Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 14245
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes de minimis, per a l'any 2016, per a la celebració de fires del sector de la pesca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La celebració de fires monogràfiques relacionades amb la pesca és una activitat que té com a principal objectiu generar un espai de mostra, promoció i difusió de l’activitat pesquera. Això ha motivat que el FOGAIBA vulgui participar en la seva celebració i col·laborar així a fomentar el sector. 

La Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca és conscient de la importància de difondre i donar a conèixer l'activitat pesquera i els productes que se n'obtenen, i molt més si aquests productes tenen una certa referència cultural pròpia de les nostres Illes. És per això que considera necessari establir una sèrie d’ajudes per participar en el cost d'aquests esdeveniments.

El Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura, estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-les exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3, del Tractat.

D'una banda, l'article 1.2 h)  de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer assenyala que són objecte d’aquesta ajuda les activitats de formació, premis, certàmens i fires (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005).

L'article 2.a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears assenyala que el FOGAIBA té com a objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca, referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloent-hi les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i uns altres règims d’ajudes prevists a la normativa de la Unió Europea.

L’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. I concretament, a l'annex 1, s’acorda l’adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D’acord amb el que disposa l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant resolució.  

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació

1. S’aprova, per a l’any 2016, la convocatòria d’ajudes de minimis destinades a la celebració de fires del sector de la pesca, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).

2. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura.

3. L’àmbit territorial d’aplicació de les ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de sis mil euros (6.000,00€), a càrrec dels pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).

2. Els crèdits que s’hi destinen podran incrementar-se amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta Resolució les organitzacions, agrupacions, i/o corporacions de dret públic del sector de la pesca i aqüicultura de les Illes Balears que organitzin fires del sector de la pesca, amb les condicions assenyalades a l’apartat quart d'aquesta Resolució.

2. A més dels requisits establerts en el punt anterior, han de complir tots els requisits prevists a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer i els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. Els requisits generals establerts en el punt 1 anterior s’han de mantenir durant un termini no inferior a un any, comptador des de la data de la resolució de concessió de l’ajuda.

4. No poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les entitats que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s’efectuarà de la manera prevista a l’apartat 6 de l’article 10 de la Llei de subvencions.

5. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió.

L’acreditació del compliment d’aquest requisit es realitzarà mitjançant la presentació dels certificats prevists a l’article 22 del Reial Decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, per comprovar d’ofici el compliment del requisit, i en aquest cas no és necessari presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, n’acreditarà el compliment mitjançant una declaració responsable.  

6. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.

Quart

Activitats subvencionables

1. Constitueix activitat subvencionable l’organització o la preparació de fires relacionades amb la sípia, celebrades entre l’1 de gener de 2016 i la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda. 

2. Seran despeses subvencionables, sempre que estiguin directament relacionades amb l’activitat subvencionable, les següents:

a) Publicitat i promoció de la fira: inserció de publicitat a premsa, ràdio i pòsters o cartells.

b) Adquisició del producte que es promociona.

c) Adequació del recinte o les instal·lacions on es realitzi la fira: lloguer del recinte;  lloguer de maquinària; lloguer de carpes, estands; lloguer de les instal·lacions necessàries (llum, sanitaris, etc.).

d) Contractació de personal relacionat amb la fira: personal de seguretat, de neteja, operaris per muntar i desmuntar, etc.

3. Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades pel beneficiari entre l’1 de gener de 2016 i la data de presentació de la sol·licitud.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. L’import de l’ajuda no pot superar:

- el 35% de les despeses realitzades i degudament justificades de les actuacions subvencionables senyalades al punt 2.a) de l'apartat quart.

- el 50% de les despeses realitzades i degudament justificades de les actuacions subvencionables senyalades al punt 2.b) de l'apartat quart.

- el 35% de les despeses realitzades i degudament justificades de les actuacions subvencionables senyalades al punt 2.c) i 2.d) de l'apartat quart.

2. Així mateix, i de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l’article tercer del Reglament (UE) núm. 717/2014 de la Comissió, de 27 juny de 2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura, la quantia total d’ajudes de minimis no podrà excedir de 30.000,00€ per beneficiari, en un període de tres exercicis fiscals.

3. En tot cas, s’aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 31 de gener de 2017 i començarà a comptar l'endemà d'haver-se publicat l’extracte d’aquesta Resolució en el BOIB.

2. Les entitats interessades, que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria, han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears i s’han de presentar, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels registres prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

És necessari subministrar totes les dades que s’indiquen i assumir els compromisos, atorgar autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex I.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF d’organitzacions, agrupacions i/o corporacions de dret públic del sector de la pesca i l’aqüicultura que sol·licita l’ajuda.

b) Acreditació de la representació amb la qual actua el sotasignant de la sol·licitud.

c) Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, amb indicació, entre d’altres, dels punts següents :

-   Nom de l'esdeveniment

-   Data de realització

-   Ubicació

-   Descripció i desenvolupament de l'actuació

-   Documentació gràfica de les actuacions realitzades

d) Documentació justificativa de les despeses realitzades

La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de factures pagades, que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.

Poden ser considerats com a justificants de pagament els documents següents :

1r. Extracte bancari en què quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació del concepte, l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l’empresa, amb capacitat de cobrament. A aquests  efectes ha de quedar consignada a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l’empresa, i aquest darrer en serà facultatiu en cas que l’emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, per a la realització de qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i dels justificants de la despesa, és d’aplicació el que disposa l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com els Capítols II i III del Títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La comprovació del DNI del representant de les entitats beneficiàries es farà d’ofici per part del FOGAIBA. En cas que les persones interessades no autoritzin expressament el FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció del DNI, dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social han d’aportar els certificats o la documentació corresponent. En cas que no estiguin obligats a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s’haurà de presentar una declaració responsable del seu compliment.

4. En el supòsit que, amb ocasió de la tramitació d’altres expedients en el FOGAIBA, ja s’hagi presentat algun dels documents esmentats anteriorment, no serà necessari aportar-lo de bell nou, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què varen ser presentats o, en el seu cas, emesos, i no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment al qual corresponguin. Així mateix, de la manera que estableixi la convocatòria, no és necessari aportar-los novament si els documents exigits han estat incorporats a la base de dades documental del FOGAIBA, amb la comprovació prèvia de l’autenticitat del document.

En els supòsits d’impossibilitat material d’obtenir el document, l’òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l’acreditació per altres mitjans, dels requisits als quals es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

5. Si la sol·licitud d’ajuda o qualsevol dels documents que sigui necessari no reuneix els requisits senyalats s’ha de requerir l’interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, esmentada i la resta de normativa d’aplicació.

Setè

Selecció de beneficiaris

1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, seran seleccionades totes les organitzacions sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d’ajuda superi l’import que es destina a la present convocatòria, es reduiran els imports de les ajudes en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajustament pressupostari.

 

 

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de gestió d’ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2. La unitat competent emetrà un informe en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.

3. La resolució dels expedients serà dictada pel director general de Pesca i Medi Marí, per competència delegada del vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap de Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat competent.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptadors a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i aquesta resolució s’ha de notificar individualment a les entitats interessades. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l’ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l’ajuda.

5. Contra aquesta Resolució es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca  en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, les següents:

- Esmentar la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i el FOGAIBA com a entitat finançadora en totes les activitats de repercussió pública a les quals pugui donar lloc l'activitat subvencionada. Aquest supòsit només serà exigible per les actuacions subvencionables efectuades després de la publicació al BOIB d’aquesta convocatòria.

2. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

El pagament de l’ajuda es farà mitjançant transferència bancària, quan s’hagi dictat la resolució de concessió, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació ha estat realitzada i acreditada amb caràcter previ a la concessió de l’ajuda.

Onzè

Compatibilitats

Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, però en cap cas l’import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions; així com els preceptes que resultin d’aplicació prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa de vigent aplicació.

Tretzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de desembre de 2016

 

El president del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas