Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 14096
Bases convocatòria ajudes per el foment del comerç i dinamització del teixit empresarial per a l'any 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament de Binissalem mitjançant Junta de Govern Local de data 4/10/2016, ha aprovat les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per al foment del comerç i dinamització del teixit empresarial per a l’any 2016, les quals tenen el següent contingut:

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER AL FOMENT DEL COMERÇ I DINAMITZACIÓ DEL TEIXIT EMPRESARIAL PER EMPRESES PRIVADES I NOUS EMPRENEDORS DE L’ AJUNTAMENT DE BINISSALEM PER A L’ANY 2016.

L’Ajuntament de Binissalem, amb les facultats d’autoorganització que té atribuïdes per la legislació vigent en matèria de règim local, tenint en compte les disposicions contingudes tant a la Llei 38/2003, general de subvencions com en el seu Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, determina mitjançant aquestes bases el procediment concret a seguir a l’hora de fomentar el comerç i teixit empresarial del municipi. Amb aquestes bases es pretén fitxar uns criteris que permetin la lliure concurrència així com complir amb els principis administratius de publicitat i objectivitat, garantint la transparència administrativa.

Article 1. OBJECTE

L’objecte d’aquesta convocatòria de subvencions és la dinamització empresarial del poble de Binissalem mitjançant la concessió d’ajudes econòmiques que facilitin la contractació de persones que estan actualment es situació d’atur per part de les empreses de Binissalem o nous emprenedors empadronats al municipi que vulguin desenvolupar una nova activitat empresarial.

Article 2. CRÈDIT PRESSUPOSTARI

En el pressupost de l'Ajuntament de Binissalem per l'any 2016, el crèdit destinat a donar cobertura a la present convocatòria a la partida 430.47.900 ascendeix a la quantitat de 20.000,00 €.

Article 3. REQUISITS DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Podran ser persones beneficiaries d’aquestes ajudes :

Les empreses d’alta d’activitats i en domicili social a Binissalem que contractin persones treballadores empadronades a Binissalem i inscrites com a demandants d’ocupació a l’oficina del SOIB, dins l’any 2016

Nous emprenedors de Binissalem que es trobin inscrits a l’oficina d’ocupació del SOIB com aturats o millora de feina i que es donin d’alta d’autònoms, per iniciar una nova activitat professional, dins l’any 2016.

Article 4. QUANTIA DE LES SUBVENCIONS I OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIARIS

1. Les ajudes aniran encaminades al pagament de la seguretat social amb un import de 200 € mensuals fins una quantia màxima de 1.200 €

2. Les persones beneficiàries hauran d’acreditar la documentació requerida a l’article 6 d’aquestes bases per tal de rebre les ajudes.

3. Les ajudes es concediran per ordre d’entrada, complint els requisits establerts, en el registre de l’Ajuntament fins a la finalització del pressupost destinat a aquestes ajudes.

Article 5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINIS

Les persones interessades podran presentar la corresponent sol·licitud, a la qual adjuntaran la documentació requerida en aquestes bases des del dia següent a la publicació de les presents bases al BOIB fins a data 31 de desembre de 2016 o fins que s’esgoti la quantia econòmica.

Dites sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Binissalem, situat al carrer Concepció, núm. 7, en horari de 9 a 14 hores o per qualsevol dels altres mitjans prevists a l’art. 38 de la Llei 301/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

Article 6. REQUISITS DE LES SOL·LICITUDS

Requisits per empreses que contractin

1. Que l’empresa estigui ubicada dins el terme municipal de Binissalem.

2. Que hagin donat d’alta en la seguretat social a una persona desocupada o en situació de millora d’ocupació empadronada al poble de Binissalem.

3. Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l’agència estatal de l’administració tributària, i amb la tresoreria general de la seguretat social. (es pot substituir per una declaració jurada)

4. Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l’Ajuntament de Binissalem.

5. No estar inclòs en cap de les circumstàncies de inhabilitació a les que es refereix l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (es pot substituir per una declaració jurada)

6. L’empresa podrà sol·licitar ajudes per a la contractació sense límit de treballadors i treballadores.

7. L’empresa no haurà tingut baixes de personal amb motiu de acomiadament en els sis mesos anteriors al moment de la sol·licitud, aportar certificat de vida laboral.

8. La persona contractada haurà d’estar empadronada al municipi de Binissalem i inscrita com a demandant d’ocupació a les oficines del SOIB, presentar targeta d’inscripció al SOIB.

9. L’empresari ha d’haver contractat el nou treballador dins l’any 2016

Requisits per a emprenedors:

1. La nova persona autònoma haurà d’estar empadronat a Binissalem.

2. La nova persona donada d’alta com autònoma ha d’haver estat inscrit com a persona demandant d’ocupació a les oficines del SOIB abans de donar-se d’alta d’autònom.

3. Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l’Ajuntament de Binissalem.

4. No estar inclòs en cap de les circumstàncies de inhabilitació a les que es refereix l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (es pot substituir per una declaració jurada)

5. Per a sol·licitar aquestes ajudes, el nou autònom ha d’haver iniciat la seva activitat dins l’any 2016.

Les sol·licituds han d’anar degudament signades per la persona interessada i acompanyades de la següent documentació:

En el cas de persona física, comunitat de béns o societats civils sense personalitat jurídica: fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat o passaport o, en el seu cas, targeta d’identitat i del número d’identificació fiscal de la persona o persones, partícips o socis, respectivament.

En el supòsit d’associacions o fundacions: original o fotocòpia compulsada dels estatuts , de la inscripció en el registre corresponent i del codi d’identificació fiscal. A més, la persona que subscriu la sol·licitud haurà d’acreditar que ostenta en aquest moment la seva representació a tal afecte.

En el cas de persones jurídiques: original o copia compulsada de l’escriptura de constitució, així com la seva inscripció en el registre corresponent i del codi d’identificació fiscal. A més, la persona que subscriu haurà d’acreditar que té en aquest moment la seva representació a tal efecte.

Hauran de presentar també la següent documentació:

  • DNI de la/es persona/es contractada/es.

  • Targeta mentre estava en situació d’atur o millora de feina.

  • Contracte de treball.

  • Declaració jurada d’estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l’agència estatal de l’administració tributària, i amb la tresoreria general de la seguretat social.

  • Declaració jurada: No estar inclòs en cap de les circumstàncies de inhabilitació a les que es refereix l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 En el cas de ser un nou emprenedor:

  • DNI de la persona que ho sol·licita.

  • Targeta mentre estava en situació d’atur o millora de feina.

  • Document acreditatiu d’haver-se donat d’alta a la seguretat Social.

  • Declaració jurada d’estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l’agència estatal de l’administració tributària, i amb la tresoreria general de la seguretat social.

  • Declaració jurada: No estar inclòs en cap de les circumstàncies de inhabilitació a les que es refereix l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article. 7 TRAMITACIÓ I INSTRUCCIÓ DE L’EXPEDIENT

L’òrgan competent per a la instrucció serà Batlia, la qual realitzarà quantes actuacions estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en base a les  qual s’hagi de dictar resolució. Per tot es sol·licitarà els informes tècnics que es consideren oportuns. Es realitzarà l’avaluació de les sol·licituds i la comprovació de la documentació requerida als efectes de determinar l’import de la subvenció, si és el cas, i es formularà proposta de resolució. Dita proposta de resolució haurà de ser aprovada per la Batlia o junta de govern local i notificar individualment aquest acord a les persones interessades.

Article 8. JUSTIFICACIÓ DEL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

Un cop siguin concedides les ajudes, als sol·licitants se’ls hi comunicarà, i s’obrirà un termini per tal que presentin la següent documentació:

1. En el cas de les empreses:

  • Pagaments de la seguretat social del treballador/s contractat/s, mitjançant el TC1 i TC2, dels mesos corresponents.

  • Núm. de compte bancari.

2. En el cas de les persones emprenedores:

  • Els darrers rebuts de pagament de les quotes a la Seguretat Social.

  • Núm. de compte bancari.

En cas de no haver presentat certificat negatiu de deutes amb la Hisenda Pública Estatal, Autonòmica i Local, i amb la Seguretat Social, o havent-lo presentat hagi transcorregut el termini de sis mesos des de la seva emissió, l’haurà de presentar abans d’iniciar els tràmits de pagament de la subvenció, mitjançant:

  • Acreditació de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, mitjançant la presentació dels corresponents certificats emesos per l’agència Tributària de l'Estat, Comunitat Autònoma i la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el moment de la sol·licitud es preveu la possibilitat de substituir aquests certificats per una declaració responsable firmada pel representat de l’entitat.

Article. 9. PAGAMENT

El pagament de les subvencions es realitzarà un cop resolt l’expedient, on quedi acreditat el compliment de la finalitat de la subvenció, i segons les instruccions que apareixen a l’article 4 d’aquestes bases.

Article 10. INTERPRETACIÓ

Des de Batlia resoldrà les qüestions que es plantegin a la tramitació de les sol·licituds, així com els dubtes sobre la interpretació d’aquestes bases.

El que es fa públic per general coneixement.

 

Binissalem, 9 de novembre de 2016

 

El Batle

Jeroni Salom Munar