Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 14346
Aprovació directrius sobre consulta pública prèvia, i audiencia i informació pública, en el procediment d'elaboració i modificació de les normes i disposicions reglamentàries Municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament Ple, en sessió extraordinària de dia 12 de desembre de 2016, va acordar aprovar les directrius sobre consulta pública prèvia en el procediment d’elaboració i modificacions de les normes, disposicions reglamentaries Municipals, que a continuació es transcriu:

“DIRECTRIUS SOBRE CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA, I AUDIÈNCIA I INFORMACIÓ PÚBLICA, EN EL PROCEDIMENT D’ELABORACIÓ I MODIFICACIÓ DE LES NORMES I DISPOSICIONS REGLAMENTÀRIES MUNICIPALS

I. OBJECTE I DESENVOLUPAMENT

PRIMERA.- Objecte

Aquestes directrius tenen per objecte incorporar el tràmit de consulta pública prèvia en el procés d’elaboració i modificació de les normes municipals, reglaments o ordenances, així com incardinar el tràmit d’audiència i informació pública, reconegut en l’art. 133 de la Llei 39/2015, d’u d’octubre, del procediment administratiu de les Administracions Públiques, en l’actual procés d’elaboració i modificació de normes reglamentàries municipals.

SEGONA.- Desenvolupament dels tràmits

La consulta, audiència i informació públiques que es preveuen en aquestes directrius s’han de dur a terme de manera que els destinataris potencials de la norma i els qui facin aportacions sobre aquesta tinguin la possibilitat d’emetre la seva opinió, per a la qual cosa s’hauran de posar a la seva disposició els documents necessaris, que han de ser clars i concisos i han de reunir tota la informació necessària, per a poder pronunciar-se sobre la matèria.

Les opinions, al·legacions i aportacions, signades i amb identificació de la seva autoria, que es realitzin en virtut dels tràmits regulats en aquestes directrius, es podran fer arribar per qualsevol de les formes admeses, en cada cas de què es tracti, per relacionar-se amb l’Administració Pública.

L’Ajuntament disposarà de les mesures necessàries per a la protecció de  les dades personals de les persones que intervinguin en els tràmits de consulta, audiència i informació pública, atès el que disposa la Llei Orgànica, 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

TERCERA.- Competència

La competència per a acordar la realització de la consulta pública prèvia, i també de l’audiència i informació pública, correspon a Batlia, sense perjudici de la possible delegació al regidor competent per raó de la matèria que es trobi en tràmit d’elaboració o modificació normativa.

II. CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA

QUARTA.- La consulta pública

Amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’una norma reglamentària o ordenança municipal, o de la seva modificació, es substanciarà una consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament d’Alcúdia, en una ubicació visible i de fàcil accés, en la qual es demanarà l’opinió dels subjectes i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i que tinguin capacitat d’obrar davant les Administracions Públiques.

CINQUENA.- Objecte de la consulta

L’objecte de la consulta versarà, necessàriament, sobre els següents aspectes, sense perjudici de què es puguin ampliar potestativament a altres punts:

a. Els problemes que es pretenen solucionar amb la incitativa.

b. La necessitat i la oportunitat de la seva aprovació.

c. Els objectius de la norma.

d. Les possibles solucions alternatives reguladores i no-reguladores

SISENA.- Àmbit d’aplicació de la consulta prèvia

La consulta pública és un tràmit de preceptiu compliment, i de caràcter previ a la redacció del projecte de normes reglamentàries i ordenances municipals, part dels òrgans competents de l’Ajuntament.

Queden exclosos, atès el que disposa l’art 133.4 de la Llei 39/2015, d’u d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, els processos d’elaboració o de modificació de normes pressupostàries o organitzatives de l’Ajuntament o de les organitzacions que en depenen o hi estan vinculades, o quan es tracti de processos d’elaboració o modificació de normes reglamentàries, o d’ordenances municipals, en els que concorrin raons greus d’interès públic que així ho justifiqui i que s’haurà de fonamentar i argumentar en la proposta d’aprovació de la norma de què es tracti en cada cas.

Queden exclosos, també, els processos d’elaboració o de modificació de les normes reglamentàries, o d’ordenances municipals, quan aquesta normativa, o modificació en el seu cas, no tingui un impacte significatiu en l’activitat econòmica, no imposi obligacions rellevants als destinataris o reguli aspectes parcials d’una matèria.

També queden exclosos, atès el que disposa la Disposició Addicional Primera de la Llei 39/2015, d’u d’octubre, els processos d’elaboració o modificació normativa, d’ordenances o reglaments, que estiguin subjectes a una regulació específica. Així, queden exclosos el processos d’elaboració i modificació d’ordenances fiscals i de normes urbanístiques.

No obstant el que es disposa en els tres paràgrafs anteriors, la Batlia, o l’òrgan delegat competent, pot acordar, de forma singular i expressa, la realització del tràmit de consulta prèvia quan així ho consideri convenient.

SETENA.- Termini de la consulta

El termini de consulta pública prèvia serà d’un mínim de vint dies, durant  el quals els destinataris podran manifestar la seva opinió envers la matèria i punts objecte de la consulta.

III. AUDIÈNCIA I INFORMACIÓ PÚBLICA

VUITENA.-  Audiència i  informació pública

Sense perjudici de la consulta prèvia, quan la norma afecti als drets i interessos legítims de les persones, l’òrgan competent ha de publicar el text al portal web, per tal de donar audiència als ciutadans afectats i sol·licitar totes les aportacions addicionals que puguin fer altres persones o entitats, abans de sotmetre el text al tràmit d’aprovació inicial del Plenari.

Així mateix, també es pot demanar directament l’opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin les persones que tinguin drets o interessos legítims que es vegin afectats per la norma i els fins de les quals guardin relació directa amb el seu objecte.

NOVENA.- Àmbit d’aplicació de l’audiència i informació pública

L’audiència i informació pública és un tràmit de preceptiu compliment, en el procés d’aprovació i modificació de normes reglamentàries, i ordenances municipals, sempre que aquestes afectin als dret i interessos legítims de les persones.

Queden exclosos, atès el que disposa l’art 133.4 de la Llei 39/2015, d’u d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, els processos d’elaboració o de modificació de normes pressupostàries o organitzatives de l’Ajuntament o de les organitzacions que en depenen o hi estan vinculades, o quan es tracti de processos d’elaboració o modificació de normes reglamentàries, o d’ordenances municipals, en els que concorrin raons greus d’interès públic que així ho justifiqui i que s’haurà de fonamentar i argumentar en la proposta d’aprovació de la norma de què es tracti en cada cas.

També queden exclosos, atès el que disposa la Disposició Addicional Primera de la Llei 39/2015, d’u d’octubre, els processos d’elaboració o modificació normativa, d’ordenances o reglaments, que estiguin subjectes a una regulació específica. Així, queden exclosos el processos d’elaboració i modificació d’ordenances fiscals i de normes urbanístiques.

No obstant el que es disposa en els dos paràgrafs anteriors, la Batlia, o l’òrgan delegat competent, pot acordar, de forma singular i expressa, la realització del tràmit d’al·legacions i audiència prèvia quan així ho consideri convenient.

DESENA.- Termini d’audiència i informació pública         

El termini d’audiència i informació pública serà d’un mínim de deu dies, durant  el qual els destinataris podran realitzar les al·legacions i aportacions que considerin convenients envers al text exposat.”

Contra aquest acord, que posa fi la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu,  recurs de reposició davant el Ple en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la seva notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà del dia de l’esmentada notificació, sense perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es cregui convenient.

El que es fa Públic pel general coneixement.

 

Alcúdia, 16 de desembre de 2016

El Batle,
Antoni Mir Llabrés