Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 14392
014/16 Departament Tributari. Aprovació definitiva Taxa per serveis relatius al tractament de residus sòlids urbans. Exercici 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició al públic, cap reclamació o suggeriment contra l’acord de modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per serveis relatius al tractament de residus sòlids urbans, concepte 312,03, aprovat provisionalment per l'Excm. Ajuntament Ple, en sessió de dia 27 d’octubre de 2016, s’entén definitivament aprovat, segons el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:

ACORD

"Primer.- Aprovar el Projecte de modificació de l’Ordenança fiscal de l’Ordenança fiscal de la Taxa per serveis relatius al tractament dels residus sòlids urbans, concepte 312,03, la darrera modificació de la qual va ésser aprovada provisionalment per acord plenari de 31 d’octubre de 2013 i, definitivament el 19 de desembre de 2013; pel que fa a l’annex, en el sentit d’establir un nou termini per sol·licitar el fraccionament del pagament de la tarifa i de la reducció de la taxa, atès que l’inici del període de pagament d’aquest tribut és l’1 de març, i determinar que aquest tipus de sol·licituds se poden presentar durant tot l’any fins el 31 de desembre, amb efectes en l’exercici següent; tot això en base a la legislació vigent en la matèria, constituïda singularment pels articles 16 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març. S’adjunta a la proposta la nova redacció.

Segon.- Remetre l’expedient a la Secretaria General de Ple, perquè  previ dictamen de la Comissió de Comptes, es sotmeti el projecte al Ple de l’Ajuntament per a l’aprovació provisional de la modificació expressada.

Tercer.- Que una vegada adoptat l’acord provisional referit, es publiqui en el BOIB i en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma el corresponent anunci d’exposició al públic de l’expedient, a efectes de reclamació. La citada exposició es farà en el tauler d’edictes d’aquest Excm. Ajuntament durant el termini de trenta dies, dins dels quals els interessats podran examinar l’expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes, ben entès que si dins el dit termini no s’haguessin presentat reclamacions, s’entendrà definitivament adoptat l’acord provisional.

Quart.- L’expressada modificació entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2017.”

Text que es modifica:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS RELATIUS AL TRACTAMENT DELS RESIDUS SOLIDS URBANS

CONCEPTE 312,03

ANNEX

TARIFES VIGENTS

CONCEPTE 1 ......

CONCEPTE 2 ......

FORMA DE PAGAMENT DE LA TARIFA I QUOTA REDUÏDA

1. Els subjectes passius als quals sigui d’aplicació el Concepte 1 de la tarifa atendran el pagament de la mateixa a partir de la notificació de la liquidació individual, en els casos d’alta en el cens.

2. En el cas de notificació col·lectiva dels padrons fiscals, pagaran les quotes anuals, conforme els edictes corresponents. No obstant, es podrà sol·licitar el fraccionament del pagament de la quota anual en dues parts iguals: la primera durant el període de cobrament d’aquesta taxa en voluntària; i la segona, durant el període de cobrament en voluntària de l’Impost sobre béns immobles.

Per gaudir d’aquest fraccionament és inexcusable sol·licitar-ho a través d’imprès formalitzat al respecte, abans del 31 de desembre* i que el pagament s’hagi domiciliat en entitat financera.

3. Els subjectes passius als quals sigui d’aplicació el Concepte 2 de la tarifa, atendran el pagament de la mateixa a partir de la notificació de la liquidació individual en funció de les tones recollides.

4. La quota 1.1.1 podrà ser objecte de reducció en un 50% quan es donin els següents requisits:

4.1. Que es tracti del domicili habitual del contribuent.

4.2. Que els ingressos anuals del contribuent, més els de tots els qui convisquin amb ell, no superin el salari mínim interprofessional anual multiplicat per 1,25. Els ingressos de les persones que conviuen am el contribuent es computaran, a aquest efectes, a un 50%. En el cas de famílies nombroses i/o de persones amb discapacitat igual o superior al 33%, el límit serà el salari mínim interprofessional anual multiplicat per 1,5.

4.3. Els efectes de la reducció seran per a l’exercici següent i se prorrogaran sempre que es mantinguin las circumstàncies per les quals es va reconèixer.

4.4.Sol·licitud formalitzada del contribuent que s’haurà de presentar abans del 31 de desembre*, indicant el nom de les persones que conviuen amb el contribuent i acreditant el compliment de les condicions i que haurà d’anar acompanyada de la següent documentació:

a) Còpia de la declaració de l’IRPF, o certificat expedit per l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) dels ingressos, corresponent al darrer exercici declarat, del contribuent i de totes les persones que conviuen amb ell; o autorització a l’Ajuntament per consultar a la AEAT les dades relatives al nivell de renda del contribuent i de totes les persones que conviuen amb ell.

En el cas de persones que aportin còpia de la declaració de l’IRPF, o certificat expedit per l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) dels seus ingressos, l’hauran de sol·licitar cada exercici.

En el cas de persones que autoritzin a l’Ajuntament a consultar les seves dades a l’AEAT, se farà la consulta anualment pel propi Ajuntament.

b) En el cas de persones amb discapacitat, còpia del document que acrediti la condició de persona amb discapacitat de l’interessat i el seu grau.

c) En el cas de famílies nombroses, còpia del títol oficial de família nombrosa.

*De manera excepcional i només per a l’exercici 2017, el termini finalitzarà el 31 de gener

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art.19.1 del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, els interessats podran interposar, contra l’acord definitiu de modificació de l’ordenança esmentada, recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació en el B.O.I.B.

          

Palma, 20 de desembre de 2016

La cap del departament, per delegació

Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Mª Gloria Belmonte Barcia