Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 13939
Resolució informativa de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 7 de desembre de 2016 per la qual es convoca el concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 26 d’abril de 2016, la consellera de Serveis Socials i Cooperació va dictar la Resolució per la qual es desplega el règim jurídic de l’acció concertada amb entitats prestadores de serveis socials. Aquesta Resolució es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 55, de 3 de maig.

2. L’annex 1 de la Resolució esmentada estableix els serveis susceptibles de prestar-se en règim de concert social entre tots els que integren la Cartera Bàsica de Serveis Socials i que es recullen en l’annex del Decret 56/2011, de 20 de maig, pel qual s’aprova la Cartera Bàsica de Serveis Socials de les Illes Balears. Entre aquests serveis hi ha el de desenvolupament infantil i atenció primerenca (SEDIAP).

3. En data 9 de novembre de 2016, el director general de Dependència va emetre l’informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar 71.714 sessions del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca (SEDIAP).

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

4. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 56/2011, de 20 de maig, pel qual s’aprova la Cartera Bàsica de Serveis Socials de les Illes Balears 2011-2014.

7. El Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

8. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el qual es crea la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. La Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 26 d’abril de 2016 per la qual es desplega el règim jurídic de l’acció concertada amb entitats prestadores de serveis socials.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar el concert social i establir el procediment de tramitació de la convocatòria per als serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca que tenen actualment aquests serveis contractats amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per a l’any 2017, d’acord amb l’annex.

2. Acreditar la urgència del concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, d’acord amb l’informe justificatiu del director general de Dependència de 9 de novembre de 2016.

3. Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació de sessions en els serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per a l’any 2017, que es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General de Dependència (http://serveissocialsicooperacio.caib.es).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 7 de desembre  de 2016

 

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

  

Annex

Convocatòria del concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per a l’any 2017

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per a l’any 2017, per a les entitats que tenen aquests serveis contractats fins al 31 de desembre de 2016 amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. I es dicta a l’empara del Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, específicament d’acord amb la disposició transitòria primera, perquè es tracta de serveis contractats per l’Administració fins al 31 de desembre de 2016 que no disposen de l’acreditació definitiva.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de sessions de desenvolupament infantil i atenció primerenca de caràcter generalista de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca de serveis socials de les Illes Balears, adreçats a l’atenció integral dels infants de 0 a 6 anys que ho requereixin, en l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de set dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, ubicat al carrer de Joan Crespí, 11, de Palma, o als llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat al Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, s’ha d’enviar per fax (al 971 17 69 85) o per correu electrònic (concerts@dgad.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada al Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

4.1. Atès que els serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de les Illes Balears no disposen de l’acreditació definitiva, les entitats han de complir els requisits següents:

a. Estar autoritzades de conformitat amb el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

b. Haver sol·licitat l’acreditació dels serveis a l’Administració.

4.2. A més, les entitats han de tenir contractades amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, per a tot l’any 2016, les sessions que vulguin concertar per al 2017.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 5 del Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, excepte pel que fa a l’acreditació.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el model general establert en l’annex 3.3 de la Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 26 d’abril de 2016, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada SEDIAP i per al nombre de sessions que ofereixin per concertar amb l’Administració, que no pot ser superior a les contractades durant el 2016.

5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a. Certificat d’acreditació del servei per concertar o, si no n’hi ha, sol·licitud d’acreditació degudament registrada.

b. Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 60 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

c. Acreditació de solvència financera, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

d. Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

e. Certificat d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

f. Acreditació de la titularitat de l’equipament o el centre on es duu a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a un any.

g. Declaració del nombre total de sessions autoritzades, signada per la direcció del servei, amb l’especificació de les contractades actualment amb l’Administració autonòmica, per al període gener-desembre de 2016.

h. Declaració, firmada pel responsable de l’entitat, que el servei compleix la normativa general o específica que els hi sigui d’aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l’entitat com pel tipus de servei objecte de concertació. 

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Tramitació dels concerts

6.1 En el supòsit que una entitat sol·liciti més sessions de les que té contractades durant el 2016, l’òrgan instructor només tindrà en compte les contractades efectivament el 2016.

6.2. Atès que la convocatòria preveu una disponibilitat pressupostària suficient per atendre totes les sessions contractades l’any 2016, no es fixen criteris de selecció ni es crea una comissió avaluadora per fer-ho. En conseqüència, correspon a l’òrgan instructor resoldre tot el procediment.

7. Formalització dels concerts

7.1. Els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, dels decrets de desplegament i aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert.

7.2. La formalització s’ha de fer abans del 15 de gener de 2017, amb efectes retroactius a dia 1 de gener de 2017, com preveu l’article 20 del Decret 18/2015, de 10 d’abril, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

7.3. Aquests concerts s’han de subscriure per un any, sense opció de pròrroga.

7.4. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

8. Sessions i distribució territorial

8.1. La previsió del nombre total màxim de sessions per concertar és de 71.714 a l’àmbit territorial de les Illes Balears.

8.2. Aquest nombre de sessions es correspon amb les que actualment té contractades per a tot l’exercici 2016 la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació amb les entitats i la distribució de sessions següents:

Entitat

Sessions de l’any 2016

Associació de Pares de Nins Autistes de Balears (APNAB)

10.426

Fundació Aproscom

11.220

Associació Síndrome de Down de Balears (ASNIMO)

4.791

Associació de Paràlisi Cerebral de Balears (ASPACE)

4.120

Associació de Pares de Persones amb Discapacitat Auditiva (ASPAS-Palma)

4.488

Patronat de l’Agrupació Pro Minusvàlids Psíquics de la Comarca d’Inca (Joan xxiii)

9.368

Centre Mater Misericordiae

15.639

Associació de Persones amb Necessitats Especials d’Eivissa i Formentera (APNEFF)

8.846

Fundació Menorca

2.816

9. Vigència del concert

El règim de concert s’iniciarà l’1 de gener de 2017 i finalitzarà el 31 de desembre de 2017, tenint en compte que el mes d’agost no es prestarà el servei.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L’import màxim estimat per assignar és de 2.385.924,78 € (IVA exempt), que es distribuirà entre les mensualitats de l’any 2017. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de sessions que ofereixin les entitats i pels serveis efectivament requerits per l’Administració.

10.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu de referència màxim per sessió és de 33,27 €, d’acord amb l’informe de preus emès per la Direcció General de Dependència el 9 de novembre de 2016.

11. Condicions tècniques d’execució

11.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

11.2. El Plec general de condicions tècniques detalla l’objecte, els drets i les obligacions d’ambdues parts, els serveis que s’han de prestar, els criteris d’intervenció amb els usuaris, el règim d’ús de les sessions, els mitjans que ha d’aportar l’entitat concertada i el sistema de coordinació amb l’Administració.

11.3. Les aplicacions informàtiques del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència són les úniques vàlides per a la gestió de les sessions, així com qualsevol ús aplicable que es derivi de l’execució d’aquest concert.

12. Seguiment

12.1. Els tècnics dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca són els responsables del seguiment dels casos atesos, i s’han de coordinar amb el Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut i educatius.

12.2. Els tècnics del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

12.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Obligacions de les entitats concertades

El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.

14. Penalitats

L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei pot donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.

15. Criteris d’accés dels infants i llista d’espera

Els criteris d’accés dels infants i la gestió de la llista d’espera es recullen en el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

16. Publicitat

16.1 Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat, la condició d’entitat pertanyent a la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que es facilitarà des de l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

16.2 Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.

17. Prerrogatives de l’Administració

17.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo, resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l’òrgan instructor a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 34 del Decret 18/2015, de 10 d’abril de 2015, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.