Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 14441
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, per la qual es formula l’informe ambiental estratègic de la Modificació Puntual núm. 7 de les NNSS d’Alcúdia, relativa al canvi de qualificació d’una parcel·la E5b a equipament esportiu i de diverses normes urbanístiques (Exp. 95e/2016)
Versió PDF
Vist l’informe tècnic amb proposta de resolució de dia 23 de novembre de 2016, i d’acord amb l’article 6 del Decret 29/2009, de 8 de maig d’organització, funcions i règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (endavant CMAIB) i l’Acord del Ple de la CMAIB sobre la delegació de competències del Ple en el seu President (BOIB núm. 168 de 14/11/2015).
RESOLC FORMULAR:
Informe ambiental estratègic sobre la Modificació Puntual núm. 7 de les NNSS d’ Alcúdia, relativa al canvi de qualificació d’una parcel·la E5b a equipament esportiu i de diverses normes urbanístiques , en els termes següents:
1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
La modificació puntual núm. 7 NNSS de Alcudia s’inclou en el punt 2) de l’article 6 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental dels plans i programes objectes d’una avaluació ambiental estratègica simplificada i la tramitació a seguir, és la que s’estableix a l’article 29 i següents de la Llei.
2. Descripció de la modificació puntual
La finalitat de la present modificació puntual és el canvi de qualificació urbanística d’una parcel·la municipal, la qual se situa entre l’Avinguda de Canal Gran i el carrer de Bèlgica. El canvi de qualificació serà d’extensiva residencial E5b a equipament esportiu (centre de piragüisme)
A més, es volen modificar les normes urbanístiques següents:
2.4.02 protecció del Patrimoni històric , artístic i cultural.
Se substitueix la referència a l’altura i nombre de plantes segons la mitjana del tram de carrer en haver- se aprovat el plànol d’altures de la zona CA-1 que és el que regeix des del 28 de novembre de 2014.
2.4.04 marquesines
Es possibilita la substitució dels porxos en planta baixa que ocupen l’espai de reculada a vial a les zones d’edificació aïllada per un element volat d’igual amplària sempre que estiguin construïts amb materials lleugers.
2.4.05 tendals
La modificació consisteix en mantenir la redacció actual, però afegint l’apartat 5. Prohibeix els tendals adossats a les façanes de les edificacions que atesa a la proliferació d’aquests elements en el nucli antic, ja sigui en edificis no catalogats com a catalogats, i, a més, de materials i formes diferents.
2.6.01 normes generals d’edificació
En estar ja regulada en l’ordenança de renous, se suprimeix part de l’apartat 9 que suposava la prescripció en les llicencies de no poder executar obres durant els mesos d’estiu.
3.2.10 ordenació dels establiments d’allotjament turístic
S’adapta el contingut d’aquest apartat al que es disposa en la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de Turisme, suprimint les referències i paràmetres del POOT. També es recull la qualificació turística H3P segons la modificació núm. 6 de les Normes Subsidiàries en tràmit. Se suprimeix l’apartat 8 que possibilitava una major edificabilitat i ocupació en els establiments existents amb anterioritat al POOT. Per a més claretat, s’introdueix en la regulació del nombre de plantes l’altura reguladora i total que regeix per a la zonificació HP. I, finalment, es regula la possibilitat en els establiments turístics de disposar de piscina o jacuzzi en la coberta de l’edificació.
3.2.12 zona industrial
Es manté la mateixa redacció, afegint l’apartat 3r amb la definició i tipus de tancament de parcel·la.
3.3.01normes particulars d’estètica a la ciutat d’Alcúdia
En aquesta zona les cobertes han de ser inclinades i de teula, estant reservades les planes només en la part central de l’edificació. També es suprimeix la condició de color de les piscines ja que les existents són de color blau i no causem impactes paisatgistics. S’introdueix la possibilitat de l’ús de l’acer “corten” de forma puntual en les façanes i el color gris com permès per als tancaments metàl•lics. Així mateix, en el cas dels hotels d’interior i a l’efecte de preservar el jardins a nivell de planta baixa, es proposa que les piscines i spa puguin instal·lar- se en la part de la coberta plana de les edificacions 4.2.03 sectors amb planejament parcial aprovat.
Suprimir l’apartat referit al sector AS-21 en haver- se recepcionat des del 17 de març de 2015 la urbanització i estar incorporat al sòl urbà.
En aquest sentit és oportú recordar l’Acord de la Comissió Permanent de la Comissió Balear de Medi Ambient de 18 d’octubre de 1999 respecte a l’Avaluació d’Impacte Ambiental del Pla Parcial del Sector AS-21, que fou:
Primer: Informar desfavorablement atès que són irresolubles els efectes negatius sobre el parc.
Segon: Suggerir a l’Ajuntament d’Alcúdia la conveniència de reclassificar els terrenys com a sòl rústic i cercar una nova ubicació per al poligon industrial.
Tercer: Trametre aquest acord a la Comissió Insular d’Urbanisme i suggerir a l’esmentat organisme que, amb caràcter general, es plantegi la necessitat de reclassificar els terrenys col•lindants als espais naturals protegits.
Modificació Annex II, Normes de zonificació, parcel·lació, edificació i ús del sòl urbà.
Autorització de l’activitat musical als locals de les zones intensives: suprimir la prohibició de disposar d’activitat musical en les locals situats a les zones intensives atès que aquesta ja es regula mitjançant l’ordenança de renous (Aquesta modificació afecta a les zonificacions I1,I2,I3,S1, S1a,S2,S3 i S4)
Igualar l’ocupació en planta pis i planta baixa sense alterar l’aprofitament de parcel·la, en algunes zones extensives. Aquesta modificació afecta a les zonificacions E0, E0-1,E4 I E4Co:
Esmenar els següents errors materials:
- L’altura fixada per a la zona residencial RH2b, on figura una altura d’11,60 m, ha de ser de 14,70 m.
- En els plànols de la platja d’Alcúdia, la supressió del límit marítim provisional que es grafia superposat amb el definitiu i que ocasiona confusió en l’atorgament de llicències
3.Avaluació dels efectes previsibles
Totes aquestes accions entre les quals s’inclouen de manera important l’adequar-se a la normativa i l’esmena d’errades, comporten una millora del planejament urbanístic. Per la qual cosa es considera de manera global que aquesta modificació puntual serà positiva ambientalment, ja que la major part de les accions lligades a la modificació puntual, suposen una millora paisatgística.
4. Consultes a les administracions publiques afectes i persones interessades
D’acord amb l’article 30 de la Llei 21/2013, s’han consultat les administracions següents: Direcció Insular de Cultura i Patrimoni del Consell Insular de Mallorca, Direcció General de Recursos Hídrics (Servei d’Estudis i Planificació) i la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, (Departament d’Emergències). Dins l’expedient no consta resposta de cap de les administracions consultades.
5.Anàlisi dels criteris de l’annex V de la Llei 21/2013
S’han analitzat els criteris de l’annex V de la Llei 21/2013 d'AA i no es preveu que aquesta modificació puntual pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient.
Cal esmentar, que aquesta modificació possibilita l’execució d’obres de remodelació, d’esbucament d’un edifici i de construcció d’un altre de nova planta en la part de la parcel·la municipal que passa de qualificació residencial E5b a equipament esportiu (centre de piragüisme). També s’autoritzen una sèrie d’actuacions que duen aparellades l’execució d’obres. Aquestes obres són necessàries per assolir els objectius ambientals proposats.
El altres canvis de poca identitat no suposen impactes significatius tant amb intensitat com en magnitud, ni sobre el medi ambient ni sobre la salut humana.
Les normes que es modifiquen no estan afectades per altres plans i programes.
Un dels objectius d’aquesta modificació és la millora de la normativa que afecta la zona de ciutat d’Alcúdia i casc antic CA-1 on s’incorporen accions de protecció del patrimoni. Els efectes negatius de les modificacions únicament existiran a la fase de les obres derivades dels projectes que s’executaran a partir de la modificació, i desapareixeran un cop finalitzades aquestes.
No hi ha cap caràcter transfronterer en la modificació, ni impactes negatius amb efectes acumulatius.
Conclusions de l’Informe ambiental estratègic
Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la “Modificació Puntual núm. 7 de les NNSS de Alcudia relativa al canvi de qualificació d’una parcel·la E5b a equipament esportiu i de diverses normes urbanístiques del T.M. d’Alcúdia”, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’annex V de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures correctores del document ambiental estratègic presentat.
Es recorda que abans de l’aprovació definitiva s'haurà d'obtenir informe de gestió d’Emergències.
Segon. Es publicarà el present informe ambiental a la seu electrònica de la CMAIB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposa l’article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’AA. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomité d’AAE.
Tercer. L’informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s’hagués procedit a l’aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d’acord amb el que disposa l’article 31.4 de la Llei 21/2013.
Quart. L’informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici de què, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l’acte d’aprovació del pla o programa, d’acord amb el que disposa l’article 31.5 de la Llei 21/2013.
Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a la seva aprovació.
Palma, 14 de desembre de 2016
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias