de la via pública mitjançant línia groga es regeix per les següents regles:
a) És permetrà únicament la senyalització de la via pública mitjançant línia groga on hi hagi pas d’entrada de vehicles amb la preceptiva autorització i la placa de reserva corresponent.
b)Es permetrà únicament la senyalització pública mitjançant línia groga als efectes de reforçar el pas permanent o d’horari limitat, sempre que aquest no sigui suficient per a complir amb la seva finalitat.
c)Es permetrà únicament la reserva de via pública a l’altre part del carrer enfront de la reserva de pas, en els carrers d’amplària de calçada (sense comptar les voravies) i assenyalament amb els metres de línia groga següents:
AMPLÀRIA DE CALÇADA RESERVA DE METRES LINEALS
d) La Batlia, previ informe de la Policia Local, resoldrà les sol·licituds de reserva de metres lineals que no es puguin limitar a l’assenyalat a l’apartat anterior.
ORDENANÇA FISCAL 02.P.OD
REGULACIÓ DEL PREU PÚBLIC PER A LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS DE SUPORT A DOMICILI.
QUANTIA
ARTICLE 3.- La quota a pagar serà la següent, d’acord el Servei de suport a domicili que correspongui:
A) Per la prestació del Servei d’Ajuda a domicili es fixa la quota a pagar en 8,41 € hora de servei.
B) Per la prestació del Servei de Teleassistència domiciliària es fixa la quota a pagar amb les següents tarifes:
|
Terminal amb persona usuària titular |
32,50€/TRIMESTRE |
|
Polsador amb UCR addiciona |
16,24€/TRIMESTRE |
|
Sense polsador UCR addiciona |
13,00€/TRIMESTRE |
C) Per la prestació del Servei de Transport de menjar a domicili: GRATUÏT
D) Per la prestació del Servei d’Ajudes instrumentals es fixa la quota a pagar amb les següents tarifes:
|
Grans instruments (llits, grues,...) |
52,58€/TRIMESTRE |
E) Per la prestació del Servei d’Accions preventives per persones depenents i/o familiars i persones cuidadores es fixarà la quota a pagar d’acord la proposada per la regidoria de que depèn l’activitat, amb total subjecció a l’estudi econòmic que s’efectuarà de les activitats a realitzar i d’acord el cost efectiu del Servei o activitat, sent aprovats per Junta de Govern Local.
Contra aquestes ordenances podeu interposar, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació, recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.
Manacor a 22 de desembre de 2016.
El batle,
Pedro Rosselló Cerdà