Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 13821
Notificació de Resolució de rectificació de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1 de data 24 de novembre de 2016, per l’ any 2015, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació de Resolució de rectificació de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1 de data 24 de novembre de 2016, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 6 de novembre de 2015, per la qual es convoquen, per l’ any 2015,  subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat

L’apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 6 de novembre de 2015 per la qual es convoquen, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat, corresponents a l’any 2015, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de   novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 24 de novembre de 2016, va signar la següent resolució,

INFORME PROPOSTA / DE RESOLUCIÓ DE RECTIFICACIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

Mesura 3 Participació per primera vegada en règims de qualitat

Convocatòria: PPPQA2015_1

Antecedents

  1. Els interessats assenyalats a l’Annex I, adjunt, varen presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, la documentació prevista a la convocatòria, i es va comprovar que complien amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.
  2. En data 22 d’abril de 2016 es va publicar en la pagina WEB del FOGAIBA una proposta provisional de resolució de concessió, per la qual el CRIGP Sobrassada de Mallorca va presentar al·legacions dins el termini legal, que s'acceptaren i no es reberen al·legacions per part del CRDO Pla I Llevant tal i com es detalla a l'Annex II. “Detall d'inversions/actuacions no elegibles per beneficiari després del termini d'al·legacions».
  3. En data 05 d’octubre de 2016 es va dictar la resolució de concessió, i es va publicar en el BOIB en data 29 d’octubre de 2016, amb un import per al beneficiari CRDO Pla i Llevant de 1.534,10 €.
  4. Posteriorment s’ha detectat que hi havia una errada administrativa amb la distribució de les anualitats pel que fa al MAGRAMA i a la CAIB tant en la proposta, com en la resolució referent a aquest beneficiari.

Fonaments de dret

1.    Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 6 de novembre de 2015 per la qual es convoquen, per als anys 2015, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat.

2. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

3. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

4. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

5.  Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

6. Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

7. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l’aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l’agricultura i a la ramaderia i altres règims d’ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

8. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s’estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.

9.  Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

12. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

13.Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

14.  Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

15. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

16. D’acord amb l’article 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de gener, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.0/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Proposta de resolució de rectificació

Per tot això, s'informa que s’ha de rectificar parcialment la resolució de data 05 d’octubre de 2016 i proposo al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució de modificació en els termes següents:

  1. Rectificar parcialment la resolució de concessió de data 05 d’octubre de 2016, únicament per al beneficiari (dades personals ocultes)CRDO Pla i Llevant amb CIF V07962442, amb els terminis detallats a l' Annex I (*).
  2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada per al beneficiari amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l’Annex I.
  3. Determinar els  imports per anualitats i cofinançament pel beneficiari detallats a l’Annex I.2 (*).
  4. Determinar que, d’acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l’Annex III.
  5. Publicar la resolució en el BOIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 114 i 115 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener.

Palma, a 17 de novembre de 2016.

La gestora de la línia

Maria Martínez Torres

La cap de la secció I

María Angeles Pérez Ribas

El cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidre Cañellas Simonet

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma, a 24 de novembre de 2016

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard i Sampol

ANNEX I (RECTIFICACIÓ RESOLUCIÓ R1)

ANNEX  I. RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB  DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA ( PPPQA) R 1

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversió/

actuació elegible (€)

% Ajuda

Import concedit (€)

Cofinançament

Termini execució

Anualitat

FEADER(1) (41,00%)

MAGRAMA (10,91%)

CAIB (48,09%)

(dades personals ocultes)CRIGP Sobrassada de(dades personals ocultes)Mallorca(dades personals ocultes)

Q5750005J

PPPQA2015_1/01

8.700,00

100

8.700,00

3.567,00

949,17

4.183,83

30/11/2016

2015- 2019

CRDO Pla i Llevant

V07962442

PPPQA2015_1/07

1.534,10

100

1.534,10

628,98

167,36*

737,76*

30/11/2016

2015- 2019

Suma total

10.234,10

4.195,98

1.116,53*

4.921,59*

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

(1) Amb càrrec a la línia FEADER 050460010341104

ANNEX  I- 2.  RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB  DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA ( PPPQA) R 1

Núm. Expedients

Beneficiari

CIF

Imports Totals Concedits

Repartiment Anualitats

Cofinançament

FEADER(1) (41,00%)

MAGRAMA (10,91%)

CAIB (48,09%)

TOTAL

PPPQA2015_1/01

CRDE SOBRASSADA DE MALLORCA

Q5750005J

8.700,00

2015

2.700,00

1.107,00

294,57

1.298,43

2.700,00

2016

1.500,00

615,00

163,65

721,35

1.500,00

2017

1.500,00

615,00

163,65

721,35

1.500,00

2018

1.500,00

615,00

163,65

721,35

1.500,00

2019

1.500,00

615,00

163,65

721,35

1.500,00

PPPQA2015_1/07

CRDO PLA I LLEVANT

V07962442

1.534,10

2015

347,18

142,34

37,88*

166,96*

347,18

2016

296,73

121,66

32,37

142,70

296,73

2017

296,73

121,66

32,37

142,70

296,73

2018

296,73

121,66

32,37

142,70

296,73

2019

296,73

121,66

32,37

142,70

296,73

ANNEX  II: DETALL D’INVERSIONS/ACTUACIONS NO ELEGIBLES PER BENEFICIARI DESPRÉS DELL TERMINI D’AL·LEGACIONS

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversió

NO ELEGIBLE(€)

Motiu

CRIGP Sobrassada de Mallorca

Q5750005J

PPPQA2015_1/01

0,00

Ha presentat el certificat actualitzat d'estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social en data 18/04/2016, abans de notificar-li l'actual proposta provisional de resolució (DNI 43056577W), per tan, s'admet la documentació aportada.

CRDO Pla i Llevant

V07962442

PPPQA2015_1/07

407,45

Té deutes amb l'Agència Tributària (DNI 43079669W)

 

ANNEX III: OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l’Annex I.

Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat.

Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

Complir els compromisos adquirits per a la concessió de l'ajuda.

Mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l'explotació i a la persona beneficiària, als quals fa referència l'apartat tercer d'aquesta Resolució.

Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.

S’informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

Palma, 30 de novembre de 2016

 

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina