Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 13329
Registre de Personal i Informàtica. Acord de modificació del Pla Director de la jornada de les OACs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 07 de setembre de 2016, es va aprovar el següent:

“1. Aprovar la modificació del document del Pla Director de la jornada laboral de l’OAC, acordat en Mesa General de Negociació de Funcionaris de data 14 de juliol de 2016 i que s’adjunta con annex a aquest acord, en el sentit d’ampliar l’horari H5 per la nova OAC  de Son Moix i per qualsevol altra OAC que s’afegeixi a l’horari d’horabaixa.

2.Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma, 17 de novembre de 2016

 

Cap de secció del Registre de Personal i Informàtica

p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Francisca M. Matas Escobar

  

PLA DIRECTOR DE LA JORNADA LABORAL DE LES OAC

1. Objectiu

L’any 2006, per tal d’aconseguir una millora en l’atenció per part de les UIAP de l’Ajuntament de Palma es varen articular una sèrie de mesures encaminades a garantir uns compromisos clars de prestació del servei per part dels funcionaris que hi estiguessin destinats, entre les quals hi havia la implantació d’un programa de millora en l’atenció al ciutadà en horari de capvespre a les diverses oficines d’atenció al ciutadà, programa que es va regular al Pla director de la jornada laboral de les UIAP del 2006.

D’altra banda, el Pla de creació de les OAC 2009-2010 pretenia oferir en aquestes oficines un servei d’atenció als ciutadans amb més qualitat i eficàcia, i satisfer les necessitats i les demandes ciutadanes amb el nivell de qualitat que aleshores la societat exigia.

Dins el Pla de mesures de racionalització i reducció de la despesa en matèria de personal d’octubre de 2011 es va preveure la suspensió temporal de l’art. 38 de l’ARTC, en el sentit que es limita l’aplicació de l’horari H5 a només 3 persones (OAC Avingudes) i es preveu el tancament de les altres oficines en horari de capvespre, el que va provocar la redacció i aprovació d’un nou pla director que va regular aquestes circumstàncies, sense que suposes una minva de la qualitat del servei ofert als ciutadans, conjugant-lo amb una sèrie de mesures organitzatives de caràcter intern que suposaven una millora en la gestió i una major racionalització dels recursos.

A la vista de la apertura d’una nova OAC a Son Moix a la que s’ha previst que hi hagi horari d’horabaixa es fa necessari la revisió i modificació del Pla Director vigent fins ara, el qual regirà pel qualsevol OAC que s’afegeixi a l’horari d’horabaixa.

2. Règim jurídic

a. L’article 9.2 de la Constitució espanyola disposa que correspon als poders públics facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social.

b. L’article 103.1 de la carta magna estableix que l’Administració pública serveix amb objectivitat els interessos generals i actua d’acord amb els principis d’eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb sotmetiment ple a la llei i al dret.

c. L’article 2.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local reconeix el deure d’assegurar als municipis el seu dret a intervenir en assumptes que afectin directament el cercle dels seus interessos atribuint-los les competències que escaiguin d’acord amb els principis de descentralització i de màxima proximitat de la gestió administrativa als ciutadans.

d. El capítol IV del títol V de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, regula la informació i la participació ciutadana, i el seu article 69 disposa que les corporacions locals han de facilitar la informació més àmplia possible sobre la seva activitat i la participació de tots els ciutadans en la vida local.

e. El Pla de mesures de racionalització i reducció de la despesa en matèria de personal aprovat per la Junta de Govern de 19 d’octubre de 2011 preveu la suspensió temporal de l’aplicació de l’art. 38 de l’ARTC, en el sentit que es limita l’aplicació de l’horari H5 a només 3 persones (OAC Avingudes) i es preveu el tancament de les altres oficines en horari de capvespre.

3. Jornada i horari del Pla director OAC

  • Suposa el compliment de quaranta hores setmanals de dilluns a divendres.
  • Horari: amb 30 minuts de flexibilitat a l’entrada i 15 minuts de flexibilitat a la sortida.

Dilluns a dijous: de 8.30 a 9 h  i sortida de 17.15 a 17.30 h

Divendres: de 8 a 8.30 h i de 14.15 a 14.30 h 

  • Torn de berenar: 30 minuts entre les 10.00 i les 11.30 hores.
  • Torn per a dinar: 1 hora, de 13 a 14 h, que té la consideració de treball efectiu.
  • Jornada general: els mesos de juny, juliol, agost i setembre.

o  35 hores setmanals, de dilluns a divendres.

o  Entrada: 8 hores (flexibilitat de 30 minuts abans i després, 5 minuts de cortesia).

o  Sortida: 15 h (flexibilitat de 30 minuts abans i després, 5 minuts de cortesia).

o  Torn de berenar: 30 minuts, entre 10 i 11.30 h.

La jornada setmanal de 35 hores es pot flexibilitzar si es respecta el marge de permanència obligatori de 8.30 a 14.30 h. Aquest còmput té caràcter setmanal.

4. Àmbit d’aplicació i principis rectors

Aquest Pla és aplicable a l’OAC Avingudes i a l’OAC Son Moix. Si en el futur es restableix l’horari de capvespre a altres OAC la jornada es regirà per aquest mateix Pla director.

Quant a l’àmbit subjectiu del Pla, afecta 6 llocs de feina, 4 que corresponen a la categoria professional d’auxiliar administratiu, grup C2; 2 de la categoria professional d’administratiu, grup C1, i un de rotació mensual mixta (C1 i C2) que es distribuiran 1 administratiu i 3 auxiliars a OAC Avingudes i 1 Administratiu i 1 Auxiliar a OAC Son Moix.

Les persones que optin a aquests llocs ho han de fer des de les places que hagin obtingut amb caràcter definitiu i no hi poden optar en situació de comissió de servei ni des de places de cap.

Els principis que han de regir l’aplicació d’aquest Pla director són els recollits a l’article 29.3 in fine del Pacte regulador de les condicions laborals dels funcionaris de l’Ajuntament de Palma, que són: voluntarietat, universalitat, renúncia i retribució, entesos d’acord amb les següents definicions:

Voluntarietat: accés de caràcter lliure. No es penalitzen els funcionaris que no desitgen treballar amb aquesta opció.

Universalitat: s’ha de facilitar la incorporació del personal que vulgui accedir a aquest horari quan quedin vacants i no hi hagi voluntaris dins el Servei afectat.

Renúncia: s’ha de poder renunciar a realitzar aquest horari si es compleix un mínim d’un any i preavisant amb un termini mínim d’un mes d’antelació.

Retribució: s’han de percebre les quantitats establertes a l’article 75.5 del Pacte.

5. Sistema d’accés

La possibilitat d’ocupar els llocs als quals s’apliquen aquestes condicions laborals de jornada de matí i capvespre s’adreça en primera instància als funcionaris de carrera destinats a l’OAC on hi hagi lloc a cobrir de matí i capvespre (actualment OAC Avingudes i OAC Son Moix); en segon terme,  als funcionaris de carrera que formaran part del borsí preferent i,  en tercer lloc, a la resta de funcionaris de carrera destinats a qualsevol de la resta de les OAC, si es té amb caràcter definitiu la mateixa plaça que la requerida per a optar al lloc que es vol ocupar.

El lloc mixt C1 i C2, de rotació mensual, serà ocupat, segons organització interna,  pel personal interessat del borsí preferent.

El borsí preferent està format pels 11 funcionaris afectats per la modificació del Pla director, indistintament de la categoria professional.

Si s’amplia el nombre de llocs adscrits al Pla director o el d’oficines, aquests llocs seran coberts, segons la categoria a cobrir i segons l’oficina, en primer lloc pel personal que formi part del borsí preferent.

Si el nombre de sol·licituds és superior al dels llocs convocats s’han de tenir en compte els següents criteris:

1.      Antiguitat a l’OAC on hi hagi lloc a cobrir de matí i capvespre (actualment OAC Avingudes i OAC Son Moix). 

2.      Antiguitat al Servei d’OAC  d’entre el personal del borsí preferent.

3.      Antiguitat al Servei d’OAC.

4.      Antiguitat general.

Si no hi ha un nombre de sol·licituds suficients del personal de les OAC per a cobrir els llocs l’horari laboral dels quals canvia, la resta de funcionaris fixos poden sol·licitar l’accés si la plaça que ocupen coincideix amb la del lloc al qual aspiren.

En qualsevol cas, l’accés al lloc de feina amb jornada de matí i capvespre suposa el trasllat definitiu al nou lloc i la pèrdua del que s’exercia abans, sense possibilitat de tornar-hi, llevat que hagi tornat a guanyar el lloc com a resultat d’un posterior concurs de trasllat.

Si una vegada obtingut el lloc de jornada de matí i capvespre se sol·licita la renúncia a aquest en els termes que marca el present Pla director, el funcionari pot optar per traslladar-se a qualsevol vacant de la seva plaça, amb preferència a l’OAC de procedència, si prové d’una OAC.

En aquest cas el lloc vacant com a conseqüència de la renúncia del funcionari que l’ocupava es tornarà a sotmetre al procés de cobertura previst en aquest Pla director.

Així mateix, amb la finalitat de cobrir eventuals baixes, permisos, llicències, etc. del personal adscrit a aquests llocs s’ha de crear un borsí general amb el personal que hi opti i no els obtingui de manera permanent.

S’han de cobrir totes les baixes, permisos, llicències, etc. que es puguin preveure amb 24 hores d’antelació com a mínim, amb l’objectiu que es garanteixi la cobertura de com a mínim  5 dels 6  llocs de treball prevists, 3 a Avingudes i 2 a Son Moix. .

Els criteris de preferència del borsí general són:

  1. Que pertanyin a l’OAC d’Avingudes si és per cobrir OAC Avingudes (preferentment de la mateixa categoria del lloc a substituir) per ordre d’antiguitat.
  1. Que pertanyin a una altra OAC per ordre d’antiguitat.

En cas de substitució la forma de compensació és de 2 hores per cada hora de treball en horari de capvespre. El gaudi d’aquesta compensació ha de ser autoritzat pel superior corresponent i no ha d’afectar la bona organització del servei afectat.

Es modificarà la Relació de llocs de feina com a conseqüència del canvi en els llocs que cessen en la realització de la jornada de matí i capvespre.

6. Retribucions

Es mantindran les retribucions percebudes fins avui, amb les actualitzacions corresponents.

7. Vacances, permisos i llicències

Atesa l’especialitat que suposa la realització de jornada de matí i capvespre en aquest cas concret, el període de vacances  que es pot gaudir durant els mesos d’octubre a maig és de 15 dies com a màxim, sempre que es garanteixi la presència de 3 treballadors a OAC Avingudes i 2 a Son Moix. La resta de dies s’han de gaudir durant els mesos que té lloc la jornada general, és a dir, de juny a setembre.

Les llicències discrecionals regulades al Pacte vigent es poden concedir si es respecta la plantilla mínima de dues persones al servei.

La reducció de la jornada habitual de treball regulada a l’article 31 del Pacte sobre les condicions de feina dels funcionaris de l’Ajuntament de Palma és incompatible amb la realització de la jornada de matí i capvespre que recull aquest Pla director.

8. Àmbit temporal

L’aplicació del Pla director serà efectiva des de l’1 de setembre de 2016.

Palma, 13 de juny de 2016