Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 14187
Extracte de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 15 de desembre de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a l’execució d’un programa de formació dual basat en un règim d’alternança amb l’ocupació en empreses de sectors estratègics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria el text de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per finançar un programa de formació dual dirigit a les empreses incloses dins les activitats econòmiques dels sectors industrials (nàutica, calçat, moble, bijuteria, energies renovables, etc.) de TIC, comerç, turisme i hoteleria (només cuina, recepció i allotjament) per a la millora de l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional dels joves de fins a 30 anys i que es trobin en situació d’atur.

2. Els participants obtindran la seva qualificació professional en un règim d’alternança d’activitat laboral retribuïda en una empresa amb l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació a través del contracte per a la formació i l’aprenentatge,  d’acord amb el que estableix el Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte per a la formació i l’aprenentatge i s’estableixen les bases de la formació professional dual.

2. Activitat que es subvenciona

1. El programa es divideix en dues línies:

- Línia 1: Adreçada a centres de formació públics o privats inscrits i acreditats en el Registre de Centres i Entitats de Formació d’àmbit estatal, que presentin compromisos de contractació de joves amb la modalitat de contracte de formació i aprenentatge, amb empreses dels sectors industrials (nàutica, calçat, moble, bijuteria, energies renovables, etc), de TIC, comerç, turisme i hoteleria ( sols cuina, recepció i allotjament). El centre de formació ha d’estar inscrit i/o acreditat en el Registre de Centres i Entitats de Formació d’àmbit estatal a la finalització del termini de presentació de sol·licituds marcat a l’apartat 14è d’aquesta convocatòria.

En el marc de la línia 1 es subvencionaran els costos de formació associats al contracte de formació i aprenentatge.

- Línia 2: Adreçada a empreses, associacions d’empreses, gremis o altres entitats dels sectors industrials ( nàutica, calçat, moble, bijuteria, energies renovables, etc), de TIC, comerç, turisme i hoteleria ( sols cuina, recepció i allotjament). que es comprometin a formalitzar contractes de formació i aprenentatge amb persones aturades.

En el cas d’associacions d’empreses, els membres associats que es comprometin a dur a terme contractacions, en nom i per compte de l’associació tindran igualment la condició de beneficiàries de la subvenció, tal i com preveu l’article 2.2 de les bases reguladores.

En el marc de la línia 2 es subvencionarà el costos laborals incloses les cotitzacions dels participants sempre que estiguin contractats en la modalitat de formació i aprenentatge i hagi evidència que s’imparteix presencialment la formació vinculada a l’ocupació a través de centres de formació degudament acreditats i autoritzats per a la formació basada en certificats de professionalitat.  I es compensaran els costos derivats de l’obligada tutorització de cada treballador.

3. Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 9.000.000 € amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent:

- Any 2017 : 5.400.000 €  que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 17020, de l’exercici 2017, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

- Any 2018: 3.600.000 € que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 18020, de l’exercici 2018, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats a les quals s’imputa aquesta convocatòria es finançaran mitjançant els fons del Ministerio de Empleo y Seguridad Social que anualment es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de cada un dels exercicis als que afecti.

En el cas de què qualque de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi de l’esmentat finançament, haurà d’imputar-se amb càrrec a altres crèdits disponibles del Servei d’Ocupació de les Illes Balears corresponents a l’exercici del qual es tracti.

Aquesta resolució queda supeditada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris del 2017 i 2018.

En aplicació de l’article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l’article 15.2.c del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), quan l’import de les peticions efectuades sigui superior a la quantia que fixa aquesta convocatòria, es resoldran en règim de concurrència competitiva per ordre de puntuació i d’acord amb el procediment que estableixen els apartats corresponents d’aquest annex.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’ import  d’aquesta convocatòria.

4. Entitats beneficiàries

1. En el marc d’aquesta convocatòria s’han de presentar de forma agrupada les següents entitats:

- Entitats de formació públiques o privades inscrites i/o acreditades en el Registre de Centres i Entitats de Formació d’àmbit estatal en les especialitats  formatives a impartir en el marc dels contractes de formació i aprenentatge a subscriure.

- Empreses, associacions d’empreses, gremis o altres entitats amb personalitat jurídica pròpia que es comprometin a contractar treballadors amb la modalitat de contracte de formació i aprenentatge relacionades amb les activitats econòmiques objecte de la convocatòria i que  tinguin centres de treball radicats a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En cas d’associacions d’empreses, gremis o altres entitats amb personalitat jurídica pròpia en què hi hagi membres associats de l’entitat beneficiària que es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció, en especial la contractació de les persones que rebin la formació, en nom i per compte de l’entitat beneficiària, aquests membres associats tindran igualment la consideració de beneficiaris, d’acord amb el que disposa l’article 11.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Obligatòriament les empreses i les entitats de formació, hauran de presentar-se agrupades en el marc del que disposa l’article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, excepte que l’empresa que es comprometi a realitzar les contractacions estigui degudament inscrita i/o acreditada en el Registre de Centres i Entitats de Formació d’àmbit estatal, per impartir la formació en el marc dels contractes de formació i aprenentatge a subscriure.

3. Les entitats anteriors hauran de fer constar en la sol·licitud els compromisos d’execució de cada un; així com, l’import de la subvenció a aplicar a cada un d’ells. Hauran d’anomenar un representant únic de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions, que com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. Cada un dels membres de l’agrupació tindran la consideració de 6 beneficiaris de la subvenció.

5. Àmbit territorial i temporal d’aplicació

1. Perquè les empreses es puguin beneficiar dels ajuts és necessari que tinguin el centre de treball on presta serveis la persona contractada a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Són subvencionables els costos laborals, de tutorització, i de formació, de les contractacions formalitzades un cop es dicti la resolució de concessió de la subvenció i mentre duri el contracte de formació i aprenentatge. En cap cas es subvencionaran les despeses de formació d’accions formatives iniciades abans de què es dicti la resolució de concessió de la corresponent subvenció.

3. Les accions formatives dels contractes han d’haver estat iniciades abans que hagi transcorregut un mes des de l’inici de la contractació en la modalitat de formació i aprenentatge.

4. Sempre que el conveni laboral del sector ho permeti, el contracte per la formació i l’aprenentatge tindrà una durada mínima de 6 mesos i màxima d’un any.

6. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. S’ha de presentar una sol·licitud per projecte i  s’ha de formalitzar en els models que s’adjunten com a annexos d’aquesta Resolució i que es troben a disposició de les persones interessades a l’adreça d’Internet <http://www.soib.es>.

2. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per qualsevol de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer amb sobre obert, perquè el funcionari o la funcionària de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE 313, de 31 de desembre).

4. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB,  s’ha d’enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també s’ha de trametre al fax núm. 971 784939 el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.

5. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni l’error o presenti els documents necessaris, amb la indicació que, si no ho fa, es s’ha de considerar que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 d’aquesta mateixa Llei.

6. Quan la persona sol·licitant inclogui el número de fax en la sol·licitud, s’entén que l’aporta perquè li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a usar aquest mitjà.

7. El termini per presentar les sol·licituds és des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins el 6 de febrer de 2017.  

7. Documentació general

Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

1. El projecte d’acord amb el model que es troba a l’adreça d’Internet <http://www.soib.es/>.

2. La documentació identificativa de la personalitat dels que sol·liciten la subvenció i acreditativa de poder suficient per actuar en representació de l’entitat.

3. D’acord amb l’article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23 de juny), amb l’article 2 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre) la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licituds d’ajuts.

4. De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

5. D’acord amb el model establert com a Annex 3, la declaració responsable de:

-No estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció.

- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap. S’hi ha de fer constar, a més, una declaració sobre tots els ajuts de mínims rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també els sol·licitats pendents de resoldre. L’entitat sol·licitant ha de comunicar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit que ha de presentar al SOIB, en el termini de tres dies des que es produeixi la nova situació. Les subvencions o els ajuts que, per a la mateixa finalitat, s’hagin obtingut de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, com els que se’ls hagin sol·licitat o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap. S’hi ha de fer constar, a més, una declaració sobre tots els ajuts de mínims rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també els sol·licitats pendents de resoldre. L’entitat sol·licitant ha de comunicar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit que ha de presentar al SOIB, en el termini de tres dies des que es produeixi la nova situació.

- La titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.

- De la mitjana de la plantilla de tots els centres de treball de l’empresa en l’any anterior a l’inici previst de la relació laboral de la persona treballadora contractada.

Sense perjudici d’aquesta declaració, es realitzarà un control de les contractacions mitjançant un protocol de seguiment.

- De no formalitzar contractes per la formació i l’aprenentatge inclosos en l’article 6.1 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l’ocupació.

- De no haver estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

- De complir la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals: concertació del servei de prevenció propi o aliè, i actualització de la formació preventiva i vigilància de la salut.

D’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre,  i l’article 69 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, l’Administració pot requerir al/a la sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la seva Declaració responsable. 

D’acord amb el que estableix l’article del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació fent servir el model que figura com a Annex 4- Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de la Administració, al Decret esmentat.

6. En cas que es concerti la formació amb una entitat de formació, s’ha d’indicar en la sol·licitud i s’ha d’aportar el contracte o conveni de col·laboració d’acord amb els continguts mínims següents:

a) Identificació de les parts (raó social, NIF, càrrec, nom, domicili social i tipus d’empresa).

b) Nombre de contractes de formació i aprenentatge que ha de formalitzar l’empresa, lloc que s’ha de cobrir i la durada.

c) Perfil de les persones que s’han de contractar.

d) Activitat formativa que ha d’executar l’entitat de formació.

e) L’entitat de formació es compromet a què el personal docent compleixi els requisits que estableix la normativa.

f) L’entitat de formació es compromet a facilitar a la beneficiària la informació que requereix el SOIB sobre alumnes, docents, accions formatives, indicadors i justificació econòmica de l’acció formativa.

g) Vigència de la relació contractual.

h) Condicionament de l’efectivitat del contracte a l’atorgament de la subvenció.

i) Signatura de les parts.

Si el contracte o conveni encara no està signat per les dues parts, en espera de l’atorgament de la subvenció, es pot presentar un preacord o document proforma, amb els mateixos continguts mínims.

 

Palma, 15 de desembre de 2016

El conseller de Treball, Comerç i Indústria,

president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears

Iago Negueruela i Vázquez