Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 13815
Consell Executiu
Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les associacions de cria de boví per accions de formació a Menorca 2016
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de dia 21 de novembre de 2016, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a les associacions de cria de boví per accions de formació a Menorca i els seus annexos.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2016, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les següents condicions:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall
|
Partida |
Quantia màxima |
|---|---|
|
6.41240.4890050 Ajuts per al foment de les associacions de cria de boví |
10.000 € |
L’import màxim que es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació..
b) El termini de presentació de sol·licituds i de justificació de la despesa és de deu dies hàbils comptats a partir del següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspondrà la senyora Helena Fonolleda Gómez, cap de negociat de Sa Roqueta.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE CRIA DE BOVÍ PER ACCIONS DE FORMACIÓ A MENORCA 2016
1. OBJECTE
L’objecte d’aquests ajuts és donar suport a les actuacions de formació a Menorca dutes a terme des de l’1 de gener 2016 fins a la data d'acabament del termini d'admissió de sol·licituds de la convocatòria 2016 per les associacions de foment de selecció, millora i cria de boví .
2. FINALITAT
Aquesta convocatòria té per finalitat donar suport a les actuacions de formació encaminades al fet que els agents del sector ramader obtenguin coneixements tant pel que fa a la selecció i cria de l'animal com a morfologia, presentació, maneig o alimentació, entre d'altres.
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Són objecte de subvenció la realització d’activitats de caràcter formatiu i d'assessorament relacionades amb el sector ramader i que estiguin encaminades a la capacitació dels seus associats.
2. Les activitats abans relacionades s’han de portar a terme des de l’1 de gener 2016 fins a la data d'acabament del termini d'admissió de sol·licituds de la convocatòria 2016.
Seran objecte de subvenció les activitats anunciades al punt 1 com ara:
5. NATURALESA DE L'AJUT I RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos que pugui rebre l'entitat beneficiària per realitzar el mateix projecte, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte i els límits establerts en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d'altres coses, que l'entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000 €.
El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiaria ha d'haver cercat altres fons de finançament o aportar fons propis.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden sol·licitar la subvenció les associacions de cria de boví legalment constituïdes, que tenguin el seu domicili social i àmbit d’actuació dins del territori de les Balears (annex I) i un funcionament intern real i democràtic.
2. En aquest sentit, quedaran excloses d'aquest procediment de concurrència competitiva les associacions que no realitzin els processos electorals prevists en els seus estatuts.
3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiaris:
a) Les persones físiques, ja que es tracta d'una ajuda per a associacions.
b) Les persones jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).
c) Els sol·licitants que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.
(El fet d'estar al corrent amb les obligacions tributàries del Consell Insular de Menorca serà verificat d'ofici per la Tresoreria del Consell Insular.)
d) Les persones físiques o jurídiques que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2014, 2015 i 2016), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics, en concepte de minimis, per un import superior a 200.000 €.
7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.
A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa
a) Document original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.
b) Certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.
c) Document de designació d'un representant.
d) Còpia acarada de l’acta que reculli els resultats del darrer procés electoral en virtut del qual foren nomenats els actuals membres que integren els òrgans de direcció i relació nominal dels membres que els integren.
e) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (CIF) i del seu representant.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31.12.2005) (annex II).
g) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions –vegeu annex I). El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca, la qual cosa el Consell comprovarà d'ofici.
h)Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).
i) Declaració en relació amb els ajuts de minimis (annex III).
j) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
Documentació específica
k) Certificat emès pel secretari de l'organització on constin:
l) Pressupost complet i desglossat de despeses i ingressos de l’any corrent, que no pot presentar un dèficit inicial, i liquidació del de l’any anterior; si s’hagués tancat amb dèficit, s’haurà d’indicar amb càrrec a quins recursos s’ha eixugat.
m) Memòria detallada i quantificada de les activitats enumerades en el punt 4 de les bases i que es pretenen realitzar amb la subvenció sol·licitada.
S’eximirà de la presentació de la documentació a què fan referència la lletra a), c), e) i k) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, la qual cosa s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
2. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, i a través de mitjans electrònics, d'acord amb l'establert a l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts a l'article 16.4 de l'esmentada llei 39/2015.
3. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la recepció del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
1. Seran seleccionades totes les associacions sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.
2. La quantia de la subvenció d’ajuda serà com a màxim del 70 % del cost de les actuacions que es duguin a terme.
La subvenció màxima total que podrà percebre cada associació serà de 10.000 €.
En la concessió de les subvencions previstes es tindran en compte els criteris següents:
a) Segons el nombre d'explotacions sòcies de l'illa de Menorca
- nombre de socis menor de 50: 0,5 punts
- nombre de socis de 50 a 100: 1 punt
- nombre de socis de 101 a 300: 1'5 punts
- nombre de socis major de 300: 2 punts
b) Segons el nombre de caps de raça censats per cada associació en explotacions de Menorca
- menys de 1.000 caps: 0,50 punts
- de 1.000 caps a 2.500 caps: 1 punt
- més de 2.500 caps: 2 punts
c) Sol·licituds d'associacions que gestionen races autòctones en perill d'extinció: 2 punts
3. Segons el resultat en la puntuació correspondrà la quantitat següent:
- menys d'1 punt : 2.000 €
- d'1 a 3 punts: 5.000 €
- més de 3 punts : 10.000 €
4. Si el total d'ajuts sol·licitats és superior al crèdit disponible, la subvenció es repartirà proporcionalment a les sol·licituds d'ajuda presentades i que compleixin els requisits.
5. Són despeses justificables d’aquesta convocatòria:
6. A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda.
7. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
a) Despeses que no compleixin els requisits esmentats a l'apartat 1 d'aquesta base.
b) Compra d'equipament, utensilis i utillatges.
c) Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.
d) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
e) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives i les despeses de procediments judicials.
f) Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renda.
g) Els costos indirectes de benzina, llum, telèfon i Internet.
h) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.
8. La subvenció és per a l'activitat subvencionada per l'associació i per tant l'activitat ha de ser organitzada per aquesta.
9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS
1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.
2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que hauran d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.
3. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:
- President: el conseller executiu del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del CIM
Titulars:
4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.
10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de dades nacional de subvencions (d'ara endavant BDNS). La BDNS donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè es publiqui l'extracte de la convocatòria en el diari oficial, en compliment de l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà a un/una tècnic/a del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.
Amb anterioritat a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, el tècnic encarregat de la instrucció de l'expedient emetrà un informe en el qual s'acrediti, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Reformulació de sol·licituds. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari que reformuli la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de dades nacional de subvencions en compliment de l'article 20.8 b) de la LGS i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
11. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
2. En la fase de comprovació de la despesa realitzada si algun document no es consideràs suficient es podrà sol·licitar al beneficiari la presentació dels justificants que es considerin oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.
3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat, del Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar a l'establert a la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f) TRLGSIB).
4. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. El termini per justificar les despeses objecte de subvenció acaba el mateix dia que acaba el de presentació de la sol·licitud de subvenció, i s'haurà de presentar juntament amb aquesta, llevat que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que els beneficiaris hauran d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. Per justificar s’ha de presentar la següent documentació:
Compte justificatiu simplificat:
3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’haurà de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.
4. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.
5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils. (art. 73 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre).
6. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Les associacions de cria de boví hauran de complir les obligacions següents:
a. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades.
b. Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades.
c. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
d. Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.
e. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
f. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
g. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
h. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
i. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en aquestes bases o incorre en alguna de les causes de l'article 37 de la LGS o altera les condicions, aspectes o característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament o, l'haurà de reintegrar, d'acord amb l'establert respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en la resta de normativa que hi sigui aplicable.
2. Amb caràcter general, en cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l’establert en l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3. S’haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment i si aquest és a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del següent criteri de gradació següent:
a. En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases, per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.
b. En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.
c. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.
d. Manteniment d'1 any de l'activitat. En cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.
6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.
7. L'ajuda no pot repercutir en els productors primaris.
8. En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
9. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
10. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius:
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable:
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
ANNEX I: SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE CRIA DE BOVÍ PER ACCIONS DE FORMACIÓ A MENORCA 2016 (consta a l'expedient)
ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta a l'expedient)
ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE ALTRES AJUTS REBUTS (consta a l'expedient)
ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE CRIA DE BOVÍ PER ACCIONS DE FORMACIÓ A MENORCA 2016 (consta a l'expedient)
Maó, 2 de desembre de 2016
La secretaria interina
Rosa Salord Oleo