Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 13800
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de 17 de novembre de 2016, per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2016.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I.- L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que “les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d’ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal”.

L'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que “les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l’oferta d’ocupació pública, o a través d’altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal (...)

II.- D'altra banda, l'article 47.1 de la Llei de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix que “constitueix l'oferta d'ocupació pública anual el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.

En el mateix sentit s'expressa l'article 193.1 Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears:

“Constitueix l'oferta d'ocupació pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de la qual resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.

A més, l'article 193 de la Llei 20/2006, afegeix, en el seu punt 2, que “l’oferta d’ocupació pública ha d’indicar l’escala, la subescala, la classe o l’especialitat del personal funcionari (...) a què corresponguin les places vacants”, i segons el punt 5 “l’oferta d’ocupació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

III.- L'apartat U de l'article 20 de la Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2016, estableix que, durant l’any 2016 únicament es podrà procedir, en el sector públic delimitat a l’article 19, amb les excepcions que s’hi preveuen, a la incorporació de nou personal amb subjecció als límits i requisits que el mateix article estableix, llevat de la que es pugui derivar de l’execució de processos selectius corresponents a ofertes d’ocupació pública d’exercicis anteriors o de les places de caire militar a les quals fa referència.

A continuació, l’esmentat article concreta una sèrie de sectors i administracions en què, respectant, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressuposts de despeses, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 100 per cent. Entre aquests sectors i administracions, es troben les referents a la cobertura de les places de personal que presta assistència directa als usuaris dels serveis socials.

En la resta dels sectors i administracions, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 50 per cent.

Al punt 4 del mateix apartat, s’estableix la forma de calcular la taxa de reposició d’efectius, assenyalant que “el percentatge màxim al qual es refereix l’apartat anterior s’aplicarà sobre la diferència resultant entre el número d’empleats fixos que, durant l’exercici pressupostari de 2015, van deixar de prestar serveis en cadascun dels sectors, àmbits, cossos o categories, prevists a l’apartat anterior i el número d’empleats fixos que s’haguessin incorporat en els mateixos en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d’ofertes d’ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d’excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l’extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l’Administració en la qual se cessa”.

IV.- D'altra banda, el punt Sis de l'article 20 esmentat, disposa que “la taxa de reposició d'efectius corresponent a un o varis dels sectors definits en el punt 1.2. es podrà acumular en un altra o altres dels sectors contemplats en el precepte esmentat o en aquells cossos, escales o categories professionals d'algun o alguns dels esmentats sectors, la cobertura dels quals es consideri prioritària o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials”.

V.- Una vegada determinats els sectors de l'activitat administrativa amb necessitats d'efectius que s'han de reposar, i després de fer els càlculs de la taxa de reposició d'efectius durant el període d'1 de gener a 31 de desembre de 2015, resulta que la taxa de reposició d'efectius correspon a un total de 19 places, de les quals 17 places corresponen a places de personal que presta assistència directa als usuaris dels serveis socials (19 baixes d'empleats fixos i 2 incorporacions de personal), i dues places corresponen a la resta de sectors no considerats prioritaris (4 baixes i cap incorporació de personal).

VI.- D'altra banda, l'article 59.1 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic estableix que “En les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat (...)”.

Tot i que aquesta disposició parla d'un mínim d'un 7%, es considera adient reservar 3 places del total de les 19 que constituiran l'oferta pública d'ocupació de l'IMAS per a l'any 2016, el que suposa un percentatge del 15,80%, per a les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

VII.- La Mesa Sectorial de Negociació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, en les sessions de 28 d'octubre i 14 de novembre de 2016, va aprovar els criteris generals que han de regir l'oferta pública d'ocupació de personal funcionari al servei de l'institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2016.

Per tot això, una vegada conclosa la negociació amb els representants dels empleats públics de l'IMAS i d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 7.2 j) del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre)

RESOLC

1.- Aprovar l'Oferta pública d'ocupació de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2016, en els termes que estableix l'Annex 1 d'aquesta resolució.

2.- Reservar un percentatge mínim del 30% de les places per a la promoció interna, d'acord amb el que preveu l'article 68.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.- Reservar una quota del 15,80 % del total de les vacants objecte de l’oferta perquè participin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

4.- Trametre aquesta Resolució a l'Administració General de l'Estat, en compliment del que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

5.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recurs

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Palma, 17 de novembre de 2016

   

La presidenta

Margalida Puigserver Servera

 

ANNEX 1

PLACES OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ ORDINÀRIA PER A L'ANY 2016

ESCALA ESPECIAL

Subgrup A1

- Subescala tècnica, classe superior, especialitat Psicòleg/Psicòloga           7

Subgrup A2

- Subescala tècnica, classe mitja, especialitat Educador/a Social               6

- Subescala tècnica, classe mitja, especialitat Treballador/a Social            6