Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 13963
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 7 de desembre de 2016 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors i directores dels centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2017 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 30 de juny de 2017 finalitza el període d’exercici del càrrec dels directors i directores dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2013, per un període de quatre anys mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 8 de juliol de 2013 (BOIB núm. 99, de 16 de juliol), per la qual es nomenen directors de centres públics d’acord amb la convocatòria de 28 de febrer de 2013 (BOIB núm.32, de 7 de març) i d’altres que varen ser nomenats mitjançant la Resolució del director general de Personal Docent de 2 de juliol de 2009, per la qual es nomenen directors de centres públics d’acord amb la convocatòria de 23 de febrer de 2009 (BOIB núm. 96 de 4 de juliol) i que ja han renovat una vegada.
2. De conformitat amb el que preveu l’apartat 2 de l’article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), en la redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), els directors poden optar per continuar en l’exercici del càrrec, si al final de cada període la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.
3. Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer), es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears. Els directors podran renovar el seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).
4. L’article 139.3 de la LOE determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d’exercici del seu càrrec. D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de 18 de febrer de 2010, la inspecció educativa és l’encarregada d’avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d’exercici del seu càrrec.
5. L’article 136.2 de la LOE determina que els criteris i els procediments d’avaluació han de ser públics. L’article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l’exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.
6. D’acord amb el que s’ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d’avaluació dels directors de centres docents públics que finalitzen el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2017 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. El Decret 36/2001, de 9 de març, (BOIB núm. 33 de 17 de març), pel qual es regula la Inspecció Educativa, en l’àmbit de l’ensenyament no universitari.
4. El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre, (BOIB núm. 33 de 17 de març), que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) per la qual s’aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.
5. Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 (BOIB del 26 de juny), per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius.
Per tot això, i a proposta en data 5 de desembre de 2016, del director general de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent
Resolució
1. Establir el procediment que s’ha de seguir per avaluar els directors i les directores de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2017 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquest procediment apareix descrit en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Fer pública la relació de centres concernits per aquesta Resolució (annex 2).
3. Establir els criteris d’avaluació de la funció directiva que s’han d’aplicar (annex 3).
4. Aplicar en el marc del procés de renovació, si és el cas, el que preveu la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics.
5. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 7 de desembre de 2016
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Bases que han de regir el procediment
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d’avaluació dels directors i directores dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que figuren en l’annex 2 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.
El nomenament per aquest nou període d’exercici del càrrec de director o directora està condicionat a l’avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.
2. Procediment d’avaluació
El Departament d’Inspecció Educativa ha d’avaluar la tasca desenvolupada pels directors i directores dels centres (que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució) d’acord amb els criteris d’avaluació (que s’inclouen en l’annex 3) en el termini de 90 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució.
El cap del Departament d’Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l’avaluació de cada director i ho ha de notificar als interessats. L’inspector responsable pot comptar amb la col·laboració d’altres inspectors del departament per dur a terme les actuacions derivades del procediment.
El procediment d’avaluació ha de comptar necessàriament de:
a) La valoració del desenvolupament de la tasca directiva al llarg de tot el període d’exercici del càrrec de director.
b) L’entrevista o les entrevistes amb el director.
c) La informació contrastada de tots els sectors de la comunitat educativa del centre de referència i l’anàlisi de la documentació pertinent.
d) L’audiència prèvia del director, referida a les conclusions de l’avaluació.
Finalment, el Departament d’Inspecció Educativa ha d’emetre un informe motivat amb la qualificació global de l’avaluació, positiva o negativa, que s’ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.
3. Comunicació de l’opció de continuar en el càrrec
Els directors dels centres docents públics que figuren en l’annex 2 disposen d’un termini de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució per comunicar l’opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.
La comunicació de l’opció de continuar en el càrrec s’ha de fer al correu electrònic: autoritzacions@dgplacen.caib.es mitjançant el model que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució i que es troba també a la pàgina web <http://dgplacen.caib.es>.
4. Proposta d’actualització del projecte de direcció
4.1 Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d’elaborar la proposta d’actualització del seu projecte de direcció i l’han de remetre en temps i forma (atenent al que diu l’apartat 5 d’aquesta Resolució) al Departament d’Inspecció Educativa en el termini de 60 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució amb còpia al Departament de Planificació i Centres.
4.2 D’acord amb el que estableix l’article 14.3 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d’actualització del projecte de direcció ha d’incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i, en el seu cas el plantejament de nous objectius per al període següent.
4.3 El director ha de donar a conèixer l’actualització del seu projecte de direcció al consell escolar.
4.4 El projecte de direcció tindrà vigència durant el nou període de quatre anys, d’exercici del càrrec.
4.5 La proposta d’actualització del projecte de direcció, dirigida al Departament d’Inspecció Educativa, s’ha de presentar al registre de la conselleria d’Educació i Universitat (c/d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma) dins el termini establert en aquesta resolució
També es pot presentar als registres de les delegacions territorials de Menorca i d’Eivissa i Formentera, o al de qualsevol de les dependències a què fa referència l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si la documentació es presenta a una oficina de Correus, s’ha de posar dins un sobre obert perquè el funcionari la pugui datar i segellar abans de certificar-la.
Els candidats han de remetre una còpia de la proposta d’actualització del projecte de direcció, en format digital, a la direcció general de Planificació, Ordenació i Centres al correu electrònic: autoritzacions@dgplacen.caib.es.
5. Nomenament per un nou període
El director general de Planificació, Ordenació i Centres proposarà a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors i directores que hagin obtingut avaluació positiva de la tasca desenvolupada per part de la Inspecció Educativa o comissió de Valoració.
Correspon la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l’1 de juliol de 2017 i per un període de quatre anys, dels directors i directores que hagin obtingut una qualificació global positiva en l’avaluació. Aquesta Resolució posarà fi al procediment, i contra aquesta Resolució es podrà presentar recurs d'alçada davant el conseller d’Educació i Universitat.
La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres resoldran de forma pertinent per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.
Quant a la competència per dur a terme el procediment, d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer), i pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost (BOIB núm. 60, de 12 de maig), correspon a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.
ANNEX 2
Relació de centres en què el director finalitza el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2017 i pot optar a continuar exercint-lo.
Centres d’Educació Infantil i Primària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|
07004931 |
CEIP BALANSAT |
SANT MIQUEL DE BALANSAT |
SANT JOAN DE LABRITJA |
EIVISSA |
|
07004680 |
CEIP CAN COIX |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
EIVISSA |
|
07005970 |
CEIP FORNELLS |
FORNELLS |
ES MERCADAL |
MENORCA |
|
07002567 |
CEIP GUILLEM BALLESTER I CERDÓ |
MURO |
MURO |
MALLORCA |
|
07007711 |
CEIP JAUME VIDAL I ALCOVER |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07004424 |
CEIP JOAN MAS |
POLLENÇA |
POLLENÇA |
MALLORCA |
|
07004904 |
CEIP LABRITJA |
SANT JOAN DE LABRITJA |
SANT JOAN DE LABRITJA |
EIVISSA |
|
07002464 |
CEIP MIQUEL COSTA I LLOBERA (PÒRTOL) |
PÒRTOL |
MARRATXÍ |
MALLORCA |
|
07013863 |
CEIP MOLÍ D'EN XEMA |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07002324 |
CEIP MONTAURA |
MANCOR DE LA VALL |
MANCOR DE LA VALL |
MALLORCA |
|
07006330 |
CEIP NICOLAU CALAFAT |
VALLDEMOSSA |
VALLDEMOSSA |
MALLORCA |
|
07013358 |
CEIP NOVA CABANA |
ES PONT D'INCA |
MARRATXÍ |
MALLORCA |
|
07000157 |
CEIP PARE BARTOMEU POU |
ALGAIDA |
ALGAIDA |
MALLORCA |
|
07006287 |
CEIP PERE CERDÀ |
PORT DE SÓLLER |
SÓLLER |
MALLORCA |
|
07001289 |
CEIP PORTAL NOU |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07006329 |
CEIP SANT MIQUEL |
SON CARRIÓ |
SANT LLORENÇ DES CARDASSAR |
MALLORCA |
|
07002956 |
CEIP SANTA CATALINA |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07002257 |
CEIP SES COMES |
PORTOCRISTO |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07013395 |
CEIP URBANITZACIONS DE LLUCMAJOR |
URBANITZACIÓ PUIG DE ROS |
LLUCMAJOR |
MALLORCA |
Centres d’Educació Especial
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|
07004023 |
CEE SON FERRIOL |
SA CREU VERMELLA |
PALMA |
MALLORCA |
Centres d’Educació Infantil
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|
07002233 |
EI SA GRADUADA |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
Instituts d’Educació Secundària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|---|---|---|---|---|
|
07007899 |
IES CALVIÀ |
SANTA PONÇA |
CALVIÀ |
MALLORCA |
|
07001401 |
IES ISIDOR MACABICH |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07007796 |
IES JOSEP MARIA LLOMPART |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07000832 |
IES JOSEP MARIA QUADRADO |
CIUTADELLA |
CIUTADELLA |
MENORCA |
|
07003833 |
IES JUNÍPER SERRA |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07008511 |
IES LLUCMAJOR |
LLUCMAJOR |
LLUCMAJOR |
MALLORCA |
|
07000844 |
IES MARIA ÀNGELS CARDONA |
CIUTADELLA |
CIUTADELLA |
MENORCA |
|
07003869 |
IES POLITÈCNIC |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
|
07008089 |
IES SA COLOMINA |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07014144 |
IES SA SERRA |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
SANT ANTONI DE PORTMANY |
EIVISSA |
|
07001371 |
IES SANTA MARIA D'EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07006925 |
IES SON RULLAN |
PALMA |
PALMA |
MALLORCA |
Escoles Oficials d’Idiomes
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
Illa |
|
07012846 |
ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES DE MANACOR |
MANACOR |
MANACOR |
MALLORCA |
|
07012834 |
ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES D'INCA |
INCA |
INCA |
MALLORCA |
ANNEX 3
Criteris d’avaluació de la funció directiva
1) Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament de règim interior i el projecte lingüístic, la programació general anual i la memòria de final de curs, el projecte de direcció així com altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Universitat.
2) Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre, i impuls de la participació en aquests dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.
3) Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.
4) Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d’innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.
5) Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar, i resolució de conflictes.
6) Disponibilitat per atendre l’alumnat i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.
7) Organització d’activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l’obertura del centre i que el connectin amb l’entorn.
8) Dinamització de l’atenció a la diversitat de l’alumnat, especialment a través de l’elaboració i seguiment del projecte d’intervenció educativa i altres projectes que en el seu moment consideri la Conselleria d’Educació i Universitat.
9) Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d’un centre docent públic
ANNEX 4
Opció de continuar en l’exercici del càrrec directiu
DADES PERSONALS
|
Llinatges i nom: |
DNI: |
|||
|
Domicili: |
CP: |
|||
|
Localitat: |
Municipi: |
Telèfon mòbil: |
||
|
Data de nomenament del primer mandat |
BOIB* |
Data de nomenament del segon mandat |
BOIB* |
|
Director / Directora del
|
Codi de Centre i Nom del Centre |
Localitat: |
Telèfon: |
EXPÒS:
1.Que el dia 30 de juny de 2017 finalitza el període d’exercici de la direcció per al qual se’m va nomenar.
2.Que reunesc les condicions assenyalades en l’article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (en la redacció donada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa).
Per això, d’acord amb l’article 14 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010,
OPT a continuar en l’exercici del càrrec per un nou període consecutiu de quatre anys.
___________________________, ____ d ______________ de 2016
(Signatura)
* Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 8 de juliol de 2013 (BOIB núm. 99, de 16 de juliol).
* Resolució del director general de Personal Docent de 2 de juliol de 2009 (BOIB núm. 96 de 4 de juliol).
DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES